• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Petter Vaagan Moen

Started by Per Anders, June 18, 2005, 15:38:12 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Per Anders

Vil bare høre folkets meninger om hvordan vi skal ta imot Petter Vaagan Moen når Brann skal spille mot Hamarkameratene den 3. juli.

Jeg mener han bør få en skikkelig varm velkomst til stadion. Han er etter det "ekspertene" sier er kommende storstjerne, og det sies også at han har et større potensial på banen enn Kvisvik. Han har den farten Kvisvik mangler, i tillegg til suveren teknikk og glitrende innleggsfot.

Hva med kjempeapplaus når Hanøy roper ham opp?

Enig / uenig ?

mr-bolstad

ettersom at han ikke spiller eller har spilt for Brann, så er jeg uenig!
men hvis Brann gjør helomvenning og kjøper han fra hamkam så er jeg med å juble! 8)
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Chuggah

Enig. Ingen jubel før det er klart at han kommer hit. Blir litt for dumt å juble som bare det, og så ender han ikke opp her likevel.

viks

Litt artig, PVM og TFL har begge 4,8 i snitt på vg-børsen i år, vært blant sine lags beste, og ligger på 68 og 69 plass. Begge har spilt samtlige kamper...

http://fotball.vg.no/bors/best_bors.php?sesong_id=143
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

KennethS

ikkje selg skinnet før bjørnen e skutt. Selg hele bjørnen:D
tå på Brann

Per Anders

Poenget mitt er at vi muligens kan være med på å påvirke Vaagan Moen til å føle seg velkommen. Vi hadde hatt behov for en spiller som ham. Tenk scenarioet: Tom Sanne og Martin Knudsen på kantene. Der gikk den gullkampen...... Jeg er enig med "ikke selg skinnet før bjørnen er skutt", men jeg mener ihvertfall at vi bør unngå å pipe...

RC


Charlie Winters

jubel venter han fra mg
RANN vinner!

Nixon

Det er lenge til den kampen og innen den tid vil vi nok vite om han er aktuell eller ikke.

Og det vil uansett neppe stå på om han vil til Brann. Han har jo allerede signalisert i media at Brann er en spennende klubb. Er nok heller HamKam som sier ja eller nei. Så jubling vil ikke ha så mye effekt. Men vi kan jo la være å pipe på han. Det kan jo bli mer aktuelt etter sesongen når HamKam rykker ned.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: "KennethS"ikkje selg skinnet før bjørnen e skutt. Selg hele bjørnen:D


Og få kjøper til å skyte selv.

eriksen_30

Brann bør prøve å hente Peter Kopteff fra viking. En god og kreativ venstre kant som ikkje e redd for å utfordre... fart i fyren e det og selv om han løper som en kjerring. Venstrefot med presisjon og futt i har han og. Va jo nesten på vei vekk fra viking i vinter og.

naitsirk

kopteff e god på sitt beste, men da skjer jo kvar 6-7 kamp. ellers so held han knudsen nivå resten av kampane.

kabelmann

Er det en spiller jeg ikke vil ha til Brann så er det Kopteff. Der går det jaggu lenge mellom godbitene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Leser i VG at VIF også er på jakt etter Vaagan Moen. Det betyr at Brann må få fingern ut skal det bli noe!
Rød makt på Hansa

naitsirk

han vil vel te vif han og.
da hadde vore flott!!!

Kristin

tar opp igjen denne tråden, for han her må vi ha... syyyykt god spiller som vi nesten burde fått tak..

sjekket litt om han no og sett han spille får ham kam... meget god

men vil jo helst ha kvisvik her da..
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

viks

BT melder at klubbene har vært i kontakt med hverandre i dag...

BA melder at han blir for dyr for Brann. RBK har også meldt seg på i kampen. Men Rune Hauge sier at Brann og han holde en dialog uten og ville kommentere det videre..

10-15 millioner for PVM? SYntes det er utrolig mye mtp kontraktutløp 2006. Ham Kam vil jo helt tydeligvis melke alt de kan ut av en evnt kjøper, en taktikk de ser ut til og lykkes særdeles godt med...

