• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Redd Raymond Kvisvik!

Started by Bjornevik, June 12, 2005, 16:52:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bjornevik

God dag alle saman!

Eg valgte å oppretta ein ny tråd, sidan eg anser dette som veldig viktig, sjølv om det kjem inn på same emne som tråden, Folkeaksjon mot at Raymond Kvisvik blir solgt.

Eg ber dykk alle skrive under på dette oppropet:
http://www.opprop.no/opprop.php?id=kvisen

For å visa Raymond at han har støtte blant supporterane, skriv under sjølv, og formidle det til alle de kjenner!

SKB e BEST!!!

No har eg og 5 andre signert ihvertfall;)
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Nixon

Rød makt på Hansa

SKB e BEST!!!

E egentlig helt enig Nixon, men du må jo også være enig i at å miste Raymond hadde vært et stort tap.. Men hvis han selv vil det e det ingenting vi kan gjøre for å forhindre det
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

sekto

Er det noe jeg har gått glipp av? Er det noen tegn til at Kvisvik kommer til å dra? Jeg har fått med meg nei og nei fra både Brann og Kvisvik. Hvorfor lage opprop og oppstyr om noe som ikke et tema enda?

Skal vi starte aksjon for nei til potensielle salg av Scharner og Sæternes også? Det er sikkert noen som kommer til å melde sin interesse for dem. Da må vi være ute i forkant og skrive oss på en liste. DET kommer Brann til å bry seg om.

BL

Syns kanskje vi lager litt for stor sak ut av dette no. Greit at det gikk noen rykter om at FFK jobbet med å skaffe seg Kvisvik, men i etterkant har det vel vist seg at det mer eller mindre bare var oppspinn fra BA og BT.
Hansa-
Felt Z

KennethS

Blir Kvisvik i Brann så blir han i Brann, stikker han til sommeren e det fordet han selv vil hjem til østfold. Det bør vi godta akkurat som Brann har sagt at de vil godta det.

Underskritfskampanje høres helt latterlig ut.
tå på Brann

monzilla

brann solgte gullet i fjor for en latterlig lav penge(rønningen), det samme kommer de til å gjøre i år hvis de selger kvisen.

SKB e BEST!!!

Solgte gullet e å ta litt hardt i, men at det spilte en vesentlig rolle kan eg gå med på..  Får ikkje håpe det samme skjer i år
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Nixon

Rød makt på Hansa

SKB e BEST!!!

idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Bjornevik

Har vel kanskje innsett at det var å ta litt hardt i å "redde" Raymond Kvisvik fra å bli solgt, men ser heller på dette som ei tillitsliste der ein viser at ein er glad i og støttar Kvisvik. Eg er og av same oppfatning som enkelte andre her: Gullet blir tapt utan Kvisvik.

Det kan heller ikkje vera tilfeldigheiter som gjer at Raymond heile tida blir linka til FFK...

sekto

Quote from: "Bjornevik"Det kan heller ikkje vera tilfeldigheiter som gjer at Raymond heile tida blir linka til FFK...

Kandahar

For å sei det sånn: Kanskje hadde ikkje Brann vore et topplag i dag utan Kvisvik. Men Kvisvik hadde aldri vore det han e i dag utan Brann!

naitsirk

synst pol bør gå ut i avisa og gje oss eit klart svar.

om kvisvik forsvinn te sommaren elle om 10 år får ikkje noko innvirkning for mitt syn på mannen.
han har gitt brann og publikum mykje glede og redda oss frå soleklart nedrykk i 2003.

då er det betre å gå i eit avskjeds tog

Klaus_Brann

Quote from: "BL"Syns kanskje vi lager litt for stor sak ut av dette no. Greit at det gikk noen rykter om at FFK jobbet med å skaffe seg Kvisvik, men i etterkant har det vel vist seg at det mer eller mindre bare var oppspinn fra BA og BT.[/quote

Jeg leser Fredrikstad Blad jevnlig (har røtter der) og det er mer enn bare rykter, de (FFK) har vært. og er, i kontakt med private investorer om et samarbeid om å hente Kvisvik...og det er flere som er positive ang. å gå inn med kapital!
Dette kan fort bli en realitet hvis FFK kommer opp med nok penger, og 4 millioner som det har vært snakk om kan fort komme på bordet....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Motyka

Quote from: "monzilla"brann solgte gullet i fjor for en latterlig lav penge(rønningen), det samme kommer de til å gjøre i år hvis de selger kvisen.


