• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde. Rett mann?

Started by runarnormann, June 20, 2005, 10:28:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: "runarnormann"Alle andre enn meg synes han er verdens beste trener.


He he, er vel ingen som har sagt. Vi synes vel bare det er merkelig å komme med dette når vi har et så bra lag. For hva er alternativet? Alle andre lag taper kamper. Solbakken og Rekdal ble f.eks. genierklært i fjor, i år sliter de. RBK har en passe erfaren trener, men han sliter med å få i gang stjernemannskapet der oppe. Henning Berg er et nytt stjerneskudd, men tapte nylig i cupen.

Så Mons er på ingen måte perfekt. Men det er det ingen andre som er heller!
Rød makt på Hansa

Kandahar

Trenarar får ikkje sparken etter taktiske småfeil. Trenarar får sparken når dei ikkje leverer resultat over tid. Mons Ivar Mjelde har levert resultater som Branntrenar. Derfor er ikkje denne diskusjonen interessant før Brann ikkje innfrir. Når det er sagt så har jo Monsamjelden lagt lista så høgt i år at nokke anna enn medalje er skuffande. Men til no har Brann klart målsetningen sin kvart år under Mjelde. Så lenge Brann gjer det er Mjelde mannen.

NÃ¥r han i tilleg kjem med sitat som dette:

- Vi får sjå. Vi e jo steingalne ute på Osterøy, flirer Mjelde.

er det ikkje grunn til å vurdera stillingen til MålMons...

runarnormann

Quote from: "Kandahar"

NÃ¥r han i tilleg kjem med sitat som dette:

- Vi får sjå. Vi e jo steingalne ute på Osterøy, flirer Mjelde.

er det ikkje grunn til å vurdera stillingen til MålMons...


Naitsirk, jeg tar tilbake det jeg sa.  Sammenlignet med Kandahar er jo du Einstein
egenden Alf Dahl

naitsirk

takker for erklæringa.

he he

Larseren

Kan si meg til dels enig med runarnormann, i at selv om MiM har gjort det bra så har han noen mangler som per idag ikke gjør ham til en topp trener.

Men hittil har han vist at han lærer av sine feil og blir bedre etter hvert derfor mener jeg at dette er feil tidspunkt å komme med denne kritikken på nå er vi midt i sesongen og i en god flyt så får vi vente og se hvordan det går til slutt før vi kan diskutere MiM fremtid i brann.

Xminator

QuoteSå Mons er på ingen måte perfekt.


Jo, han er perfekt for Brann. Nå har vi endelig hatt en trener over litt mer enn 1 og en halv sesong. Det begynner å gi resultater.

Tom C

Regner med de fleste oppegående mennesker har skjønt verdien av KONTINUITET... Noe de har vært trofast mot i en liten Trondhjæm-klubb som har hatt relativt bra suksess de siste årene.

Skjønt, nå har jo de begynt å rote med utbytting av både spillestil, spillere og trenere, og vips, se hvordan det går med de nå.... De sliter...

For første gang på mange mange år har Brann fredet treneren for å gi ham den tiden han trenger til å bygge opp et slagkraftig lag som kan kjempe helt i toppen av norsk fotball. Og så mener noen at man skal gi Mjelden fyken midt i denne oppbyggingen fordi at... Ja, jeg skjønner egentlig fremdeles ikke helt hvorfor man skulle gi han sparken... Fordi han har gjort noen feile bytter?....eller var det fordi Kvisen vil hjem til familien??

Herregud...TA DEG EN PILLE RunarNormann!!!
Aldri mer Obos....

maximus1963

Håpløst av mr. normann , MIM må få jobbe i fred. Kritkk er OK , usaklig kritikk bare for å provosere blir bare dumt. MIM har gjort en fantastisk jobb sammen med resten av lederteamet i Brann. De har laget gull av gråstein og for det kan vi andre bare applaudere. Var fast stadion gjenger under heistilværelsen på 80-90 tallet , med alle trener skiftene etc. Orker ikke tanken engang på ett slik system igjen. Fred være med MIM.
Kniksen var kongen

