• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Capo, e dette noe vi skal prøve oss på?

Started by Northside, May 12, 2005, 13:05:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

For de som ikke vet det så e Capo det samme som en dirigent, dvs en person som kan stå på muren på ss og dirigere/starte sanger.

Ser mange her inne snakker om at ss må bli mer organisert og få bedre trøkk. Etter å ha sett utallige filmer hvor de bruker capo (i utlandet) så mener eg dette e noe vi bør prøve. Vi kan få flere til å synge med, det blir stamstemt og ikke minst: Vi kan få til "vi e Brann Bergen stolthet!".
Det trenger ikke være noe kjempe greier hvor en står med slik megafon, det vil eg ikke ha! Men at en person kan stille seg midt på bbb feltet (muren) og dra i gang noen sanger innimellom ville fungert ganske bra!

(skal se om eg finner noen filmer som viser kor bra dette funker)

Eneste problemet kan være å finne en med baller nok til å stå der :wink:

Botch

Mener å huske fra mine yngre dager at ss hadde en slags forsanger. Men helt klart en ide.

Petter M

Håper vi kan få til "vi e brann bergens stolthet" mellom ss og hansa. Kanskje vi trenger en som kan stå å dirigere..
K Brann Bergens stolthet

enavgutta

Var det ikke mer hardcore folk på SS i gamle dager? Husker da vi gikk der som kids.. Red Army skribentene og den gjengen der kjørte på og la ikke to fingre imellom noe !

viks

Quote from: "Botch"Mener å huske fra mine yngre dager at ss hadde en slags forsanger. Men helt klart en ide.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

enavgutta

Ja, det var det han het... Han e vel nærmere 50 no og kularan på gamle sitte? :-D

Xminator

Nå var faktisk Erik Hanøy den "første" forsangeren på SS. Helt til han følte behov for å bli stueren (slik som de som stikker til Hansa nå ;) ) Om det var noen mellom han og Andersen husker jeg ikke.

Oppreist

"Kom igjen gutter vær nå med - nå skal vi jammen få det te, Brann e best på Stadion i dag, Rosenborg er et møkkalag. Mons-Ivar Mjelde e vår mann, og nå heier vi på Brann
Eg e en ekte Brannsupporter....
Det var et vers til ogsÃ¥ men det husker jeg bare bruddstykker av. Forsangeren sang strofe for strofe - og Store StÃ¥ gjentok. Etter dette sang man Byen e Bergen.  

Jeg tror at den viktigste grunnen til at dette forsvant var at noen følte behov for Ã¥ trykke ned ildsjeler som stakk seg litt frem.  Positive supportere som prøver Ã¥ skape noe bør oppildnes og ikke holdes nede.  Det er f.eks. helt irrelevant om de skriver dÃ¥rlig norsk, kommer med forslag man ikke liker mv.

Jeg hÃ¥per virkelig noen tar pÃ¥ seg Ã¥ gjenopprette tradisjonen - og jeg ber innstendig om at toleransenivÃ¥et blant Brannsupporterne økes betydelig.  Av og til føler jeg at det er mer rom for bergensere som vil stikke seg frem i Oslo enn i Bergen.  

Med vennlig hilsen

Den Oppreiste
Stein på stein blir Steinar.

enavgutta

Helt enig. På Hansa har de fleste sittesvinene innsett at mange av oss står store deler av kampen. Og flere og flere på Hansa reiser seg og blir stående..Viktig for stemningen der ihvertfall. SS er et annet bord jeg ikke kan uttale meg om. Men gamlegutta tilbake til SS for å rydde opp, è vel en ide :-)

mobli

Forsanger(e) er etter min mening en god ide, så lenge alle respekterer at de bestemmer hvilke sanger vi skal synge. Og megafon skal ikke brukes.
Største problemet nå er vel at 2-3 sanger startes samtidig, slik at det bare blir surr.