Kryptiske meldinger i avisen i dag med andre ord...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Så lenge Brann har denne dansken i bakhånd så vil det begrense overgangssum for Branns del. Tror taket for PVM vil ligge på rundt 7 millioner + diverse. Ender vel opp med at han havner i VIF for 5...

viks

Quote from: "Xminator"Så lenge Brann har denne dansken i bakhånd så vil det begrense overgangssum for Branns del. Tror taket for PVM vil ligge på rundt 7 millioner + diverse. Ender vel opp med at han havner i VIF for 5...


Er jo spørst om Jan Kristiansen er interessert i og spille i Norge da. Han er jo tross alt linket til en del klubber i hele europa. Det som i hvert fall er helt sikkert er at han forlater Esbjerg nå i sommer. BT skrev idag at han kommer til og bli  dyr, det er helt feil. Prisforlangende for ham i fjor sommer var 10 millioner dkr, sier jo seg selv at de ikke krever mer i år..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Vi ender opp med Jesper Grønkjær. Bare vent og se ;)

viks

Hadde ikke gjort noe det nei...

Kvalitet er vanskelig og finne, kvalitet til riktig pris desto vanskeligere.

Håper Idar Vollvik skjærer igjennom og sier "jeg vil ha ham", her er pengene...Det hadde væt det aller beste. Uansett om det er PVM eller JK. Vi trenger og få på plass brikkene for høsten så tidlig som mulig.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

For Vollvik er nok både JK og PVM ikke helt hva han vil ha. Tror derfor at det har vert jobbet med større navn på kammerset.

viks

Quote from: "Xminator"For Vollvik er nok både JK og PVM ikke helt hva han vil ha. Tror derfor at det har vert jobbet med større navn på kammerset.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

spørs egentlig hvor god man er. RBK har en benk som ville ha gått rett inn på de fleste eliteserielag, mens brann har vel ikke en så altfor sterk benk. Sitter man på benken i RBK kan man nok slite mer enn på brann for å få en plass/fast plass på laget...

men vi gir no faen, vi banker RBK.

Nemesis

Tipper Brann gir 6 mill plus Macallister for PVM......  dette er så synsing så det går an å bli.... :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Superjack

Ser at RBK har kastet seg inn i Kampen om PVM. Gode greier. Da blir han iallefall ikke billigere. Går greit at Bratseth bruker 15 millioner på enda en ving. Det er ikke der RBK sliter. De sliter i sentrallinjen. Og så lenge de ikke skjønner det selv så er det topp at de kaster vekk litt penger i øst og vest.

Jeg tror det er bedre å løfte blikket litt. Etter den nye TV-avtalen er TL- spillere blitt overpriset så til de grader. Går nok an å få Danske og Svenske A-landslagsspillere til 15 millioner ja. :-)  Som Vollvik sa, han driver ikke noe talentfabrikk.
Brannsupporter.

Nixon

Men herfra og inn var det Fyllingen alt dreide seg om. Spesielt Eirik Huseklepp herjet fælt på kanten, der Martin Knudsen ble lurt gang på gang. 21-åringen er kjapp i steget, frekk, rask og tør mye. Bare så synd at ikke lagkameratene visste å ta bedre vare på alle lekkerbiskenene de ble servert av unggutten, som var banens klart beste spiller.

Fra BT etter kampen i går mellom Fyllingen og Brann2.
Kanskje Brann skulle spart de millionene og heller satset på en talentfull lokal unggutt?
Rød makt på Hansa

Xminator

Skulle vi til RL i år Nixon?

Nixon

Hadde jo vært risikabelt selvsagt, og jeg sier ikke at Brann skal gjøre det. Men andre lag tar jo av og til slike finter og kommer godt ut av det. Og hvis vi hadde fått TFL (få ut fingern Brann!!!!!) på høyrekanten kunne vi, dersom Huseklepp ikke slo til, plassert Miller eller Winters på venstrekanten. Og så har vi jo også denne Helegbe i bakhånd. Pluss at vi hadde spart en drøss med millioner.

