• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

John Obi Mikel / Helegbe

Started by tintin, May 12, 2005, 09:28:12 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tintin

Skal sei det skjer ting i Oslo om dagen... No ser det ut til at Mikel er forsvunnet, han dukket visst ikkje opp til trening idag... vg.no...

En annen ting, noen som vet noe mer om Helegbe?? Om når han eventuelt skriver under... Såg forrige uke at det kanskje var snakk om noen dager, men har ikkje hørt noe mer...

Xminator

Vår afrikaner kommer til sommeren. Overgangsvindu og de greiene der. Og han er heldigvis ikke i samme Hype-skiktet som denne Mikel.

tintin

Så ghaneseren har skrevet under??? Vet han ikkje kan bli spilleklar før sommeren... Hvis han er så god og anvendelig som ryktene vil ha det til, så håper eg det blir langtidskontrakt...

BL

Ingen tvil om at Morgan har drete på draget her! Ikkje bra for Lyn og få to av de mektigste klubbene på nakken.
Hansa-
Felt Z

BL

Hansa-
Felt Z

azul

Mikel-saken viser et par viktige ting;
-sats mer på egen spillerutvikling enn det vi gjør nå !
- kjeppjag agentene (hvorfor får han der halvkriminelle Hauge holde på enda, og bør man egentlig stole på en agent som heter Mr SHITT(U) ?
- Lyn er en kolonialbutikk !

morten_61

Når Mikel skrev kontrakt med lyn, så er det jo lyn som bestemmer hvilke klubb de vil selge spilleren  til, om det da ikke står noe spesielt i denne kontrakten, eller er jeg på bærtur når jeg tror det

KEO

Quote from: "morten_61"Når Mikel skrev kontrakt med lyn, så er det jo lyn som bestemmer hvilke klubb de vil selge spilleren  til, om det da ikke står noe spesielt i denne kontrakten, eller er jeg på bærtur når jeg tror det


Man kan ikke skrive under en kontrakt når man har signert navnet sitt på andre kontrakter som sier at man ikke har mulighet til åsignere for andre klubber
Nu kør vi!

Lurkin

Sånn som jeg har oppfattet det så betalte Chelsea for at 4 nigerianere (deriblant Mikel) skulle komme til Lyn for å utvikle seg, og i det hele tatt fylle 18.. Så er vel de som har rettighetene?
Berømte Brann fra Bergen

_owenz_

Quote from: "Lurkin"Sånn som jeg har oppfattet det så betalte Chelsea for at 4 nigerianere (deriblant Mikel) skulle komme til Lyn for å utvikle seg, og i det hele tatt fylle 18.. Så er vel de som har rettighetene?


Må ikke glemme at det er mye som kan ha skjedd under bordet her som ikke tåler dagens lys fra Chelsea sin side. Det de andre Nigerianerene sier(om at de motar lønn/kompenasasjon fra Chelsea) kan sikkert stemme det, men isåfall så var det nok ikke så lurt å nevne, for det er isåfall ulovelig.

Ryker nok noen lisenser når FIFA går gjennom hva som har skjedd...

owenz

Lurkin

Tror de har betalt av alt for Lyn, omtrent som om de er på utlån fra Chelsea uten at de har vært innom Chelsea i det hele tatt.

Fuck it, degrader de til Confrence.
Berømte Brann fra Bergen

naitsirk

får håpa chelsea får seg ein smekk på pungen.

Synst at dei opptrer slik i alle saker.

Sikkert den russiske mafiaen

Felt F forever

Ikkje et vondt ord om Helegbe, men han er neppe av det kaliberet som Mikel er, og vi slipper nok lignende tilstander. Mikel har vært et navn i United siden han var tretten, og Lyn var ufattelig heldig som kom over ham...Vanskelig å holde kontroll over spillermarkedet i Afrika.

BL

Quote from: "Lurkin"Sånn som jeg har oppfattet det så betalte Chelsea for at 4 nigerianere (deriblant Mikel) skulle komme til Lyn for å utvikle seg, og i det hele tatt fylle 18.. Så er vel de som har rettighetene?


Sånn har eg og forstått suppen. Chelsea har betalt lønn og alt. Ikkje rart de blir forbanna då når Morgan selger en spiller han ikkje "eier".

