• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde. Rett mann?

Started by runarnormann, June 20, 2005, 10:28:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

runarnormann

Er klar over at det ikke er det beste tidspunktet aa kritisere MIM, i og med at Brann slo Rosenborg, men jeg foeler likevel at spoersmaal maa stilles om Mjelde.  Hovedproblemet hans er at han lar sine personlige foeleser for spillere hindre ham i arbeidet sitt.  Cato Gundtveit er en stille og grei kar, men er han en ledertype?  I foelge Mjelde, ja, spillere og supportere, nei.  Hvis spillerne ikke foelger Mjelde/Gundtveit moensteret, forsvinner de fra klubben, f.eks Roenningen, Knarvik og naa Kvisvik.  Kan t.o.m. nevne Normann, som aldri egentlig fikk vist seg frem fordi han og Mjelde ikke fant tonen.
egenden Alf Dahl

Xminator

Vi slo RBK 4-1. Nok om den saken.

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Stoffi

Quote from: "runarnormann"Er klar over at det ikke er det beste tidspunktet aa kritisere MIM, i og med at Brann slo Rosenborg, men jeg foeler likevel at spoersmaal maa stilles om Mjelde.  Hovedproblemet hans er at han lar sine personlige foeleser for spillere hindre ham i arbeidet sitt.  Cato Gundtveit er en stille og grei kar, men er han en ledertype?  I foelge Mjelde, ja, spillere og supportere, nei.  Hvis spillerne ikke foelger Mjelde/Gundtveit moensteret, forsvinner de fra klubben, f.eks Roenningen, Knarvik og naa Kvisvik.  Kan t.o.m. nevne Normann, som aldri egentlig fikk vist seg frem fordi han og Mjelde ikke fant tonen.


Du er på jordet akkurat idag. ;-)

Men Normann forsvant fordi han ikke fant tonen med mjelde?? Det er mildt sagt. Han fant ikke tonen med Bergen, og var en skikkelig arrogant drittsekk som alle var glad for å bli kvitt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

runarnormann

Selvfoelgelig var det bra med 4-1 seier, men det forhindrer ikke det faktum at Mjelde har klare svakheter.  Er det bare naar Brann taper vi har lov aa kritisere ham?  Ola By Rise fikk sparken etter aa ha ledet RBK til gull.  Skal vi komme oss opp paa deres nivaa, maa vi slutte med denne innstillingen om aa verne det svake ledd.  Mjelde har gjort en god jobb og jeg gratulerer ham saa mye med resultatet mot det laget som ligger paa 8. plass, men han har faatt mye hjelp fra gavmilde supportere og sponsorer.  Naa er det paa tide en topp trener blir hentet til klubben.
egenden Alf Dahl

Stoffi

Delvis enig i at han ikke er noen topptrener, men nå har vi han og så lenge han leverer, så er det greit for meg.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BL

Quote from: "runarnormann"Naa er det paa tide en topp trener blir hentet til klubben.


Kem då? Gi meg et navn...
Hansa-
Felt Z

Charlie Winters

Quote from: "BL"
Quote from: "runarnormann"Naa er det paa tide en topp trener blir hentet til klubben.


Kem då? Gi meg et navn...


Rafael Benitez
RANN vinner!

BL

Quote from: "Charlie Winters"
Quote from: "BL"
Quote from: "runarnormann"Naa er det paa tide en topp trener blir hentet til klubben.


Kem då? Gi meg et navn...


Rafael Benitez


TÃ¥pelig
Hansa-
Felt Z

viks

Quote from: "BL"
Quote from: "runarnormann"Naa er det paa tide en topp trener blir hentet til klubben.


Kem då? Gi meg et navn...


En blir ikke topptrener over natten. Det er liten tvil om MIM har de pedagogiske evnene som skal til, og han er godt likt i spillergruppen. De taktiske evnene kommer etterhvert, og jeg syntes allerede jeg ser konturene av et særpreg i dagens Brannlag:

-Vi er blant landets beste på overganger
-Vi har Norges kanskje mes "balanserte lag"
-Vi veksler mellom og spille langt/slå kort

for og nevne noe i farten. I øyeblikket så er vi Norges beste lag vil jeg påstå, og likevel vil folk her inne ha MIMs hode på et fat!!

