• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dårligste Brann spiller?

Started by BrannBergen, June 08, 2005, 16:25:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannBergen

En god gammel og ikke akkurat Brannhelt (kanskje mer en Brannlegende...) dukket opp på tv`en i går kveld. Jarle Råum har klart det kunststykket å bli assistenttrener i Mo IL. For de yngste av dere så kan jeg opplyse om at Jarle Råum av mange regnes som Brann sin dårligste spiller gjennom alle tider. Noe som ikke sier så rent lite. Han spilte spiss i 11 kamper i 1983 og skårte 1 mål.

Eller var han den dårligste? Noen som har andre "favoritter"?
rann i Champions League!!

erikdale

f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

BL

Mika Kottila. Sikkert en god spiller men 1 mål på 13(?) kamper er vel litt dårlig med tanke på det Brann betalte. Større flopp enn det skal man vel leite lenge etter.
Hansa-
Felt Z

BrannBergen

jeg synes nesten alle spillerene som teite thordason kjøpte var en flopp, uten noen få eksempler..
enig?
rann i Champions League!!

Stoffi

Quote from: "BrannBergen"jeg synes nesten alle spillerene som teite thordason kjøpte var en flopp, uten noen få eksempler..
enig?


Skaffet ikke han Svante?

Mjelde har hatt sin del av bomkjøp han også, Sanne og Ystaas for å nevne noen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KennethS

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "BrannBergen"jeg synes nesten alle spillerene som teite thordason kjøpte var en flopp, uten noen få eksempler..
enig?


Skaffet ikke han Svante?

Mjelde har hatt sin del av bomkjøp han også, Sanne og Ystaas for å nevne noen.


Harald Aabrekk kjøpte Svante.
tå på Brann

Brannfrelst

Mika Kottila! Definitivt. Men har du BrannBergen et lite hobbyproblem,eller er det bare skrivekløe? :wink:
2.10.07-Gullet kom hem!

KennethS

Rune Vindheim var ikkje akkurat Maradona heller.
tå på Brann

morten_61

Det er ikke noe og diskutere en gang, har du sett Råum spille fotball så er du ikke i tvil.
Jeg har pr i dag ikke sett noen som er i nærheten av og løpe så sakte som Råum gjorde, jeg begynner nesten og grine bare jeg tenker på det.

Stalin

Blir for dumt å kåre Branns dårligste spiller.. trodde vi var Brann supportere jeg?

Nok en glimrende tråd fra BrannBergen.. heia!

Nixon

Quote from: "KennethS"Harald Aabrekk kjøpte Svante.
Rød makt på Hansa

skip

Det var Kjell Tennfjord som hentet Raymond og Svante til Brann. Disse to spilte sin første kamp borte mot LSK i runde 10. Aabrekk sin første kamp som Brann-trener var hjemme mot Stabæk i runde 12. Altså: Kjell Tennfjord hentet Svante og Raymond til Bergen.

sekto

Anthony Magnacca var jo en stor suksess i sin ene kamp.. Men kanskje ikke nok til å regnes som flopp..

Nixon

Quote from: "skip"Det var Kjell Tennfjord som hentet Raymond og Svante til Brann. Disse to spilte sin første kamp borte mot LSK i runde 10. Aabrekk sin første kamp som Brann-trener var hjemme mot Stabæk i runde 12. Altså: Kjell Tennfjord hentet Svante og Raymond til Bergen.


Takk for det! Bra at hukommelsen min ikke har sviktet meg fullstendig.
Og KennethS bør sjekke sin...:)

Ellers var jo den Stabæk-kampen (9. juli 1998) første Brannseier det året, hvis vi ser vekk fra en noe "heldig" 1-0-seier over Stry i cupen. Noe å tenke på for alle som ropte krise da Brann tapte for B/G. Den våren var ikke noe gøy for å si det mildt!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "sekto"Anthony Magnacca var jo en stor suksess i sin ene kamp.. Men kanskje ikke nok til å regnes som flopp..
Rød makt på Hansa

haar

Kristian Ystaas og Tom Sanne for eksempel

tintin

Mange som nevner Kottila her, den tiden han spilte i Brann spilte han vel stort sett ensom spiss (bare arrester meg hvis eg tar feil her). Sikkert bare meg, men eg tror faktisk Kottila kunne prestert ganske bra med en winters type som makker, men dette er bare spekulasjoner fra min side, største floppen i senere tid må etter min mening være jonas jonsson...

