• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Start - Brann

Started by Alexåsane, May 21, 2005, 15:25:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Alexåsane

Ja nå nærmer det seg kamp igjen. Og denne gangen er det Start som skal få svi. Dette e en kamp mellom to artige lag som spiller underholdene fotball, så vi satser på en kamp som står til en 6er.

Forventet lag:

Vist Winters er ute så blir nok dette laget:

Sæternes-Miller
Kvisvik-Andresen-Scharner-Knudsen
Hanstveit-Soma-Bjarnarson-Sigurdsson
Opdal

Vist Winters blir klar tar han nok plassen til Miller. Grunnen til at Knudsen spiller i stedet for Miller på høyrekanten:

"Det ble terpet mye på defensiv organisering - der Martin Knudsen fikk like mye tillit i den antatte startelleveren som Charlie Miller.

Det kan tyde på at Mjelde velger Knudsens hurtighet og gode defensive egenskaper fremfor skottens teknikk og overblikk." [Sitat BA]

1-3 til Brann! 2 av Sæternes og 1 av miller/winters!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

sekto

Denne kampen blir meget spennende. Går forbi Start med seier, og med et hevnlystent LSK lag hjemme mot VIF, så kan vi faktisk innta førsteplassen på tabellen om jeg ikke har sett helt feil.

Skal ikke være for dramatisk, men jeg føler litt at denne kampen kan avgjøre om Brann blir et lag som kjemper om seriegull, eller plassene bak på tabellen.

Start er i form, de har utrolig medgang og kommer til å gi Brann kamp så det holder. Tror med alle disse forutsetningene at dette kan bli en av de vanskeligste bortekampene i år. Kommer vi oss igjennom denne med tre poeng, så har vi vist at vi er et lag og regne med. Taper vi denne, så begynner det å ligne litt på andre år. Vi er gode, men aldri best.

Skal vi vinne serien, så må vi vinne kamper borte også. Vi er solide hjemme og har endelig våknet på bortebane. En seier mot Start og mulig tabelltopp tror jeg kommer til å gi Brannlaget et ekstra løft. Kanskje kommer virkelig troen på seriegull også da.

Kommer vi inn i en flytsone nå, så kan dette nå langt. Veldig langt, men da må vi ikke gå på en smell akkurat nå. Det krever mye mer av et lag om de kommer i gang, stopper opp, så må starte opp igjen.

enavgutta

Start har lykkes så langt fordi de har en et godt team rundt spillerne som har klart å skape en tæl og glede. Med positive eiere og ledere, og en by som bare er lykkeling Start er tilbake i Tippeligaen har forutsetningene for å lykkes vært tilstede. Og vi resulatene viser så langt at dette laget er kommet for å bli i det gode selskap.

De har også et par profiler i troppen.

MEN, de har ikke profiler som oss, og de har ikke nivået vårt, de vinner ikke mot årets Brann lag. Jeg forventer ikke at Mjeldes menn tillater Start å ta poeng mot oss på eget gress engang. Den selvtilliten må vi ha om vi skal innta toppen. Og det è påtide no !

Xminator

Start har hatt flyt. Kanskje blir det Brann som stopper den? Hverdagen er ihvertfall en dag nærmere for reservesilden.

enavgutta

Rosenborg tok de lett på Lerkendal. Say no more.

Stalin

Start har jo vært heldig med terminlista, du ser jo mot de litt "bedre"
lagene har de jo slitt, og de tapte mot rosenborg,
selvom de leder nå tror jeg ikke de har noen sjangs til å fullføre
blandt de 5 beste..

kabelmann

Jeg er sjelden positiv før en bortekamp, kanskje spesielt mot serieledere o.l., men før denne kampen har jeg faktisk stor tro på Brann-seier. Typisk nok vil vel det slå rett tilbake i trynet på meg, men det får ikke hjelpe. Denne kampen SKAL Brann vinne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

sekto

Alt avhenger på innstillingen laget tar med seg ut på banen. Går de ut og jobber og står på som de gjorde mot Lillestrøm eller FFK, så skal Start få slite med å leve på entusiasme..

