• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bannere!

Started by Tifo-gruppen, May 18, 2005, 15:20:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tifo-gruppen

Etter en del diskusjon om banneret som ble laget til 16.mai, og påfølgende forslag om at vi kunne anneonsere etter forslag til banner, velger vi å gjøre akkurat det. Jeg oppfordrer herved alle som har lyst til å bidre til å sende et pm til oss med forslag til bannere. Dette gjelder bannere i alle størrelser, alt fra store bannere til tekstbannere, til hvilken som helst kamp. Vi tar selvfølgelig imot all hjelp med takk å håper på god respons og mange gode forslag.
Med vennlig hilsen Morten Talhaug
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

BL

Det hadde vært veldig digg om vi kunne fÃ¥tt laget et banner/oh til kampen mot lyn. Der vi "mobber" de litt med tanke pÃ¥ at halve stallen stikker av  :P  Men nøyaktig ka som kan stÃ¥ vet eg ikkje. Noen forslag kanskje?

Sorry hvis det ikkje var mening at det skulle diskuteres her...
Hansa-
Felt Z

Northside

mener tifo-gruppen gjør en bra jobb, kanskje ikke alt er perfekt no men det kan ha noe med at ingen her har jobbet så mye med det før :wink:

Uansett, vi trenger ikke så store bannere som vi hadde på 16mai, greit at de e kul men vi skulle lagd noe smått som vi kan bruke nesten hver kamp! Det beste ville jo vært dersom vi hadde klart å lage et stoort banner til hver kamp, men det tviler eg sterkt på aldri kommer til å skje.

Men at vi lager noen tekst bannere burde vi klare, kanskje noe  to-stangs ogsÃ¥.

Her kan eg komme med utallige forslag, som f.eks mobbe motstander laget (eks Lyn mister spillerene), støtte vÃ¥rt lag (eks. Vi tenker gull, ka gjør du).  Komme med en oppfordring til laget hvor vi sier de bør gjør det bedre, eller kanskje støtte en spesiell spiller.

Det e faktisk ganske mye lurt vi kan finne pÃ¥ dersom vi bruker fantasien eller du gÃ¥r pÃ¥ en side hvor de har mange bilder  (se nicket mitt).


Kan komme med noen få eksempler på forskjellige måter å bruke tekstbanner på:

- Vi kan står en gjeng (10-10stk) helt nede på ss med hver sitt to-stangs flagg. På hvert flagg har vi en bokstav som tilsammen danner et ord eller setning.

Et dårlig eksempel men her ser du hvertfall ka eg mener:


- Vi kan lage en del bannere på forskjellige lengder hvor vi har noen pinner å holde i slik at vi kan holde de oppe. Dette kan være litt vanskelig å organsisere og eg vil anbefale å gjøre det en kamp hvor det ikke er så fult.

- Lage et gjennomsiktig banner, dvs bokstavene e gjennomsiktig. Då kan vi ha tinnsoldater bak. (kanskje litt vanskelig å få til med nff og regler).

Her e hvertfall et bilde, tror ikke vi skal ha så mye bluss :P



Det var alt eg rakk no, mÃ¥ løpe... men skal komme tilbake med mye  forslag og forklaringer nÃ¥r eg har tid.

(postet det her slik at folk kan si ka de mener, kunne sent en mail eller lignende men mener det e bedre her)

Lennono8

I og med at spillerne ser banneret når de kommer ut på banen kunne det vært en ide med "Blø for drakten!". Dette banneret kan brukes i første hjemmekamp etter en dårlig kamp, eller i begynnelsen av andre omgang hvis vi har gjort det dårlig i første. Kan være en ekstra påminnelse til spillerne at vi forventer noe av de...

Et mer positivt banner kan være noe så enkelt som "Bergens Stolthet" med hvite bokstaver, omkranset av navn på Brannhelter gjennom tidene.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

BL

Quote from: "krøvel vellevold"...før det skulle trykkes...


