• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Melodi trenger tekst

Started by BL, June 06, 2005, 22:15:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BL

http://www.riverplate.com/es/foto/albums/wpw-20050228/003_sos_cagon_sos_cagon.wmv (høyreklikk - lagre som)

Last ned og hør...

Genial melodi spør du med!! Her er en jobb for noen kreative sjeler. Eg klarer ikkje å lage en bra tekst til denne, så kom med forslag!!

Håper vi klarer å få denne til!
Hansa-
Felt Z

pusuren

Jævlig bra melodi, fikk frysninger av å høre på den filmen. håper vi kan få en bra tekst til den.

sekto

kul melodi. Ser et stort problem med den, og det er at den er litt for lang. Veldig veldig vanskelig å lære inn en så variert melodi til en stor gruppe mennesker. Det er en ting når melodien allerede er en velkjent sang, men når ingen har hørt den før, så er det nesten umulig.

Men nÃ¥r det er sagt, om noen klarer det, sÃ¥ er det glimrende. Det jeg tror vi kan hente fra denne sangen, som jeg tror vi kan fÃ¥ til Ã¥ funke, det er det lille som jeg tipper er refrenget.. Det er veldig fengende, det er kort, og det er mye gjentagelser.. lett Ã¥ lære..  bare et forslag fra toppen av hodet.. Vet ikke om det passer helt, men prøv med: SKB*sÃ¥ mye du orker til den lille biten. kan det funke?

BL

Quote from: "sekto"kul melodi. Ser et stort problem med den, og det er at den er litt for lang. Veldig veldig vanskelig å lære inn en så variert melodi til en stor gruppe mennesker. Det er en ting når melodien allerede er en velkjent sang, men når ingen har hørt den før, så er det nesten umulig.

Men nÃ¥r det er sagt, om noen klarer det, sÃ¥ er det glimrende. Det jeg tror vi kan hente fra denne sangen, som jeg tror vi kan fÃ¥ til Ã¥ funke, det er det lille som jeg tipper er refrenget.. Det er veldig fengende, det er kort, og det er mye gjentagelser.. lett Ã¥ lære..  bare et forslag fra toppen av hodet.. Vet ikke om det passer helt, men prøv med: SKB*sÃ¥ mye du orker til den lille biten. kan det funke?


"SKB" blir kanskje litt lite, "SKB - Bergen By" kanskje? Men hadde jo vært kult å fått til et lite vers også.
Hansa-
Felt Z

sekto

Joda, jeg satt å lot noen ideer strømme på, og det er en ganske så taknemlig melodi å sette tekst til, men eneste måten jeg tror den kan bli innført er om noen skriver teksten ut på ark, og melodien spilles to ganger på Stadion, slik at folk lærer seg den. Om noen tar seg det bryet, så skal jeg gladelig forsøke meg på en eller annen hyllest til Brann.. :0P

BrannBergen

vi må jo ikje herme etter andren klubber, vi trenger jo en egen identitet.
rann i Champions League!!

sekto

Quote from: "BrannBergen"vi må jo ikje herme etter andren klubber, vi trenger jo en egen identitet.

Jeg håper virkelig at det der var en spøk.. 80% av sangene vi synger, er vel melodier som brukes av andre lag både i inn- og utland.

DJ_ADG

Quote from: "BrannBergen"vi må jo ikje herme etter andren klubber, vi trenger jo en egen identitet.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside

elsker den sangen :)   River Plate har mange gode.

Bare et problem, hvordan vil denne sangen høres ut uten tromme? blir liksom ikke noe rytme lenger...

endå et bevis på at vi bør ha noen trommer innimellom!


dex1974

Quote from: "BL"http://www.riverplate.com/es/foto/albums/wpw-20050228/003_sos_cagon_sos_cagon.wmv (høyreklikk - lagre som)

Last ned og hør...

Genial melodi spør du med!! Her er en jobb for noen kreative sjeler. Eg klarer ikkje å lage en bra tekst til denne, så kom med forslag!!

Håper vi klarer å få denne til!



Var fet den der ja!
Mener jeg har hørt det refrenget før et sted...nei jeg har ikke hørt den fra supportere.

Vi kan jo evt bare bruke refrenget og sunget noe som :

Syng no med alle mann
SKB,SK Brann...

eller :

Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann...


Men tviler på vi hadde klart å holde rytmen...kanskje hvis vi hadde klappet til? Nei...hater når vi klapper på sanger!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

SKB e BEST!!!

