• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tidenes dårligste supporter rop

Started by runarnormann, June 02, 2005, 15:02:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

runarnormann

Jeg lanserer 'Skandale' ropene til Store Stå som tidenes mest patetiske supporter rop.  Er det noen som har eksempler på enda dårligere rop?

P.S.  Det er ikke lov å foreslå 'Drit på Oslo by' sangen.  Det ville være å gjøre konkurransen for enkel
egenden Alf Dahl

rikstad

synes ikkje skandale ropet e så gale så du ska ha d t!
i e BRANN fra BERGEN

haar


BL

Eg lanserer R.......B........K!!
Hansa-
Felt Z

Mr_Soma

Quote from: "runarnormann"Jeg lanserer 'Skandale' ropene til Store Stå som tidenes mest patetiske supporter rop.  Er det noen som har eksempler på enda dårligere rop?

P.S.  Det er ikke lov å foreslå 'Drit på Oslo by' sangen.  Det ville være å gjøre konkurransen for enkel

naitsirk

dårligaste ropet er definitivt "scharner, fussball gott"

vart  flau på branns vegne og måtte berre le

SKB e BEST!!!

Det dårligste ropet e R...B..K ja! Må le/gråte hver gang eg hører det..tragisk
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

skip

Synes nå ikke akkurat at Ros... en..borg ropet er noe særlig bra heller. Kan kanskje ikke forvente noe mer av bartefolket. De er jo tross alt trøndere.

sekto

Tror ikke vi skal kritisere det ropet for mye. Der får de med tre tribuner, vi har først denne sesongen klart å organisere to.

johsmag

"Kommer aldri til Flesland" ropet er poker meg lenge siden. Den e faen tidi. Trenger litt mer humor i sangene!

mr-bolstad

Quote from: "BL"Eg lanserer R.......B........K!!


for ikke å snakke om Bodø Glimt sin kopi

bo.......dø..........glimt

eg ler meg i hel!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

BL

Quote from: "sekto"Tror ikke vi skal kritisere det ropet for mye. Der får de med tre tribuner, vi har først denne sesongen klart å organisere to.


Vi kan jo prøve oss på S......K.......B! Tar nok ikkje mange kamper før vi får med oss hele stadion, men hadde fortsatt vært forbanna latterlig! Så tror vi dropper den....
Hansa-
Felt Z

jegløh

Quote from: "johsmag"Trenger litt mer humor i sangene!


Helt enig med Johsmag. Har vært en del på kamper i England og der er det ofte humor i sangene. Savner det hos Brann-supporterne. Alle ropene skal liksom være så alvorlig. Innbiller meg at klanen bruker en del humor, men ikke slakt meg hvis jeg tar feil her.

Er og enig med runarnormann (har noen vært det før???) hva "Skandale"-ropet angår. Blir flau hver gang jeg hører den. Hvis det er sitt eget rop de synger om forstår jeg dem. SLUTT MED DEN!

Kommer heller ikke til å savne "Dommeren skal dø"-ropet hvis de slutter med den.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

runarnormann

Quote


Internett er nå tilpasset slik at jeg kan bli med i diskusjonen selv om jeg skrev det fra Harstad, men jeg gidder ikke bruke tid på den patetiske Mr Soma.

Poenget mitt er at det høres ikke ut som et supporter rop når halvapene roper 'Skandale' det høres ut som en liten unge som ikke har fått viljen sin.  Det må da kunne gå an å lage noe mer kreativt enn det!?!

Synes også at SS er for mye negativt om andre lag istedenfor positiv til Brann.  'Hei hå! Hei hå!' sangen sier jo bare at SS hater VIF og RBK, men ikke at de heier på Brann.
egenden Alf Dahl

pusuren

Quote from: "runarnormann"
Synes også at SS er for mye negativt om andre lag istedenfor positiv til Brann.  'Hei hå! Hei hå!' sangen sier jo bare at SS hater VIF og RBK, men ikke at de heier på Brann.

vi synger no om brann i så og si alle sangen våre, men vi e supportere då hører det med hat sanger osv... så slutt og syt!!! og skaff et annet nick..

jegløh

Quote from: "runarnormann"
Synes også at SS er for mye negativt om andre lag istedenfor positiv til Brann.  