Nixon

Rød makt på Hansa

Oppreist

For min del er det helt irrelevant om forsangere oppfatter seg som konge pÃ¥ haugen eller ikke.  Om de som sitter pÃ¥ gjerdet fÃ¥r økt ego av Ã¥ sitte der sÃ¥ mÃ¥ vel det være greit nok sÃ¥ lenge det løfter stemningen.  Pragmatisme folkens, pragmatisme.

Vi bør huske at alle som er pÃ¥ Stadion ønsker at Brann skal vinne-og de fleste ønsker seg god stemning.  I sÃ¥ fall mener jeg at alle som bidrar med entusiasme og vilje bør oppmuntres og ikke trykkes ned.  Da mÃ¥ vi tÃ¥le at de har noen sider vi ikke liker.  Den verbale krigen mellom de to supporterleirene pÃ¥ 90-tallet var totalt idiotisk.  

Jeg hadde forresten Bartengjengen i bakhodet når sist innlegg ble skrevet.

Så da håper jeg noen tar mot til seg til å stille seg opp på gjerdet på 16. mai - primadonnaer eller andre, fra Sotra eller Lindås, gamlinger som russeungdom, med eller uten alkohol i blodet....
Stein på stein blir Steinar.

Xminator

Vi hadde tendenser til at noen prøvde seg som forsangere for ett par sesonger siden. Om det ble for mye oppmerksomhet, eller at oppgaven ble umulig vet jeg ikke.

abe78

Capo er italiensk for "kaptein", gjerne i mafiaen.
.og husk!

enavgutta

Nixon, femtilapp ? Mener å huske vi kom inn to kids for 75 den gangen. Husker godt det var prestisje å være ekstra tidlig ute:-) Husker det var artig å bli gjenkjent av gamlegutta...Halv fem ja... det var tider !

olga

Quote from:

Mener å huske at Henning Johnsen begynte, Erik overtok, men det er vel ikke så nøye. Det fungerte ihvertfall kjempebra, og teksten sitter i ryggmargen ennå.

jkippers

Quote from: "Oppreist""Kom igjen gutter vær nå med - nå skal vi jammen få det te, Brann e best på Stadion i dag, Rosenborg er et møkkalag. Mons-Ivar Mjelde e vår mann, og nå heier vi på Brann
Eg e en ekte Brannsupporter....
Det var et vers til ogsÃ¥ men det husker jeg bare bruddstykker av. Forsangeren sang strofe for strofe - og Store StÃ¥ gjentok. Etter dette sang man Byen e Bergen.  

Jeg tror at den viktigste grunnen til at dette forsvant var at noen følte behov for Ã¥ trykke ned ildsjeler som stakk seg litt frem.  Positive supportere som prøver Ã¥ skape noe bør oppildnes og ikke holdes nede.  Det er f.eks. helt irrelevant om de skriver dÃ¥rlig norsk, kommer med forslag man ikke liker mv.

Jeg hÃ¥per virkelig noen tar pÃ¥ seg Ã¥ gjenopprette tradisjonen - og jeg ber innstendig om at toleransenivÃ¥et blant Brannsupporterne økes betydelig.  Av og til føler jeg at det er mer rom for bergensere som vil stikke seg frem i Oslo enn i Bergen.  

Med vennlig hilsen

Den Oppreiste
Gull 09

syma

Mener et av problemene med store stå er at de som ofte starter sangene står nede ved gjerdet. Hva er det for noe tull da? De må stå oppe! Kun da blir det skikkelig trøkk.

Hvis bare alle de som kommer seint kunne komt seg litt opp og blandet seg litt med alle de som kommer tidlig, som ofte er disse så mye omtalte fjortissene. Sangene er nødt til å komme bakfra for å få med personer som ikke synger med hvis det ikke er skikkelig trøkk.

Dette ordner seg nok med en ny tribune. Men fortsatt bør sangene startes bakfra.

Det ar altfor få som tør/gidder ta skikkelig i på sangene. Det skjer først når sidemannen gjør det osv. Blir veldig mye mumling og altfor lite synging.

