• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd

Started by Xminator, June 20, 2005, 13:45:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Sparker i gang diskusjonen med formtabell siste 4 kamper (basert på sjanser hentet fra VG Live).
(plass, lag , "vunnet", "uavgj", "tap", sjanser(mål)(effekt), sj.mot(mål)(effekt), "poeng")
1    Brann    3    0    1    31(9)(29.03)    18(4)(77.78)    9
2    Viking    3    0    1    20(3)(15.00)    14(1)(92.86)    9
3    VÃ¥lerengen    3    0    1    28(4)(14.29)    24(6)(75.00)    9
4    Molde    2    1    1    23(5)(21.74)    19(5)(73.68)    7
5    Bodø/Glimt    2    1    1    17(4)(23.53)    14(5)(64.29)    7
6    Lillestrøm    2    0    2    21(7)(33.33)    12(3)(75.00)    6
7    Rosenborg    2    0    2    36(11)(30.56)    28(5)(82.14)    6
8    Start    2    0    2    29(7)(24.14)    25(5)(80.00)    6
9    Tromsø    2    0    2    16(4)(25.00)    21(6)(71.43)    6
10    Fredrikstad    2    0    2    18(8)(44.44)    24(7)(70.83)    6
11    Lyn    1    0    3    16(2)(12.50)    22(4)(81.82)    3
12    Aalesund    1    0    3    12(2)(16.67)    19(5)(73.68)    3
13    Hamkam    1    0    3    17(2)(11.76)    30(6)(80.00)    3
14    Odd    1    0    3    18(3)(16.67)    32(9)(71.88)    3

Alexåsane

såvitt jeg vet så spilte brann og viking uavgjort. de tapte ikke begge to.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Xminator

Quote from: "Alexåsane"såvitt jeg vet så spilte brann og viking uavgjort. de tapte ikke begge to.


Nei, men det er sjansestatistikk, og der gruset nok Viking oss i andre omgang etter like mange sjanser i første.

Nemesis

De seks siste bortekampene mot Odd har endt slik:

99: Tap
00: Tap
01: Uavgjort
02: Tap
03: Seier
04: Serer

Bortekamper mot spesielt Odd og Hamkam har jeg alltid en dÃ¥rlig følelse med. Men bÃ¥de formtabell og trenden de siste Ã¥rene gjør tilsier jo at vi bør banke inn 3 poeng her...   Husk et revansjesugent Rbk møter et Vif i motgang pÃ¥ lerkendal...  Har ikke bestemt meg for om H eller U er det beste for Brann.... :)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

BrannSupporter

Jeg synes U er absolutt det beste for oss i den kampen. Av den enkle grunn at da vil det deles ut 2 poeng og ikke 3.

KennethS

Blir vel Haugen inn for Scharner, selv om eg mener Miller bør spiller sentralt og Winters inn på topp.
tå på Brann

Xminator

Noen spesiell grunn til at Scharner ikke bør spille mot Odd? :)

BrannSupporter

Quote from: "Xminator"Noen spesiell grunn til at Scharner ikke bør spille mot Odd? :)


Tipper han tror han må stå over pga kort men det må han ikke hvis noen skulle være i tvil om det. Han har kun 2 gule kort i tippeligaen denne sesongen

Charlie Winters

Quote from: "Nemesis"De seks siste bortekampene mot Odd har endt slik:

99: Tap
00: Tap
01: Uavgjort
02: Tap
03: Seier
04: Serer

Bortekamper mot spesielt Odd og Hamkam har jeg alltid en dÃ¥rlig følelse med. Men bÃ¥de formtabell og trenden de siste Ã¥rene gjør tilsier jo at vi bør banke inn 3 poeng her...   Husk et revansjesugent Rbk møter et Vif i motgang pÃ¥ lerkendal...  Har ikke bestemt meg for om H eller U er det beste for Brann.... :)


Statestikker er til for å brytes.....
RANN vinner!

SeTrE


Grey

Er så typisk at Brann taper en slik kamp.. har sett det gang på gang før..
Maybe a Greyhound could be my way

BL

Dette bør være grei skuring for Brann, hvis samme lag er klar for kamp. Ser jo bra ut for øyeblikket. Men vet jo aldri som sagt, men tror dette går greit.

0-3
Hansa-
Felt Z

Nixon

Quote from: "BL"Dette bør være grei skuring for Brann, hvis samme lag er klar for kamp.


Grøss! "Grei skuring" og "Brann" har så lenge jeg kan huske ikke vært helt to sider av samme sak. Og veldig ofte etter en god prestasjon har Brann sviktet.

