• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvilken TIFO på 16?

Started by StoreS gutt 16, May 13, 2005, 11:50:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

StoreS gutt 16

Da nærmer deg seg endelig 16.mai, kampen som står som en av høydepunktene i sesongen.
Mitt spørsmål er hvilken TIFO tifo-gruppen har planlagt og trenger de eventuelt hjelp til dette?

Hadde vært drittstilig med et par røykbomber + flagg og byvåpenet på storestå i begynnelsen av kampen! Og ikke si at de som eventuelt fyrer opp røykbombene blir tatt når det er fullt på BBB-feltet!


Kult hvis andre her ogsÃ¥ kommer med forslag for 16.mai skal det faen ta av! :D  :wink:

fottikk

QuoteHadde vært drittstilig med et par røykbomber + flagg og byvåpenet på storestå i begynnelsen av kampen! Og ikke si at de som eventuelt fyrer opp røykbombene blir tatt når det er fullt på BBB-feltet!


du er en av de som har kritisert ulovligheter i forbindelse med fotball. (les: diskusjoner rundt casualkulturen),også kommer du med noe sånt?
dobbeltmoral tulling!
or by og lag.

StoreS gutt 16

Jeg vil ikke si at du kan sammenlikne det å snakke drit om Casuals, som er et voksende problem for fotballen, og det å gi "stadion-gåere" en større opplevelse på 16, ved hjelp av røykbomber. Kall det hva du vil men jeg synes det er stor forksjell på de to tingene.

3 røykbomber som er planlagt og hvor man kan ta sikkerthetstiltak, bøtte med vann O.L, legge dem helt nederst ved gjertet slik at de "teppelegger" storestå med røyk i begynnelsen av kampen må da kunne gå ann å gjennomføre skikkelig.

Det er forskjell på organisert, sikkert og planlagt og det å kaste en røykbombe for å gjøre litt "faenskap".

Men skjønner ditt poeng angående min "dobbeltmoral".

BL

tifo-gruppen har store planer og jobbet frem mot denne kampen i flere uker. SÃ¥ tror dette blir bra.
Hansa-
Felt Z

fottikk

Quote from: "StoreS gutt 16"Jeg vil ikke si at du kan sammenlikne det å snakke drit om Casuals, som er et voksende problem for fotballen, og det å gi "stadion-gåere" en større opplevelse på 16, ved hjelp av røykbomber. Kall det hva du vil men jeg synes det er stor forksjell på de to tingene.

3 røykbomber som er planlagt og hvor man kan ta sikkerthetstiltak, bøtte med vann O.L, legge dem helt nederst ved gjertet slik at de "teppelegger" storestå med røyk i begynnelsen av kampen må da kunne gå ann å gjennomføre skikkelig.

Det er forskjell på organisert, sikkert og planlagt og det å kaste en røykbombe for å gjøre litt "faenskap".

Men skjønner ditt poeng angående min "dobbeltmoral".


Er fullstendig enig i det du skriver,det var bare dobbeltmoral jeg ville poengtere.
Men jeg vil oppfordre folk til å være forsiktig.Det er alltid en eller annen fair fans tulling som vil rapportere hvis han/hun ser noe,og i tillegg er det stappet med ikke helt edrue folk som gjerne ikke er så forsiktig med hensyn til sikkerhet.
or by og lag.

TERD

Quote from: "StoreS gutt 16"Da nærmer deg seg endelig 16.mai, kampen som står som en av høydepunktene i sesongen.

Du mener vel en av sesongens kjiipeste kamper, med drita fulle idioter som ellers aldri er i nærheten av Stadion, og knapt nok vet hvilke lag som spiller.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

StoreS gutt 16

Siden det er så stor pågang på billetter blir det en anelse negativt å si at det bare er folk som ikke pleier å gå på stadion :D Om de er fulle eller ikke er en annen sak..

Noen som har sjekket noen værmeldinger?

SKB e BEST!!!

16.Mai e en opplevelse, alltid! E litt artig å se på drita fulle ``wannabe`` fotballsupporterne som går rundt og suller :lol:
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

BL

Quote from: "StoreS gutt 16"Siden det er så stor pågang på billetter blir det en anelse negativt å si at det bare er folk som ikke pleier å gå på stadion :D Om de er fulle eller ikke er en annen sak..