Mick

Jeg mener at det ikke er noen tvil om at Mons Ivar Mjelde er rett mann for klubben. Han tok oss til vÃ¥r første medalje pÃ¥ 22 Ã¥r, han har bygd opp laget igjen etter de økonomiske problemene, han klarer Ã¥ holde klubben stabilt oppe i toppen. Med fantastiske prestasjoner pÃ¥ banen. Jeg mener at Brann ikke kunne hatt noen bedre norsk trener, han kjenner laget og er kjempe engasjert i Brann. Det er bare Ã¥ se pÃ¥ tabellen sÃ¥ ser vi hva han har gjordt for laget.  Det at det har sakte bare blitt bedre og bedre(stein pÃ¥ stein), lover jo godt fremover, ihvertfall i motsetning til VIF som ble gode over vinteren.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

BL

Quote from: "Mick"Jeg mener at det ikke er noen tvil om at Mons Ivar Mjelde er rett mann for klubben. Han tok oss til vÃ¥r første medalje pÃ¥ 22 Ã¥r, han har bygd opp laget igjen etter de økonomiske problemene, han klarer Ã¥ holde klubben stabilt oppe i toppen. Med fantastiske prestasjoner pÃ¥ banen. Jeg mener at Brann ikke kunne hatt noen bedre norsk trener, han kjenner laget og er kjempe engasjert i Brann. Det er bare Ã¥ se pÃ¥ tabellen sÃ¥ ser vi hva han har gjordt for laget.  Det at det har sakte bare blitt bedre og bedre(stein pÃ¥ stein), lover jo godt fremover, ihvertfall i motsetning til VIF som ble gode over vinteren.


Er nok ikkje 22 Ã¥r siden forige medalje  :wink:
Hansa-
Felt Z

Andrés

Quote from: "Mick"Jeg mener at det ikke er noen tvil om at Mons Ivar Mjelde er rett mann for klubben. Han tok oss til vår første medalje på 22 år


Les det igjen da:-P
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Larseren

Quote from: "Mick"Han tok oss til vår første medalje på 22 år


NÃ¥ja,vi har tok da sølv i serien i 2000 og det er da en medalje  :P

B.B.

QuoteHvis spillerne ikke foelger Mjelde/Gundtveit moensteret, forsvinner de fra klubben, f.eks Roenningen, Knarvik og naa Kvisvik. Kan t.o.m. nevne Normann, som aldri egentlig fikk vist seg frem fordi han og Mjelde ikke fant tonen.
RK: Forsvinner sannsynligvis av familiære årsaker. Det har ikke vært spekulert i noe annet og det e lite trolig at det e andre årsaker. Mannen har hele tiden vært fast på laget og får gjøre som han vil. I tillegg spiller Brann en type fotball som Raymond nok setter pris på!

Rønningen: Brann nølte med å tilby han ny kontrakt etter at han i flere sesonger var svært ustabil. Var akuratt begynt å stabilisere seg på et høyt nivå og Brann var villig til å tilby ny kontrakt, men han ville heller reise til Trondheim for å få noen ekstra kroner på kontoen og sitte på benken. Sett i ettertid har det vel neppe vært noe tap. Opdal er minst like god nå som Rønningen var siste sesongen i Brann.

Knarvik: Knarvik har hatt en god sesong i Brann. I fjor var han latterlig. Ble leid ut til Bryne kor han ikkje ble funnet god nok til å bli tilbudt ny kontrakt. Har siden vært på prøvespill i utallige klubber før han havnet opp i Sogndal som med TK sliter på nedre tabellhalvdel. I tillegg søt han til Gorm hver gang han ble plassert på benken. En spiller som desverre aldri kommer til å leve opp til talentet han en gang hadde, ikkje noe tap at han forsvant. Har ikkje savnet han et sekund!

Runarnormann:
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Nixon

Quote from: "B.B."Gikk siden til Sprint Jeløy før VIF valgte å gi han sjansen i fjor. Etter ca. 4 måneder og et mål mot Newcastle i Europacupen ble han hevet på dør også der. Kor han e no må gudene vite! At han forsvant e det beste som har hendt oss på mange år!


Sist sett hos St. Hanshaugenkameratene i Oslo. Men fortsatt med ambisjoner om å komme seg ut i Europa...
Rød makt på Hansa

B.B.

Hehe... . og som debattant på bataljonen dot no forumet:) Karrieren tar virkelig av..
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

espen

Det jeg savner er en som kan piske spillerne skikkelig hvis spillere ikke presterer, ala Tom Nordlie. Det tror jeg kanskje Mjelde mangler..