Når det gjelder Ivar Rønningen så burde vel egentlig bare Metro være lei seg for at denne klovnen har forlatt byen.
Klart at Brann ikke har norges beste keeper i Opdal, men har man glemt alle de tabbene Rønningen har servert de knappe 3 årene han har fått lov å være her? At denne fyren var nøkkelen til medaljer har jeg vondt for å forstå. Hadde de solgt en veldig god keeper kunne jeg vært enig, men de solgte Ivar Rønningen!!!!!  Brann tjente 700.000 på denne klovnen, for de pengene kan de jo hente en ny Viking reserve.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Stoffi

Quote from: "Motyka"
Quote from: "monzilla"brann solgte gullet i fjor for en latterlig lav penge(rønningen), det samme kommer de til å gjøre i år hvis de selger kvisen.


Når det gjelder Ivar Rønningen så burde vel egentlig bare Metro være lei seg for at denne klovnen har forlatt byen.
Klart at Brann ikke har norges beste keeper i Opdal, men har man glemt alle de tabbene Rønningen har servert de knappe 3 årene han har fått lov å være her? At denne fyren var nøkkelen til medaljer har jeg vondt for å forstå. Hadde de solgt en veldig god keeper kunne jeg vært enig, men de solgte Ivar Rønningen!!!!!  Brann tjente 700.000 på denne klovnen, for de pengene kan de jo hente en ny Viking reserve.


Han spilte meget bra den siste sesongen.
Svært så negativ du var til alt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Motyka

Han spillte bare en halv sesong siste sesongen, og Brann hentet vel såvidt jeg husker flere poeng under H.O. enn Rønningen.
Ikke negativ til alt, jeg var derimot meget positiv til at Rønningen ble solgt.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

monzilla

vel, mitt synspunkt i rønningen-saken var at rønningen hadde holdt mål hele vårsesongen, han hadde faktisk knapt vært mer stabil på et bra nivå. Brann solgte en rutinert keeper som hadde hatt en god vårsesong, og erstattet han med en ung, talentfull, men dog urutinert keeper som kostet brann en god del poeng utover på høsten (feltarbeid). Jeg sier bare det at hvis et lag skal kjempe om gullet kan de ikke selge a-lags spillere uten å ha bedre spillere til å ta over. I rønningen/opdal-saken gjorde brann nettopp dette, dermed solgte de seg ut av gullkampen.

ja, rønningen likte å gå på byn, men miller kommer vel til å bli savnet av hansa hvis han forsvinner, så det kan ikke brukes som argument.

Motyka

I Rønningen saken og i andre kontroversielle salg, så er det nok ofte flere sider av saken som bare er kjent innad i klubben. Såvidt jeg vet så var jo ikke MIM særlig glad i denne fyren etterhvert. Igjen må jeg bare si at her gjorde MIM og POL et bra salg.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

monzilla

i ettertid nå når opdal har stabilisert seg på et bra nivå har det vist seg å være et bra valg, og for min del håpet jeg at opdal skulle ta over for rønningen etter 04-sesongen, men det å selge en bra etablert keeper midt i sesongen for å la en ung og lovende en få muligheten til å vise seg fram  er totalt feil når man satser på gull.


Mr_Soma

Idag var det ikke mye å redde -

Nixon

Får vi 4-5 millioner for han som "løp" på Brann sin venstresiden i kveld vil jeg påstå at vi gjør en meget god handel!:)
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Ja det er det ikke tvil om - det var t.o.m snakk om 10 mill!

Da snakker vi god butikk - for det Kvisvik presterte idag hadde ikke hevet Løv-Ham engang!

Bjornevik

Sjølv om Kvisvik brente straffe i dag, er det fortsatt viktig at vi viser støtta vår med å skrive under...

Det begynner i tillegg å gå meir og meir opp for meg korleis situasjonen fort kan bli snudd på hovudet om vi mister Raymond Kvisvik. Han fungerer som limen i dette Brann laget og er ekstremt viktig for oss, spesielt i motgang. Ikkje det at han alltid leverer varene på banen, men utanfor er han ein einar.

