• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kem bør POL hente i sommer?

Started by BL, May 23, 2005, 00:09:45 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BL

Noen som har forslag? Noe må gjøres med forsvaret, tenker då på backplassene først og fremst, og noe må gjøres med høyresiden. Sånt spill som i dag (delvis mot FFK og enga) og det at vi taper og vinner annen hver kamp holder ikkje til topp 3.

Helt ærlig så aner ikkje eg! Hassan og Lundekvam ja, men det er vel lite sannsynlig...?
Hansa-
Felt Z

Sharpy

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen


JhonnyBeGood

Gi oss Geddi og Hasund tilbake! Ring no!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

KennethS

Quote from: "Sharpy"


Glemmer vi en høyreving?
tå på Brann

Vidarvalium

Vi må ha Karim Essidiri. Punktum. Vi må ha en høyreside som duger, ihverfall inntil M K klarer å løfte den jævla kula inn i feltet :oops:

jinxter

Wæhler hadde jo ikke vært så dumt, han vil jo ikke skrive under ny kontrakt for VIF.

Vi trenger også en ny høyreback, høyreving og en backup spiss, hvis Miller forsvinner har vi ingen alternativer til winters/sæternes som holder tippeliga standard.

kabelmann

Sommerens handlerunde kan bli av det billige slaget. Det som trengs er en klokke til hver av gutta slik at de ser hvor lenge det er igjen av kampen. Den biologiske klokken på hver og en av dem ser ut til å stoppe på 75 minutter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Alexåsane

Hassan og Lundekvam. Men det er som sagt veldig uansynlig, men uten disse to eller 2 andre like typer, vinner vi ikke serien.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

naitsirk

Synst dei må skaffa seg ein ny midtstoppar.
Ikkje pga kvaliteten på dei med har, men ka skjer om ein av dei vert skada/karantene.

Synst forøvrig at h.kanten ikkje er eit så stort problem lenger. Det er jo der me har vore best fram til no.


tintin


Jaja

For guds skyld ikke Marcus Andreasson. Han og Soma spilte jo stoppere sammen i Bryne en sesong, og det var det siste vi så til den klubben i eliten. Han er god på sitt beste, men forferdelig ujevn, og er neppe løsningen på de problemene vi ser bak. Hvem det måtte være er ikke godt å si. Solide midtstoppere med fart er en mangelvare her til lands.

panZer micky

Pål Steffen Andresen e god men han får vi nok ikkje billig.
Ka med Hangeland blir nok ikkje billig men god e han.

Syns vi bør også se litt nærmesre på vaagan moen til høyreplassen. e en upp and coming spiller for norge eller ka med Lars iver strand. kan spille høyrekant han og.

Personlig ville eg kjøpt PÃ¥l Steffen og Lars Iver. to gode spillere som  vil gjøre det bra pluss at de e unge.

Men POL POT har nok full kontroll, men forgudsskyld ikkje sats på unge afrikanske spillere. det e et stort risikofylt sjangsespill

andreas27

irreterar meg sykt at vi ikkje klarte å hente mika koppinen i vinter!
tror han kunne vært løsningen på mye.

Sharpy

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Sharpy"


Glemmer vi en høyreving?


Nei, for Miller er jo Gud, hevder enkelte.

For å være litt seriøs, så er det slik at det først og fremst er det defensive det skorter på. Vi ønsker selvsagt alltid spillere som forsterker laget - i alle posisjoner, men man har ei ubegrenset med midler, og da må vi hente inn spillere der det er mest prekært. Selv DU kan ikke være uenig i at det da er en del forsvarsspillere som er mest utsatt?
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

viks

http://www.myfootballnews.co.uk/news_jump.html?player_id=274&story=201615

Nils Erik Johanson er mannen vi skal hente i forsvaret, fortid i Blackburn og Bayern Munchen...