Nordlie er kanskje arbeidsledig etter sesongen, la oss hente ham som tredje trener.. ;)

Ellers har mange av de horrible byttene som mjelde hadde spesiellt i fjor forsvunnet, og det er klare tegn til progresjon i arbeidet hans.

Jeg synest personlig at Mjelde er genial og vil gjerne ha han på langtidskontrakt, så får vi heller hente inn ekstra kompetanse på de områdene som mjelde har mangler på.

Ellers kan noen bitchslappe ham å be ham skjerpe forsvaret, og kanskje til å med lære Sæternes offside regelen.

Men når alt kommer til alt så synest jeg at Mjelde skal bli! Han har som sagt tross alt ført brann til 3 plass, cupfinale seier og foreløbig 2 plass i serien.

Latterlig å begynne å begynne å diskutere hans bortgang.

runarnormann

Quote from: "Mick"Jeg mener at det ikke er noen tvil om at Mons Ivar Mjelde er rett mann for klubben. Han tok oss til vår første medalje på 22 år, han har bygd opp laget igjen etter de økonomiske problemene, han klarer å holde klubben stabilt oppe i toppen.


Kan vi ikke ha noen regler om at folk maa ha fulgt Brann i et par aar foer de begynner aa skrive paa disse sidene?  Da slipper vi kanskje disse 'supporterne' som begynte aa heie paa Brann under cupfinalen.  Kjell Tennfjord tok Brann til soelv i 1998, Harald Aarbrekk fikk bronse i 2000 og Teitur tok Soelv i 2001.
egenden Alf Dahl

Stoffi

Quote from: "runarnormann"

Kan vi ikke ha noen regler om at folk maa ha fulgt Brann i et par aar foer de begynner aa skrive paa disse sidene?  Da slipper vi kanskje disse 'supporterne' som begynte aa heie paa Brann under cupfinalen.  Kjell Tennfjord tok Brann til soelv i 1998, Harald Aarbrekk fikk bronse i 2000 og Teitur tok Soelv i 2001.


Latterlig sagt. Alle har rett til en mening.

Sølv og bronse kommer ikke opp til leggen på Cupgullet i fjor, bare så det er sagt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

runarnormann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "runarnormann"

Kan vi ikke ha noen regler om at folk maa ha fulgt Brann i et par aar foer de begynner aa skrive paa disse sidene?  Da slipper vi kanskje disse 'supporterne' som begynte aa heie paa Brann under cupfinalen.  Kjell Tennfjord tok Brann til soelv i 1998, Harald Aarbrekk fikk bronse i 2000 og Teitur tok Soelv i 2001.


Latterlig sagt. Alle har rett til en mening.

Sølv og bronse kommer ikke opp til leggen på Cupgullet i fjor, bare så det er sagt.


Det er ikke meningene til Mick jeg har klager paa, jeg liker aa le litt iblant jeg ogsaa.  Problemet, Stoffi, er at hvis du leser det guttungen skriver, saa er det jo helt feil.  Han hevder at Brann ikke har tatt medalje paa 22 aar.  Det er jo sludder!
egenden Alf Dahl

Stoffi

Quote from: "runarnormann"
Det er ikke meningene til Mick jeg har klager paa, jeg liker aa le litt iblant jeg ogsaa.  Problemet, Stoffi, er at hvis du leser det guttungen skriver, saa er det jo helt feil.  Han hevder at Brann ikke har tatt medalje paa 22 aar.  Det er jo sludder!


For det første, kan du slutte med manipulasjonsteknikker som å kalle ham "guttungen". Useriøst og tydelig et forsøk på å gjøre ham mindreverdig og useriøs.

For det andre, du kverulerer til de grader. Det er tydelig at han mente GULL.
Alle vet at Brann har tatt sølv og bronse i denne 22 års perioden.

For det tredje, begynner å bli grundig lei deg og dine aliaser på forumet. Hvis det var opp til meg, så hadde du blitt utestengt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

runarnormann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "runarnormann"


For det første, kan du slutte med manipulasjonsteknikker som å kalle ham "guttungen". Useriøst og tydelig et forsøk på å gjøre ham mindreverdig og useriøs.


Klarer han aa svare selv?

