• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

mulighet for å synge gamle klassikere på stadda?

Started by mr-bolstad, May 19, 2005, 19:36:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mr-bolstad

tenker spesielt på en sang som går slik:

Vi sitter her stadion og synger på en sang
om oss sjøl og hansa øl og lille lunggårdsvann
om skutevikens skuter og om strandkaien sin strand
men aller helst så synger vi om fotballklubben brann.

melodien kan ikke forklare, men jeg regner med at en del kan sangen.

noen flere enn meg som kunne tenke seg gode gamle sanger på stadda?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

SKB e BEST!!!

Det e vel gode gamle Foret opp på Brann?
Har merket at Felt Z har begynt å synge en del gamle sanger, men e enig at noen av de gode gamle bør innføres..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Northside

Problemet med de gamle sangene e at alle de "nye"  folkene pÃ¥ ss ikke kan de.... dermed sÃ¥ mÃ¥ de innføres helt pÃ¥ nytt. Men dette e sikkert fult mulig, dersom en liten gruppe synger sangen 2-3 ganger hver kamp sÃ¥ vil flere henge seg pÃ¥ etterhvert og til slutt sÃ¥ har vi sangen innført igjen :wink:

naitsirk

hadde jo vore ein fin mulighet te å bli kvitt fjortisane som det har vore så mykje snakk om her inne

mr-bolstad

Quote from: "NorthsideFCDH"Problemet med de gamle sangene e at alle de "nye"  folkene pÃ¥ ss ikke kan de.... dermed sÃ¥ mÃ¥ de innføres helt pÃ¥ nytt. Men dette e sikkert fult mulig, dersom en liten gruppe synger sangen 2-3 ganger hver kamp sÃ¥ vil flere henge seg pÃ¥ etterhvert og til slutt sÃ¥ har vi sangen innført igjen :wink:


eller noen tar initiativ og printer ut en del "gamle slagere"  og deler ut, men det e litt tungvint.
men eg syns absolutt sangen eg skrev om tidligere bør synges. den e original!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Straffe!!!

Ikke for å spikke fliser, men mener teksten går som følger:

Vi sitter her stadion og synger alt vi kan
om oss sjøl og hansa øl og Lille Lunggårdsvann
om Skutevikens skuter og om strandkaien sin strand
men først og fremst så synger vi om fotballklubben Brann.

Og ja, det er "Foret opp på Brann" med De Musikalske Dvergene, som forøvrig spiller på Ricks både ikveld og imorgen for de som er gamle nok til å komme inn. Sangen ble laget i til Supporter-platen i '98.

Finner teksten og andre flotte bidrag til stor kultur her:
http://www.bgnett.no/dvergene/tekster/e02brann.htm

mr-bolstad

Quote from: "Straffe!!!"Ikke for å spikke fliser, men mener teksten går som følger:

Vi sitter her stadion og synger alt vi kan
om oss sjøl og hansa øl og Lille Lunggårdsvann
om Skutevikens skuter og om strandkaien sin strand
men først og fremst så synger vi om fotballklubben Brann.


stemmer det.
det er en stund siden jeg sang den sist så jeg har glemt en strofe eller to. :lol:
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Roffarne

Fotballaget Brann.
Bare for å spikke det hele ned til spon.

Dvergene er virkelig kultur som burde forvaltes med ære og stolthet på SS.
Synd med dette generasjonsskifte og skremmende at man er blitt så gammel at man klager over "ungdommen nu til dags".

Watson

Er helt enig
Gamle klassikere burde synges mer.. "Brann ifra Bergen" (mel. Jenter fra Bergen) burde synges mer. Det samme med "Vi e Brann fra Bergen, Brann fra Bergen e vi.. osv"

Gledelig å høre "Eg e født i Bergen" på SS den 16.

Problemet er, som nevnt tidligere i tråden, at ikke nok folk kan sangene. Da blir det ikke like godt trykk som f.eks på "Her kommer Bergen sine gutter". Men det blir ikke bedre av å ikke synge sangene. Folk lærer etter hvert

Brann-Peter!

Denne vil jeg gjerne ha gjeninnført:
(mel: I am sailing)

Brann fra Bergen
Brann fra Bergen
Brann fra Bergen - Sk Brann
Vi skal blø for, vi skal dø for
Brann fra Bergen, alle mann!