Xminator

Morten Pettersen. Flopper skal måles etter forventninger. Denne Pettersen ble hauset opp og nærmest forklart som grunnlaget for Starts teknikk. *poof*

Mika Kottila er en god kandidat også, men til hans forsvar må det sies at han gikk mer eller mindre skadet. Spilte en god kamp mot RBK, resten langt under forventet.

Spillere som flopper uten forventninger er ikke ekte flopper. Ystaas er en av disse, Sanne en annen. Og milevis fra virkelige flopper som Nyarko og Edmundo :p

rikstad

trodde vi skulle heie på Brann!

blir feil å kåre den dårligste Brann spilleren!
i e BRANN fra BERGEN

Superjack

Sorry folkens, jeg vil herved kutte denne tåpelige diskusjonen. Brannsuporter eller ikke.
Lennart Fridh! Skandale
Brannsupporter.

Henki

Noen som husker Ken Hasle?
Ballen skal fremover!

enavgutta

Ja, Ken Hasle var elendig. Synes også Arild "Tassen" Johannesen var sjefselendig på denne tiden av 90-tallet ;-)

Xminator

Selv om vi husker Ken Hasle, så var det Lars Bakkerud som skulle bli den store stjernen. Det ble han ikke, og i mine øyne står han for en typisk brannflopp.

Green shirt mush

marek motyka.....kjører forøvrig taxi i bergen
i!
ACAB

Toa

Det er mange dårlige, men dårligere enn Kottila kan man ikke bli (ihvertfall ikke i forhold til hva de betalte for han!).
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

viks

Quote from: "enavgutta"Synes også Arild "Tassen" Johannesen var sjefselendig på denne tiden av 90-tallet ;-)


Arild Johannesen, er det samme person som Martin Ystaas?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

mobli

Quote from: "haar"Kristian Ystaas og Tom Sanne for eksempel


Det er jo mulig de kommer seg etterhvert da.
Det er eksempler på spillere som var møkkelendig da det begynte å spille for Brann, men siden utmerket seg og fikk en kultstatus uten like. Tenker spesielt på Padden og Super-Hasund

enavgutta

Quote from: "viks"
Quote from: "enavgutta"Synes også Arild "Tassen" Johannesen var sjefselendig på denne tiden av 90-tallet ;-)


Arild Johannesen, er det samme person som Martin Ystaas?



Erik Johannessen var det.. liten fyr på venstreback.

jegløh

Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "Xminator"Selv om vi husker Ken Hasle, så var det Lars Bakkerud som skulle bli den store stjernen. Det ble han ikke, og i mine øyne står han for en typisk brannflopp.


Bakkerud en flopp? Han avsluttet kanskje litt svakt, men han var tross alt i landslagsdiskusjonen høsten 93 før en viss Berg knakk foten hans. Etter det ble han ikke helt den samme. Samarbeidet med Geddi på høyrekanten har vi ikke sett maken til hverken før eller siden.

Så å nevne Bakkerud i samme flopp-åndedrag som Kottila, Motyka, Solheim, Råum og andre er en hån!
Rød makt på Hansa

Xminator

Valencia var også på landslaget uten at jeg har det minste problem med å legge samme Valencia på floppelisten. Igjen fordi begrepet "flopp" er relativt opp mot forventet nivå :)

Nixon

Quote from: "Xminator"Valencia var også på landslaget uten at jeg har det minste problem med å legge samme Valencia på floppelisten. Igjen fordi begrepet "flopp" er relativt opp mot forventet nivå :)


Joda, men da er de fleste Brannspillere i min tid som fast gjest på Stadion (siden 1988) i bunn og grunn flopper. Og begrepet har helt mistet sin betydning.
Rød makt på Hansa

stla

Kanskje ikke noen topp kanditat til dårligste spiller, men Frank Strandli bør om ikke annet få en "flopp" nominasjon....

Emom

Kai-Olai

Espen Musæus!

Ble vel ikke helt det store han heller..

ThomasC

Har folket helt glemt Jonas Jonsson? Flopp på alle måter...Håpløs de gangene han spilte, skadet 90% av tiden sin i Brann (heldigvis?) ,og kostet flesk.