Men la oss naa slutte aa rakke ned paa hverandre.  Du maa akseptere at andre har forskjellige meninger enn deg, og dette med aa utestenge meg og andre som mener det samme som meg, minner jo mer om Stalin (ikke ham i forumet) enn et fredelig debattforum.
egenden Alf Dahl

Nemesis

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Mick"Jeg mener at det ikke er noen tvil om at Mons Ivar Mjelde er rett mann for klubben. Han tok oss til vår første medalje på 22 år, han har bygd opp laget igjen etter de økonomiske problemene, han klarer å holde klubben stabilt oppe i toppen.


Kan vi ikke ha noen regler om at folk maa ha fulgt Brann i et par aar foer de begynner aa skrive paa disse sidene?  Da slipper vi kanskje disse 'supporterne' som begynte aa heie paa Brann under cupfinalen.  Kjell Tennfjord tok Brann til soelv i 1998, Harald Aarbrekk fikk bronse i 2000 og Teitur tok Soelv i 2001.



Quote from: "runarnormann"Cato Gundtveit er en stille og grei kar, men er han en ledertype?  I foelge Mjelde, ja, spillere og supportere, nei.  Hvis spillerne ikke foelger Mjelde/Gundtveit moensteret, forsvinner de fra klubben, f.eks Roenningen, Knarvik og naa Kvisvik.  Kan t.o.m. nevne Normann, som aldri egentlig fikk vist seg frem fordi han og Mjelde ikke fant tonen.


Vi kan godt ha de reglene runarnormann, men som du ser sitatet over, sÃ¥ har du nettopp utestengt deg selv. For Guntveit ble valg til kaptein av spillergruppen og ikke av Mjelde........    sÃ¥........pakk sakene, og ta med deg de usaklige diskusjonene dine.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Andrés

Weeeehey!

Tar seg opp dette her.. Men som det har blitt sagt før; dette her burde aldri vært et tema i utgangspunktet.. Mjelde er mannen, ferdig arbeid
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Ricky

Quote from: "runarnormann"
Kan vi ikke ha noen regler om at folk maa ha fulgt Brann i et par aar foer de begynner aa skrive paa disse sidene?  Da slipper vi kanskje disse 'supporterne' som begynte aa heie paa Brann under cupfinalen.  Kjell Tennfjord tok Brann til soelv i 1998, Harald Aarbrekk fikk bronse i 2000 og Teitur tok Soelv i 2001.


Ja, her traff du jo på 0 av 3. Men så over til det virkelige spørsmålet, hvorfor har ikke du blitt utestengt sammen med de andre nickene dine?

Klaus_Brann

Vi kan godt ha de reglene runarnormann, men som du ser sitatet over, sÃ¥ har du nettopp utestengt deg selv. For Guntveit ble valg til kaptein av spillergruppen og ikke av Mjelde........    sÃ¥........pakk sakene, og ta med deg de usaklige diskusjonene dine.........[/quote]

Helt enig med deg!
Nå må du kanskje begynne å komme opp med noe smart runarnormann...eller i alle fall tenke før du skriver idiotiske innlegg av typen innlegg som du startet denne tråden med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

runarnormann

Er det saa vanskelig aa akseptere at andre har et annet syn paa Mjelde enn det som er standard i dette forumet?  Nixon, Andres og et par andre er uenige med meg, men argumenterer saklig, uten personangrep og konspirasjonsteorier.  

Foreslaar at vi stenger forumet inntil neste Brann tap, noe jeg haaper ikke skjer paa en stund.  Jeg har forstaatt at flertall stoetter Mjelde og det er greit nok.  De maa akseptere at jeg er uenige.  Vi er tross alt i et demokratisk samfunn der alle har lov til sin mening.
egenden Alf Dahl

Xminator

Så du mener helt oppriktig og med hånden på hjertet at du har krav på å mene at Brann tok Sølv i 2001? Og Bronse med Aabrekk i 2000? Eller for den del sølv i 1998 :)

Bare det å bomme så totalt 100% er en skandale i seg selv.

runarnormann

Quote from: "Xminator"Så du mener helt oppriktig og med hånden på hjertet at du har krav på å mene at Brann tok Sølv i 2001? Og Bronse med Aabrekk i 2000? Eller for den del sølv i 1998 :)

Bare det å bomme så totalt 100% er en skandale i seg selv.