Så vær så snill og ikke skriv det. Tror det bringer ulykke!:)
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BL"Dette bør være grei skuring for Brann, hvis samme lag er klar for kamp.


Grøss! "Grei skuring" og "Brann" har så lenge jeg kan huske ikke vært helt to sider av samme sak. Og veldig ofte etter en god prestasjon har Brann sviktet.

Så vær så snill og ikke skriv det. Tror det bringer ulykke!:)


Legg merke til "bør" :wink:
Hansa-
Felt Z

Høyrebacken

Brann er blitt mer et LAG nå - de er ikke sånn som tidligere, at de vant en kamp og tapte den neste. Vant mot RBk og tapte for Hødd, for å si det sånn. Mjelde har greid å få Brann til mer og mer å likne et LAG, og derfor er jeg svært så optimistisk foran neste kamp.
Odd sliter tungt om dagen, og ingen av spillerne er i særlig form. Brann er på god vei fremover, og jeg tror ikke Odd skal få allverden å stille opp med. La meg si det slik; RBK slo nettopp Odd 5-0, og vi slo RBK 4-1(!).
Dette behøver ikke bety at vi skal utklasse Odd, men jeg tror vi vinner er god 3-0 seier. Sæternes, Miller og Scharner scorer.
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

YadaYada

Noen som har tenkt seg nedover til Skien på Lørdagen? Blir det isåfall overnatting på vandrehjemmet iår også?
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Luckysod

Ser ut som Odd har 2 mann som soner gule kort på søndag - Oliver O + Somen.

Xminator

Occean står oppført med 3 kort ja, men han sonet vel mot Hamkam.

BrannSupporter

Jepp, Occean sonet mot Ham-Kam men Erik Holtan må jo også stå over pga skade.

Luckysod

Sorry - så ikke det jeg.

Brannfrelst

Mener å huske at det ikke kun er Holtan som står over. Såg på nyhetene for noen dager siden at de manglet et par andre spillere også.
2.10.07-Gullet kom hem!

BrannSupporter

Ja, som Luckysod sier. Somen Schoy stÃ¥r ogsÃ¥ over pga gule kort.  Han er en av Odds beste spillere sÃ¥ det er jo godt nytt for oss.

Rudi

Noen som vet hvor samlingssted i Skien før kamp er/blir?



- Rudi
Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog!"
Ivar Hoff om at Kjetil Rekdal ønsket å bli Brann-trener i framtiden.

Nemesis

Quote from: "Geddi"Odd supportene har skiftet stampub fra Mets til Ritz og der er vi velkommen. Men etter å ha undersøkt litt, fant jeg ut at de har Ringnes på tappekranene sine mens Mets derimot har CB.
Mets lovet oss halvlitere til kr 34,-, mange Brannsanger, god stemning samt mye god grillmat(koteletter og burgere).
Mets holder åpent fra kl0900 søndags morgen.

Valget er derfor ikke vanskelig å ta folkens.
Vi sees på Mets.


Ja.. er vel ikke stort mer å si.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

SeTrE

Bor selv i skien...

Og det er ikke tvil hvor det er best...METZ er noe helt annet en Ritz...;)

Flestepraten av Odd supporterne kommer også til og oppholde seg på metz..

capp

Her er et ganske morsomt innlegg i dagboken til oddrane... de har vist fått en del "informasjon" fra oddrane avd. bergen.

http://www.oddrane.no/vis/?ID=2303&handling=std&type=32&x=vis
mm...

slang

Quote from: "capp"Her er et ganske morsomt innlegg i dagboken til oddrane... de har vist fått en del "informasjon" fra oddrane avd. bergen.

http://www.oddrane.no/vis/?ID=2303&handling=std&type=32&x=vis


Han var jo ganske fantasifull:P hehe! gleder meg til å se Brann knuse Odd:D
ansa 08

chris_henrik

Kampen går forøvrig på canal+.... For å komme spørsmålet i forkjøpet.
<BRANN> ..... DKFM

Geir

Quote from: "BrannSupporter"Jeg synes U er absolutt det beste for oss i den kampen. Av den enkle grunn at da vil det deles ut 2 poeng og ikke 3.


U er nesten alltid det beste når to av Branns hardeste rivaler møtes. Det sier seg selv.
ndelig SERIEMESTER

Sam B

Quote from: "Charlie Winters"
Statestikker er til for å brytes.....


Ikke nødvendigvis.
Trener-Mjelde har ikke tapt for Odd.