Det var nok malt.
Hansa-
Felt Z

DJ_ADG

Her é et greit forsalg, ikkje kjempe forslag;¨


Noe som også hadde vært fett é å laget en Tegneserie stripe over store deler av store stå. Kunne jo spørt han som tegner Pondus eller fått noen andre te å gjøre det.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

mr-bolstad

Quote from: "DJ_ADG"Noe som også hadde vært fett é å laget en Tegneserie stripe over store deler av store stå.


Det hadde vært drit fett!

kunne blitt med han svære brann figuren til bt eller noe sånt.
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Bombefar


Mr_Soma

Quote from: "BL"Det hadde vært veldig digg om vi kunne fÃ¥tt laget et banner/oh til kampen mot lyn. Der vi "mobber" de litt med tanke pÃ¥ at halve stallen stikker av  :P  Men nøyaktig ka som kan stÃ¥ vet eg ikkje. Noen forslag kanskje?

Sorry hvis det ikkje var mening at det skulle diskuteres her...



"Takk for sist" f.eks

(les:cupfinalen 7.november 2004  4-1)

sekto

Den likte jeg.. Bra forslag Mr_Soma..

Ellers så er jeg enig med dem som sier at når det legges så enormt mye arbeid ned i disse bannerne, så bør vi fokusere på å lage noen vi kan bruke et par ganger..

Nixon

Quote from: "sekto"Ellers så er jeg enig med dem som sier at når det legges så enormt mye arbeid ned i disse bannerne, så bør vi fokusere på å lage noen vi kan bruke et par ganger..


Nja, det er litt kult også å ha noe treffende til akkurat den motstanderen vi møter der og da. F.eks. noe cup-relatert når vi møter Lyn slik Soma her er inne på.
For med sjablonger er det vel ikke så mye jobb å male på bokstaver?
Og det trenger jo ikke alltid å være så mye sikkert ganske dyrt rødt stoff. Et smalere banner kan holde hvis bare teksten er bra.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "sekto"Den likte jeg.. Bra forslag Mr_Soma..

Ellers så er jeg enig med dem som sier at når det legges så enormt mye arbeid ned i disse bannerne, så bør vi fokusere på å lage noen vi kan bruke et par ganger..


Dersom vi bruker et banner mange ganger blir det bare dumt, det er en uting innen tifo verdenen. Men det går an å bruke det til andre ting, som f.eks det banneret vi hadde no. Det kan vi klippe opp (er mye rødt der hvor det ikke står noe) så kan vi skrive noe på det med svarte bokstaver (eller hvite). som.f.eks takk for sist :P
Dette går fort og koster nesten ingenting!

Det går også an å klippe ut andre biter å lage to-stangs flagg eller vanlige flagg!

Slikt banner som vi hadde sist tror eg ikke vi vil ha så ofte pga det tar mye tid å lage. men vanlige "små" teksbannere tar ikke mer enn en søndag å lage... dermed så trenger vi ikke bruke det igjen pga vi har lagt så mye arbeid ned i det :wink:

Mr_Soma

Ironiske tilbakemeldinger til motstanderne er alltid en slager!

Så jeg møter gjerne opp til litt "brain-storming"

sekto

Er ikke snakk om å bruke ting om igjen i det uendelige, men bannere med byvåpenet eller noe enkelt budskap som støtter laget kan være greit å bruke noen ganger i året når vi ikke skal gjøre ting for stort.

16. mai kampen og møtene med RBK og VIF blir det alltid noe stort av, mens kamper mot lag som Ham-Kam og Odd, så blir det sjeldent noe stort tifo opplegg. Rett og slett for ingen bryr seg om motstanderen. Derfor jeg sier at enkelte ting kan brukes flere ganger, slik at også disse kampene kan få en bra ramme.