Ok, godt poeng.  Jeg var et aar fra paa alle punkt.   Takk for at du oppdaget det Xminator og jeg innroemmer at jeg dret meg ut her.
egenden Alf Dahl

Snublefot

jeg har alltid hatt sansen for MIM..  bÃ¥de som spiller og som trener..

han har hele tiden hatt en visjon om Ã¥ "bygge stein pÃ¥ stein"...  bygge opp et stabilt godt lag..

brann har i mange sesonger hvert gode nok til Ã¥ ta medaljer av forsellige slag.. og noen sesonger har vi gjort det.. men hva skjer?  Ã¥ret etter er vi i bÃ¥nn og sliter..  spillersalg er jo sÃ¥klart en del av skylden..

men jeg føler MIM jobber mÃ¥lrettet for Ã¥ skape et godt brann-lag, som skal jobbe sammen som et lag, og i tillegg bygge opp og forsterke der det trengs..  (vingene mener nÃ¥ jeg er vÃ¥rt svakeste ledd.. spessielt hvis kvisvik forsvinner.. forsvaret kommer seg sikkert.. hÃ¥per jeg inderlig..)

MIM har ikke all verdens trener rutine.. og det er sikkert mange ting han kunne gjort bedre..  jeg sier heller ikke at Hareide eller Sollie ikke ville vært artig Ã¥ sett pÃ¥ brann-benken.. men jeg mener at MIM har overbevist meg om at det han gjør, det han bygger opp ser mere og mere lovende ut.

brann er i en bedre situasjon en på mange år.. både spillemessig og økonomisk..dette hjelper så klart for MIM også.. men jeg synes ikke vi skal kaste han nedenom før han har motbevist de gode ord noen har gitt ham, og resultatene vi ser på banen..

Det er kun 1 ting jeg virkelig er småforbanna på.. det er evnen laget har til å legge seg ved ledelse.. Mot rosenborg stod vi på til siste slutt.. ufattelig deilig.. men jeg har en annen kamp i minnet.. mot Start.. herregud.. 11 mann bak ballen er en ufattelig dårlig taktikk når man leder med 1 mål.. da skal man heller jage dobbling av ledelsen, uten å blotlegge seg helt bak såklart... dette er vell det som har plaget meg mest.. ellers synes jeg MIM er en dyktig kar.. og håper han får en lang og fin suksessfull karriere i Brann

B.B.

MIM lærte mye av Start kampen. Tror ikkje vi kommer til å legge oss så dypt igjen. Både mot RBK og Viking la vi oss tilbake midtveis i andre omgang for å trygge poeng. Begge gangene lyktes det.

Mot Viking ble vi rundspilt i 20 min. i andre omgang. Når Mjelde la om klarte vi å stabilisere kampen og kunne med litt flaks vunnet på en av kontringene på slutten.

Men å rygge inn i egen 16.meter som mot Start, det håper eg aldri skjer igjen!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Subbler

Kem då? Gi meg et navn...[/quote]

Tom Nordli
Trenger en som ikke går for uavgjort men satser hardt på seier selv etter utligning.

runarnormann

Jeg sa for noen uker siden at jeg ville ta opp igjen dette temaet naar Brann hadde hatt litt svake resultater.  Naa naar vi er i ferd med aa etablere oss blant de 4-5 beste lagene i Norge, tross handling av spillere til flere millioner, burde det vel vaere duket for evaluering av Mjelde?  Noen enige?
egenden Alf Dahl

TERD

Selvfølgelig må det være lov til å evaluere Mjelde, og det må være lov til å være kritisk.

For min sin del synes jeg at de tingene jeg fryktet mest nå er i ferd med å materialisere seg:

- Mjelde synes ikke å være noen god motivator; for mange poeng er tapt på slapp innstilling. Til og med VIF-kampen, der vi vet at han hadde gitt 100% for å bygge opp til kampen, måtte han bruke pausen til å piske spillerne. Fotballkamper kan vinnes på innstilling!
- Lærekurven er ikke bratt nok; etter å ha kjørt laget til bunns på tabellen med sitt hjertebarn av en formasjon, gjør han jammen meg ett nytt forsøk.
- Taktisk har han lært lite eller ingenting; for ofte virker Brannn for dårlig forberedt og for ofte blir det gjort lite taktiske grep under kamp. F.eks burde han vite at VIF like gjerne har 5 på midten som 4. Det var lite som tydet på at dette var tenkt gjennom når Brann entret banen på lørdag. Jeg trenger vel heller ikke nevne Glimt-kampen, som var den reneste skandale.
- Generelt angående Branns spill; store ressurser og kjøp av betydelige spillerprofiler til tross, jeg kan ikke se at Brann har blitt betydlig bedre, og mer skeptisk er jeg til at det fullstendig synes å mangle offensive spillemønster.
- Manglende selvinnsikt; med liten formell kompetanse og ingen erfaring, hadde jeg i det minste forventet at han ville ta med seg et team som kunne komplementere han; det synes ikke å ha skjedd.

Selv var jeg mot ansettelsen av Mjelde, jeg mente han var feil mann når vi tok cup-gull og jeg mener fortsatt at han er feil mann.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

runarnormann

Forsiktig Terd.  Hvis du blir for enig med meg, kommer Mjeldebataljonen till aa si vi er samme person!
egenden Alf Dahl

TERD

Som sagt, jeg har ment det jeg mener i ganske lang tid nå; og ser ingen grunn til å skifte mening.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

Brann - Bodø - Glimt 2 3: Dette var egentlig kampen som viste at Mjelde ikke har tatt det takiske steget som en skulle anta at han hadde gjort med 2 og et halvt års erfaring. Brann virket totalt overrasket over overgangene på sidene, selv om Glimt har spilt slik i 10 år.

Brann - Rosenborg 4 1: Meget flaterende resultat tatt i betrakning av at Brann i periode i første omgang ble rundspilt av Rosenborg.

Brann - VIF 1 2: 4 3 1 2. En formasjon som aldri har fungert i årets viktigste kamp. Mjelde sa at taktikken hadde fungert på trening. Og hvem var det mot? Voss hvor Brann bare klarte 3 1. Vred meg i smerte da jeg så rommene på sidene. Vålerenga (hadde i grunnen ikke spilt noen rolle hvem vi hadde spilt mot) er NOrges beste når etablert, likevel satset ikke Brann på overganger.

I tillegg er det på sin plass og nevne byttene. Kan noen forklare meg hvorfor ikke Big Mac blir hevet innpå på etter Vålerenga's 2 scoring, spesielt med tanke på måten Brann spilte på. Han er den eneste som har en hvis sjanse i hodespillet. Robbie fikk ikke til en eneste ting i løpet av 90 min men ser ut til at Mons ikke liker Big Mac. Noe må det være. Og kan noen forklare meg hvorfor Scharner som har vært Brann's beste i sin posisjon må plutselig spille på en plass han tydligvis ikke er komfortabel med?

Får håpe at Mons finner tilbake til gode gamle 4 4 2 mot tromsø men frykter mer formasjonstull etc. Og tenk på Nordlie mot aalesund. Har 1 1 ipå bortebane men setter innpå 2 ekstra spisser fordi mannen tenker offansivt. Får håpe det bedrer seg....
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

hocey

Og bare for å minne vingene til Brann om hva en ving er: de skal holde siden sin får å åpne for pasningsalternativer så sant det ikke kommer innlegg fra andre kanten. Se på Kvisvik!!!! Lå som regel klistret på linjen mot etablert forsvar men trakk inn når det kom innlegg.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

KEO

Må få komme med ett spark til vår "kjære" trener Mjelde.
Når vi tar ledelsen mot ett BUNNLAG som er blottet for selvtillit så trekker man faen ikke press høyden på midbanen ned. Hadde Brann vert taktisk klok så hadde de satt ett høyere press fra start av i 2 omg. Dette hadde fått tromsø helt ut av kampen og vi hadde fått drept kampen fort.

Dette trekket har Mjelde gjort i flere kamper nå og det har ikke fungert en gang. Brann er dårlig når de legger seg bak på, men dess bedre når de holder ett høyt press.
Vist Mjelde ikke har innsett det enda  sÃ¥ tror jeg han mÃ¥ vurdere sine evner til Ã¥ føre Brann opp i fra henge myren vi har vert i de siste 40 Ã¥rene.
Nu kør vi!