Til en viss grad enig. Alle på ss virker gretne og sinte. Muligens over nivået på "skandale"-ropet.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

grei

Quote from: "jegløh"
Quote from: "runarnormann"
Synes også at SS er for mye negativt om andre lag istedenfor positiv til Brann.  


Til en viss grad enig. Alle på ss virker gretne og sinte. Muligens over nivået på "skandale"-ropet.


Det er vel ingen som fremdeles går på det der gamle forum-trikset med å svare på egne innlegg for å "styrke" saken sin?

Patetisk. Men tidig...

jegløh

Quote from: "grei"

Det er vel ingen som fremdeles går på det der gamle forum-trikset med å svare på egne innlegg for å "styrke" saken sin?

Patetisk. Men tidig...


Du mener at det umulig kan finnes naive og blåøyde folk her inne?

Hvorfor skriver du styrke i hermetegn, Einstein?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Skjønner ikke helt hva som er galt med "Skandale-ropet". Herlig når hele SS eller Hansa eksploderer i et spontant tostemt skandalerop. Er jo følelser vi snakker om her. Og de skal man vel ikke undertrykke?
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Nixon"Skjønner ikke helt hva som er galt med "Skandale-ropet". Herlig når hele SS eller Hansa eksploderer i et spontant tostemt skandalerop. Er jo følelser vi snakker om her. Og de skal man vel ikke undertrykke?


Mener vel at listen for bruken av ordet "skandale" senkes betraktelig når det brukes flere ganger hver omgang. Watergate var en skandale, noe du av alle  burde vite, Nixon. En linjedommeravgjørelse i norsk tippeliga kan med respekt å melde ikke kalles skandale.

Litt skryt avslutningsvis; Når ss og Hansa synger "Vi e Brann, Bergens stolthet - SK Brann, Bergens stolthet" reiser nakkehårene seg.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

grei

Quote from: "jegløh"

Du mener at det umulig kan finnes naive og blåøyde folk her inne?

Hvorfor skriver du styrke i hermetegn, Einstein?


Ikke overraskende må man frem med teskjeen. Bataljonsforumet fornekter seg ikke. "Styrke" med hermetegn ettersom det kun tilsynelatende er snakk om å styrke "saken". Effekten av å bruke dette trikset er jo sannsynligvis den motsatte, altså å svekke.

(Hvorfor "saken" står i hermetegn lar vi være en øvelse for mannen med de mange navn...)

jegløh

Quote from: "grei"
Quote from: "jegløh"

Du mener at det umulig kan finnes naive og blåøyde folk her inne?

Hvorfor skriver du styrke i hermetegn, Einstein?


Ikke overraskende må man frem med teskjeen. Bataljonsforumet fornekter seg ikke. "Styrke" med hermetegn ettersom det kun tilsynelatende er snakk om å styrke "saken". Effekten av å bruke dette trikset er jo sannsynligvis den motsatte, altså å svekke.

(Hvorfor "saken" står i hermetegn lar vi være en øvelse for mannen med de mange navn...)


Du mener vel "svekke".
Grei, du er sikkert en hyggelig person. Foreslår vi dropper dette temaet nå. Er i ferd med å miste livsgnisten. "Enig"?

Er "redd" forumet har sovnet "for lengst".
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

SKB e BEST!!!

Skandale ropet duger.. Syns persolnig at Dommeren skal dø e ganske tøff! Og selvfølgelig har vi hatsanger, men de fleste handler likevel om Brann!!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Nixon

Quote from: "jegløh"[Mener vel at listen for bruken av ordet "skandale" senkes betraktelig når det brukes flere ganger hver omgang. Watergate var en skandale, noe du av alle  burde vite, Nixon. En linjedommeravgjørelse i norsk tippeliga kan med respekt å melde ikke kalles skandale.


Skandale på en fotballbane er helt klart noe annet enn en skandale ellers i livet. Det som skjer under en kamp kan vanskelig sammenlignes med noe annet. Ingen piper på en servitør som knuser 4 glass, men en linjemann som bommer med 10 cm på en offside er fritt vilt. Dette handler om følelser og engasjement, og ingen tar seg tid til å stoppe opp og fundere på om det egentlig er noe å pipe på. Man lar seg rive med og det er det som er herlig. Drit i fornuften!
Rød makt på Hansa

sekto

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Nixon"Skjønner ikke helt hva som er galt med "Skandale-ropet". Herlig når hele SS eller Hansa eksploderer i et spontant tostemt skandalerop. Er jo følelser vi snakker om her. Og de skal man vel ikke undertrykke?