Gjentas 1 gang..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Kristoffer

Hva med denne fantastiske sangen, Vi e vestlandets konger. Det var helt rått å høre på oss når vi sang den.
o trenger Mjelde støtte

Northside

Kanskje bataljonen kunne oppdatert sangtekst siden sin litt?
Tror det ville vært en fordel for alle de som ikke kan sangene.... Har sett litt der inne no og det mangler mange sanger!

Kanskje bbb kan skrive på siden sin før hver kamp at denne sangen skal bli sunget og då må alle øve på den så vi klarer å få den inført. Dvs de plukker ut en sang og når denne startes då skal alle på ss som kan den henge seg på, og e vi heldig så lærer resten av ss den etter 2-3 ganger :wink:

Sanver litt innsats fra bbb her pÃ¥ mange ting. Det virker ikke som de en gang prøver Ã¥ fÃ¥ til gamle sanger, oppmuntre folk til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ dugnad osv...  Og ikke minst behandle nye medlemmer mye bedre! Dvs gi det forbanna medlemskortet ut til de!  (2-3 mÃ¥neder siden eg meldte meg inn, har ikke hørt en dritt endÃ¥)

Kristoffer

BBB må få fingen ut og legge frem de gammle sangene for oss. Hører du Bjarte. Få fingen ut.
o trenger Mjelde støtte

Bataljonen

Da oppfordrer jeg deg til at du stiller til valg neste år i Bataljonsstyret så skal du få se hvor mye jobb det er. Husk på at nesten samtlige i styret har fulltidsjobber og at Bataljonen styres på dugnadsånd etter jobb og i helger.

Og når det gjelder medlemskort er det ikke økonomi å sende ut ett kort om gangen, det skjønner du vel. Ta heller å send meg en mail vedrørende dette med medlemskortet ditt så skal vi få nøstet opp i hva som har skjedd.



Quote from: "NorthsideFCDH"Kanskje bataljonen kunne oppdatert sangtekst siden sin litt?
Tror det ville vært en fordel for alle de som ikke kan sangene.... Har sett litt der inne no og det mangler mange sanger!

Kanskje bbb kan skrive på siden sin før hver kamp at denne sangen skal bli sunget og då må alle øve på den så vi klarer å få den inført. Dvs de plukker ut en sang og når denne startes då skal alle på ss som kan den henge seg på, og e vi heldig så lærer resten av ss den etter 2-3 ganger :wink:

Sanver litt innsats fra bbb her pÃ¥ mange ting. Det virker ikke som de en gang prøver Ã¥ fÃ¥ til gamle sanger, oppmuntre folk til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ dugnad osv...  Og ikke minst behandle nye medlemmer mye bedre! Dvs gi det forbanna medlemskortet ut til de!  (2-3 mÃ¥neder siden eg meldte meg inn, har ikke hørt en dritt endÃ¥)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Northside

jaja, vet dere har en del å gjøre osv... men ka med å spørre noen om hjelp? sikkert på noen her ute kunne sent dere noen gamle klassikere på mail eller noe slikt, prøv å lag det litt enkelt for dere selv :wink:

Og sende mail gidder eg bare ikke, har gjort det mange ganger før (om en viss utestengelse fra denne siden) uten å få noe svar. Men det e jo sikkert fordi dere har så mye å gjøre...

*Tilbake til tema!:

Green shirt mush

i!
ACAB

DeeDee

Fyllingen-sang. Du er på bærtur.


Oi!Oi!Oi!

jkippers

Quote from: "DeeDee"Fyllingen-sang. Du er på bærtur.


Oi!Oi!Oi!



Vel vel. Dette også er jo en av de universelle publikumssangene som kom lenge før Fyllingen var påtenkt. Og den har lange tradisjoner på SS.

Den kom f.eks. alltid etter at Terje Bø kjørte "Gi meg en B" i sin tid.
Gull 09

Northside

Den gi meg en B-R-A osv må vi få inført! vi prøvde den mot IFK og funket ganske bra selv om vi ikke var så veldig mange der :wink:

syma

Quote from: "Watson"Er helt enig
Gamle klassikere burde synges mer.. "Brann ifra Bergen" (mel. Jenter fra Bergen) burde synges mer. Det samme med "Vi e Brann fra Bergen, Brann fra Bergen e vi.. osv"

Gledelig å høre "Eg e født i Bergen" på SS den 16.