Skjønner ikke mye av folk for tiden. Men det jeg skjønner er at dagens Brann supportere holder på og bli bortskjemt. Det er lett og merke. Ta feks stemningen på stillingen 1-1 igår, den var mildt sagt daff. Hvor var støtten og engasjementet da? Nei, jeg tror ikke bare det er MIM som skal kritiseres hvis man på død og liv må dele ut kritikk etter 4-1 mot RBK på Stadion.

Og hva gjelder enkelte sjelers trang til og dele ut verbale sleivspark her på forumet til stadighet, så viser jo det bare bakdelen med ytringsfrihet i Norge. Heldigvis har denne fordeler også. Enkelte som poster tråder inne på dette forumet bør slå seg selv tre ganger hardt i hodet...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BL

Der sa du det! Virker som folk begynner å bli kraftig bortskjemte og ønsker seg 4-6 år tilbake i tid når det var uro og trenere kom og gikk i tur og orden.
Hansa-
Felt Z

runarnormann

Quote from: "BL"
Quote from: "runarnormann"Naa er det paa tide en topp trener blir hentet til klubben.


Kem då? Gi meg et navn...


Har selv alltid likt Jan Halvor Halvorsen, men jeg vet ikke hvordan mulighetene er for aa faa ham tilbake til klubben.  Et artig alternativ, som nok aldri vil skje er aa hente tilbake Halvar Thoresen.  Han har virkelig vokst som trener de siste aarene.  Sikkert mange andre navn i skandinavia som er interesert i aa trene Brann.  Men for ordens skyld, inntil det skjer saa oensker jeg Mjelde lykke til!
egenden Alf Dahl

Charlie Winters

Harald Aabrekk kunne vært en brukbar erstatter for Mjelde.
RANN vinner!

BL

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "BL"
Quote from: "runarnormann"Naa er det paa tide en topp trener blir hentet til klubben.


Kem då? Gi meg et navn...


Har selv alltid likt Jan Halvor Halvorsen, men jeg vet ikke hvordan mulighetene er for aa faa ham tilbake til klubben.  Et artig alternativ, som nok aldri vil skje er aa hente tilbake Halvar Thoresen.  Han har virkelig vokst som trener de siste aarene.  Sikkert mange andre navn i skandinavia som er interesert i aa trene Brann.  Men for ordens skyld, inntil det skjer saa oensker jeg Mjelde lykke til!


Hva mener du disse to kunne gjort bedre enn Mjelde då?
Hansa-
Felt Z

Xminator

Quote from: "Charlie Winters"Harald Aabrekk kunne vært en brukbar erstatter for Mjelde.


Må få minne om at Aabrekk ble slaktet stort sett etter hver kamp for manglende taktiske egenskaper. Så nok om den...

Nixon

Quote from: "runarnormann"Er klar over at det ikke er det beste tidspunktet aa kritisere MIM, i og med at Brann slo Rosenborg, men jeg foeler likevel at spoersmaal maa stilles om Mjelde.  Hovedproblemet hans er at han lar sine personlige foeleser for spillere hindre ham i arbeidet sitt.  Cato Gundtveit er en stille og grei kar, men er han en ledertype?  I foelge Mjelde, ja, spillere og supportere, nei.  Hvis spillerne ikke foelger Mjelde/Gundtveit moensteret, forsvinner de fra klubben, f.eks Roenningen, Knarvik og naa Kvisvik.  Kan t.o.m. nevne Normann, som aldri egentlig fikk vist seg frem fordi han og Mjelde ikke fant tonen.


Utgangspunket ditt blir helt feil når du tror at Kvisvik sin avgang har noe som helst med Mjelde å gjøre. Og kan du se for deg Tommy Knarvik spille en viktig rolle i dagens Brannlag?

Og vet du at spillerne ikke ser på Guntveit som en ledertype? Skulle gjerne likt å se den linken...