Nixon

For å si det sånn: Det ene trenger ikke å utelukke det andre. Noen standard bannere med Brannlogo og byvåpen kan jo brukes i det uendelige.
Rød makt på Hansa


Northside

stemmer, byvåpenet kan vi bruke flere ganger... slike ting går fint.

Angående det banneret med blø for drkaten som en her ville ha til en omgang hvor vi spiller dårlig e jo genialt! Kan lage det å legge det under i rommet så kan vi ta det frem dersom det skulle komme en elendig omgang. Er ikke vanskelig, et banner på 1,40*15 meter e nok og kan holdes på muren av 2-4 folk :wink:

paf

Finfint at dere ber om innspill. Er mye oppsamlet kunnskap og ideer. Jeg vet jo også at man skal være nyskapende hele tiden, og ikke gjenbruke gjorte ting, men da er det fint med faste elementer og referanserammer. Jfr byvåpenbannere, Brannbannere, flagg, etc.
Noe av det bedre vi har gjort er Da Capo-tifoen mot trønderne for noen år siden. Det var poengtert, motiverende for spillerne og motiverende for publikum, i tillegg til at det var smått humoristisk. Optimale bannere bør fylle noen sånne kriterier. Noen ideer - sikkert gode og dårlige og ingen som fyller alle kriteriene mine, men det er jo bare å slenge seg på:
Til Lyn-kampen: Steng barna inne - Morgan kommer
RBK-kampen: digert banner - forbudsskilt mot bart og mot Ham-Kam det gode gamle forbudsskiltet mot traktorer...
Vif: Bergen: By - Oslo: Bygd
Viking: Vestlandets konger
Start: Rykk tilbake til...

etc....

Mot Aalesund hadde det for øvrig vært flott om vi kunne hatt en haug oppblåsbare fisk... :-)

SKB e BEST!!!

hehe :lol:  mange gode forslag der! Har du noen gode pÃ¥ lager som handler om Brann ogsÃ¥?
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Northside

En liten drøm eg har e Ã¥ male Byggen og noen andre atraksjoner Bergen e kjent for, vet om noen lag som har gjort dette og det ser fantastisk ut. Eneste problemet e at vi ikke har noen (sÃ¥ vitt eg vet) som klarer Ã¥ lage dette.  

Dersom vi hadde fått en tegning (svart/hvitt) så tror eg tifo-gruppen hadde klart å få det over på et stort banner, det e ikke kjempe vanskelig, men det kreves tid og innsats!

Eksempler på ka eg mener:
Detter kanskje ikke byen til Malmø, men det viser litt ka eg mener:


Annet eksempel:



Et banner med noen gode kjente fjes eller lignende hadde også vært fett, men igjen så trenger vi en som KAN male.

SKB e BEST!!!

Enig med deg der. Hadde vært utrolig kult med et banner med bilde av bryggen etc. Kanskje en passende kommentar over hadde gjort seg  ogsÃ¥. F.eks, Vi e fra Bergen- Og vi e stolte av det
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

sekto

Det trenger ikke å være så vanskelig å male bryggen. Det kan faktisk gjøres utrolig enkelt. Rød bakgrunn, så maler man med svart bryggens siluett. Noe lignende det andre bilde.

Ligger allerede noen siluetter på nettet, om ingen av dem er bra nok, så kan man alltid bruke et vanlig bilde, leke litt i photoshop, så har man noe å gå etter.

Syntes det hadde vært ganske tøft med bryggen i svart, og skriften over. Vi isje fra Norge, (vi e fra Bergen).. Kan bli litt mye md det siste, men en mulighet kanskje.

DJ_ADG

mot Viking hadde det vært tøft med en borg eller noe sånt med en kanon og noen folk i Brann drakt og et brennene Viking skip på vei vekk.

eg har forsøkt å lage en tegning av det, men skal vi ha det på banner bør vi ha en som kan tegne finnere;
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

SKB e BEST!!!

haha! Det var jo et bra forslag, noen frivillige til å male?
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Alexåsane

"Til Lyn-kampen: Steng barna inne - Morgan kommer "

Den likte eg;)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Dinho

Eller: Oh Shittu, der er Morgan.

