• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd

Started by Xminator, June 20, 2005, 13:45:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Skotten

Var det noen som fikk meg seg dette?

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=FPKSHILZLNEBFQFIMUNSFEQ?articleID=81202

Ikke det at det er spennende med nakne menn, men hvis streakere begynner å løpe ut på banen mens ballen er i spill er det ingenting mindre enn en skandale!

Her bør det vente seg en skandaløs høy bot til Odd Grenland.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Nixon

Quote from: "Jaja"Personlig er jeg irritert over vår egen feighet. Kampen gjennom blir vi liggende med lavt press, som ofte medfører lav intensitet, noe det helt klart gjorde i dag. Mot et svekket bunnlag er dette for dårlig. Vi gir dem tid og rom til å bli trygge i en ny formasjon og Odd blir bare bedre og bedre så lenge kreftene deres holder. Er skuffet over at vi ikke tør mer, men begynner å like evnen vi har til å holde nullen.


Vel, vi får jo de overgangene vi skal. Så det er egentlig udyktighet som gjør at vi ikke skårer noen mål i dag. For jeg synes egentlig ikke at vi er feige. Sett i lys av det vi før har gjort på bortebane med hasardiøst offensivt spill, synes jeg at vi er fornuftige. Fornuftige, men dårlige.
Rød makt på Hansa

Jaja

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Jaja"Personlig er jeg irritert over vår egen feighet. Kampen gjennom blir vi liggende med lavt press, som ofte medfører lav intensitet, noe det helt klart gjorde i dag. Mot et svekket bunnlag er dette for dårlig. Vi gir dem tid og rom til å bli trygge i en ny formasjon og Odd blir bare bedre og bedre så lenge kreftene deres holder. Er skuffet over at vi ikke tør mer, men begynner å like evnen vi har til å holde nullen.


Vel, vi får jo de overgangene vi skal. Så det er egentlig udyktighet som gjør at vi ikke skårer noen mål i dag. For jeg synes egentlig ikke at vi er feige. Sett i lys av det vi før har gjort på bortebane med hasardiøst offensivt spill, synes jeg at vi er fornuftige. Fornuftige, men dårlige.


Jada, overgangene får vi, så sånn sett er det en greit gjennomført taktikk, vanligvis setter vi en av dem. Dog er jeg av den oppfatning at Odd er et såpass svakt lag at vi ved å stå høyere ville ha skapt sjanser på løpende bånd. Så svake synes jeg Odd virker bakover basert på det jeg har sett tidligere i år, noe vi også så mot slutten da vi tar mer og mer over. Kanskje er det å dra det litt langt å sette merkelappen feigt på det vi gjennomfører, men synes det blir litt vel trygghetsorientert tatt i betraktning hvem som står på motsatt banehalvdel. Tror også den lave presshøyden medfører lavere intensitet, og dermed det vi opplever som litt daft spill i enkelte situasjoner.

Med det sagt, denne kampen hadde vi tapt tidligere sesonger i toppen, så misfornøyd er jeg ikke, skulle bare vært litt mer fornøyd akkurat nå. :)

tintin

Dommeren var svak idag, men er ikkje grunnen til at brann ikkje fikk med seg 3 poeng, han var svak begge veier. Ingen typisk heimedommer, men en dårlig dag på jobben som de fleste brann spillerne også hadde. Utenom de siste 15 minuttene, var det offensive spillet nesten fraværende. Mulig det bare er meg, men blir ikkje Sæternes vesentlig mer anonym uten Robbie ved sin side? greit nok at de fikk en omgang, og ikkje et vondt ord om Charlie, men skal vi få max ut av eliteseriens beste spiss, må han få hjelpen av Robbie, kan heller sette Miller på kant igjen... Dårlig dag på jobben, 1 poeng på bortebane, vi vinner heime mot kamma på søndag, og høstsesongen ser bra ut...

Bai de væi, Opdal var MEGET god i dag:)

Leffen

jeg synes faktisk vi skal være fornøyd med et poeng. kan takke opdal, spesielt.
når det kommer til det annulerte målet, skal det sies at uansett om det var feil dømt, så stoppet odd-spillerne opp med en gang det ble blåst. altså er det ikke sikkert at bengt ville mottatt pasningen i det hele tatt.

midtbanen skuffet i dag. kvisvik var stasjonær, scharner manglet fighterviljen, andresen var i kranglehumør, og guntveit var usynlig.
spissparet hadde heller ingen god dag, men de fikk heller ikke en lett jobb mot et imponerende kompakt odd-forsvar. defensivt hadde vi grei kontroll. ørn2 viser stadig forbedringer, og begynner å nærme seg et nivå vi kan være fornøyd med.
opdal står en meget bra kamp, og beviser at vi ikke har et keeperproblem.

dårlig dag på jobben, ikke så mye mer enn det. ingen grunn til å rope varsku.
vi tar ham-kam, start taper, og så går vi inn i ferien med 3 poeng til gullet

Lurkin

Opdal, Soma og Andresen var vel eneste som var OK i dag. Dommeren var jo udugelig, så det tidlig i kampen.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator


Klaus_Brann

Quote from: "NorthsideFCDH"vi tapte no ikke :)  

at dommeren gjorde en brøler kom jo ikke som en bombe, er de ikke kjent får å sette en stopper for oss når vi begynner å få til noe godt?