Og bare så det er sagt. En trener vil alltid komme litt på kant med enkelte spillere. Er helt naturlig når man har så mange sterke egoer samlet på en plass. Alle vil spille, men ikke alle får lov. Du skal være god hvis du skal finne en trener som har mer støtte i en spillertropp enn det Mjelde har!

Og til slutt. Slik jeg ser det utvikler Mjelde seg som trener hele tiden. Han er på langt nær ferdig utlært, men hvis ikke Mjelde kan få arbeidsro er det noe galt med forventningene til folk. Og det er i alle fall historieløst!
Rød makt på Hansa

Henki

Dette er jo bare helt herlig. Herregud altsÃ¥, hva forventer folk egentlig? Som det ble nevnt tidligere i denne trÃ¥den sÃ¥ tar det tid Ã¥ bli en god Tippeligatrener og jeg synes for pokker at Mjelde har levert mer enn vi kunne kreve sÃ¥ langt.  
I går på stillingen 3-1 fem minutter før slutt var det en kar på raden nedenfor meg som på ramme alvor presterte å rope: "No må du faen skjerpe deg, Mjelde!" :) En herlig kommentar selvfølgelig, omstendighetene tatt i betraktning, men kjære vene da!
For øyeblikket ligger vi på andre plass på tabellen og har nettopp rundjult Rosenborg. Er det ikke litt råflott å klage på treneren da eller?
Ballen skal fremover!

Xminator

Han som skrek var sikkert bare i sjokk og handlet ut fra instinktet som i det øyeblikket sa at Brann lå under med 2-3 mål ;) Fort gjort når hodet ikke helt oppfatter hva som skjer ;)

Tom C

Helt utrolig at noen folk ikke kan slappe av og støtte både spillere og trenere i en så god periode som Brann er inne i.

Er vel litt symptomatisk den evinnelige debatten som alltid kjører rundt Mjelde når det går trått og Brann taper; Hvis spillerne spiller dårlig må det enten være fordi at Mjelde ikke klarer å motivere de og få de til å gjøre det han sier, eller så gjør de det han sier og det han sier er feil taktikk. Uansett så er det Mjelde sin feil...

Nei, noen må alltid ha noe å sutre etter. For mange CM-tryner som tror de er managere etter å ha ledet Ytre Surnadal til Champions League gull...
Aldri mer Obos....

runarnormann

Quote from: "Henki"Herregud altsÃ¥, hva forventer folk egentlig? Som det ble nevnt tidligere i denne trÃ¥den sÃ¥ tar det tid Ã¥ bli en god Tippeligatrener og jeg synes for pokker at Mjelde har levert mer enn vi kunne kreve sÃ¥ langt.  


Jeg sier ikke at Mjelde ikke blir noen god trener, tror tvert imot han kan bli en glimrende trener.  Men som du sier, det tar tid aa bli god Tippeligatrener og det boer ikke vaere en jobb for ferske trenere.  Det har vist seg i flere toppklubber, ogsaa i utlandet, at man maa gaa gradene.  Se paa Bryan Robson, var ubrukelig som Middlesboro, men har vaert i gjennom en prosess og blitt en bedre trener ut av det.  Det jeg foreslaar er at man henter inn en sterk trener som Mjelde kan jobbe under/ved siden av i et par aar.  Brann er ikke en laerling plass og argumenter som 'Mjelde har levert mer enn vi kunne kreve sÃ¥ langt' holder ikke maal hvis vi skal naa toppen.
egenden Alf Dahl

naitsirk

du runar du runar, hugsar du i byrjinga av serien då brann og spesielt mim fekk skuld for dårlig motivasjon.
her vart nordli og rekdal skrytt opp i skyene av alt og alle av kor gode taktisk dei va.
so har da jo vist seg i seinare tid at no e da omvendt. rekdal slit med uro i troppen og vif har 4 poeng på 5 siste!!!!

KA HAR BRANN!!!!!!

synst mim e ein folkelig trenar og ikkje eit sånt utskot frå møre eller oslo. akkuratt da brann treng og ikkje ein kjepphøg trenar som trur han e so jævla god!!!

Ã?rnen

Jeg vil heller benytte anledningen til å takke Mjelde. Mjelde sine "berømte" telefoner til aktuelle spillere i forkant av overganger har ført til at spillere velger Brann fremfor andre.