Hansakongen

hva med å prøve å få laget innimellom så store bannere som kan dekke f.eks hele hansa svingen eller for den slags skyld hele tribunen der hvor SS står.... tror det hadde gitt susen vist vi ser på hvordan tifo de har nedeover i europa...

SKB e BEST!!!

E ikkje personlig fan av unormalt store bannere, men hadde det vært med bildet av Bergen By og noe greier kunne det funket..

Forslag til tekst over/under bildet;

Bergen by- stolt og kry
Vi e fra Bergen og vi e stolte av det
Laget Brann fra Landet Bergen
Sk Brann fra Bergen by
Vif mot Brann, bygd mot land
¨Bare noen forslag som eg spydde ut her. Kom med flere!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

CHRISTIbrANn

Hva med denne?

http://sk-brann.piczo.com/

tok litt tid men ble ferdig til slutt ;)
LT FOR BRANN   BRANN FOR ALLTID

DJ_ADG

veldig bra.men eg tror den kan bli veldig vanskelig, man må tenke på at banneret mot LSK var det første vi har laget.Men når vi har blit mer erfaren og blitt bedre på det å male og tegne opp på banner så kan det bli et meget fint banner.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

DonCorlione

Ka me et bilde av nasjonal fuglen te USA da?, hvit nebbet ørn el kas  d e.. me rbk loggoet mellom klørne Ã¥ et lite brann merke pÃ¥ bryste?
Hadde vært noe el?
rann + Hansa = Ekte Bergenser

mobli

Quote from: "DonCorlione"Ka me et bilde av nasjonal fuglen te USA da?, hvit nebbet ørn el kas  d e.. me rbk loggoet mellom klørne Ã¥ et lite brann merke pÃ¥ bryste?
Hadde vært noe el?


Kan ikke helt se hva vi skal med nasjonalfuglen til USA etter.
Selve idéen er god, men istedenfor den USA-ørnen, ville jeg heller hatt den ørnen som er i Hansalogoen.

DonCorlione

samme kas ørn.. men du tar iværtfall poenget..
rann + Hansa = Ekte Bergenser

SKB e BEST!!!

Syns at det var jævlig genialt forslag faktisk,.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Hansakongen

Quote from: "DonCorlione"Ka me et bilde av nasjonal fuglen te USA da?, hvit nebbet ørn el kas  d e.. me rbk loggoet mellom klørne Ã¥ et lite brann merke pÃ¥ bryste?
Hadde vært noe el?


utmerket forslag det vil jeg si... kan vel alt lage et bannder med den fuglen og nff mellom klørene alt da gitt=).. går vel ikke så lange tiden før vi for brukt for det bannderet igjen kan vel jeg tenke hehehe :lol:

sekto

Bare et lite forslag til Bataljonen og de som har gode ideer til bannere.. Hadde det ikke vært mulig for BBB å opprette en mail, så kunne de som hadde ideer til forskjellige bannere kanskje tegne dem opp (enten på dataen eller for hånd og scanne dem inn) så sende det til BBB?

Kanskje lettere for de som er i TIFO-gruppen og få et inntrykk av hva folk tenker på, og kanskje man finner noen som kan lage virkelige gode skisser til forskjellige bannere. I tillegg trenger ikke da folk å være redd for at deres forslag skal bli stemplet som elendig for ingen skjønner helt ideen.

Mener også dette hadde vært en fordel, slik at ikke alle ideer nødvendigvis kom ut på nettet lenge før kampene. Sikkert mange i TIFO-gruppen som liker å overraske egne supportere og motstanderen litt med det de lager.

BL

Et annet tips er jo å fylle SS med skotske flagg. Finnes vel ikkje flagg som er lettere å lage?

