• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"Ã?l"-reklame

Started by BL, May 09, 2005, 23:19:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BL

Noen som har en forklaring på korfor Brann må fjerne Hansa fra drakten og tribunen mens Fredrikstad spiller med Borg og Tromsø med Mack?
Hansa-
Felt Z

KennethS

Quote from: "BL"Noen som har en forklaring på korfor Brann må fjerne Hansa fra drakten og tribunen mens Fredrikstad spiller med Borg og Tromsø med Mack?


Fordet det e Brann
tå på Brann

BL

Har Borg og Mack noe annet enn øl? Hansa har jo tross alt Perle og Bruse  :P
Hansa-
Felt Z

KennethS

Quote from: "BL"Har Borg og Mack noe annet enn øl? Hansa har jo tross alt Perle og Bruse  :P


Hansa e vel 60% minneralvann
tå på Brann

Eden

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=4054

Der har eit par stykke lurt på d samme.. Om du vil ha litt fleire meininga..

Men eg har dessverre ingen forklaring.. Annet enn at d sitte ein gjeng med sure, gamle, ufordragelige grinebitere og bestemme sånne ting! Kan søren meg bli dårli av mindre..
Tenk å for eksempel ha ein Liverpool drakt uten Carlsberg reklame på.. *grøsse*

KennethS

Quote from: "Eden"http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=4054

Der har eit par stykke lurt på d samme.. Om du vil ha litt fleire meininga..

Men eg har dessverre ingen forklaring.. Annet enn at d sitte ein gjeng med sure, gamle, ufordragelige grinebitere og bestemme sånne ting! Kan søren meg bli dårli av mindre..
Tenk å for eksempel ha ein Liverpool drakt uten Carlsberg reklame på.. *grøsse*


Etter Brann-Liverpool i 1997 var drakten til Liverpool som det stod "Probaly" på et het object hos mange anglofile nordmenn.
tå på Brann

Nixon

Quote from: "KennethS"Etter Brann-Liverpool i 1997 var drakten til Liverpool som det stod "Probaly" på et het object hos mange anglofile nordmenn.


Nå er dette bare en myte at Liverpool spilte med "Probably" på drakten i den kampen. De skulle egentlig gjøre det, men Hansa (!) protesterte og det ble ikke noe av. Men historien har levd videre...

Ellers var det deilig å se Hansalogoen på storskjermen i samfulle 90 minutter mot B/G.
Rød makt på Hansa

mobli

Når vi først er inne på bryggerireklamer:
Da Lyn hadde pressekonferansen etter at Mikel signerte for Man Utd, var Ringneslogoen overalt på "veggen" i bakgrunnen. Hvor var hylekoret da?

Toa

Quote from: "Nixon"
Quote from: "KennethS"Etter Brann-Liverpool i 1997 var drakten til Liverpool som det stod "Probaly" på et het object hos mange anglofile nordmenn.


Nå er dette bare en myte at Liverpool spilte med "Probably" på drakten i den kampen. De skulle egentlig gjøre det, men Hansa (!) protesterte og det ble ikke noe av. Men historien har levd videre...

Ellers var det deilig å se Hansalogoen på storskjermen i samfulle 90 minutter mot B/G.


"En periode så det ut til at Liverpool ville spille med ordet "Probably" på drakten. NFF godkjente i utgangspunktet at de kunne bruke ordet på sine drakter. Hansa reagerte sterkt på dette og antydet til Bergensavisen at Brann kanskje skulle spille med "Lagret lengst"."
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

KennethS

Ja, men eg tror de hadde trykkt opp draktene selv om de ikkje brukte de. Og at de ble solgt etterpå.
tå på Brann

Candyman

Når canal+ har spillerintervju og slikt i kampene på stadion, setter de jo opp en liten vegg bak seg. Den er smikkfull av Hansareklame...hehe...

Når vi tar dette opp igjen, at Brann må fjerne Hansa, hvordan går det med saken om at vi burde fått vekk det utrolig stygge Ringnesskiltet som lyser utover vår vakre brygge og er til skjemsel for alle turister som måtte ta en spasertur der og titte over vågen.......fysj!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Geir

Jeg sendte inn formell klage på det stygge skiltet til rusmiddeldirekterotet for nesten to uker siden. Fikk en beskjed tilbake om at saken var oversendt Ringnes for uttalelse. Siden har det vært stille.

Kan ikke noen andre her sende en klage på det minst like stygge Ringnesskiltet som står på et hustak like nedenfor Stortinget i Oslo? Jo mer vi plager de jævlene, jo bedre, spør du meg.
ndelig SERIEMESTER

Roffarne

Kan i alle fall informere om at takket være BT har nå rus.m.dir. åpnet øynene for Mack og behandler dette.
Borg lever vel i skyggesiden helt til noen finner det for godt å tyste på dem.

Ellers er det jo oppsiktsvekkende hvor lite fotballintressert de er i dette direktoratet. Det må jo alltid komme en eller annen bajas utenfra og tipse dem om hvem som spiller med hva og hvor.

Geir

Det jeg lurer mest på er hvorfor det er forskjell på et fotballstadion og reklamen i det offentlige rom. Bryggeriene har jo reklameskilt hengende overalt, uten at direkterotet ser ut til å bry seg så altfor mye om det. Pengene som brukes til å sponse fotballklubber, kommer nå hvertfall til nytte, mens ringnesreklamen på strandkaien bare får folk, også barn til å tenke på ringnesøl.
Dette var jo litt satt på spissen, men likevel...........
ndelig SERIEMESTER

Candyman

Quote from: "Roffarne"Kan i alle fall informere om at takket være BT har nå rus.m.dir. åpnet øynene for Mack og behandler dette.
Borg lever vel i skyggesiden helt til noen finner det for godt å tyste på dem.

Ellers er det jo oppsiktsvekkende hvor lite fotballintressert de er i dette direktoratet. Det må jo alltid komme en eller annen bajas utenfra og tipse dem om hvem som spiller med hva og hvor.


Helt enig. Men er vel ikke så rart, direktoratet består vel av 19 år gamle ottarjenter som hater menn, øl og fotball, og samtidig forguder seg selv og sine egne idealer. Men er tragisk å sitte på bryggen å nyte sitt Hansaøl, og måtte se det stygge skiltet ruve i byen vår. Hva er det offentlige rom da? Er det stor forskjell på bryggen og stadda? Rimelig offentlig begge to spør du meg, med bryggen ett hestehode foran, da du ikke trenger billett for å være der.

Vi burde søke om å få Stadionkampene til å bli registrert som lukket selskap, istedenfor billett, så kjøper du dagsmedlemskap, så kan vi ta en øl og glemme offentligheten...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up