Mjelde sin merittliste :

- signet Olof for 1 mill --> solgt for 20 mill
- signet Kvisvik
- hentet Soma
- hentet Scharner som han på død og liv skulle ha
- hentet Sæternes som han vurderte foran Helstad
- hentet Miller
- norgesmester 2004 - seriebronse samme år
- hentet Andresen (som oppgav Mjelde som en av grunnene til at han valgte Brann

Oppi dette selvfølgelig noen mindre gode kamper/overganger, men alt i alt så er Mjelde sin innsats fantastisk. Hadde noen fortalt meg at det var slik Brann skulle utvikle seg med Mjelde på 2 og ett halvt år ville jeg ledd.

Jeg bare gleder meg til fortsettelsen.

Mick

Jeg er egentlig ikke så intressert i hvorvidt MiM er en topptrener eller ikke, så lenge Brann vinner og spiller fin fotball så gjør han jo jobben sin. Etter min mening er vi grise heldige som har en trener som han, som bygger opp laget sakte og faktisk etterlater en struktur etter seg. Og såvidt jeg kan huske slo vi faktisk Rosenborg igår. Mjelde er i gang med å bygge opp kansje tidenes beste Brann lag, så hvorfor noen mener at han bør byttes ut synes jeg er rart. Han har kansje mye igjen å lære, kansje mest på det defansive, men sålenge vi fortsetter å spille så bra som vi har gjordt i år så ser jeg ingen grunn til engang å sette spørsmålstegn ved han. Vi ligger på andreplass og hvis vi slår de tre neste motstanderne, forholdsvis Odd, Kamma og Molde er det rart om vi ikke ligger på første. Akkurat nå synes jeg vi skal fokusere på å støtte Mons og laget også kan vi diskutere etter sesongen hvorvidt Mjelde har gjordt en bra nok innsats.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Lurkin

lalalalalalegoland, legoland..

Dette er jo bare så tåpelig at jeg ikke gidder å bry meg.. Hvorfor kritisere Mons? han ledet oss til medalje og cupgull i fjor og gjør det bra i år.. Vinner vi TL er det en enorm prestasjon, jeg hadde ikke troen på det før sesongen.
Typisk Brann-fans og alltid skal finne noe å pirke på. At dette komme fra en som kaller seg Runar Normann gjør det hele bare dummere.
1. Rønningen drakk for mye øl, derfor er ikke han i Brann i dag.
2. Knarvik holder knapt middels Sogndal-nivå, og hadde vært femtevalg på midten i dag.

Okay, hvem vil åpne "Miller må selges" threaden?
Berømte Brann fra Bergen

Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

viks

Og bare så det er sagt:

Brann har scoret desidert mest i TL

Kun 4 lag har sluppet inn mindre mål enn oss.

Vi ligger på andreplass i TL

Det er relativt sannsynlig og tro at før vi tar sommerferie er vi klar for kvartfinali i cupen, og har tatt 6 poeng til i TL...

Hva av dette som kvalifiserer til at vi bør anskaffe en ny trener runarnormann?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Et godt eksempel på at MIM er en god trener er hvordan Brann avsluttet i går. Vel presset RBK litt, men det er helt naturlig. Men vi falt ikke sammen slik vi gjorde mot Start. Det viser i mine øyner at MIM lærer av sine feil og at han får spillergruppen med seg. Det kjennetegner en god trener!
Rød makt på Hansa

AtroZ

At MIM ikke er en god nok trener for dagens Brann lag er en påstand som faller på sin egen urimelighet. Det er Mjelde som har formet dagens Brann-lag. Han er god nok trener nå, og vil bare bli bedre med årene.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

runarnormann

Enkelt og greit.  Brann har et godt nok lag til aa ta gull i aar.  Det gjoer de ikke med Mjelde som trener.  (Tro meg; jeg haaper jeg tar feil!)  Mannen har ikke rutine nok til aa styre det i land.  Husk ogsaa at det ikke er bare resultatene mot de bedre lagene som foerer til gull, men mot de antatt svakeste ogsaa.  Et lag som taper hjemme mot B/G, kommer ikke til aa ta gull, men som Mjelde ville sagt:  De var ikke lojale mot taktikken hans.  For all del, forsvar Mjelde, men respekter at i et forum, saa er det lov aa ha andre meninger.
egenden Alf Dahl

Brann_ruler

Jeg er veldig fornøyd med MIM og måten han ønsker Brann skal spille fotball på. Vi scorer mye, aldri en kjedelig match, mye sjanser og stor underholdning.