Samtidig så mener jeg at veldig mange altfor ofte ikke gidder være med på sanger. Og da ender vi som oftest opp med at 50% av store stå synger. Kun de gangene alle synger blir det bra. Eg det er vel kanskje 5-10 ganger per kamp

KennethS

Quote from: "enavgutta"Ja, det var det han het... Han e vel nærmere 50 no og kularan på gamle sitte? :-D
tå på Brann

KennethS

Quote from: "olga"
Quote from:

Mener å huske at Henning Johnsen begynte, Erik overtok, men det er vel ikke så nøye. Det fungerte ihvertfall kjempebra, og teksten sitter i ryggmargen ennå.


Og lillesøsteren til Henning Johnsen e aktiv på SS nå :D
tå på Brann

fottikk

Quote from: "jkippers"
Quote from: "Oppreist""Kom igjen gutter vær nå med - nå skal vi jammen få det te, Brann e best på Stadion i dag, Rosenborg er et møkkalag. Mons-Ivar Mjelde e vår mann, og nå heier vi på Brann
Eg e en ekte Brannsupporter....
Det var et vers til ogsÃ¥ men det husker jeg bare bruddstykker av. Forsangeren sang strofe for strofe - og Store StÃ¥ gjentok. Etter dette sang man Byen e Bergen.  

Jeg tror at den viktigste grunnen til at dette forsvant var at noen følte behov for Ã¥ trykke ned ildsjeler som stakk seg litt frem.  Positive supportere som prøver Ã¥ skape noe bør oppildnes og ikke holdes nede.  Det er f.eks. helt irrelevant om de skriver dÃ¥rlig norsk, kommer med forslag man ikke liker mv.

Jeg hÃ¥per virkelig noen tar pÃ¥ seg Ã¥ gjenopprette tradisjonen - og jeg ber innstendig om at toleransenivÃ¥et blant Brannsupporterne økes betydelig.  Av og til føler jeg at det er mer rom for bergensere som vil stikke seg frem i Oslo enn i Bergen.  

Med vennlig hilsen

Den Oppreiste


Ja husker disse tider.Det var den tiden Brann var landets beste supportere og det var ville tilstander på SS. Var vel ett par år senere man begynte å blusse uhemmet på SS.Alle som blusset skjulte ansiktet sitt med skjerf. Det var da det virkelig var gøy å gå på storestå. Husker ett sitat fra en av fanzinene den gangen:. Det var bildet av en blusser med brannskjerf forran ansiktet og under sto det "legalize the shit" Sitat jernbaneundergangen i arna.........
Når det gjelder dette med forsanger mener jeg at det er en av de beste ideene på lenge,man får samkjørt bedre og sanger blir ikke startet i hytt og pine.Man skulle også hatt en 10-12 personer som kunne dradd ned tempoet.....
or by og lag.

pellerud

Og så var vel "Flikk-flakken" vikar på gjerdet et par ganger, i hvertfall
på semifinalen borte mot Moss i -88. Han var så brisen at han måtte støttes....

Laxevaag


Buljongmannen

Hanøy forlot Stadion da Brann lå under 0-2 mot Lyn i cupen, 1990. Da Brann reduserte til 1-2 gikk Andersen opp på gjerdet og tok over. Brann vant 3-2, puttet vel 3 mål de siste 12 minuttene. Hanøy viste seg ikke på SS etter den kampen.

Nixon

Quote from: "Buljongmannen"Hanøy forlot Stadion da Brann lå under 0-2 mot Lyn i cupen, 1990. Da Brann reduserte til 1-2 gikk Andersen opp på gjerdet og tok over. Brann vant 3-2, puttet vel 3 mål de siste 12 minuttene. Hanøy viste seg ikke på SS etter den kampen.