Veldig,veldig bra melodi! Dex sitt forslag kunne jo funket..?
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Northside

Quote from: "dex1974"
Men tviler på vi hadde klart å holde rytmen...kanskje hvis vi hadde klappet til? Nei...hater når vi klapper på sanger!!!



kanskje vi kan hoppe til sangen? vi trenger en til hoppesang og det har vi jo her! Ganske stilig å se på når store deler av tribunen står å hopper :D

mr-bolstad

Quote from: "dex1974"
Quote from: "BL"

Syng no med alle mann
SKB,SK Brann...

eller :

Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann...


den funker som faen!!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

StoreS gutt 16

QuoteSyng no med alle mann
SKB,SK Brann...

eller :

Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann


Ja den er fin, hvorfor ikke bruke dette som 1 og 2 vers?

Lett å lære.

SS

Quote from: "BrannBergen"vi må jo ikje herme etter andren klubber, vi trenger jo en egen identitet.



Herregud no må du gi deg..vi kan ikke BARE finne på egne sanger å melodier HELE tiden..et hvert normalt menneske bør forstå det..

Men eg digget melodien, kan vi ikkje leie inn Tor endresen lr noe?!hehe

mr-bolstad

Quote from: "StoreS gutt 16"
QuoteSyng no med alle mann
SKB,SK Brann...

eller :

Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann


Ja den er fin, hvorfor ikke bruke dette som 1 og 2 vers?

Lett å lære.

det må no heller bli refreng!

1.vers.....

refreng
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

2.vers....
get land, Eget Landslag.
Brann!!

BL

Quote from: "mr-bolstad"
Quote from: "StoreS gutt 16"
QuoteSyng no med alle mann
SKB,SK Brann...

eller :

Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann


Ja den er fin, hvorfor ikke bruke dette som 1 og 2 vers?

Lett å lære.

det må no heller bli refreng!

1.vers.....

refreng
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

2.vers....


Det funker som bare faen! Men må nesten dra litt på siste Brann, "Braaann." Trenger bare et par vers no så har vi en ny hit!
Hansa-
Felt Z

Kandahar

DJ_ADG:

Har ikkje mora di lært deg at raping ikkje e nokke særlig? Sjøl om du påstår at alle andre raper, treng ikkje du rape...

Men men, kanskje ikkje så dumt å begynne å rape Brannsangar. Stort inntak av sprudlevatn vert anbefalt for å holde ut ein heil sang...

men å sei at alle raper på norske tribunar e vel å ta litt i...

dobbelkonsonant e undervurdert...

pusuren

Quote from: "mr-bolstad"

1.vers.....

refreng
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

2.vers....

Hadde ikke det funket med bare lalalala til melodien før og etter refrenget? enkelt og lett å få innført..

mr-bolstad

Quote from: "pusuren"
Quote from: "mr-bolstad"

1.vers.....

refreng
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

2.vers....

Hadde ikke det funket med bare lalalala til melodien før og etter refrenget? enkelt og lett å få innført..


det hadde det sikkert, men jeg har ikke lyd på maskinen jeg sitter på nå så jeg kan ikke svare på det!
men der vi et refreng som funker!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

BL

Quote from: "pusuren"
Quote from: "mr-bolstad"

1.vers.....

refreng
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

2.vers....

Hadde ikke det funket med bare lalalala til melodien før og etter refrenget? enkelt og lett å få innført..


Tror kanskje det bare nok kommer til å høres dumt ut! Blir veldig mye "lalling".
Hansa-
Felt Z

jeremiasjunk

Sangen er kanonbra den, og er en sånn herlig jubelsang som liksom aldri slutter. :)

Mitt forslag: å synge dritt om andre lag i Norge på versene.

F.eks

Vi skal ta Enga - vi tar de på senga
Vi ska ta Bryne  - de fÃ¥r en pÃ¥ tryne
Vi ska ta Tromsø - samer og homser
Vi ska ta Rosenborg - gi trøndere landesorg
Vi ska ta Ly-yn - et sørgelig sy-yn

...osv.

Jaja, klar over at det ikke er helt geniale rim enda, men dere ser ihvertfall at det greit går an å komme opp med mange vers på denne måten?

Evt. kunne sangen ha funka med Ã¥ bruke en for-sanger  (pÃ¥ samme mÃ¥ten  som han som skriker "gi meg en B" før alle svarer). IsÃ¥fall kunne vi ha stokket om pÃ¥ ordene, sÃ¥nn at forsangeren synger det mest innvikla, og at de andre svarer med det laget som rimer.

Mao:
Forsanger synger
"Vi tar de på senga",
resten svarer
"Vi skal ta Enga"

En god idé?