EN(?) brøler...?han dret seg ut i mange situasjoner...urutinert dommer, som til tider ikke vistte helt hva han drev med
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jegløh

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "NorthsideFCDH"vi tapte no ikke :)  

at dommeren gjorde en brøler kom jo ikke som en bombe, er de ikke kjent får å sette en stopper for oss når vi begynner å få til noe godt?


EN(?) brøler...?han dret seg ut i mange situasjoner...urutinert dommer, som til tider ikke vistte helt hva han drev med
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

La dommeren være? Etter å ha snytt Brann for 2 klare mål(sjanser)? Etter at dommeren har blåst istykker kampen så til de grader og bidradd til at det hele ble forferdelig kjedelig?

Nei, han kan dra seg til helvete tilbake til ishockeyen.

jegløh

Quote from: "Xminator"La dommeren være? Etter å ha snytt Brann for 2 klare mål(sjanser)? Etter at dommeren har blåst istykker kampen så til de grader og bidradd til at det hele ble forferdelig kjedelig?

Nei, han kan dra seg til helvete tilbake til ishockeyen.


"En i utgangspunktet feiende frisk kamp ble totalt ødelagt av dommerens oppstykking av spillet. Begge lags spillere viste en glød, entusiasme og fantasi gjennom hele kampen men dommerens stadige involveringer ødela. Det var åpenbart en kamp mellom to av Tippeligaens fargeklatter og formlag som møttes i går"

Dette er et sitat ifra avisen i din rare lille verden, Xminator.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Er du i slekt med dommeren? Du skal dra den rimelig langt for finne noe om en feiende flott fotballkamp. Odd gjorde sin del, Brann sin del, og dommeren skal ta sin del for svak en svak kamp.

Og det var en gjevn kamp der dommerens avgjørelser fikk direkte innvirkning på resultatet. Scoringer preger dessuten kamper. Jeg er langtfra sikker på at Brann hadde vunnet med 1-0 etter 13. minutter. Jeg er derimot sikker på at Odd ikke hadde spilt så destruktivt...

Nemesis

I går fikk vi vel svaret på hvor viktig en Scharner i form er for Brann....

Odd spillte en taktisk god kamp i går, og Brann tilsvarende dårlig. Når kampen i tillegg dømmes av verdens mest pirkete dommer, måtte det gå så det gikk. Alle avblåsningene senket tempoet i kampen noe så inn i det h..., dette var mer til fordel for Odd enn for Brann.  Målet som ble annulert var en skandale, mens straffesparket på slutten var helt greit, i og med at Winters begynnte å skrike og vifte til linjemannen tolv minutter før han falt, det viser seg sjeldent å være et sjakktrekk.  

MIM gjorde et godt og et dårlig bytte, Miller/Winters burde heller vært Guntvedt/Winters, med Miller ned på Høyreflanken. Scharner/Haugen var et godt bytte, siden Scharner ikke helt hadde dagen, samtidig som Andresen fikk vist litt mer av sine offensive kvaliteter.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

krøvel vellevold

Brann fremstår i hvert fall ikke som noen gullkandidat, og jeg syns egentlig det er et under at vi i det hele tatt ligger på sølvplass. Vi har nå spilt 12 kamper og enda ikke spilt en hel god kamp. Det som har vært av mestertakter hittil er effektiviteten mot LSK og FFK, samt en halvtime mot RBK.

Start fremstår som mer solide enn det overraskelseslag pleier i gjøre. Ikke det at de vinner så overlegent lenger, men de har tydeligvis en evne til å avgjøre jevne kamper på slutten. Og det er noe som kjennetegner mesterlag. Brann har vel strengt tatt ikke vunnet poeng i det hele tatt de siste halvtimene. Hvis ikke Brann vinner serien, er det bedre at Start gjør det, enn at RBK eller VIF gjør det. Samtidig er det jo utrolig irriterende at en liten drittklubb skal komme rett fra opprykk til et mulig seriegull! Og i fjor var VIF minutter fra gull, etter året før ha vært minutter fra nedrykk. Men i Bergen må vi ha tålmodighet og være fornøyde med en plass bedre hvert år, og kanskje ta gull innen 4-5 år.