Hanøy kan godt ha forlatt Stadion før kampslutt. Men såvidt jeg husker var ikke Hanøy på gjerdet i 1990 i det hele tatt. Kan selvsagt huske feil her. Er jo noen år siden...
Rød makt på Hansa

pimbolinn

Brann - Bergen - Hansa

enavgutta

Kan ikke noen av gamlegutta ta turen ned fra Hansa i pausen og kjøre en pep talk :-)

olga

Quote from: "KennethS"
Quote from: "olga"
Quote from:

Mener å huske at Henning Johnsen begynte, Erik overtok, men det er vel ikke så nøye. Det fungerte ihvertfall kjempebra, og teksten sitter i ryggmargen ennå.


Og lillesøsteren til Henning Johnsen e aktiv på SS nå :D


E nok adskilling eldre enn som så...

Har dere glemt at det var Per Egil Ahlsen som var vår mann??

pimbolinn

Quote from: "olga"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "olga"
Quote from:

Mener å huske at Henning Johnsen begynte, Erik overtok, men det er vel ikke så nøye. Det fungerte ihvertfall kjempebra, og teksten sitter i ryggmargen ennå.


Og lillesøsteren til Henning Johnsen e aktiv på SS nå :D


E nok adskilling eldre enn som så...

Har dere glemt at det var Per Egil Ahlsen som var vår mann??


Henningen blir 36 Ã¥r og lillesøsteren (meg) e 23 Ã¥r  8)
Brann - Bergen - Hansa

Tittis

dette er altså Henning med ropert og greier... noen som husker bedre nå? Pimbolinn's bror og min "svoger"

Dette bildet henger i den lille korridoren før du kommer inn i resepsjonen på stadion :)

Nixon

Solariumsbrun, bleket hår og solbriller. Joda, jeg hadde kjent han igjen på gaten hvis han ikke har forandret seg mye siden sist. Gode minner når jeg ser bildet!
Rød makt på Hansa

Henninger

Quote from: "Buljongmannen"Hanøy forlot Stadion da Brann lå under 0-2 mot Lyn i cupen, 1990. Da Brann reduserte til 1-2 gikk Andersen opp på gjerdet og tok over. Brann vant 3-2, puttet vel 3 mål de siste 12 minuttene. Hanøy viste seg ikke på SS etter den kampen.

Just for the record:
Det som står i teksten over er bare tull og tøys.
Skulle nesten tro det var skrevet av en Se & Hør eller Dagbladet journalist.
10000

Brann-Peter!

Høres ut som du er en kjent kar du Henning!
Personlig har jeg ikke vært i gamet så lenge, så jeg aner ikke hvem du er..:)

Retur til SS?...:)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Andrews

De fire svenskene som var på kampen mot IFK hadde faktisk forsanger...

Xminator

Hehe, kvartett med forsanger? Hadde de med seg gitar også?

Kirk


Nixon

Quote from: "Kirk"0342: Ettar di!

:lol:


He he. Den husker jeg godt.  Men betydde tallene egentlig noe? Tror jeg aldri jeg fikk med meg. Men ropet funket!
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Kirk"0342: Ettar di!

:lol:


He he. Den husker jeg godt.  Men betydde tallene egentlig noe? Tror jeg aldri jeg fikk med meg. Men ropet funket!


Tror faktisk det var 52041
Den dukket opp etter en annonsering av en bil som måtte flyttes... Nummeret er CX 52041 (eller noe sånt) - hvorpå Store Stå kjører taratata - Etter de!
Tidig

Laxevaag

Husker også vi sang telefonnummeret til Tommy Sulen, hehe
"200271, tara tara, etter han!"

Husker vi ringte det nummeret fra nachspiel mange ganger. Så en dag hadde han byttet nummer, så husker jeg vi fikk opplyst det nye nummeret av han som tok telefonen, hehe...

enavgutta

Herlig ! Disse taktene må tilbake til Stadion ! :-)

olga

Husker spesielt sangen om Per Ove Ludvigsen og Tommy Sulen, den trenger man kanskje ikke dra frem igjen. eålelålelålelålelålelåa. Fengende melodi!

paf

Quote from: "olga"Husker spesielt sangen om Per Ove Ludvigsen og Tommy Sulen, den trenger man kanskje ikke dra frem igjen. eålelålelålelålelålelåa. Fengende melodi!