Mener vel at listen for bruken av ordet "skandale" senkes betraktelig når det brukes flere ganger hver omgang. Watergate var en skandale, noe du av alle  burde vite, Nixon. En linjedommeravgjørelse i norsk tippeliga kan med respekt å melde ikke kalles skandale.

Litt skryt avslutningsvis; Når ss og Hansa synger "Vi e Brann, Bergens stolthet - SK Brann, Bergens stolthet" reiser nakkehårene seg.


Syntes ikke det brukes så himla ofte i løpet av en kamp. Kanskje en eller to ganger, og vanligvis etter flere episoder hvor dommeren svikter. Ellers så tror jeg ikke vi skal begynne å analysere tekster og diskutere ord og uttrykk vi bruker. Vi synger Dø for Brann, men jeg tror ikke det er så utrolig mange mener dette bokstavelig.

Skandaleropet syntes jeg er helt greit. Når det virkelig koker på SS, så blir det noe helt fantastisk trøkk av det.

runarnormann

QuoteOg selvfølgelig har vi hatsanger, men de fleste handler likevel om Brann!
![/quote]

Denne setningen gir rom for misforståelser...

Det virker som om dette har tatt av i en annen grad enn den jeg hadde tenkt.  Det var ment som et forum for å diskutere hvordan supporter ropene kan bli bedre.  Vi snakker jo tross alt om klubben med de desidert beste klubbsangene i Norge.  Bruk dem!

Mange er veldig nærtagende når jeg kritiserer 'skandale' ropene.  Dere må da tåle konstruktiv kritikk!  Hvis ikke dere gjør det, er det jo skandale...
egenden Alf Dahl

runarnormann

Quote from: "grei"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "runarnormann"
Synes også at SS er for mye negativt om andre lag istedenfor positiv til Brann.  


Til en viss grad enig. Alle på ss virker gretne og sinte. Muligens over nivået på "skandale"-ropet.


Det er vel ingen som fremdeles går på det der gamle forum-trikset med å svare på egne innlegg for å "styrke" saken sin?

Patetisk. Men tidig...


Er klar over at det ser litt dumt ut med to innlegg på rad, men jeg merket ikke dette her før etter jeg hadde skrevet.  Hva er poemget ditt her 'grei'?

Aksepterer du ikke at deter flere som er uenig med deg?
egenden Alf Dahl

SuperBrann

Synes noe av det dårligste var det som ble laget av en strilegutt i bussen på vei til Aalesund.. den gikk noe sånt som:  Paul Scharner tjitiliho,  Paul Scharner du e go..   :lol:
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Nemesis

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "grei"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "runarnormann"
Synes også at SS er for mye negativt om andre lag istedenfor positiv til Brann.  


Til en viss grad enig. Alle på ss virker gretne og sinte. Muligens over nivået på "skandale"-ropet.


Det er vel ingen som fremdeles går på det der gamle forum-trikset med å svare på egne innlegg for å "styrke" saken sin?

Patetisk. Men tidig...


Er klar over at det ser litt dumt ut med to innlegg på rad, men jeg merket ikke dette her før etter jeg hadde skrevet.  Hva er poemget ditt her 'grei'?

Aksepterer du ikke at deter flere som er uenig med deg?


Nei!

I likhet med grei synes jeg dette er patetisk, men er dypt uenig i at det e tidig.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

runarnormann

Men som den greske gudinnen for hevn og straff du er, kommer vel du med en passe straff...

En ting jeg er enig med deg er at dette er blitt patetisk.  Dette var ment som et forum for aa forbedre SS sine rop, ikke drive med personangrep.  Jeg staar for det JEG synes om at skandaleropene er elendig, saa faar dere komme med saa mange sammelsvergelsesteorier dere vil.
egenden Alf Dahl

jegløh

"Hvem er denne karen med dommerdrakten på? Han ligner litt på nissen, i grunn. Det er ikke han det er Jon Blund".

Savner denne. Vet at motstanderne ofte følte denne som skremmende, samtidig som det må ha oppildnet og inspirert Brannspillerne veldig.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Quote from: "runarnormann"Men som den greske gudinnen for hevn og straff du er, kommer vel du med en passe straff...