Gode forslag til refreng, men foreslår å stokke litt om på ordene for å få det mest mulig sangbart:
Vi e med - SK Brann
Syng no med - alle mann
Vi e med - SK Brann
Syng no med - alle mann


Enig?

Brann-Peter!

Forslag:

Vi e med Sk Brann
Kom igjen Sk Brann
Kom igjen alle mann
Sk Brann - Sk Braaaaann!

-Røde og hvite
-Bergens stolthet
-Røde og hvite
-VÃ¥re Helter
-Røde og hvite
-Blør for klubben
-I vårt hjerte
-Sk Braann ------------------------> Vi e med Sk Brann
                                                  Kom igjen Sk Brann
                                                   Kom igjen syng for Brann
                                                    Sk Brann - Sk Braaaaann!

Tilbakemelding søkes..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

rødesk

eg synest den siste der var konge!..
oen må gå...!

BrannBergen

rann i Champions League!!

BrannBergen

rann i Champions League!!

BL

Quote from: "Brann-Peter!"Forslag:

Vi e med Sk Brann
Kom igjen Sk Brann
Kom igjen alle mann
Sk Brann - Sk Braaaaann!

-Røde og hvite
-Bergens stolthet
-Røde og hvite
-VÃ¥re Helter
-Røde og hvite
-Blør for klubben
-I vårt hjerte
-Sk Braann ------------------------> Vi e med Sk Brann
                                                  Kom igjen Sk Brann
                                                   Kom igjen syng for Brann
                                                    Sk Brann - Sk Braaaaann!

Tilbakemelding søkes..


Verset funker! Men dette refrenget syns hvertfall eg var hakket bedre;
Quote from: "mr-bolstad"
det må no heller bli refreng!

1.vers.....

refreng
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

2.vers....
Hansa-
Felt Z

jeremiasjunk

Regner med det var sånn du tenkte verset?

Quote from: "Brann-Peter!"Forslag:

Røde og hvite -Bergens stolthet
Røde og hvite -Våre Helter
Røde og hvite -Blør for klubben
I vårt hjerte -Sk Braann ..


Mye bra her. Tenkte du å bruke det sånn som det står, eller var dette bare et utganspunkt som du ville ha hjelp til rimingen med?

Uansett hva vi ender med, så er det ihvertfall en kanonbra allsang-melodi som kan skremme vannet av de fleste. :)

sekto

Mye bra her ja, men om noen er seriøs med å få denne sangen innført, så mener jeg det er to ting som bør gjøres.

Nr. 1. Noen tar på seg jobben å printe ut kopi av sangen. Får den vel greit inn på A4 ark et par ganger, så er det bare å klippe det opp og dele det ut. 100 lapper, så har du i hvert fall 50 stk som kan stemme i.

Nr. 2. Noen brenner melodien ut på en CD, så kontakter man Brann før kampen mot RBK og ber dem fikse det slik at den kan bli spilt et par ganger. En time før kampen, og kanskje igjen en halvtime før kampen.

Ingenting av dette er umulig å gjøre, trenger bare en person her som tar ansvaret.

Brann-Peter!

Quote from: "jeremiasjunk"Regner med det var sånn du tenkte verset?

Quote from: "Brann-Peter!"Forslag:

Røde og hvite -Bergens stolthet
Røde og hvite -Våre Helter
Røde og hvite -Blør for klubben
I vårt hjerte -Sk Braann ..


Mye bra her. Tenkte du å bruke det sånn som det står, eller var dette bare et utganspunkt som du ville ha hjelp til rimingen med?

Uansett hva vi ender med, så er det ihvertfall en kanonbra allsang-melodi som kan skremme vannet av de fleste. :)


Riktig det..
Håper på å få en avklaring snart sånn at vi kan printe så fort som mulig!
Er veldig higen på å få denne innført..
Men jeg føler den kan synges helt fint uten rim, sånn som jeg har foreslått...
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

BrannBergen

Kan ikkje noen som kan dette skrive ned hele sangen som alle har komt fram te??
No blir d bare masse rot.
rann i Champions League!!

mr-bolstad

kan denne funke då?
har fremdeles ikke lyd så jeg kan ikke sjekke selv!

vers:
Røde og hvite
-Bergens stolthet
-Røde og hvite
-VÃ¥re Helter
-Røde og hvite
-Blør for klubben
-I vårt hjerte

refreng:
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

verset en gang til.

er som sagt hjelpeløs når det gjelder å få det til å passe akkurat med melodien. er det noen som gidder å høre gjennom en gang eller to å gi meg et svar?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

BL

Quote from: "mr-bolstad"kan denne funke då?
har fremdeles ikke lyd så jeg kan ikke sjekke selv!

vers:
Røde og hvite
-Bergens stolthet
-Røde og hvite
-VÃ¥re Helter
-Røde og hvite
-Blør for klubben
-I vårt hjerte

refreng:
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

verset en gang til.

er som sagt hjelpeløs når det gjelder å få det til å passe akkurat med melodien. er det noen som gidder å høre gjennom en gang eller to å gi meg et svar?