Hatet mot Fyllingen avstedkom både det ene og det andre, ja. Husker diverse disputter mellom TRA og Knut Kristiansen rundt både Død over Fyllingen T-skjortene og innholdet i bladet, og riktig så mange fine sanger...

Henninger

Quote from: "Tittis" dette er altså Henning med ropert og greier... noen som husker bedre nå? Pimbolinn's bror og min "svoger"

Dette bildet henger i den lille korridoren før du kommer inn i resepsjonen på stadion :)


Jeg postet svar i går men ser ut som om noen har fjernet den, prøver igjen:

Hallo svoger, har du startet med mobbing?
FÃ¥r ta igjen litt da:

Her er Tittis som synger en ny Brann-sang LOL

http://www.activescore.com/temp/Tittis_Fotikken.mp3

2,5 MB - MP3
10000

Henninger

Quote from: "Nixon"Solariumsbrun, bleket hår og solbriller. Joda, jeg hadde kjent han igjen på gaten hvis han ikke har forandret seg mye siden sist. Gode minner når jeg ser bildet!


Jeg postet svar i går men ser ut som om noen har fjernet den, prøver igjen:

Hallo, ja det var tider...
Du hadde nok kjent meg igjen, ser om mulig enda bedre ut LOL LOL
10000

Tittis

vell vell Henning.. sitter her og ler nÃ¥... fikk melding fra en bekjent at jeg synger pÃ¥ Bataljonsforumet.. jøss tenkte jeg.  den var ny.. har aldri sunget der før.. hehehe... men svoger.. det var ikke meningen Ã¥ mobbe.. det var vell helst for Ã¥ friske opp i minnene til mange pÃ¥ storestÃ¥ som savner deg, eller en slik som deg som forsanger.
(Det er jo faktisk et dødskult bilde da!!)
For at behovet for en "Henning" er tilstede er vi vell alle enige om, så vi kan starte samme sang samtidig. Men diskusjonen havnet jo helt på viddene.. hehe det ender vell med at vi blir oppdaget begge to.. Du blir fotomodell og jeg får platekontrakt.
Vell Lykke till allesammen ... i dag skal Lillestrømskuten senkes. Holder i skrivende stund på å klargjøre meg selv for teltet ved Arenum.
Ha en fantastisk dag!

Buljongmannen

Greit, tok altså feil. Det var Johnsen som dro midt under Lyn-kampen. ikke Hanøy, men Andersen tok over etter dette, det er jeg sikker på!

BL

Takk til han som hoppet opp på muren (uten å få betaling)!! Mangler kun en megafon(riktig?)...
Hansa-
Felt Z

Northside

Quote from: "BL"Takk til han som hoppet opp på muren (uten å få betaling)!! Mangler kun en megafon(riktig?)...


var litt mot en megafon men etter å ha hørt han i går (eller ikke hørt?) så mener dette vil funke bra.
Tror det var mange som hadde problemer med Ã¥ høre ka han sa, men de gangene folk hørte etter og oppfattet at det stod en der sÃ¥ ble det GANSKE bra!  Var vel han som klarte Ã¥ innføre vekslingen mellom Hansa/ss?

pusuren

Quote from: "BL"Takk til han som hoppet opp på muren (uten å få betaling)!! Mangler kun en megafon(riktig?)...


Han har vel vært der mange ganger? husker at det var han som dirrigerte oss mot enga når vi sto igjen etter 0-4 tapet. håper han fortsetter sånn..

BL

Quote from: "pusuren"
Quote from: "BL"Takk til han som hoppet opp på muren (uten å få betaling)!! Mangler kun en megafon(riktig?)...


Han har vel vært der mange ganger? husker at det var han som dirrigerte oss mot enga når vi sto igjen etter 0-4 tapet. håper han fortsetter sånn..


Det har han nok. SÃ¥ dette kan han bare fortsette med  :)
Hansa-
Felt Z

Go Up