Er mange såkalte topptrenere jeg aldri ville sett på benken i brann. Solbakken, Drillo, Rekdal, Hodgson, Berg og andre "defensiv trygghet" personligheter. (sikker glemt noen her..)

Fotball er underholdning og jeg priser meg lykkelig over at brann definitivt leverer i denne kategorien.

Med de ressursene vi har pdd har vi mulighet til å vinne og i tillegg underholde.

Man vil ikke bli mester ved å konsentrere seg om å holde nullen.Håper inderlig at tilfellet Hellas (i EM) var et unntak.

Xminator

Brann har en fantastisk førsteelver og en forferdelig innbytterbenk. For ikke snakke om skadeproblemene helt opp til seriestart. Mjelde har fått maksimalt ut av dette, og da har vi ikke rørt ved betydningen han har for å hente stjernespillere til klubben.

Nixon

Quote from: "runarnormann"For all del, forsvar Mjelde, men respekter at i et forum, saa er det lov aa ha andre meninger.


Vi respekterer det. Men vi skulle gjerne likt at du begrunnet noen påstander bedre. Som at Kvisvik drar på grunn av at Mjelde ikke synes Kvisvik passer inn. Og at spillerne ikke ser på Guntveit som en ledertype.

Når du starter debatten med slike påstander uten å begrunne de har jeg vanskelig med å ta resten seriøst!
Rød makt på Hansa

viks

Quote from: "runarnormann"Enkelt og greit.  Brann har et godt nok lag til aa ta gull i aar.  Det gjoer de ikke med Mjelde som trener.  (Tro meg; jeg haaper jeg tar feil!)


Det får stå for din regning hva du tror. Jeg velger og analysere litt kombinert med patriotisme, så tror jeg (avhengig av hvilke signeringer vi gjør i sommer), at Brann kan ta gull. Nøkkelen er at stallen styrkes, ellers viser jeg bare til mine utallige innlegg i sakens anledning tidligere.

Quote from: "runarnormann"Mannen har ikke rutine nok til aa styre det i land.  Husk ogsaa at det ikke er bare resultatene mot de bedre lagene som foerer til gull, men mot de antatt svakeste ogsaa.  Et lag som taper hjemme mot B/G, kommer ikke til aa ta gull, men som Mjelde ville sagt:  De var ikke lojale mot taktikken hans.


Rosenborg har tapt hjemme for Fredrikstad, VIF tapte mot Viking pÃ¥ Lørdag. United tapte hjemme for Bolton osv. Alle lag gÃ¥r pÃ¥ en smell innimellom. Og forlange at Brann skal vinne alle kamper, er for mye forlangt. Uansett er det tabellen etter 26 serierunder som teller. Hva anngÃ¥r rutine, sÃ¥ er dette bare en av et utall faktorer som utgjør en god trener...  

Quote from: "runarnormann"For all del, forsvar Mjelde, men respekter at i et forum, saa er det lov aa ha andre meninger.


Ja det er lov og ha andre meninger. Noenganger virker det likevel som om enkelte bare skriver innlegg for og provosere. Jeg kan per dags dato ikke se at du har et gyldig argument for at SKB skal bytte trener. Rutine, tapet mot BG? Tynn suppe spør du meg...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nemesis

Kan jo bare legge til at nÃ¥r Guntveit ble valgt til kaptein, sÃ¥ skjedde det i form av en avstemning internt i spillergruppen....(før fjorÃ¥rs-ses)  Gunn og Hans Tveit fikk mest stemmer.....  :p

Andresen blir sikkert kaptein fra neste år av.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

jegløh

Quote from: "Nixon"Og at spillerne ikke ser på Guntveit som en ledertype.