Jeg utelukker likevel ikke at RBK eller VIF kan vinne hele dritten. RBK kan når som helst få ti strake seire og avgjøre alt. VIF har hatt en downperiode poengmessig, og har vel knapt imponert spillemessig hele dette siste året de liksom har vært så gode. Men jeg er livredd for at de kan finne tilbake til vinnerinstinktet som gjør at de vinner kamper de skulle tapt.  

Helt til slutt: De siste 16 gangene noen har slått RBK, så er det kun 4 ganger det har skjedd at det laget har vunnet neste kamp, 5 ganger har det laget spilt uavgjort og 7 ganger har det laget tapt. (Har ikke tatt med TILs seier over RBK i 2003, fordi det ikke var noen serierunde etter det).
Tydeligvis er det veldig vanskelig å følge opp en seier over RBK...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Har akkurat gått gjennom sjansestatistikken fra kampen, og konkluderer med at vi taper poeng på effektiviteten. Vi skaper faktisk 7 sjanser i denne kampen. En del av dem rimelig store (som de to dommertabbene, Kvisviks skudd og gjennomløpningen fra Hanstveit.

Samtidig er vi litt heldige også. Odd skaper 6 sjanser, og ett par av dem opplagte scoringsmuligheter (tenker spesielt på corneren i andre).

Etter kampen i går satt jeg med inntrykk av at vi skapte for lite. Fakta er at vi skapte såpass mye at de aller fleste andre lagenes supportere ville skreket over seg av glede. Vi er blitt bortskjemt gutter! :p

Brannfrelst

Vi kan no dra med oss en positiv ting fra igår: Vi var en god del på Odd Stadion iallefall! Må ha vert en 5-600,og det er ikke så verst i sommerferien på et grusomt Stadion.
2.10.07-Gullet kom hem!

Snublefot

Folk kan få si hva dem vil om dommeren og om brann i kampen mot odd...

jeg og er helt enig i at brann spilte elendig. noe jeg heldigvis var forberedt på før kampstart.. personlig hadde jeg tippet 3-1 til odd, så var strålende fornøyd med uavgjort..(litt ironi... men hadde faktisk en bad feeling)

anyway.   i år har jeg fått med meg endel av kampene.. både i bergen og på østlandet. Jeg har sett dommere gjøre feil, gjerne flere ganger.. og jeg har sett oss supportere bli sure og sinna..  men i går.. på falkum.  da kokte det over, både for meg og en hel del andre.  selv politiet og sikkerthetsvaktene måtte jo begynne å roe oss ned. Ikke det at de hadde noe å bekymre seg for..  det var jo bare en person der ute som vi alle ville ta.. (i allefall virket det sånn..) og det var dommeren.  Jeg vet at vi ikke skal skylde på dommeren.. jeg vet at vi spilte elendig, og 7 sjanser??? mange sjanser?  vi skapte alt for lite.. i løpet av 45 minutter så bør vi har 7 sjanser mot et lag som odd.. ikke i løpet av 90..   men uansett. det må være lov å bli irritert når man har en dommer som er så ufattelig dårlig.  Snakket med en Pors kar på toget tilbake til sandefjord, og han bare lo når han hørte hvem som hadde dømt kampen. Han forstod at det ikke kunne vært lett for hverken odd eller brann.  Denne dommeren bør ikke dømme i tippeligaen. snarere 2 div...  Er på tide NFF får frem skikkelig dommere.  når kommer den norske collina?;)

krøvel vellevold

Quote from: "Snublefot"Folk kan få si hva dem vil om dommeren og om brann i kampen mot odd...

jeg og er helt enig i at brann spilte elendig. noe jeg heldigvis var forberedt på før kampstart.. personlig hadde jeg tippet 3-1 til odd, så var strålende fornøyd med uavgjort..(litt ironi... men hadde faktisk en bad feeling)

anyway.   i år har jeg fått med meg endel av kampene.. både i bergen og på østlandet. Jeg har sett dommere gjøre feil, gjerne flere ganger.. og jeg har sett oss supportere bli sure og sinna..  men i går.. på falkum.  da kokte det over, både for meg og en hel del andre.  selv politiet og sikkerthetsvaktene måtte jo begynne å roe oss ned. Ikke det at de hadde noe å bekymre seg for..  det var jo bare en person der ute som vi alle ville ta.. (i allefall virket det sånn..) og det var dommeren.  Jeg vet at vi ikke skal skylde på dommeren.. jeg vet at vi spilte elendig, og 7 sjanser??? mange sjanser?  vi skapte alt for lite.. i løpet av 45 minutter så bør vi har 7 sjanser mot et lag som odd.. ikke i løpet av 90..   men uansett. det må være lov å bli irritert når man har en dommer som er så ufattelig dårlig.  Snakket med en Pors kar på toget tilbake til sandefjord, og han bare lo når han hørte hvem som hadde dømt kampen. Han forstod at det ikke kunne vært lett for hverken odd eller brann.  Denne dommeren bør ikke dømme i tippeligaen. snarere 2 div...  Er på tide NFF får frem skikkelig dommere.  når kommer den norske collina?;)
Legg ned hele klubben!