Problemet er, som nevnt tidligere i tråden, at ikke nok folk kan sangene. Da blir det ikke like godt trykk som f.eks på "Her kommer Bergen sine gutter". Men det blir ikke bedre av å ikke synge sangene. Folk lærer etter hvert



"Eg e født i bergen" har aldri vert, og kommer aldri til Ã¥ bli noen "hit" pÃ¥ store stÃ¥! Tror det er umulig Ã¥ fÃ¥ til noe slikkelig trøkk med den sangen. Blir bare mumling, og avslutningen er jo helt  forferdelig, der det blir sunget 10 stemt!

Green shirt mush

Quote from: "DeeDee"Fyllingen-sang. Du er på bærtur.


Oi!Oi!Oi!


Er jeg på bærtur?
Forstår at du ikke har vært med så lenge.
i!
ACAB

viks

Quote from: "DeeDee"Fyllingen-sang. Du er på bærtur.


Oi!Oi!Oi!


Oi!Oi!Oi!

Dette er faen ikke nokke Fyllingen sang, og ble sunget på Stadion lenge før Fyllingen rykket opp i eliten...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kristoffer

Quote from: "Bataljonen"Da oppfordrer jeg deg til at du stiller til valg neste år i Bataljonsstyret så skal du få se hvor mye jobb det er. Husk på at nesten samtlige i styret har fulltidsjobber og at Bataljonen styres på dugnadsånd etter jobb og i helger.

Og når det gjelder medlemskort er det ikke økonomi å sende ut ett kort om gangen, det skjønner du vel. Ta heller å send meg en mail vedrørende dette med medlemskortet ditt så skal vi få nøstet opp i hva som har skjedd.



Quote from: "NorthsideFCDH"Kanskje bataljonen kunne oppdatert sangtekst siden sin litt?
Tror det ville vært en fordel for alle de som ikke kan sangene.... Har sett litt der inne no og det mangler mange sanger!

Kanskje bbb kan skrive på siden sin før hver kamp at denne sangen skal bli sunget og då må alle øve på den så vi klarer å få den inført. Dvs de plukker ut en sang og når denne startes då skal alle på ss som kan den henge seg på, og e vi heldig så lærer resten av ss den etter 2-3 ganger :wink:

Sanver litt innsats fra bbb her pÃ¥ mange ting. Det virker ikke som de en gang prøver Ã¥ fÃ¥ til gamle sanger, oppmuntre folk til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ dugnad osv...  Og ikke minst behandle nye medlemmer mye bedre! Dvs gi det forbanna medlemskortet ut til de!  (2-3 mÃ¥neder siden eg meldte meg inn, har ikke hørt en dritt endÃ¥)







Dette er svada. Kan ikke tenke meg det kan være så mye jobb i BBB. Sitte her og luke ut innlegg, sende ut blader og sørge for at folk får kortene sine. Ka mer er det å gjøre egentlig???
o trenger Mjelde støtte

mr-bolstad

Quote from: "NorthsideFCDH"Den gi meg en B-R-A osv må vi få inført! vi prøvde den mot IFK og funket ganske bra selv om vi ikke var så veldig mange der :wink:


Der kommer det med capo inn!
get land, Eget Landslag.
Brann!!


DeeDee

Quote from: "Green shirt mush"
Quote from: "DeeDee"Fyllingen-sang. Du er på bærtur.


Oi!Oi!Oi!


Er jeg på bærtur?
Forstår at du ikke har vært med så lenge.


OK. Kanskje det var jeg som var på bærtur der da. Mer pga dårlig hukommelse enn at jeg er spesielt fersk i gamet hehe. Uansett hadde vi en diskusjon i RA- tiden som gikk på at denne sangen var ut og passet bedre til bøndene fra dalen.
Fucking oi!

Brann-Peter!

Quote from: "enavgutta"


Det er ikke mere tekst på den sangen..
det gjentakes bare en gang, med litt annen tone - sikkert derfor du
synes at du kunne huske det var mere tekst på den..;)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Brann-Peter!

slik går sangen:

"Vi e brann fra bergen,
Brann fra Bergen e vi,
Vi e verdens beste lag,
Det vet jo alle i dag!"
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

enavgutta

Hvordan går den på refreng 2 da?

Hansa trenger nye, men enkle sanger på repotoaret.

rikstad

i e BRANN fra BERGEN

enavgutta

Prøvde å sende en mail til "Felt Z" gjengen.. men den mailen var like død som siden. Synes det er på høy tid at felt Z siden kommer opp igjen nå som Hansa har tatt seg opp. MYE har skjedd på HANSA siden 2002.


Go Up