Når du starter debatten med slike påstander uten å begrunne de har jeg vanskelig med å resten seriøst!


Nixon. Du pleier å være fornuftig om enn litt ukontroversiell noen ganger.
Du kan med respekt å melde ikke mene at Guntveit har tilstedeværelsen som en kaptein bør ha. Kapteinsaken er en kjempetabbe av MIM.

Tror det er så gale at Cato G faker skade slik at MA kan bære kapteinsbindet.

Mener i tillegg at MIM tidligere har vist taktiske feil, men å kritisere han i dag blir absurd timingsmessig.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

viks

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Nixon"Og at spillerne ikke ser på Guntveit som en ledertype.

Når du starter debatten med slike påstander uten å begrunne de har jeg vanskelig med å resten seriøst!


Nixon. Du pleier å være fornuftig om enn litt ukontroversiell noen ganger.
Du kan med respekt å melde ikke mene at Guntveit har tilstedeværelsen som en kaptein bør ha. Kapteinsaken er en kjempetabbe av MIM.

Tror det er så gale at Cato G faker skade slik at MA kan bære kapteinsbindet.

Mener i tillegg at MIM tidligere har vist taktiske feil, men å kritisere han i dag blir absurd timingsmessig.


Martin blir kaptein neste år. Blir litt feil egentlig spør du meg og komme som helt ny mann inn i en type gruppe som et fotballag er og skal være kaptein. Martin bruker dette året på og finne sin posisjon i SKB, sette seg i respekt, og bli kjent med guttene (anm spillerne). Neste år er han kaptein.

Visst har MIM gjort taktiske feil. Feile bytter osv. Men det er nå engang sånn at alle gjør feil. Jeg, du, og hvermansen. Problemet til MIM er at han sitter i Norges største uriaspost, en post alle elsker og kritisere. Dette presset tackler han på en fantastisk måte, bedre enn noen trenere jeg har sett i Brann i min tid.

Når det er sagt så er det en annen ting som skiller MIM fra en del andre trenere. Nemlig det at han faktisk lærer av sine feil. Han evner og ta selvkritikk. Og han er i besittelse av pedagogiske evner, som gjør at Brann for tiden fremfor noe annet lag, fremstår som en enhet, og en balanset enhet.

MIM er fredet. Så får vi telle opp, og gjøre opp status i oktober. Inntil da er dette et ikke tema. Det er på tide at folk skjønner dette!!!!!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

runarnormann

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Nixon"
Mener i tillegg at MIM tidligere har vist taktiske feil, men å kritisere han i dag blir absurd timingsmessig.


Problemet er bare at hvis man kritiserer MIM naar Brann gjoer det daarlig, saa blir man kalt medgangssupporter og faar kommentarer som 'bare fordi han taper en kamp' osv.  Naa har Mjelde nettopp slaatt et lag som ligger paa 8. plass, men jeg foeler likevel det er behov for aa stille spoersmaal naar det gjelder hans egenskaper som leder.  

Vi kan vel begynne med kapteinsaken, siden alle er opphengt i den.  Alle her sier jo at MA blir kaptein neste aar.  Hvorfor ikke gjoere ham til kaptein naa like greit?  Men for all del, hvis det er ulovig aa kritisere Mjelde hver gang han vinner en kamp, saa faar vi vente med aa kritisere ham til etter neste tap.  Da faar vi se om alle er like store dyrkere av MIM som de hevder aa vaere.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "jegløh"Nixon. Du pleier å være fornuftig om enn litt ukontroversiell noen ganger.
Du kan med respekt å melde ikke mene at Guntveit har tilstedeværelsen som en kaptein bør ha. Kapteinsaken er en kjempetabbe av MIM.


Alle ser jo med et halvt øye at Andresen har mer autoritet på banen enn Guntveit. Men den autoriteten har han like godt uten kapteinsbindet. Selv om det skal sies at jeg ikke hadde sagt noe dersom han hadde fått vervet før sesongen. Uansett tror jeg hele kapteinsrollen under kamp er overvurdert og er derfor uenig at det er en kjempetabbe av MIM. Av den enkle grunn at det har liten eller ingen betydning.