Det hadde vært frekt hvis det hadde lykkes. Herlig frekt!:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Har sett Winters spille kant på Brann såpass mange ganger at jeg helst ikke vil se det igjen.

Miller på venstrekanten blir vel som Miller på høyrekanten - ikke helt med på noe, og langt fra Kvisvik. Huseklepp er vel en spiller Brann har sett på i flere år nå. Ser likevel helst at vi henter en direkte erstatter på venstrekanten. Fra øverste hylle.

SeTrE

Jeg er faktisk også litt bekymret for at brann, kanskje føler seg litt "presset" til og bruke mange millioner på en STOR spiller i sommer..

Men er jo litt sant som NIXON sier, TFL skal jo være såpass bra, at han går rett inn på høyrekanten...Og da setter vi Miller over på venstre, for tror at Mjelde ikke kommer til og fortsette med Miller på topp sammen med Bengt..

Og da har vi han dere Helegbe MK Cato og han mulige Fyllingen spillern (Han kommer vell heller ikke til og bli særlig dyr, så viss han har spilt godt i flere enn den kampen mot Brann 2 så kan ha jo selvfølgelig være noe...)



Men for ALL DEL brann i bruk masse penger på PVM eller en annen ung gutt, som ikke har bevist NOK enda!

naitsirk

får ikkje håpa at om tfl kjem so går miller over på venstre.
brann treng nye kantar på begge sider, og miller fungerer jo som ein såg best på spissplassen.

om PVM skulle kosta 10 mill elle meir so e da berre te å drita i han. kjøp heller nokon frå sverige elle danmark for samme prisen.då får me ihvertfall ein landslagsspelar for pengane

Nixon

Hvis vi først skal bruke 10 mill. på en venstrekant så kan vi like godt kjøpe PVM. Han er ung og lovende og blir av mange eksperter regnet som en av de som vil ta steget opp på A-landslaget innen kort tid. Og jeg mener at vi bør kjøpe norsk dersom vi har mulighet til det. Føler at det gir litt mer trygghet og stabilitet.
Rød makt på Hansa

SeTrE

Synes også vi glemmer litt at CATO faktisk gjorde en veldig god kamp mor Rævbk! Viss han kommer i samme form som I første halv del av fjorårs sesongen, så synes jeg faktisk vi skal bruke cato på høyre....

Han har enorm løpskraft, kan faktisk dribble et par mann og er en undervurdert spiller...

Så jeg synes faktisk vi har nok av Vinger, (viss TFL og Helgebe kommer)

Problemet til brann er BACKER!!! Synes vi må ut og fiske etter noen brukbare backer....Noen som har noen forslag?

Xminator

Vi *må* ikke starte med Miller. Eller for den del Winters. Andresen er jo enkelt og greit bedre enn Miller som sentral midtbane. Og Scharner/Sæternes har jo helt andre ferdigheter enn Miller/Winters.

Det er *laget* som skal fungere. Og med en PVM og TFL i klubben tror jeg førstelagets kanter på midtbanen er låst med tanke på Miller i en av de rollene. TFL er en spiller jeg har klokketro på som høyrekant. I alle de kampene jeg har sett med BG har han stått frem (sammen med RB) som spiller med ekstreme ferdigheter.

SeTrE

Synes vi bør ha plass til en Miller i Brann....Mannen har et sinnsykt særpreg, og ferdighetene hans er det ikke noe og si på...

PVM kan vi bare glemme, Hamkam krever over 10 millioner for en spiller som ikke har vært på A landslaget engang, og ikke spilte han De siste u21 kampene...

Mulig TFL er så bra som du sier...men han er ikke noe 442 spiller...han er kant i et 433 system, og det veldig stor forskjell på det...

Så jeg står fortsatt på at miller er god nok for en kant rolle i brann..

Nixon

Quote from: "SeTrE"PVM kan vi bare glemme, Hamkam krever over 10 millioner for en spiller som ikke har vært på A landslaget engang, og ikke spilte han De siste u21 kampene...