Så kom igjen, stå på for å skaffe underskrifter til ei god sak!

Nixon

Quote from: "Bjornevik"Så kom igjen, stå på for å skaffe underskrifter til ei god sak!


Jeg skal skrive under når det blir en god sak. Nå er det en ikkesak!
Rød makt på Hansa

Motyka

Nå må vi ikke slakte vår Raymond venn her, han spillte jo slik han gjør i alle bortekamper, ganske så dårlig. Ingenting unormalt med dagens kamp såvidt jeg kunne se.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BL

Quote from: "Motyka"Nå må vi ikke slakte vår Raymond venn her, han spillte jo slik han gjør i alle bortekamper, ganske så dårlig. Ingenting unormalt med dagens kamp såvidt jeg kunne se.


Kor mange bortekamper har du sett?
Hansa-
Felt Z

Motyka

Quote from: "BL"
Quote from: "Motyka"Nå må vi ikke slakte vår Raymond venn her, han spillte jo slik han gjør i alle bortekamper, ganske så dårlig. Ingenting unormalt med dagens kamp såvidt jeg kunne se.


Kor mange bortekamper har du sett?


I år? Alle.
Totalt? Nei, det husker jeg virkelig ikke.
Flere spørsmål?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

bernu

synd å si det .... men Kvisvik har jo ikke vært i nærheten av god form så langt i år. Og vi nærmer oss halvspilt sesong. På tide at han begynner å vise seg frem.... INGEN har klippekort på laget.
HANSA - Z

Motyka

Jo, med den benken Brann har så har 11 mann klippekort. Kan ikke helt se hvem som skulle spille istedenfor Kvisvik.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

bernu

snart villig til å prøve Martin Knudsen der... Kvisvik er ihvertfall ikke i nærheten av god form for tiden.
HANSA - Z

Motyka

Quote from: "bernu"snart villig til å prøve Martin Knudsen der... Kvisvik er ihvertfall ikke i nærheten av god form for tiden.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

janjan

Nei, vi må ha venstrebeinte folk på venstrekanten. Men når Helegbe kommer er det bare å slenge han innpå hvis ikke Kvisvik har dagen. Noe han ikke har hatt for ofte denne sesongen. Typisk om han kommer i knallform når konkurransen ankommer, men ingenting ville jo vært bedre.

Motyka

Sant nok, men all erfaring tilsier jo at importspillere trenger lang tid på å integrere seg. Tipper vi ikke få se noe bra fra Helegbe før i 2006, om han fortsatt er her da.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Rød makt på Hansa

SKB e BEST!!!

Herregud.. Dette tror eg bare e løse rykter på avveie..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Motyka

Quote from: "SKB e BEST!!!"Herregud.. Dette tror eg bare e løse rykter på avveie..


- Jeg vet at FC København er interessert. Det har jeg hørt via min agent (Stig Lillejord, red. anm). Også andre danske klubber er interessert, bekrefter Kvisvik overfor TV 2 Nettavisen.

Ja, løsere rykter enn dette får du neppe....
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Mr_Soma

Kvisvik blir  - han har fått unge og alt, og gidder neppe stresse rundt nå!


Han velger det sikre fremfor det uttrygge.

Trust me!

SKB e BEST!!!

idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Superjack

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=80334

Stemmer det så får vi gi han en verdig farvel-TIFO i hans siste kamp om det blir mot Ham-Kam eller RBK!
Brannsupporter.

Xminator

Jeg må si det at om Kvisvik først skal reise så hadde FCK vært å foretrekke. Helt klart. Og de kan hoste opp 5 mill ganske kjapt.

Er også spent på hva det er Mjelde og POL mener kan erstatte Kvisvik på venstre. Siden de skal ha kommet langt i forhandlingene med en erstatter. Kan ikke helt se for meg hvilken norsk spiller som skal kunne erstatte Kvisvik. Marerittet må jo være at POL står og trykker labb med Magne Hoset i rød drakt *sjokk* Og om vår nye venstrekant blir Pål Strand så nedjusterer jeg forventningene til årets (og de 10 neste) sesong kraftig.