Om vi derimot ikke tar Start på alvor, eller slipper ned intensiteten, så blir vi løpt fra.

Vil si at et Brannlag som jobber og står på, er kandidat til seriegull. Et uinspirert og tamt Brannlag, er ikke bedre enn rundt en 9. plass i Tippeligaen kanskje.

|Lynet|

Quote from: "Stalin"Start har jo vært heldig med terminlista, du ser jo mot de litt "bedre"
lagene har de jo slitt, og de tapte mot rosenborg,
selvom de leder nå tror jeg ikke de har noen sjangs til å fullføre
blandt de 5 beste..


Vi slet mot Rosenborg ja, men mot hvilke andre bedre lag har vi slitt....?
Kun avgitt poeng mot Rosenborg og Lyn(uavgjort) i år....

Brann har en fantastisk førsteellever, vil nesten si Tippeligaens beste, med landslagsspillere i hver lagdel. Dette blir trolig den vanskeligste kampen til nå i år. Forventer en meget tøff men underholdende kamp mellom to offensive lag. Men forhåpentligvis tar Start sin fjerde strake hjemmeseier!
n Religion, Ett Lag - IK Start

Mick

Start har ikke tapt noen hjemmekamper i år. Men de har ikke møtt et så tungt lag som Brann på hjemmebane heller. Jeg tror kampen i dag blir avgjørende både for Brann og Start, kansje mest for Brann som er i fare for å falle seks poeng bak VIF. Det kan bli en virkelig morsom kamp med mye fart og spenning. Men jeg tror at Brann klarer å hale dette i land. 4-2 Sæthernes 2, Winters 1 og Andresens første.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

brannsupporteren:-D

Blir nok en vanskelig kamp ja. Om brann scorer tidlig i 1. omgang så håper jeg at de fortsatt kan klare å holde insitiviteten oppe og spille en prakt kamp som vi så mot lillestrøm den 16. Om samarbeidet funker som mot LSK så er vi uten tvil tippeligaens beste lag og da har ikkje start sjans :D Vinner 3-1 i dag, miller 1 sæternes 1 og andresen 1 mål. Good luck brann :wink:
(PS. Går kampen på canal +?)
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]


Nixon

Quote from: "startRæga"Dette blir nok en jevn kamp, trolig 1-1 helt til det gjenstår 10 min. Men da setter Start innpå Stefan Bärlin, som rett og slett løper fra Soma osv. Han er LYNRASK. 3-1 blir sluttresultatet :) :)


Vel, sikre kilder sier at Soma og Olafur diktet en ny sang på flyet til Kristiandsand: First we take Bala Garba , then we take Bärlin...:)
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Idag går Start på en SKIKKELIG karamell!

Etter noen uker i skyene,vil de få en kræsjlanding som de seint vil glemme.

Greit dere kan løpe, men dere skal også huske ballen!

Kristin

Quote from: "Nixon"
Quote from: "startRæga"Dette blir nok en jevn kamp, trolig 1-1 helt til det gjenstår 10 min. Men da setter Start innpå Stefan Bärlin, som rett og slett løper fra Soma osv. Han er LYNRASK. 3-1 blir sluttresultatet :) :)


Vel, sikre kilder sier at Soma og Olafur diktet en ny sang på flyet til Kristiandsand: First we take Bala Garba , then we take Bärlin...:)


hvor sikre kilder da?
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Alexåsane

Quote from: "Kristin"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "startRæga"Dette blir nok en jevn kamp, trolig 1-1 helt til det gjenstår 10 min. Men da setter Start innpå Stefan Bärlin, som rett og slett løper fra Soma osv. Han er LYNRASK. 3-1 blir sluttresultatet :) :)


Vel, sikre kilder sier at Soma og Olafur diktet en ny sang på flyet til Kristiandsand: First we take Bala Garba , then we take Bärlin...:)


hvor sikre kilder da?