Sam

Leffen

tchoyi,holtan,nornes,b.i johnsen,nilsson(?) er ute.
de spiller 3-5-2 med occean og de ornelas på topp.
blir morsomt med 3 mann bak. de mangler sjefen nornes, og jeg tror også svensken nilsson er ute. får håpe at robbie starter. tror det er den beste løsningen mot et sånt forsvar

Brannmann rob

Herregud kor ELENDIG!!!!!!!!!!!!!!!det er så forbanna irreterendes å se på!!!!!

enavgutta

Ja, nå er det altså klart at mesterlaget vårt har kastet bort muligheten på bortebane igjen. Er så utrolig trist at det der nyopprykkede profiløse 1.divisjonslaget Start leder serien med 7 poeng !

Utrolig skuffet over vi ikke klarte å senke bunndyrene Odd som har nesten samtlige spillere skadet ! Dette e faktisk helt utrolig !!! :-(

Are

gud som jeg digger dommerstaben i norge..

Nixon

Dårlig kamp. Odd klart det beste laget totalt sett, selv om vi kanskje hadde de største sjansene.

Men vi har jo alltid vært flinke til å hjelpe lag i motgang til å snu trenden.
SÃ¥ jeg er ikke overrasket.
Rød makt på Hansa

Jonasbrann1

Hva er det dommeren tenker pÃ¥?  NÃ¥r Miller kommer seg fri pÃ¥ kanten og sentrer til Sæternes som setter ballen i mÃ¥l, sÃ¥ dømmer han frispark? Dommeren var Ã¥rsverste samme som Brann i dag
Blod e tjukkare enn vann

enavgutta

Så selv ikke kampen, men er møkk lei av at vi stadig får disse "lærepengene" på bortebane. Skal ikke betegne dette som en skandale, men det er ikke langt unna. For rapportene sier at tapet ikke var langt unna for vår del i Skien.

Stalin

Vi har ingenting på toppen av en tabell å gjøre når vi er så ustabile
og gjør det så rævva på bortebane..

Xminator

Da er det jo en trøst at alle de andre lagene er enda mer ustabile. Unntaket er Start, og nå begynner det å bli såpass mange poeng på dem at de nok nærmer seg gullfavoritter.

Odd var flinke til å stoppe oss, vi var tilsvarende flinke til å stoppe oss selv. Bra forsvar, elendig dommer. Nå venter ett Hamkam i medvind.

Nixon

Vi vinner mot HamKam og tar sommerpause på andre plass. Forhåpentligvis bare tre poeng bak Start. Vi har vel aldri hatt et så bra utgangspunkt før!
Rød makt på Hansa

Fish

Quote from: "enavgutta"Er så utrolig trist at det der nyopprykkede profiløse 1.divisjonslaget Start leder serien med 7 poeng !


Start profilløse?? Du må være enten full, eller i overkant tynget av sorg etter den dårlige kampen mot Odd siden du mener dette. Start har som nyoprykket lag hele 3-4 spillere i landslagsdiskusjon, deriblant Doffen som ble månedens spiller i mai.

Profiler eller ikke, Start er stabile, derfor leder de serien. Brann er som vanlig uforutsigbare så det holder.

Bhreannnrik

Jeg fÃ¥r helt vondt at vi ikke klarer og ro  noe som skal være ganske sikkert i land. NÃ¥r skal vi lære at vi ikke fÃ¥r noe gratis?

Men fy for en dommer!! :x

Northside

vi tapte no ikke :)  

at dommeren gjorde en brøler kom jo ikke som en bombe, er de ikke kjent får å sette en stopper for oss når vi begynner å få til noe godt?

keo_

Quote from: "Nixon"Vi vinner mot HamKam og tar sommerpause på andre plass. Forhåpentligvis bare tre poeng bak Start. Vi har vel aldri hatt et så bra utgangspunkt før!


Sikker på det?? det er sååå typisk Brann å drite seg ut når det gjelder!
Men vi håper jo selvsagt på seier!!
b][size=18]I MEINE[/size][/b]

Stalin

Quote from: "NorthsideFCDH"vi tapte no ikke :)  

at dommeren gjorde en brøler kom jo ikke som en bombe, er de ikke kjent får å sette en stopper for oss når vi begynner å få til noe godt?


Dommern har null skyld i dette.
Typisk at idioter greier å skylde på dommerne her.
De vi må skylde på her er hele laget, pluss mjelde.

Mjelde gjør ikke en dårlig jobb med laget, men han hadde jo en helt feil
innstilling.. virka på holdningen hans som om han var fornøyd med 3 poeng!
Mens feks Keiko var sikker på at 3 poeng skulle de ha, og gikk mer offansivt ut!

