• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rykbomber:

Started by Northside, May 09, 2005, 17:47:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

I begynnelsen av denne sesongen e det flere og flere lag som tar i bruk røykbomber, det virker ikke sælrig organisert og lurer derfor på om noen vet konsekvensene av dette?
Dersom det ikke blir bøter av det eller boten e ganske lav så kan jo dette være noe vi kan vurdere?

Her en noen bilder fra lag som har brukt det:
Stabæk:

Start:

MK:

Hønefoss:


I tillegg så registrerte eg at noen i klanen fyrte opp en rakett første serierunde.
Har bøtene blitt betraktig mildere eller får vi bare ikke vite om det?

Håper vi kan finne på noe "jævel skap" snart.

Brann-Peter!

Røykbomber er stilige..
HÃ¥per det blir tatt i bruk litt fremover, gjerne organisert..:)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

BL

Quote from: "Brann-Peter!"Røykbomber er stilige..
HÃ¥per det blir tatt i bruk litt fremover, gjerne organisert..:)


Organisert?? Det er lov å drømme. Hvis folk vil ha pyro så må folk ta med bluss og røyk og gjøre det uorganisert.

Hansa-
Felt Z

BL

Hansa-
Felt Z

Kristoffer

Kordan hadde dere andre på BBB-feltet hvis jeg hadde tent på en slik rød røykbombe? Hadde dere anngitt meg eller prøvd å skjule meg?
o trenger Mjelde støtte

pusuren

ingen av delene. gjømme deg tror eg du kan fra før av!

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Felt F forever

Vær så snill - hold oss oppdatert på kordan det gikk med klovnen som fyrte av røykbomben på Store Stå i dag...dagens store (og eneste) underholdning - men vi lo til gjengjeld godt når karen kom løpende fra Hansa og pekte ut synderen... :lol:

panZer micky

Quote from: "Felt F forever"Vær sÃ¥ snill - hold oss oppdatert pÃ¥ kordan det gikk med klovnen som fyrte av røykbomben pÃ¥ Store StÃ¥ i dag...dagens store (og eneste) underholdning - men vi lo til gjengjeld godt nÃ¥r karen kom løpende fra Hansa og pekte ut synderen... :lol:  :lol:


Fyren ble utestengt resten av sesongen.

har null respekt for han som kom fra hansa og pekte han ut. står og skriker til de som om de var en gjeng med unger.

UT MED PAKKET

Kristoffer

Quote from: "pusuren". gjømme deg tror eg du kan fra før av!



Ka mener du med dette?????
o trenger Mjelde støtte

Felt F forever

Forventer at han, dersom dette blir bot til Brann, holdes økonomisk ansvarlig for HELE beløpet. Blir noen ukelønner, men sånn er livet...

stig

Han som løpte fra Hansa,løp ikke for å peke noen ut. Han løp for de han trodde vaktene lempet røykbomben inn i bataljonsinngangen. (de tok den heldigvis helt ut,men jammen stinket det der) Etterpå ba han om at synderen sto frem,for han ville uansett bli utpekt av overvåkningskammera.
Forøvrig er det helt tydelig at han som sto frem og ble utestengt ikke gjordet det der pÃ¥ egenhÃ¥nd. Skikkelige kompiser som lar han ta hele skylden aleine,og fortsetter syngingen resten av kampen som om ingenting har skjedd. Er jo samme gjeng som har messet om bluss og røykbomber her pÃ¥ forumet i hele vinter. De har fÃ¥tt flere beskjeder fra tifoledelsen om at slikt er uakseptabelt,men de hørte ikke etter. NÃ¥ er de  Ã¨n mann mindre.burde vært fler.
Nettsideansvarlig

Northside

Quote from: "stig"Han som løpte fra Hansa,løp ikke for å peke noen ut. Han løp for de han trodde vaktene lempet røykbomben inn i bataljonsinngangen. (de tok den heldigvis helt ut,men jammen stinket det der) Etterpå ba han om at synderen sto frem,for han ville uansett bli utpekt av overvåkningskammera.
Forøvrig er det helt tydelig at han som sto frem og ble utestengt ikke gjordet det der pÃ¥ egenhÃ¥nd. Skikkelige kompiser som lar han ta hele skylden aleine,og fortsetter syngingen resten av kampen som om ingenting har skjedd. Er jo samme gjeng som har messet om bluss og røykbomber her pÃ¥ forumet i hele vinter. De har fÃ¥tt flere beskjeder fra tifoledelsen om at slikt er uakseptabelt,men de hørte ikke etter. NÃ¥ er de  Ã¨n mann mindre.burde vært fler.


kan ikke si vi ikke støttet han! vi sang også navnet hannes og snakket med han på telefon. Og at ikke flere navn e blitt nevnt vet du ingenting om. Han e ikke aleine om dette!

Og ikke si vi har mast om bluss og røykbomber hele vinteren, det e det andre som har gjort (men det e bare snakk!). Eneste vi har mast om e Flagg og andre ting utenom pyro.

stig

[/quote]eg har noen røykbomber hjemme, men har ikke turd å ta det med siden det ikke er noen andre som finner på noe...

Røykbomber i forskjellige farger e jo ganske genialt!
de bare tenner du på å slipper, og onkelpiliti vil aldri få med seg hvem som tenner på de... [/quote]

Mulig jeg tar feil om hvem som har mast om dette,men fant disse sitatetene fra HaterRævBK, og hører ikke han til dere som sto der idag?(koriger gjerne om jeg er helt på jordet her)
Og forøvrig,hvor mye hjelper det at dere synger navnet hans når han må stå skolerett for politiet? Får ikke med seg 16.mai festen av den grunn.
Men nå skal ikke jeg legge meg opp i deres kameratskap,men noe dårlig samvitighet må dere føle når han må ta hele fallet aleine.?
Nettsideansvarlig

BL

Hansa-
Felt Z

pusuren

All applaus til fyren som gjorde dette, endelig noen som tør. no gjenstår det og se om det blir bot. noe eg neppe tror skjer.