Thomas.

runarnormann

Er klar over at jeg risikerer slakt som gaar undernavnet Runar Normann naar vi diskuterer flopper, men jeg henger meg likevel paa.  Er til dels enig med dem som ikke liker denne kaaringen, men hvis vi foerst skal ha denne kaaringen, saa lanserer jeg Kaj Eskelinen.  Ble kjoept sammen med Magnus Johannson og tok sikte paa aa bli toppscorer i tippeligaen.  Forsvant etter en sesong.

Selv om han ikke var spiller, saa boer vel Ivar Hoff bli nevnt som aeresmedlem i denne sammenhengen.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"men hvis vi foerst skal ha denne kaaringen, saa lanserer jeg Kaj Eskelinen.  Ble kjoept sammen med Magnus Johannson og tok sikte paa aa bli toppscorer i tippeligaen.  Forsvant etter en sesong.


Det ironiske er at han ble toppskårer året etter. I Sverige...
Rød makt på Hansa

Xminator

Har vi nevnt Razanauskas? Eller Terrehov, rundspilte Viking i treningskamp og det var det.

Vi har mange flopper. Det er mange grunner til at de floppet. Og i sammenhengen blir Tom Sanne smågutt. Det er tre A4-sider med spillere som har floppet hardere. Sier litt om hva vi må gå igjennom for klubben ;) Selv Winters var jo snublende nær å bli en typisk Flopp :)

jegløh

Quote from: "Xminator"Valencia var også på landslaget uten at jeg har det minste problem med å legge samme Valencia på floppelisten. Igjen fordi begrepet "flopp" er relativt opp mot forventet nivå :)


Er enig i at "flopp" har sammenheng med forventninger. Må innrømme at hvis denne tråden hadde startet forrige høst hadde  Paul Scharner vært på min liste.

Ellers deler jeg synet med vedkommende som lanserte Jonas Jonsson. Har hørt de ler i Bryne (var det ikke der han kom fra?) stadig.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

viks

Cato Helle er vel neppe den største, men han er likevel en av tidenes dårligste, må han være..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jegløh

40 svar på 20 timer. Deprimerende at det er så forbasket mye å skrive om her. Motyka, forøvrig.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Gode gamle Filip. Takk for målene mot Viking, men der stoppet det :)

viks

Kommer vel ikke utenom Eivind Iversen heller som scoret 60 mål i 3 divisjon for Tornado, kom til Bergen, møtte store forventninger, og dro tilbake til Måløy...Så vi noe til denne mannen?

Jarle Ramn som var innom fra LYngbø eller kor han kom fra er vel en annen, som ikke helt hadde det nødvendige nivået, fikk vel heller ikke et minutt..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

runarnormann

Olafur Thordarsson.  Fikk bare spille paa lag hans bror trente, for ikke aa snakke om Trond Nordeide!  Kanskje den eneste som har floppet TO ganger for Brann.
egenden Alf Dahl

BrannSupporter

Stig Krohn Haaland spilte vel en kamp og ble deretter skadet. Siden så vi ikke mer til han. Nå er han på FK Haugesund i 2 div.

Xminator

Gunnar Norebø som en gang ble spådd som stjerneskudd nærmeste garantert plass på landslaget. Slik gikk det ikke. Tidenes lokale flopp? (igjen, det er forferdelig urettferdig, han ble tross alt skadet)

viks

Quote from: "Xminator"Gunnar Norebø som en gang ble spådd som stjerneskudd nærmeste garantert plass på landslaget. Slik gikk det ikke. Tidenes lokale flopp? (igjen, det er forferdelig urettferdig, han ble tross alt skadet)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jegløh

Quote from: "runarnormann"Olafur Thordarsson.  Fikk bare spille paa lag hans bror trente, for ikke aa snakke om Trond Nordeide!  Kanskje den eneste som har floppet TO ganger for Brann.


Ingen av disse to er i nærheten av å være kvalifiserte for denne listen. Vil påstå begge var blant sitt lags beste. Trond Nordeide er en av de mest elegante spillerne jeg har opplevd på Brann.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"
Quote from: "runarnormann"Olafur Thordarsson.  Fikk bare spille paa lag hans bror trente, for ikke aa snakke om Trond Nordeide!  Kanskje den eneste som har floppet TO ganger for Brann.


Ingen av disse to er i nærheten av å være kvalifiserte for denne listen. Vil påstå begge var blant sitt lags beste. Trond Nordeide er en av de mest elegante spillerne jeg har opplevd på Brann.