Engang ett av de største stoppertalentene i europa, men har stagnert med lite spilletid i Blackburn, hent han til Brann og la han ta en Soma (West Ham)...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

tintin

SÃ¥g noen nevnte vaagan moen  som et alternativ pÃ¥ høyre siden, er ikkje han venstrefotet??? Men god er han, kanskje en erstatter til kvisvik nÃ¥r den tid kommer...

Mr_Soma

Vaagan Moen e selvskreven venstrekant... blir som Ã¥ sette Kvisvik pÃ¥  høyre -

panZer micky

Quote from: "Mr_Soma"Vaagan Moen e selvskreven venstrekant... blir som Ã¥ sette Kvisvik pÃ¥  høyre -


det var meg som foreslo det.
vel en utfordrer til kvisvik hadde jo vært bra. arvtagren.
men kjør på med lars iver strand men då tror eg vollvik må bla opp litt for de to. med pål steffen andresen så blir det bra :D

Xminator

Bergdølmo har så godt som takket nei. 33 år gammel, så på lang sikt kanskje like greit. At han hadde hevet laget denne sesongen er det ingen tvil om. Mjelde hadde vist ringt for en måned siden (BT), men det ble ikke fulgt opp videre fra Brann.

Skotten

Mange av spillerne som nevnes her spiller i konkurrerende klubber som nok helt sikkert ikke vil selge til en rival halvveis i sesongen. Om enn hvor herlig det hadde vært, så er nok spillere som Pål Steffen Andresen, Vaagan Moen, Hangeland og Lars Iver Strand utelukket både når det gjelder pris og vilje til å selge fra sine respektive klubber. Tror dette også gjelder Karim Essediri.

Jeg tror fortsatt det er en tynn mulighet for El-Fakiri, men ikke Lundekvam. Nils-Eric Johansson er en slik type spiller som kan være aktuell, de engelske klubbene rydder opp i stallene sine hele tiden og lar en del gå til spottpris. Om han er god nok vet ikke jeg, men Leeds var visst interessert. Ser man på klubbene han har hatt så virker det som om han har et navn i Europa, og da er kanskje Bergen og Brann ikke fullt så spennende.

Personlig tror jeg også at Pol Pot har kontroll, og at det kan dukke opp navn som vi ikke har regnet med. Tror det kommer to nye spillere i sommer. Men slik det norske markedet er for tiden, så kan det fort bli en svenske eller en øst-europeer. Og jeg hadde blitt ekstatisk hvis det kom en ny skotte!!
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

SKB e BEST!!!

Hadde vært bra med en ny skotte, men svensker kan eg godt være foruten!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

monzilla

tror det skjer ting som vi ikke vet om, og som vi ikke får vite om før det er blitt skrevet under.

Nixon

Quote from: "SKB e BEST!!!"Hadde vært bra med en ny skotte, men svensker kan eg godt være foruten!


Vi har for så vidt vært heldige med våre skotter. Men de synes å ha litt tilpasningsvansker. Eller for å si det på en annen måte: Familiene synes å ha tilpasningsvansker.
Det var jo mye frem og tilbake med Winters med at familien ikke trivdes, og nå har det vært litt av det samme med Miller.
Av den grunn foretrekker jeg faktisk en god svenske fremfor en god skotte fordi det er mer sannsynlig at han og hans familie finner seg til rette i Bergen. Mer stabil arbeidskraft med andre ord. Så får det heller være at det visstnok er tøffere med skotter...
Rød makt på Hansa

Straffe!!!

Svenske Johanson var ønsket til Leeds. Han ville ikke selv ettersom han ønsket seg til en bedre klubb, på vei fremover snarere enn en klubb på stedet hvil.

SÃ¥ da kommer han nok til Brann istedet!!

Skotten

Brian West? Vet ikke hvilken posisjon han passer best i, men kjapp nok til å likes er han. Eliteserieklubber har alllerede forhørt seg om ham, kanskje Brann er en av disse? Vel er han amerikaner, men fotball går tross alt foran alt.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

naitsirk

West e vel spiss trur eg og da e ikkje akkuratt der me treng folk.
God spelar men feil tidspunkt trur eg.

monzilla

Skotten, bare litt nyskjerrig på sitatet ditt, er det fakta eller bare noe du har skrevet for skøy? Skål!