Byttene i går kan jo fort bli de samme som skjer i sommer. Miller til England og Kvisvik til FFK. Og inn med to nye spillere.

Håper fortsatt på Kvisvik, han er en av de som kan komme ut av ingenting og skape noe. En matchvinner. De egenskapene er det veldig få spillere som har. Samtidig er Kvisvik på vei nedover som fotballspiller. 5 millioner er fremdeles mye penger.

DrMeland

Synes det er helt greit å selge å selge Kvisen nå for 5 mill. Han begyner å bli gammal og klarer ikke prege kampene slik om før. i tillegg synes jeg at han er for enkel å ta ut, eksempelvis hvordan B. Dahl tok ham ut av kampen i går.

For 5 mill kan vi hente inn en like god (og yngre) erstatter og kanskje ha noen kroner til overs attpåtil...
rMeland

espen

Hvis kvisvik vil gå så vil han gå..

Jeg trudde faktisk han hadde litt mer følelser for klubben, hadde han gått til utlandet, greit.. Men når han går til en annen TL klubb kan han bare drite å dra!

Ikke noe tog eller underskriftskampanje for min del nei..

stla

For det første, så mener jeg Brann og ikke minst oss supportere har masse og takke Kvisvik for, han har gjort en kjempeinsats for Brann i mange år, Han er faktisk den av dagens spillere med flest kamper for Brann tar jeg ikke feil.  
At han vil hjem på tampen av karrieren sin er lov. At han bli vanskelig å erstatte er det ingen tvil om, selv om han har hatt et par svake kamper i år. Han er bare 31 år og har uten tvil en 3-4 år igjen i eliteserien.  Det man heller bør bekymre seg for istedet for å rakke ned på Kvisvik er hvem som skal erstatte ham? En ting er alle de geniale tingene Kvisvik gjør på banen, men det andre som også gjør ham til en viktig spiller er personeligheten hans. Tror han bidrar med veldig mye på det mentale planet for resten av troppen. Det er få spillere Brann kan få tak i som vil fylle denne rollen....

EMOM


Klaus_Brann

"Sitat Kandahar: Kvisvik er på hell, har mulighet til å vinna nokke som fotballspelar i Brann, og går til ein middels fotballklubb frå østlandet, som kjem til å komma bak Brann på tabellen."

Sist jeg sjekka, så ligger FFK kun ett poeng bak oss, og hvis de får Kvisvik nå, og i tillegg får innpå resten av de som er skadet kan de fort være bedre enn en middels fotballklubb!


"For å sei det sånn: Kor mange av dagens Brannspelarar hadde reist til Chelsea i morgon dersom dei hadde hatt sjansen? Sansynligvis rubbel og bit (sikkert Hanstveit og, sjøl om han ein gong takka nei til United). Kor mange hadde reist til Fredrikstad? Hadde rekna med at svaret her var INGEN!  Men det e altså ein. Og i tillegg kalle folk han for frelsar..."


Så må du prøve å se det fra Kvisvik sitt synspunkt.
Han har selvfølgelig ikke det samme forholdet til Brann som vi har, selv om vi håper, synes og tror han har det. Han har ikke allverdens tid igen på toppnivå, og det er forståelig at han vil avslutte karrieren i hjembyen.

Vi kan ikke tvinge han til å være her, men jeg synes POL skulle avvist interessen fra FFK umiddelbart ved å si at mannen ikke er til salgs før etter sesongen.
Da kunne Brann hatt kongen ut sesongen, og hvis han ikke legger på seg altfor mye i juleferien, så skal jeg vedde på at FFK hadde vært like sugne på å hente Kvisvik fortsatt!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kandahar

Om Kviskvik ikkje vil vera i Brann, la han gå til Fredrikstad. Brann treng berre spelarar som vil vera i Brann.

Men ikkje kall han konge, frelsar eller liknande. Ein konge abdiserar ikkje, for så og melda overgang til ein konkurrent. Gleder meg til den dagen Carl Gustav går til Finland. Konge!

Kvisvik har faktisk spelt for begge lokalrivalane til Fredrikstad, Moss og Sarpsborg, det vert som om Hanstveit skulle gå til Valestrand, for dei som tar den...

Go Up