Enig. Man kan jo av og til lure på om de som skriver innlegg i denne tråden i det hele tatt har sett spillerne de skriver om...
Rød makt på Hansa

Kandahar

Rister på hodet av enkelte si forfølging av Tom Sanne og Kristian Ystås... Greit nok at ingen av dei har innfridd, men det får då vera måte på. Uten Ystås sine scoringar i 4 kampar på rad i fjor vår/sommar, hadde  Brann ikkje tatt bronse i serien. Så enkelt e det.

Brann treng spelarar som ikkje grin, sutrar og går til pressa kvar gong dei må setta seg på benken. Når ein tippeligaspelar kjem til Bergen for å studera e det vel rett og rimeleg at han får vera i Brann så lenge han hever nivået på treningane og gjer ein god jobb på Brann 2 og er god nok til ein plass i troppen til tippeligalaget. Sanne er ein av dei 18 beste brannspelarane. I motsetning til dei fleste andre har Sanne vist moral og innsats, sjølv om han har spelt på andrelaget, der han kanskje har vore den beste spelaren denne sesongen.

Slutt med det! Det e dei samme som slengte drit om Hasund, Winters, Opdal, Sharner(!!!!) og Knudsen som gjer dette... (pluss at mange sikkert ikkje e gamle nok til å ha sett Hasund om våren)

Så over til det denne diskusjonen dreier seg om. Dei største bomkjøpa i Brannhistoria...

Pettersen, Westad, Kottila, Jonsson, Bjarki Gunnlaugson, Runar "Kødd" Normann er mine klare kandidatar.

Pettersen kosta 1 million og var så vidt eg kan huska tidenes dyraste Brannspelar når han kom (om nokken vil bruka argumentet Ystås kosta like mykje, held ikkje dette, det økonomiske i norsk fotball var på eit anna nivå enn i dag).  Pettersen viste lite anna enn ein usedvanlig dårlig skjult måne i Brann- drakta.

Westad vart henta som kanskje tippeligaen sin beste keeper, og som så mange andre keeprar i idrettsveien, råtna han på rot og har aldri vore seg sjøl etter at han stod ansikt til ansikt med "stadiontrollet" annankvar helg. Erstatta av buss-sjåfør frå PAN. Det seier sitt!

Kottila. Skamgod for Helsinki i Champions leaugue. Spissen som skulle skyta Brann til himmels. Enkelte vart urolige allerede i kampen mot Litauen på kronsminde. "Spring han ikkje rart?", "Eig han egentlig teknikk?", "Kan han egentli heade?". Kottila spelte to gode kampar for Brann, det ska han ha. God som møtande spiss i kampen mot Rbk, som Brann vant 2-1. Pluss at han scorte et mål mot Kongsvinger på bortebane. men sidan han var nesten like dyr som Svante, så var ikkje det nok.

Bjarki Gunnlaugson. Kjøpt frå Molde, for mange pengar, i det som må ha vore tidenes kjøpefest. Kjell Tennfjord og Aabrekk var like flittige med kredittkortet, som Frank Strandli var i køen på McDonalds. Stjal straffesparket som kunne snudd kampen mot Werder Bremen på bortebane, og banka det inn i svingen på Weserstadion. Scorte ellers trøstemål borte mot Rbk. Irriterande oppsyn.

Jonas Jonsson. Skulle styre midtbana til Brann, erstatte Svante. Berre tanken på at ein som blei ledd av på Jæren skulle gjere det, er ein god grunn til å bli nominert her.

Runar Normann. Mannen som skulle erstatte Kvisvik på venstrekanten. Det han gjorde var å skjella ut lagkameratane, sutre offentleg og forsvinne ut stadionporten når han blei "fornedra" ved å måtte sitte på Brann-benken. Veit ikkje kor mykje han kosta. Men nytte for seg gjorde han ALDRI!!!

Kaj Eskelinen er ikkje nemt her eine åleine fordi han scorte i 4-0 seieren over Rosenborg i Trondheim, Råum har eg aldri sett som aktiv.

Valget fell på Gunnlaugson og Norrmann, først og fremst med bakgrunn i deira ufordragelege oppsyn og egoistiske framferd!

Tar ein med trenarar må vel Ivar Hoff vera ein sterk kandidat!

Go Up