Men Mjelde har ikke alt for mye skyld i dette, det har spillerne som rett og slett ikke greier å prestere noe mer enn dette rævvagreiene her!
Hver gang Brann har muligheten til å få kontakt med teten,
så driter vi oss ut!
Brann viser nok engang at de er alt for utstabile til å fortjene en plass
på toppen av tabellen.

Northside

ok, etter ka eg har lest så fikk vi et feilanulert mål her, regner med det var dommeren som bestemte det og ikke Brann?

greit at vi spilte dårlig, men dersom dommeren ikke hadde blåst frispark der så hadde vi faktisk ledet 1-0 og muligens vunne denne kampen, då har det ikke noe å si om Brann spilte rævva fotball!

AtroZ

Quote from: "Stalin"
Quote from: "NorthsideFCDH"vi tapte no ikke :)  

at dommeren gjorde en brøler kom jo ikke som en bombe, er de ikke kjent får å sette en stopper for oss når vi begynner å få til noe godt?


Dommern har null skyld i dette.
Typisk at idioter greier å skylde på dommerne her.
De vi må skylde på her er hele laget, pluss mjelde.

Mjelde gjør ikke en dårlig jobb med laget, men han hadde jo en helt feil
innstilling.. virka på holdningen hans som om han var fornøyd med 3 poeng!
Mens feks Keiko var sikker på at 3 poeng skulle de ha, og gikk mer offansivt ut!

Men Mjelde har ikke alt for mye skyld i dette, det har spillerne som rett og slett ikke greier å prestere noe mer enn dette rævvagreiene her!
Hver gang Brann har muligheten til å få kontakt med teten,
så driter vi oss ut!
Brann viser nok engang at de er alt for utstabile til å fortjene en plass
på toppen av tabellen.


DUDE! Opp med øynene!
Miller hjelper ikke odd-spilleren med å falle i det heletatt og winters ble kraftig holdt!
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Nixon

Quote from: "keo_"
Quote from: "Nixon"Vi vinner mot HamKam og tar sommerpause på andre plass. Forhåpentligvis bare tre poeng bak Start. Vi har vel aldri hatt et så bra utgangspunkt før!


Sikker på det?? det er sååå typisk Brann å drite seg ut når det gjelder!
Men vi håper jo selvsagt på seier!!


Brann har en tendens til å spille godt og dårlig annenhver kamp.
Og Fredrikstad kommer til å ville reise seg etter dagens dårlige kamp mot Lillestrøm.

Men sikker? Nei...
Rød makt på Hansa

Jaja

Får da være måte på å skylde på dommeren i en kamp der vi slett ikke presterer selv.

De to omtalte situasjonene kan vel fort  gÃ¥ begge veier. Isolert sett er vel Miller sin duell med Nilsson grei nok, men nÃ¥r situasjonen rett før med Fevang ogsÃ¥ er av det tvilsomme slaget er det ikke sÃ¥ merkelig at tvilen ikke kommer ham til gode ogsÃ¥ i den pÃ¥følgende situasjonen. Dessuten la dommeren listen lavt og blÃ¥ste konsekvent for veldig mye, da virker den avblÃ¥sningen mindre graverende.

Winters situasjonen er vel typisk 50/50, de fleste her hadde vel klikket i vinkel om vi fikk en tilsvarende straffe mot oss på stadion? Skal heller ikke glemme at det angrepet starter med at Odd snytes for et frispark som på meg virker klarere enn vår situasjon.

Lite grunn til å henge seg opp i dommeren.

Personlig er jeg irritert over vår egen feighet. Kampen gjennom blir vi liggende med lavt press, som ofte medfører lav intensitet, noe det helt klart gjorde i dag. Mot et svekket bunnlag er dette for dårlig. Vi gir dem tid og rom til å bli trygge i en ny formasjon og Odd blir bare bedre og bedre så lenge kreftene deres holder. Er skuffet over at vi ikke tør mer, men begynner å like evnen vi har til å holde nullen.

TODDII

Det var et par tvilsomme dommeravgjørelser som ikke gikk i vår favør i dag, men vil absolutt ikke gi dommeren skylden for at det ikke ble 3 poeng. Vi har oss bare selv å takke for den slette forestillingen, og jeg tror det er lenge siden jeg har sett så mange nøkkelspillere svikte på en og samme dag. DET bekymrer meg mer enn at dommeravgjørelsene ikke gikk vår vei idag. Det positive i dag er tross alt at vi ikke tapte, for gudene skal vite at jeg har sett sånne Brann-kamper før, og resultatet har blitt 0 poeng. Nei vi har ikke noen å skylde på idag. Jeg tror heller at en del spillere får gå i seg selv og forsøke å prestere stabilt bra, også når antatt svakere motstandere står på motsatt banehalvdel.

Go Up