Skotten

Ser en på det spillermaterialet som Mjelde har disponibelt per i dag, så er det ikke mye han kunne gjort annerledes. 4-4-2 må beholdes, la det ikke være noe tvil om det. Om Knudsen eller Sanne begynner på høyrekanten er ett fett. Og hvem andre enn Haugen skal spille sentralt i Andresens fravær?

Poenget er at de tre nevnte spillerne (desverre også i tillegg til Hanstveit, Bjarnason, er også fristet til å si Sæternes) holder et helt middels nivå i eliteserien, og når "stjernene" ikke makter å bidra med det lovte ekstraordinære, så kan vi umulig forvente noe som helst mer enn det vi får : Middelmådighet.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

daya

hva har skjedd med høstlaget brann?

Klaus_Brann

Quote from: "TERD"Selvfølgelig må det være lov til å evaluere Mjelde, og det må være lov til å være kritisk.

For min sin del synes jeg at de tingene jeg fryktet mest nå er i ferd med å materialisere seg:

- Mjelde synes ikke å være noen god motivator; for mange poeng er tapt på slapp innstilling. Til og med VIF-kampen, der vi vet at han hadde gitt 100% for å bygge opp til kampen, måtte han bruke pausen til å piske spillerne. Fotballkamper kan vinnes på innstilling!
- Lærekurven er ikke bratt nok; etter å ha kjørt laget til bunns på tabellen med sitt hjertebarn av en formasjon, gjør han jammen meg ett nytt forsøk.
- Taktisk har han lært lite eller ingenting; for ofte virker Brannn for dårlig forberedt og for ofte blir det gjort lite taktiske grep under kamp. F.eks burde han vite at VIF like gjerne har 5 på midten som 4. Det var lite som tydet på at dette var tenkt gjennom når Brann entret banen på lørdag. Jeg trenger vel heller ikke nevne Glimt-kampen, som var den reneste skandale.
- Generelt angående Branns spill; store ressurser og kjøp av betydelige spillerprofiler til tross, jeg kan ikke se at Brann har blitt betydlig bedre, og mer skeptisk er jeg til at det fullstendig synes å mangle offensive spillemønster.
- Manglende selvinnsikt; med liten formell kompetanse og ingen erfaring, hadde jeg i det minste forventet at han ville ta med seg et team som kunne komplementere han; det synes ikke å ha skjedd.

Selv var jeg mot ansettelsen av Mjelde, jeg mente han var feil mann når vi tok cup-gull og jeg mener fortsatt at han er feil mann.


For å starte med noe, så kan du ikke mene at han var feil mann når vi knuste Lyn i cupfinalen!det var magisk..da eier du ikke skam i livet mann!
Mye av grunnen til at det går som det går nå, er at vi mangler et par viktige brikker på laget, som f.eks. Kvisvik og Andresen...
Og blant de lagene som mener å ville noe i TL og ute i Europa, så er vel vi de som har den desidert dårligste benken...
La mannen få tid, og støtt han i stedet for...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lurkin

"Støtte" er ikke noe som fungerer i Bergen. Så fort vi taper så skal man henge ut alt, alle og litt til - og tydeligvis sparke treneren og bygge et nytt lag midt i sesongen.
Berømte Brann fra Bergen

TERD

Quote from: "Klaus_Brann"For å starte med noe, så kan du ikke mene at han var feil mann når vi knuste Lyn i cupfinalen!det var magisk..da eier du ikke skam i livet mann!
Mye av grunnen til at det går som det går nå, er at vi mangler et par viktige brikker på laget, som f.eks. Kvisvik og Andresen...
Og blant de lagene som mener å ville noe i TL og ute i Europa, så er vel vi de som har den desidert dårligste benken...
La mannen få tid, og støtt han i stedet for...

For det første så må man få mene det man vil. For det andre er cupfinalen et svært hyggelig minne, men ble etter min mening mer avgjort av gode individualister og et svakt Lyn-lag, enn av taktiske genistreker fra trenerens side.

Ellers er det artig at du nevner tidsperspektivet. Etter din mening burde Brann nå vært bedre enn de var på cupfinaletidspunktet, fordi Mjelde har fått mer tid siden da. Og da er vi tilbake til utgangspunktet. Mjelde kan få all den tid han vil, og det vil likevel ikke bli godt nok, rett og slett fordi han mangler for mye som trener (se mitt innlegg over).
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Toa

Quote from: "daya"hva har skjedd med høstlaget brann?