Med tanke pÃ¥ at du ikkje har lyd sÃ¥ er eg veldig imponert  :wink: Men mÃ¥ nesten legge pÃ¥ en til "Røde og hvite" før eller etter "I vÃ¥rt hjerte". Kanskje "Kjemper for klubben" funker litt bedre...?
Hansa-
Felt Z

mr-bolstad

Quote from: "BL"
Quote from: "mr-bolstad"kan denne funke då?
har fremdeles ikke lyd så jeg kan ikke sjekke selv!

vers:
Røde og hvite
-Bergens stolthet
-Røde og hvite
-VÃ¥re Helter
-Røde og hvite
-Blør for klubben
-I vårt hjerte

refreng:
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

verset en gang til.

er som sagt hjelpeløs når det gjelder å få det til å passe akkurat med melodien. er det noen som gidder å høre gjennom en gang eller to å gi meg et svar?


Med tanke pÃ¥ at du ikkje har lyd sÃ¥ er eg veldig imponert  :wink: Men mÃ¥ nesten legge pÃ¥ en til "Røde og hvite" før eller etter "I vÃ¥rt hjerte". Kanskje "Kjemper for klubben" funker litt bedre...?

hehe takker!
eg hørte melodien flere ganger på tirsdag så jeg husker den sånn noenlunde.

men det du sier er at den bare trenger den lille strofen så funker det biff?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Northside

Quote from: "mr-bolstad"kan denne funke då?
har fremdeles ikke lyd så jeg kan ikke sjekke selv!

vers:
Røde og hvite
-Bergens stolthet
-Røde og hvite
-VÃ¥re Helter
-Røde og hvite
-Blør for klubben
-I vårt hjerte

refreng:
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

verset en gang til.

er som sagt hjelpeløs når det gjelder å få det til å passe akkurat med melodien. er det noen som gidder å høre gjennom en gang eller to å gi meg et svar?


kanon sang ja! bare ta med en ting av "røde og hvite så sitter den!! :D
For de som ikke får det til å stemme så må dere starte sangen når den er på 12 sekunder, der starter dere med "røde og hvite" så bare syngere dere gjennom hele sangen derfra!

bare til å hive seg på printeren no folkens!! denne sangen skal innføres på vei til stavanger

KEA

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "mr-bolstad"kan denne funke då?
har fremdeles ikke lyd så jeg kan ikke sjekke selv!

vers:
Røde og hvite
-Bergens stolthet
-Røde og hvite
-VÃ¥re Helter
-Røde og hvite
-Blør for klubben
-I vårt hjerte

refreng:
SKB,SK Brann
Syng no med alle mann
Syng for Bergen og Brann
SKB,SK Brann

verset en gang til.

er som sagt hjelpeløs når det gjelder å få det til å passe akkurat med melodien. er det noen som gidder å høre gjennom en gang eller to å gi meg et svar?


kanon sang ja! bare ta med en ting av "røde og hvite så sitter den!! :D
For de som ikke får det til å stemme så må dere starte sangen når den er på 12 sekunder, der starter dere med "røde og hvite" så bare syngere dere gjennom hele sangen derfra!

bare til å hive seg på printeren no folkens!! denne sangen skal innføres på vei til stavanger
River Plate, River PlateVi â??e Brann, vi â??e BrannSK Brann, SK Brannveldig enkelt og lett Ã¥ øve inn.

Men det jeg lurer på er:

Er det noen som tar har melodien med seg på CD på båtene til Stavanger? Helst 3 CDer ettersom der er 3 båter, eller? Hvem kan lage CDer?

Og hvem trykker opp lapper og deler ut om bord? Kunne gjerne ha gjort den jobben, men jeg er milevis fra nærmeste printer resten av helgen, og når man i tillegg ikke vet om man har en tekst folk er enige om blir det litt vanskelig. Er man enige om en tekst? Og i så fall, hvem trykker opp teksten?

Denne sangen er uansett alt for god til å gi slipp på! Selv om man ikke kommer fram til en tekst før vi reiser er det bra om noen ta med sangen på en CD slik at folk får høre melodien. Da kommer det sikkert mange gode forslag på båtene. Får vi det ikke til da, må det da i hvert fall være mulig å komme til et resultat til neste hjemmekamp.