Ikke spilt de siste U21-kampene? Litt fakta er kanskje på sin plass? Den siste mot Sverige ble han spart da det var en ubetydelig treningskamp. Han spilte fra start i den viktige kvalikkampen mot Italia rett før og spilte hele kampen. Kampen før det spilte han hele kampen. Kampen før det kom han inn som innbytter og snudde kampen med 2-1 skåring. Og kampen før det igjen spilte han hele kampen.

Så vi snakker om en fast U21-spiller her som landslagstreneren spår en lys fremtid!
Rød makt på Hansa

Xminator

Og selv om han scoret mot Odd, så var det corneren han la i samme kamp som virkelig imponerte. Dette er en spiller som vil gjøre en meget god jobb på venstrekanten i Brann.

Leffen

det perfekte at hadde vært å beholde kvisvik ut sesongen, for så å erstatte han med PVM. han er ung, og hadde gjort godt av en vinter til å bli kjent med klubb,by,system osv. før han blir kastet til ulvene.

BL

At Ham-Kam krever 10 mill er jo egentlig bare latterlig! Tror de ser på summene som Brann, Enga og RBK kan tåle og priser han deretter.
Hansa-
Felt Z

espen

hva med å handle litt forsvar istedenfor, få roen på den å spille med 3 på topp! Jeg vil verken se Miller, Sæternes eller Winters på benken.

3-4-3 Med ett bunnsolid forsvar og to kjappe vinger med stålkondis som kan beine opp og ned på kanten i samtlige 90 minutter!

Nixon

Quote from: "espen"hva med å handle litt forsvar istedenfor, få roen på den å spille med 3 på topp! Jeg vil verken se Miller, Sæternes eller Winters på benken.

3-4-3 Med ett bunnsolid forsvar og to kjappe vinger med stålkondis som kan beine opp og ned på kanten i samtlige 90 minutter!


Men hvem skulle de kjappe vingene være da?
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "Nixon"
Quote from: "espen"hva med å handle litt forsvar istedenfor, få roen på den å spille med 3 på topp! Jeg vil verken se Miller, Sæternes eller Winters på benken.

3-4-3 Med ett bunnsolid forsvar og to kjappe vinger med stålkondis som kan beine opp og ned på kanten i samtlige 90 minutter!


Men hvem skulle de kjappe vingene være da?


Sanna og ørn2 kan jo spille ving. Så kan de løpe som bare faen i 90 min. Blir ikkje så mye spill på vingene då men...
Hansa-
Felt Z

Xminator

Ikke sant Nixon :p Det var en logisk brist i den der... Og for gang #100, Brann skal spille 4-4-2. Diverse FM varianter blir jo forkastet, gjerne etter en omgang der trenerene skulle være smarte. var det 4-2-3-1 Mjelde og Steffensen prøvde på?

3 på topp høres så fint ut. Selv tror jeg det er perfekt med 2 på topp.

espen

Quote from: "Xminator"Ikke sant Nixon :p Det var en logisk brist i den der... Og for gang #100, Brann skal spille 4-4-2. Diverse FM varianter blir jo forkastet, gjerne etter en omgang der trenerene skulle være smarte. var det 4-2-3-1 Mjelde og Steffensen prøvde på?

3 på topp høres så fint ut. Selv tror jeg det er perfekt med 2 på topp.


Jau, jeg er forøvrig enig med deg der Xminator..

Slik som stallen er for øyeblikket så passer brann best til 4-4-2, men handler brann litt lurt så kan vi kanskje få det til.

Men som nixon sier, hvem skal spille kant?

Jeg vet ikke, men TFL er en jeg har lyst å se i brann drakt.. Jeg kan for lite om det utenlandske spiller markede til å gi noen tips, men hvis brann sonderer litt så har jeg tro på at de klarer å fixe noe.. Han dere Hokebe (eller.no) karen fra Ghana skal jo være ganskje kjapp og god.

Men jeg er ganske sikker på at vi må utenfor landets grenser for å finne noe med kaliberet jeg personlig ønsker..

Who knows?

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Kristin

Quote from: "dex1974"


det må nesten være kødd.....
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Go Up