Var nok litt humor.. Le med oss!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!


ikstart

Hvor mange bergensere kommer det til Kr.sand/sol-byen ca?
Er 18 grader i skyggen her og sol!

Start skal bare leke! : )
K Start - Vi lier det <3

Nixon

Quote from: "Kristin"
Quote from: "Nixon"Vel, sikre kilder sier at Soma og Olafur diktet en ny sang på flyet til Kristiandsand: First we take Bala Garba , then we take Bärlin...:)


hvor sikre kilder da?


Ikke mer sikre enn de jeg fant på oppe i hodet mitt...:)

For de yngste av dere der ute kan jeg, for å unngå videre spekulasjoner, forklare poenget sakte. Det var en aldri så liten omskriving av en god gammel hit av Leonard Cohen fra dengang halve SS gikk rundt med fulle bleier: First we take Manhatten, then we take Berlin.
Rød makt på Hansa

Brannmann rob

der kom 3-2 målet ja.... forsvaret må BYTTES UT FOR FAEN!!!!!!!!!!!!!!

Alastor

Er da ikke forsvaret sin feil at martin andresen ikke klarer å følge mann! Han står jo i 5 sekunder før han begynner å løpe etter..og da er det for sent.

`Nisse

KA i helvete er det som er skjedd med forsvaret vårt?? Alt for uorganisert og vi detter fullstendig sammen de siste minuttene. Dette skal ikke skje. Start har 19 poeng nå, eg skjems...:'(

BL

FAEN TA!!! Kortid skal Mons til helvete slutte å legge laget bakpå de siste 10 min??? Ser ikkje fyren det samme som hele fotball-norge? Blir så forbanna!!!
Hansa-
Felt Z

ajjah

alt for typisk, slipper inn alt for mange mål, svarte....

Northside

Quote from: "Alastor"Er da ikke forsvaret sin feil at martin andresen ikke klarer å følge mann! Han står jo i 5 sekunder før han begynner å løpe etter..og da er det for sent.


ka faen har han med det å gjøre? skal vi ikke ha to andre forsvarspillere der då? Martin e ikke back!

howieh57

Jeg er ikke sint bare veeeldig skuffet, når jeg har bannet fra meg tar jeg å kjører rett bort på bensinstasjonen og kjøper med en stor sjokolade som jeg kan trøste meg med. Så skal jeg tuppen inn repeat knappen og se andresen sitt mål i reprise resten av kvelden. Takk for meg, 6 poeng opp til start, håper bare at ikke enga får samme luken.
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

Alastor

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Alastor"Er da ikke forsvaret sin feil at martin andresen ikke klarer å følge mann! Han står jo i 5 sekunder før han begynner å løpe etter..og da er det for sent.


ka faen har han med det å gjøre? skal vi ikke ha to andre forsvarspillere der då? Martin e ikke back!


Da start kontrer er martin nærmere mål en han som til slutt scorer. Han lar spilleren løpe forbi seg og få flere meters forsprang før han begynner å løpe hjem. Han som slipper mannen sin, og som kommer for seint.

Northside

Quote from: "Alastor"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Alastor"Er da ikke forsvaret sin feil at martin andresen ikke klarer å følge mann! Han står jo i 5 sekunder før han begynner å løpe etter..og da er det for sent.


ka faen har han med det å gjøre? skal vi ikke ha to andre forsvarspillere der då? Martin e ikke back!


Da start kontrer er martin nærmere mål en han som til slutt scorer. Han lar spilleren løpe forbi seg og få flere meters forsprang før han begynner å løpe hjem. Han som slipper mannen sin, og som kommer for seint.


Greit at han blir forbi løpt, men det skal ikke ha noe å si pga vi SKAL ha to andre forsvarere der, men kor i helvete e de? Martin var hvertfall på vei hjem selv om det så ut som han holdt fartsgrenen på 2km/t som resten av brann forsvaret holder!

Go Up