En ting jeg er enig med deg er at dette er blitt patetisk.  Dette var ment som et forum for aa forbedre SS sine rop, ikke drive med personangrep.  Jeg staar for det JEG synes om at skandaleropene er elendig, saa faar dere komme med saa mange sammelsvergelsesteorier dere vil.


Det er flott å se at du i denne tråden er imot personangrep, i forrige tråd kalte du meg en halvape. Du visste jo oxo hvor jeg bodde, men du dukket jo aldri opp...  

Det er mer enn bare en gresk gudinne:.
n. pl. nem·e·ses (-sz)

  1. A source of harm or ruin: Uncritical trust is my nemesis.
  2. Retributive justice in its execution or outcome: To follow the proposed course of action is to invite nemesis.
  3. An opponent that cannot be beaten or overcome.
  4. One that inflicts retribution or vengeance.

Når vi først er inne på guder, så ser jeg jo at du har oppkalt deg etter den nordlanske guden for dummhet og idioti...  :-)

For å avslutte diskusjonen rundt "skandale" ropet og andre rop folk er kritiske til:   De som bestemmer hvilke rop som skal bli ropt og ikke ropt heter publikum, her anført av SS og i de senere år Hansa.  Når skandale ropene blir ropt er det et massivt trøkk fra tribunen. Ergo veldig mange synes ropet er ok. Hvis ikke hadde de ikke ropt det.   Hva en eller annen stille mus oppe på gratishaugen synes om syngingen på stadda gir jeg blanke i, og tror jeg har en del med meg på den.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

Enig med sistnevnte taler. Når vi er skikkelig forbannet er det ingenting som runger så bra som et godt gammeldags skandalerop. Et rop som har fulgt med oss siden tidlig 90-tall (jeg kjenner en som som beroper seg opphavet...). Og merkelig nok føler vi oss alltid bedre etter å ha ropt det noen ganger!:)
Rød makt på Hansa

Nemesis

Quote from: "Nixon"Enig med sistnevnte taler. Når vi er skikkelig forbannet er det ingenting som runger så bra som et godt gammeldags skandalerop. Et rop som har fulgt med oss siden tidlig 90-tall (jeg kjenner en som som beroper seg opphavet...). Og merkelig nok føler vi oss alltid bedre etter å ha ropt det noen ganger!:)


Ja, det er en ubeskrivelig følelse :-)

Patoutkort: 2000kr, 4 pils før kampen: 200kr, følelsen etter å ha ropt skandale etter en feil dommeravgjørelse: ubetalelig!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

runarnormann

Det er mer enn bare en gresk gudinne:.
n. pl. nem·e·ses (-sz)

  1. A source of harm or ruin: Uncritical trust is my nemesis.
  2. Retributive justice in its execution or outcome: To follow the proposed course of action is to invite nemesis.
  3. An opponent that cannot be beaten or overcome.
  4. One that inflicts retribution or vengeance.

Når vi først er inne på guder, så ser jeg jo at du har oppkalt deg etter den nordlanske guden for dummhet og idioti...  :-)

For å avslutte diskusjonen rundt "skandale" ropet og andre rop folk er kritiske til:   De som bestemmer hvilke rop som skal bli ropt og ikke ropt heter publikum, her anført av SS og i de senere år Hansa.  Når skandale ropene blir ropt er det et massivt trøkk fra tribunen. Ergo veldig mange synes ropet er ok. Hvis ikke hadde de ikke ropt det.   Hva en eller annen stille mus oppe på gratishaugen synes om syngingen på stadda gir jeg blanke i, og tror jeg har en del med meg på den.[/quote]

Nemesis er vel ogsaa navnet paa en Star Trek film.  Det er vel mer ditt nivaa.  Men du skal ha ros for perlen om den nordnorske guden.  

For ordens skyld har jeg vaert fast paa stadion siden Tony Knapp's foerste aar, saa jeg foeler at jeg er berettiget til aa kommentere hva som blir sagt der.

Jeg har kritisert ropene til SS mye, men 'vi e beroemte Brann fra Bergen etc' har foert til den desidert toeffeste av alle norske klubbsanger.  Mer slikt, faerre skandaler takk.
egenden Alf Dahl

Go Up