Tois

Vært morsom å hente ny skotten eller svensk.

Hansakongen

Quote from: "naitsirk"West e vel spiss trur eg og da e ikkje akkuratt der me treng folk.
God spelar men feil tidspunkt trur eg.


Der sier no noe jeg skulle til å foreslå.. en mann som kan spille de siste 45 min å løpe forsvaret i senk mot slutten av kampene kan bli mange poeng/mål da tror jeg :lol:

Skotten

Quote from: "monzilla"Skotten, bare litt nyskjerrig på sitatet ditt, er det fakta eller bare noe du har skrevet for skøy? Skål!


Er nok (heldigvis) bare pisspreik fra min side. Skål ja!
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

ThomasC

Urk, her snakkes det jo altfor mye om utenlandske spillere. Vil vi følge i fotsporene til Bryne(som i hvertfall var full av utlendinger, spesielt svensker), Molde(som vel fortsatt har mye utlendinger) og LSK(som også har mange utlendinger)?

Dette var vel bare noen få utvalgte klubber, finnes vel flere, og kanskje verre tilfeller også.

Synes Brann har nok utlendinger som det er allerede. Er vel minst 4 på banen til en hver tid?(Bjarnason, Scharner, Miller, Winters).
I tillegg har vi Macallister og Sigurdsson som får innhopp innimellom!
Er det virkelig sånn at vi ønsker enda flere utlendinger, koste hva det koste vil, for å ta pokalen hjem til Bergen? For mitt vedkommende blir svaret nei. Hva er sjarmen med Brann da?

Synes allerede nå det er i drøyeste laget, hvor mange lokale spillere er det egentlig på Brann nå? Ikke stort mer enn 5, Opdal, Hanstveit, Guntveit,Haugen og Kalvenes. Jeg ser bort fra ungguttene, da de så godt som aldri får spille uansett. Opdal, Hanstveit og Guntveit er stortsett fast, greit nok. Haugen har ikke fått spille pga skade. Kalvenes har sluppet inn noen minutter her og der.
Greit nok, kanskje bør man være fornøyd med 3 lokale fast på laget sånn som ting er for tiden, selv om Start, foreløpig, har gjort det meget godt med flere lokale, og ikke minst norske spillere, enn noe annet lag i eliteserien.

NÃ¥ ble vel dette innlegget mitt preget av at det er sent pÃ¥ natt,  sÃ¥ noe ble vel gjentatt og noe dÃ¥rlig formulert, men jeg hÃ¥per dere tar poenget mitt; Om det ikke gÃ¥r an Ã¥ satse pÃ¥ lokale spillere, sÃ¥ sats i hvertfall pÃ¥ norske spillere! Vi har nok utlendinger i Brann nÃ¥!

Thomas.

Xminator

Nå vil jeg først se Start holde hele sesongen. For 2 år siden var det ett annet lag med 1001 unge "lokale" talenter som skulle vinne både det ene og det andre. I år sliter de samme lokale ikke lenger unge talentene med å henge med i 1.divisjon.

Selv uten at Brann støvsuger lokalsamfunnet for talenter klarer ikke det samme lokalsamfunnet å holde ett lag i 1. divisjon. Det burde si det meste om hvilket gigantisk luftslott ett lag bestående av lokale spillere er.

bernu

Quote from: "ThomasC"Er det virkelig sånn at vi ønsker enda flere utlendinger, koste hva det koste vil, for å ta pokalen hjem til Bergen? For mitt vedkommende blir svaret nei. Hva er sjarmen med Brann da?


Jeg vil mye heller oppleve at Brann blir seriemester med 12 "utlendinger" på laget, enn å være på 3.- 4.plass hvert år med bare lokale spillere.
Fotball er en prestasjonsidrett og da må man finne de beste spillerne, uansett om de er fra Rogaland, Oslo eller Sverige.
HANSA - Z


Go Up