Northside

tror vi e enige om teksten, eg kan også printe ut noen ark. Men ikke mange pga denne printeren ikke er av den moderne typen og det vil gå mange stavangerturer før eg får printet ut ark til alle båtene :wink:

Her har eg også fikset teksten til sangen:
"Cuando fuimos a Mar del Plata,
corriste en el playon,
que paliza que te dieron
los Borrachos del Tablon!
Sos un cagon, sos un cagon!
Sos un cagon, sos un cagon!"

Etter ka eg forstod pÃ¥ argentineren som nesten ikke kunne engelsk sÃ¥ handler sangen om politiet, de synger den visst dersom de er uenig i noe politiet har gjort.  I dette tilfellet kan det hende de e sint pga de ikke fÃ¥r slippe inn pÃ¥ stadion (ikke sÃ¥ rart nÃ¥r de kommer opp til 5 timer før avspark).

RC

Har en til tøff melodi  som trenger tekst... Men hvordan legger jeg den ut som en link?

jegløh

Skriv ned notene i et innlegg.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

RC

Quote from: "jegløh"Skriv ned notene i et innlegg.



Oki, skrev elendig der oppe. Det jeg mener er at jeg har en sang (et lag i Chile). Melodien syntes jeg er tøff. Jeg vil legge ut sangen (link til sangen), slik at noen kan bruke melodien og lage ny tekst til den.

Northside

hehe, vi printet ut ca 40 ark med denne River sanger men vi glemte melodien :P
Var ingen vi spurte som husket den heller så vi satser på å bruke den en annen kamp :wink:

sekto

Quote from: "NorthsideFCDH"hehe, vi printet ut ca 40 ark med denne River sanger men vi glemte melodien :P
Var ingen vi spurte som husket den heller så vi satser på å bruke den en annen kamp :wink:

Kan jo prøve den på kampen mot RBK. Tror ikke det burde by på noen problemer å få spilt melodien noen ganger over høytaleranlegget. Vanligvis er det jo bare topp 20 musikk som spilles, hadde ikke gjort noe om vi brøt det opp med en ny sang vi skulle lære inn.

Northside

Quote from: "sekto"
Quote from: "NorthsideFCDH"hehe, vi printet ut ca 40 ark med denne River sanger men vi glemte melodien :P
Var ingen vi spurte som husket den heller så vi satser på å bruke den en annen kamp :wink:

Kan jo prøve den på kampen mot RBK. Tror ikke det burde by på noen problemer å få spilt melodien noen ganger over høytaleranlegget. Vanligvis er det jo bare topp 20 musikk som spilles, hadde ikke gjort noe om vi brøt det opp med en ny sang vi skulle lære inn.


sant det, men vet ikke helt om det vil gå.... Litt rart å spille River Plate sanger på stadion :P
Tror vi heller kan bli en gjeng på puben eller noe lignende som lærer den så synger vi den på stadda når vi kommer der, då vil alle som hører den også lære den :wink:

sekto

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "sekto"
Quote from: "NorthsideFCDH"hehe, vi printet ut ca 40 ark med denne River sanger men vi glemte melodien :P
Var ingen vi spurte som husket den heller så vi satser på å bruke den en annen kamp :wink:

Kan jo prøve den på kampen mot RBK. Tror ikke det burde by på noen problemer å få spilt melodien noen ganger over høytaleranlegget. Vanligvis er det jo bare topp 20 musikk som spilles, hadde ikke gjort noe om vi brøt det opp med en ny sang vi skulle lære inn.


sant det, men vet ikke helt om det vil gå.... Litt rart å spille River Plate sanger på stadion :P
Tror vi heller kan bli en gjeng på puben eller noe lignende som lærer den så synger vi den på stadda når vi kommer der, då vil alle som hører den også lære den :wink:

Helt enig at det funker best. Men da må folk tørre og ta litt tak på puben. Jeg har lært sangen sånn halvveis allerede, så stemmer i om noen starter den på Stadion..

JhonnyBeGood

Har man gitt opp å innføre denne sangen, kan ikke si eg har hørt den på stadion enda?
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Snublefot


Northside

bumper denne opp en tur... Gir meg ikke før denne sangen er innført pÃ¥ stadion!  HÃ¥per noen kan kopiere den over pÃ¥ en CD og ta med sang tekst til Odd kampen, skulle gjerne gjort det kunne eg vært med pÃ¥ turen.

SK BRANN

Hvordan går det med denne sangen, er jo en sinnsykt bra melodi! hadde vært bra å fått den innført...
ill Shankly to Tommy Smith, who tried to explain that his bandaged knee was injured :
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!"


Go Up