Noen som har sjekket noen værmeldinger?


Skal bli bedre enn i fjor hvertfall.
Hansa-
Felt Z

TERD

Quote from: "StoreS gutt 16"Siden det er så stor pågang på billetter blir det en anelse negativt å si at det bare er folk som ikke pleier å gå på stadion

Forstår ikke logikken din. Men om jeg tipper på hva du prøver å si, så burde det jo være fullt på hver eneste kamp, og ikke bare denne.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

StoreS gutt 16

Det jeg prøvde å si var at de som faktisk bryr seg om Brann, og ikke går under dem du beskriver før i tråden, tar seg bryet med å ordne billett som ikke alltid er like lett på 16.mai.
Dermed faller nok endel av dem som bare vil ha et sted å være full på på 16 vekk p.g.a mangel på billetter.

supporter

var en som ble tatt for å bruke røykbombe i går....

DJ_ADG

Det skal være dugnad i helgen. Men eg skjønner ikkje kofor det ikkje står på fram siden
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

StoreS gutt 16

QuoteDet skal være dugnad i helgen. Men eg skjønner ikkje kofor det ikkje står på fram siden


Da må noen få fingeren ut og se å få den informasjonen opp på siden for 1 dags varsel holder ganske enkelt ikke!
Hvis man i tillegg har visst over lengre tid at man trengte hjelp og ikke har lagt det ut er det på tide å forandre på rutinene.....

mr-bolstad

jeg vet at eg har sagt at eg stiller på dugnag, men dessverre så har det kommet noe opp så jeg kan ikke delta. sorry.
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Northside

Les fremsiden, står om dugnad no.
Kan tenke meg de trenger hjelp på Søndag også så de som ikke kan i morgen må komme søndag dersom det e noe.

Og for de som lurer på ka det skal være: Still opp på dugnad!

Endre

Sitat fra forsiden til Bataljonen.no sin førsteside:

"Etter ryktene skal noe stort være på gang, men det har man vel hørt før?"

Må si dere er flinke til å motivere folk! Får jo skikkelig lyst å gå når arrangørene selv er pessimister!

GamleErik

Quote from: "Endre"Sitat fra forsiden til Bataljonen.no sin førsteside:

"Etter ryktene skal noe stort være på gang, men det har man vel hørt før?"

Må si dere er flinke til å motivere folk! Får jo skikkelig lyst å gå når arrangørene selv er pessimister!


Arrangørene, altså tifo-gruppen, er ikke ansvarlig for den syrlige bemerkningen. Det er det jeg som er.

Drittlei av at alle skal hause opp forventningene til tifo-arrangementene i forkant valgte jeg en litt negativ/realistisk vinkling basert på liten interesse for tifo og dugnad i Bataljonens medlemsmasse.

Så får heller tifo-gruppen og de som stiller på dugnaden overraske positivt ved å få gjennomført planene til 20 i stil.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Northside

mener det var artig skreve eg :)

kanskje folk får seg en liten overraskelse?

Brann_Askøy

Quote from: "TERD"
Quote from: "StoreS gutt 16"Siden det er så stor pågang på billetter blir det en anelse negativt å si at det bare er folk som ikke pleier å gå på stadion

Forstår ikke logikken din. Men om jeg tipper på hva du prøver å si, så burde det jo være fullt på hver eneste kamp, og ikke bare denne.


Ponget er da at 3-4000 ekstra som kommer på 16ende da er de du karaktiriserer som "16ende mai supportere", mens de 13-14000 resterende er de som vanligvis kommer på stadion.

lenuzen

vi var 2 stykker som var nede med stadion i dag i 11-11.30 tiden og vi hadde stilt opp Ã¥ jobbet som bare det for Ã¥ hjelpe til.  :(  :? men det er jo alltid like kjekt at vi ikke hadde fÃ¥tt det med oss før vi nÃ¥ kommer hjem igen. hadde dette vært gidd beskjed om for noen dager siden er jeg sikker pÃ¥ at d hadde vært flere som stilte.... :?
rann i våre hjerter