Flyttet til Fredrikstad...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

hocey

Forøvrigt kan det se ut til at Mjelde har muligheter på jumboplassen på trener børsen nå som Bodø Glimt ser ut til å ha gjort noen gode trekk. Den ser mest på taktikken og det sier litt når treneren for det største laget i Norge ligger på nest jumbo etter å ha vært trener i snart 3 år. Og det at Brann har en så svak benk er bare tull. Tviler på om Start benken er så mye bedre, men ser ut til at det ikke er et stort problem i Kristiansand. Hvis en så på første elveren til Start i går var det mange ukjente navn.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Klaus_Brann

Quote from: "TERD"
Quote from: "Klaus_Brann"For å starte med noe, så kan du ikke mene at han var feil mann når vi knuste Lyn i cupfinalen!det var magisk..da eier du ikke skam i livet mann!
Mye av grunnen til at det går som det går nå, er at vi mangler et par viktige brikker på laget, som f.eks. Kvisvik og Andresen...
Og blant de lagene som mener å ville noe i TL og ute i Europa, så er vel vi de som har den desidert dårligste benken...
La mannen få tid, og støtt han i stedet for...

For det første så må man få mene det man vil. For det andre er cupfinalen et svært hyggelig minne, men ble etter min mening mer avgjort av gode individualister og et svakt Lyn-lag, enn av taktiske genistreker fra trenerens side.

Ellers er det artig at du nevner tidsperspektivet. Etter din mening burde Brann nå vært bedre enn de var på cupfinaletidspunktet, fordi Mjelde har fått mer tid siden da. Og da er vi tilbake til utgangspunktet. Mjelde kan få all den tid han vil, og det vil likevel ikke bli godt nok, rett og slett fordi han mangler for mye som trener (se mitt innlegg over).


Mene det du vil du, men den dagen var og er fredet, alle problemer glemt, og de Brann supportere som ikke forstår det, er ikke Brann supportere..
(mener jeg)
Jepp, enig med deg.Brann burde pr. dags dato vært et bedre lag enn ifjor, hvis ikke Kvisvik hadde dratt midt i sesongen, som nok har en innvirkning.
Pluss at vi sliter med skader på sentrale spillere..
Og som jeg nevnte over, er det jammen ikke lett, med den håpløse benken vi har...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TERD

Quote from: "Klaus_Brann"Jepp, enig med deg.Brann burde pr. dags dato vært et bedre lag enn ifjor, hvis ikke Kvisvik hadde dratt midt i sesongen, som nok har en innvirkning.
Pluss at vi sliter med skader på sentrale spillere..
Og som jeg nevnte over, er det jammen ikke lett, med den håpløse benken vi har...

Etter min mening så har vi ikke vært bedre i år enn i fjor høst, selv med Kvisvik på laget, så utviklingen har i beste fall stagnert siste 7-8 månedene.

Når du nevner benken så burde det heller ikke komme som et sjokk på Mjelde at benken er forferdelig dårlig, og det burde heller ikke komme som et sjokk at spillere av og til er skadet, og at laget dermed blir deretter. Med de midlene Mjelde har hatt til rådighet burde det ikke vært noe problem å hentet en del akseptabelt "stallfyll".
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Stoffi

Quote from: "TERD"Med de midlene Mjelde har hatt til rådighet burde det ikke vært noe problem å hentet en del akseptabelt "stallfyll".


Det har han jo allerede gjort, vi hentet jo Sanne, Ystaas og Klock.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

TERD

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "TERD"Med de midlene Mjelde har hatt til rådighet burde det ikke vært noe problem å hentet en del akseptabelt "stallfyll".


Det har han jo allerede gjort, vi hentet jo Sanne, Ystaas og Klock.

Hehe,

Jeg tror du misset det sentrale ordet i setningen: akseptabelt.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

Ikke sikkert det var noe galt med de han hentet som stallfyll men liten tvil at de har ikke tatt engang et aldri så lite musesteg fremover i Brann karrieren. Det må Mjelde ta sin del av skylden for. Dylan f.eks viste fine takter i begynnelsen av Brann karrierren og har også scoret en del mål i cup kamper og rl. Likevel kan spissene spille hvor elendig de bare ønsker, fordi mjelde bytter de aldri ut.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Go Up