Men det med tilstedeværelsen var ikke det jeg hadde i tankene i det hele tatt. Jeg ville i utgangspunktet ha svar på var om Guntveit ikke har spillernes tillit, det er en helt annen diskusjon. Det ble hevdet av trådstarter uten at det ble begrunnet.
Rød makt på Hansa

viks

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Nixon"
Mener i tillegg at MIM tidligere har vist taktiske feil, men å kritisere han i dag blir absurd timingsmessig.


Problemet er bare at hvis man kritiserer MIM naar Brann gjoer det daarlig, saa blir man kalt medgangssupporter og faar kommentarer som 'bare fordi han taper en kamp' osv.  Naa har Mjelde nettopp slaatt et lag som ligger paa 8. plass, men jeg foeler likevel det er behov for aa stille spoersmaal naar det gjelder hans egenskaper som leder.  

Vi kan vel begynne med kapteinsaken, siden alle er opphengt i den.  Alle her sier jo at MA blir kaptein neste aar.  Hvorfor ikke gjoere ham til kaptein naa like greit?  Men for all del, hvis det er ulovig aa kritisere Mjelde hver gang han vinner en kamp, saa faar vi vente med aa kritisere ham til etter neste tap.  Da faar vi se om alle er like store dyrkere av MIM som de hevder aa vaere.


Det er ikke VI som kritiserer MIM, det er (ha meg unnskyldt), noen få utskudd.

Som jeg har sagt tidligere. Denne debatten er ikke en debatt i det hele tatt. Denne saken er et ikke temat. Når vi teller opp i oktober så kan folk evnt komme med det de måtte ha på hjerte. Fatter ikke hvorfor du "runarnormann" maler på denne saken...Ta et hint!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Nixon"
Mener i tillegg at MIM tidligere har vist taktiske feil, men å kritisere han i dag blir absurd timingsmessig.


Problemet er bare at hvis man kritiserer MIM naar Brann gjoer det daarlig, saa blir man kalt medgangssupporter og faar kommentarer som 'bare fordi han taper en kamp' osv.  Naa har Mjelde nettopp slaatt et lag som ligger paa 8. plass, men jeg foeler likevel det er behov for aa stille spoersmaal naar det gjelder hans egenskaper som leder.  

Vi kan vel begynne med kapteinsaken, siden alle er opphengt i den.  Alle her sier jo at MA blir kaptein neste aar.  Hvorfor ikke gjoere ham til kaptein naa like greit?  Men for all del, hvis det er ulovig aa kritisere Mjelde hver gang han vinner en kamp, saa faar vi vente med aa kritisere ham til etter neste tap.  Da faar vi se om alle er like store dyrkere av MIM som de hevder aa vaere.


Du får akkurat samme svar etter ett Branntap.

Nixon

Quote from: "runarnormann"Men for all del, hvis det er ulovig aa kritisere Mjelde hver gang han vinner en kamp, saa faar vi vente med aa kritisere ham til etter neste tap.  Da faar vi se om alle er like store dyrkere av MIM som de hevder aa vaere.
Rød makt på Hansa

naitsirk

runarnorman skriev:

Problemet er bare at hvis man kritiserer MIM naar Brann gjoer det daarlig, saa blir man kalt medgangssupporter og faar kommentarer som 'bare fordi han taper en kamp' osv.

ok, men ka e vitsen med å sparka ein trenar som gjer da bra. drit no i taktiske evner når laget vinn. blir litt som om du skulle mista jobben din fordi du gjer ein bra innsats.

viks

*sukk*

Dette er og blir et ikke-tema i hvert fall til sesongslutt.

Hvorfor gidder folk og debattere det?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

naitsirk

enig viks

da e berre runarnorman som ikkje har skjønt da

Klaus_Brann

Quote from: "runarnormann"Selvfoelgelig var det bra med 4-1 seier, men det forhindrer ikke det faktum at Mjelde har klare svakheter.  Er det bare naar Brann taper vi har lov aa kritisere ham?  Ola By Rise fikk sparken etter aa ha ledet RBK til gull.  Skal vi komme oss opp paa deres nivaa, maa vi slutte med denne innstillingen om aa verne det svake ledd.  Mjelde har gjort en god jobb og jeg gratulerer ham saa mye med resultatet mot det laget som ligger paa 8. plass, men han har faatt mye hjelp fra gavmilde supportere og sponsorer.  Naa er det paa tide en topp trener blir hentet til klubben.