Og til Lyn-kampen syns eg "Takk for sist, pappagutter" hadde vært genialt!
Hansa-
Felt Z

sekto

Quote from: "BL"Et annet tips er jo å fylle SS med skotske flagg. Finnes vel ikkje flagg som er lettere å lage?

Og til Lyn-kampen syns eg "Takk for sist, pappagutter" hadde vært genialt!


Ville sagt at Libya sitt flag er faktisk ganske mye enklere å lage, så synd vi ikke har noen spillere derfra. Sett et skots flagg på Hansa i hvert fall, sikkert noen flere som har tatt det med også.

Eller syntes jeg Takk for sist holder fint det.. trenger ikke nevne de er pappagutter. Blir bare langt, og understreker jo kun det åpenbare..

jkippers

Quote from: "sekto"
Quote from: "BL"Et annet tips er jo å fylle SS med skotske flagg. Finnes vel ikkje flagg som er lettere å lage?

Og til Lyn-kampen syns eg "Takk for sist, pappagutter" hadde vært genialt!


Ville sagt at Libya sitt flag er faktisk ganske mye enklere å lage, så synd vi ikke har noen spillere derfra. Sett et skots flagg på Hansa i hvert fall, sikkert noen flere som har tatt det med også.

Eller syntes jeg Takk for sist holder fint det.. trenger ikke nevne de er pappagutter. Blir bare langt, og understreker jo kun det åpenbare..


Hva med "venter fortsatt?", eller "Ventingen fortsetter". Henspiller på Lyn sin TIFO på cupfinalen ("37 års venting er over")
Gull 09

Alexåsane

"Takk for sist" med bilder av cupfinale trofeet.

Under eller over "takk for sist" står det "Brann-Norgesmester 2004"


Noen som har et bilde av cup trofeet som de kan legge ut her?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Alexåsane

Laget et raskt eksempel:

http://www.libbe.org/files/banner.JPG

tilbakemelding?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

sekto

Likte den.. kanskje resultatet under lagene. Altså et 4 tall under Brann sitt og 1 under Lyn?

Alexåsane

Quote from: "sekto"Likte den.. kanskje resultatet under lagene. Altså et 4 tall under Brann sitt og 1 under Lyn?


Ja nå kan du se
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

sekto

Akkurat det jeg tenkte.. Syntes den så bra ut!

mr-bolstad

helt genial!

klarer du å få den klar??
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Alexåsane

Eg klarer ikke få den klar nei. men stiller, som alle andre burde gjøre, på tifo dugnad i regi av tifo gruppen.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sunshine

Quote from: "sekto"Bare et lite forslag til Bataljonen og de som har gode ideer til bannere.. Hadde det ikke vært mulig for BBB å opprette en mail, så kunne de som hadde ideer til forskjellige bannere kanskje tegne dem opp (enten på dataen eller for hånd og scanne dem inn) så sende det til BBB?

Kanskje lettere for de som er i TIFO-gruppen og få et inntrykk av hva folk tenker på, og kanskje man finner noen som kan lage virkelige gode skisser til forskjellige bannere. I tillegg trenger ikke da folk å være redd for at deres forslag skal bli stemplet som elendig for ingen skjønner helt ideen.

Mener også dette hadde vært en fordel, slik at ikke alle ideer nødvendigvis kom ut på nettet lenge før kampene. Sikkert mange i TIFO-gruppen som liker å overraske egne supportere og motstanderen litt med det de lager.


Hvis du leste innlegget til Tifo-gruppen så skrev de jo at de oppfordret folk til å sende dem PM med forslag.. På den måten unngår vi at bortesupportere får nyss om ideene våre... Iallefall i stor grad!

SeTrE

Quote from: "Alexåsane"Laget et raskt eksempel:

http://www.libbe.org/files/banner.JPG

tilbakemelding?




HELT konge!!!

Håper vi får se dette banner på mandag alså!!!

SKB e BEST!!!

Veldig, veldig bra! Hadde vært konge om vi hadde fått dette til! Genialt forslag!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Go Up