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Tifo-gruppen

BEklager at informasjonen kom litt vel seint, men bedre seint enn aldri...eller?Vi fortsetter imidlertidig imorgen fra tolv og utover dagen/kvelden. Vi trenger all den hjelpen vi kan få så har du muligheten til å stille noen timer på dagen så blir vi glade.
Mvh Morten Talhaug
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Bombefar

Fantastisk tifo i dag må jeg si. Bra jobb fra tifo gruppen. Men hva er det som står på banneret? Jeg synes det står "Kråke er også en fugl". Hva skal det bety? Noe jeg ikke har fått med meg?

DJ_ADG

Det har med at Lillestrøm é Kanarifugler. Og eg tror banneret betyr at det finnes andre fugler.

DEt har tatt mye jobb å få det til. Personelig jobbet eg 19 timer i helgen emd ballonger. Eg tør ikkje å tenke på kor lenge det ble totalt jobbet.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Kråke er også en fugl?
Hmm. Nå vil ikke jeg være en gammel grinebiter. Spesielt ikke når det nok har tatt ganske lang tid å lage banneret. Men det slår liksom ikke helt. Blir litt tamt...
Rød makt på Hansa

jkippers

Quote from: "Nixon"Kråke er også en fugl?
Hmm. Nå vil ikke jeg være en gammel grinebiter. Spesielt ikke når det nok har tatt ganske lang tid å lage banneret. Men det slår liksom ikke helt. Blir litt tamt...


Ja, den var litt merkelig. All ære til de som har jobbet og strevet med å lage den. Flott stort format etc.

Mulig tolkning;

"Når LSK blir sendt hjem, er det som våte, skambankede kråker".

Problemet med å bruke kråke-analogen i fotball-sammenheng er jo at det første jeg tenkte på var "Mosse-kråkene". Altså forvirret.

Men jeg antar at budskapet var at de stolte kanari-fugler ville i løpet av kampen bli redusert til stygge kråker, og det skjedde jo også ganske så etterttrykkelig.
Gull 09

Laffen

Jeg tolker det som at:

' Kråke er en stygg fugl. Fugler er stygg. Kanari er en fugl, ergo, Kanarifuglen er stygg. lillestrøm fansen kaller seg kanari fansen, ergo, kanari fansen e stygg.'



Virker logisk i mitt hode....  :roll:
Når Erik Nevland scorer, blir det som regel mål."
Ernst A Lersveen, TV 2

Grey

Kråke er også en fugl?? Vil ikke si dette er særlig gjennomtenkt.. hadde vi vært mosse-supportere hadde det kanskje vært fornuftig..

SÃ¥nn bortsett fra den blunderen skal gruppen ha skryt for arbeidet.
Maybe a Greyhound could be my way

BL

Til tross for at eg er fyllasjuk og grinete sÃ¥ syns eg tifo-gruppen skal ha skryt!! Veldig bra!  :wink:
Hansa-
Felt Z

Brann-Peter!

Må ikke glemme alle som var med for å hjelpe.. :wink:
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Yngve

Einig i at det var eit merkjeleg val av utrykk på banneret, og passa eigentleg ikkje for oss, men når det er sagt så må eg seie det at det var UTRULRG stor framgong i forhold til det som har vore vist på stadion siste 5 åra..jamfør den utruleg amatørmessige tifoen mot rbk i fjor.. så skryt skal dei ha. synd at nokon hadde prestert å vri heile greia så den tok ein evigheit å få ut..

Sharpy

Ja, for all del! Storartet jobb, gutter! Skulle til å kommentere kråken, men det ser jeg at andre har gjort. Beste Tifoen vi har hatt på Stadda på en stund.

Et lite stykke opp til Klanen fremdeles, men dette var et sjumilssteg i riktig retning!

Fra Klanens tifo mot FFK:
http://www.sandem.no/vif/2005/vif-ffk-16052005/tifo/pages/vif-ffk-16052005-tifo-013b.htm

Vi som ikke bor i Bergen er selvsagt veldig behjelpelige med ideer til neste tifo-show;) Det er tross alt ikke vi som bruker all fritid på der...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Go Up