Smart tidspunkt å komme med kritikk du!
Du fikk kanskje ikke med deg at vi spilte kamp i går mot et lite lag kalt Rosenborg eller no, tror vi vant og...
Brann havnet på tredje plass ifjor, vant en eller annen lusen lilleputt finale i Oslo, og ligger hittil kun på en 2. plass i tippeligaen...
Hva mer forventer du da mann???
Stein på stein!!!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

anders millar

Mjelde ER rett Mann!!!!!
Brann, må ha det bare må ha det..

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Men for all del, hvis det er ulovig aa kritisere Mjelde hver gang han vinner en kamp, saa faar vi vente med aa kritisere ham til etter neste tap.  Da faar vi se om alle er like store dyrkere av MIM som de hevder aa vaere.


Jeg gidder ikke aa kommentere alt det den patetiske Naitsirk sier, i og med at han tydeligvis ikke gidd aa lese innleggene mine.  Nixon driver i hvert fall med saklig kritikk.  Selvfoelgelig har jeg ikke noe konkrete bevis paa at Kvisvik og Mjelde ikke kommer overens, det er bare en teori, men hvis vi forlangte bevis til alle paastandene som blir slengt omkring paa forumet, kunne vi liksaa godt legge ned hele greien.  La oss naa like greit avslutte hele denne saken.  Jeg ville se om flere enn meg er skeptisk til Mjelde, tydeligvis er jeg alene.  Alle andre enn meg synes han er verdens beste trener.  Som sagt, hvis Brann taper mot Odd eller HK, blir det kanskje flere som melder seg paa.  Men da blir jo vi selvfoelgelig erklaert medgangssupportere...
egenden Alf Dahl

R.I.P.Super-ray

Gir min fulle støtte til Mons Ivar. Han har fått oss opp fra sumpen, vunnet NM og kjemper nå om TL gull. Stå på videre Mons Ivar!
7 SUPER RAY - LEGENDE

naitsirk

ska me slenga oss på karusellen om kven som er patetisk so er plassen ledig runarnorman.

kan jo ikkje vera riktig bevart å meina at mim ikkje bør fortsetta, uansett om dette kjem etter eit tap elle siger.
mim tilfører laget, som sagt tidligare, ein meir folkelig, kameratslig og ydmyk tone i forhold til mange andre gestapo trenarar.

litt på same måten som marit breivik gjer på håndballlandslaget.
kanskje mim ikkje er rett mann for brann i framtida, men akkuratt no so e han den beste.
finst vel ikkje so mange andre trenara med hans meritter dei siste to åra, som har so lite erfaring.

synst forresten at namnet ditt passer godt til ,meiningane dine.nokon e ueinig med deg og vips so e du sur.

runarnormann

Quote from: "naitsirk"mim tilfører laget, som sagt tidligare, ein meir folkelig, kameratslig og ydmyk tone i forhold til mange andre gestapo trenarar.

litt på same måten som marit breivik gjer på håndballlandslaget.
kanskje mim ikkje er rett mann for brann i framtida, men akkuratt no so e han den beste.
finst vel ikkje so mange andre trenara med hans meritter dei siste to åra, som har so lite erfaring.

synst forresten at namnet ditt passer godt til ,meiningane dine.nokon e ueinig med deg og vips so e du sur.


Ja hvis alternativet til MIM er MARIT BREIVIK, saa er det like greit at han fortsetter.  Men alvorlig, skal vi bedoemme trenere om de er hyggelige og greie folk?  Ferguson er en drittsekk.  Ray Wilkins en snill og sympatisk fyr.  Hvem ville du heller hatt som trener.  (Enig at ingen kan sammenlignes med Marit Breivik.)
egenden Alf Dahl

Go Up