anders millar

Positive ting i går var Håkon Opdal!! Og Bengt Sæternes samt Ragnvald Soma til tider... Sæternes jobbet tilbake for en gang skyld et par ganger. Soma viser også til tider hva som bor inni gutten. At Miller fikk starte til fordel for Wintes mener eg var en blemme. Winters hadde revet opp de tre bak der på null komma niks og Sæternes hadde putta sikkert. Dommeren igår var lang i fra den verste i år med tanke på at han dømte likt. Odd er sikkert like irritert på han som vi er. Men nå vinner vi cupkampen  mot Aafk! Også knuser vi kamma på hjemmebane deretter viser vi Romsdølingene hvordan det skal gjøres så skal Pakket fra Oslo få smake hvordan det er å bli knust i Bergen. Da er vi der og Start vil ikke ha nubbesjanse til å få hente hjem den gjeveste medaljen i år!
Brann, må ha det bare må ha det..

jegløh

Quote from: "anders millar"Positive ting i går var Håkon Opdal!! Og Bengt Sæternes samt Ragnvald Soma til tider...
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

viks

Syntes ingen Brann spiller utmerket seg kampen igjennom. Noen var gode i perioder. Soma, Opdal, Andresen, men ingen presterte jevnt over i 90 minutter.

Tror personlig at det faktisk var varmen som spilte Brann et lite puss igår. Var selv i Oslo i forrige uke, og det var jo neste ubehagelig og bevege seg på gaten så varmt var det. Det ble faktisk så uutholdelig at i min desperasjon etter lesk, ble jeg nødt til og drikke en Ringnes pils, skandaløst nok i seg selv, ikke smakte den godt heller...

Tilbake til saken. Så Scharner mente det var veldig varmt og, og spillerne virket jo direkte "daff". Har en kammerat som har pådratt seg lungebetennelse, og det karakteriserer vel egentlig Bergenssommeren bra. Klart det da blir en påkjenning og plutselig spille i 25 grader.

Været som unnskyldning er vel muligens tynn suppe, men at det kan ha vært en medvirkende årsak er jeg ikke i tvil om...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

YadaYada

Quote from: "Skotten"Var det noen som fikk meg seg dette?

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=FPKSHILZLNEBFQFIMUNSFEQ?articleID=81202

Ikke det at det er spennende med nakne menn, men hvis streakere begynner å løpe ut på banen mens ballen er i spill er det ingenting mindre enn en skandale!

Her bør det vente seg en skandaløs høy bot til Odd Grenland.


Til Odd Grenland?
For det første kan ikke man ikke sikre at ingen løper ut på banen uten gjerder, og at securitas ikke får tak i personen raskere er ikke noe klubben skal lastes for. Dette skal "streakeren" bøte for, enten det er utestengelse eller en høy bot. For det andre så var personen en Brann-supporter. Ser ikke akkurat hvorfor du mener Odd skal bøte for dette..
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

R.I.P.Super-ray

Odd som arranger står ansvarlig for at ingen uvedkommede tar seg inn på banen. Derfor får ODD bot. Som de evt kan videresende til denne streakeren! Hva sa han til super-ray mon tro?
7 SUPER RAY - LEGENDE

Motyka

Quote from: "anders millar"Positive ting i går var Håkon Opdal!! Og Bengt Sæternes samt Ragnvald Soma til tider... Sæternes jobbet tilbake for en gang skyld et par ganger.


Føler du at det som vi trengte i går var en Sæternes som jobbet bakover?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Snublefot

er ikke helt enig i at sæternes gjorde en god jobb i dag.. Jeg synes fortsatt sæternes er for "tung i kroppen"..

I kamper hvor vi presser hardt, får mange sjanser, og sæternes har muligheten til å skyte fra både her og der..  da er sæternes knallbra.. i kamper som i går, blir han rett og slett for tung, for treg.. kommer seg aldri oppi og forbi forsvareren..  men jeg har full respekt for sæternes.. er bare kamputfallet som jeg tror ikke passet helt hans stil, og innsatsen hans gjorde ikke akkurat det noe bedre mener jeg..  men men, satser på at han er tilbake med et par fulltreffere mot kamma!

Snublefot

men kan jo legge til at Soma begynner å vise bedre takter;) og det er ikke å forakte;)

Kristin

Quote from: "Snublefot"men kan jo legge til at Soma begynner å vise bedre takter;) og det er ikke å forakte;)


hehe han har jo sluttet å ta overdoser med allergitabletter selv om han ikke er sikkert på om han har allergi :)-utdrag BA.no
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Go Up