Samme som at naboen skulle solgt bilen din bare pga den har stått i hans garasje noen mnd  :P
Hansa-
Felt Z

Candyman

Quote from: "BL"Samme som at naboen skulle solgt bilen din bare pga den har stått i hans garasje noen mnd  :P

Jeg hadde lett solgt bilen din om du parkerte den i min garasje... :)

Men kan virke som om stakkars Morgan Andersen har fått vannet langt over hodet denne gangen, og kommer sikkert bare til å sitte igjen med postkasser fulle av skjegg. Men det er no til pass til de. Ligner på ett godt gammeldags svindelforsøk alla "Stikket"...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

_owenz_

QuoteSånn har eg og forstått suppen. Chelsea har betalt lønn og alt. Ikkje rart de blir forbanna då når Morgan selger en spiller han ikkje "eier".

Samme som at naboen skulle solgt bilen din bare pga den har stått i hans garasje noen mnd :P


hehe... det er mulig Chelsea har gjort dette, og det er nok noe Lyn vet utmerket godt at de har gjort. Men hvorfor har ikke Chelsea gått ut og sagt dette offentlig?  

-> Det er ULOVLIG!  Akkurat på samme måte som at FIFA agenten, eller Ex-FIFA agenten som han sikkert snart kan tittulere seg med holder en spiller ulovelig borte fra Lyn.

Bare tid før FIFA griper inn, Shittu og Chelsea driver på med ulovelige metoder.

owenz

fottikk

Nå er det plutselig morgan andersens feil...
Morgan en klovn?  ehh ja....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=277132
or by og lag.

Nixon

http://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/SportsArchive/artikel.php?ID=80390

Helegbe has just been transferred to Norwegian side, SK Brann, but was compelled to return to Liberty for the next three months until the European transfer window re-opens.


Her står det vitterlig at Helegbe er klar for Brann. Er vel kanskje ikke helt til å stole på, men vi kan da håpe...
Rød makt på Hansa

viks

Ser at klubben hans også har fostret opp Michal Essien (Lyon), som no er ønsket av halve Europa, ikke verst..

Peter Ofori-Quaye er jo et annet interessant navn som returnerer til hjemlandet etter og ha vært skadet de to siste årene. Han var jo et stjerneskudd i Olympiakos når han spilte der, men grunnet skadene så slo han aldri helt igjennom. Kjapp og teknisk spiss, som jeg har sett ett par ganger i CL, kunne kanskje vært interessant for Brann dersom han blir frisk?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Felt F forever

Etter å ha sett de søramerikanerne svenskene stilte med i Royal League, og ikkje minst alle de som dominerer i russisk fotball, kunne eg tenke meg å sende Peddy`en på studietur til Sør-Amerika... prisnivået kan ikkje være så ille (med tanke på at svenskene har råd), og at teknisk fin fotball er i blodet på en del av disse karene er det ikkje tvil om... Ser at Bjørn Hansen (?) fra Rosenborg skulle ta seg en tur nedover - han har sikkert ikkje noe i mot selskap fra Ludvigsen. Og så kan vi ta en United-Chelsea duell a`la Mikel-saken dersom begge får øynene opp for samme karen.  :lol:

Tror uansett Helegbe kan bli en fin tilvekst til laget, selv om han nok ikkje er start-ellever materiale akkurat no....

arneg

Det siste i saken med Lyn og denne unge Nigerianeren er at Rune Hauge viser en kontrakt som Morgan Andersen har underskrevet. Lyns svar på dette er at denne kontrakten er ulovelig. Hallo, hvorfor underskriver Morgan Andersen på noe som er ulovelig. I tilegg så er det jo merkelig at Lyn ikke har lurt på hvem som har betalt skole, husleie og opphold for sine Nigerianske spillere. Lyn har jo ikke gjort det. Jeg er enig i at det er mye som lukter vondt i denne saken, men aldri livet om Morgan Andersen og Lyn er uskyldige, og langt ifra drevet humanitært arbeid for unge fattige gutter som de hevdet da de fikk oppholdstillatelse for guttene.
Mitt tips er at Morgan Andersen relativt snart er å finne i a-etatkøen!

naitsirk

Mikel e ein sutrepave.

I intervjuet med tv2 så sa han at han ikkje ville ha kontrakt med manu.
Han hadde ombestemt seg, ette at chelsea vart seriemester då elle!!!

Då kan jo alle som skriv under på ein kontrakt sei i ettertid at, nei eg vil heller spela for nokon andre.

Kontrakt e kontrakt, håpe berre chelsea må punga ut i store summar for "verdens største talent".

viks

Konge om Lyn blir holdt økonomisk ansvarlig ovenfor United. Må betale erstatning og går konkurs. Brynestad må trekke på gaten, og Morgan selge kroppen sin...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up