Tragisk visst noen tystet på fyren...

Nixon

Quote from: "BL"Bilder noen?


Se for deg 25 personer på SS. Og en enslig rød røykbombe...
Rød makt på Hansa

fottikk

Ja tyttebærpolitiet var vel glad de fikk action i dag.........jævla svin....
Tragisk hvis noen har tystet.......
or by og lag.

BrannMann

Quote from: "BL"Bilder noen?


tok et par bilder... du finner de her :

http://www.student.uib.no/~asv043/

jeg har ikke orket å resize de.. så de er litt store.. enkleste kan være å laste de ned på pc..
jokomelk og brød og seriegull!!!

Satan 3

Var dette Bergen Fankatonas sitt TIFO?
Hadde vært jæla stilig om gjengen på Store Stå hadde holdt opp hvite og røde ark i tillegg. Blir litt tamt med bare en røykbombe.

Hvor mangen røykbomber kunne vi hatt mot Lillestrøm?
Striler ut av Bergen

Drunkie

Quote from: "stig"Han som løpte fra Hansa,løp ikke for å peke noen ut. Han løp for de han trodde vaktene lempet røykbomben inn i bataljonsinngangen. (de tok den heldigvis helt ut,men jammen stinket det der) Etterpå ba han om at synderen sto frem,for han ville uansett bli utpekt av overvåkningskammera.
Forøvrig er det helt tydelig at han som sto frem og ble utestengt ikke gjordet det der pÃ¥ egenhÃ¥nd. Skikkelige kompiser som lar han ta hele skylden aleine,og fortsetter syngingen resten av kampen som om ingenting har skjedd. Er jo samme gjeng som har messet om bluss og røykbomber her pÃ¥ forumet i hele vinter. De har fÃ¥tt flere beskjeder fra tifoledelsen om at slikt er uakseptabelt,men de hørte ikke etter. NÃ¥ er de  Ã¨n mann mindre.burde vært fler.


Takk takk, nesten som om jeg skulle sagt det selv.

mr-bolstad

Quote from: "stig"Han som løpte fra Hansa,løp ikke for å peke noen ut. Han løp for de han trodde vaktene lempet røykbomben inn i bataljonsinngangen. (de tok den heldigvis helt ut,men jammen stinket det der) Etterpå ba han om at synderen sto frem,for han ville uansett bli utpekt av overvåkningskammera.
Forøvrig er det helt tydelig at han som sto frem og ble utestengt ikke gjordet det der pÃ¥ egenhÃ¥nd. Skikkelige kompiser som lar han ta hele skylden aleine,og fortsetter syngingen resten av kampen som om ingenting har skjedd. Er jo samme gjeng som har messet om bluss og røykbomber her pÃ¥ forumet i hele vinter. De har fÃ¥tt flere beskjeder fra tifoledelsen om at slikt er uakseptabelt,men de hørte ikke etter. NÃ¥ er de  Ã¨n mann mindre.burde vært fler.


jeg sto SS igår og jeg sto sammen med folka som fyrte igang røykbomben.

Han som ble tatt for det tilsto selv så det var ingen som tystet. bare sånn at det er sagt, men om det var han som gjore det kan eg ikke svare på for eg så på kampen når de fyrte på!

ka faen e det preiket om at det burde vært flere som ble utvist?
det e bare èn person som kan fyre på å han e utvist.

en ting til:
ka så om vi sto å sang etter at han hadde blitt vist ut?
ka med alle de gangene folk har fyrt opp bluss på tribunen eller stormet banen? jo vi fortsetter å synge! mener du at hvis en blir kastet ut på 16ende så skal alle stå å se dum ut?

det var tåpelig sagt!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Brann_Askøy

[/quote]

jeg sto SS igår og jeg sto sammen med folka som fyrte igang røykbomben.

Han som ble tatt for det tilsto selv så det var ingen som tystet. bare sånn at det er sagt, men om det var han som gjore det kan eg ikke svare på for eg så på kampen når de fyrte på!

ka faen e det preiket om at det burde vært flere som ble utvist?
det e bare èn person som kan fyre på å han e utvist.

en ting til:
ka så om vi sto å sang etter at han hadde blitt vist ut?
ka med alle de gangene folk har fyrt opp bluss på tribunen eller stormet banen? jo vi fortsetter å synge! mener du at hvis en blir kastet ut på 16ende så skal alle stå å se dum ut?

det var tåpelig sagt![/quote]

Du har jo tydeligvis ikke fått med deg poenget i det hele tatt. Jeg tok bussen med vedkommende hjem, vi er gode venner. Mens vi satt på bussen ringte en av "kameratene", der kanskje du mener du hører hjemme, og prøvde å overtale han til å ikke sladre på de/dere som også var med på det.
At dere står å synger navnet etterpå er et desperat forsøk på å vise støtte. Det er lettere å stå å synge sammen med 10 andre, enn å gå bort til vedkommende som sto med Bjørn Dahl og Polititet og si : Unnskyld, men jeg var også med på det.

Ta ansvar gutter. Det er en for alel, alle for en!

mr-bolstad

jeg personlig kjenner ikke vedkomende. jeg vet faktisk ikke navn heller!

de som sang navnet kjenner personen og var sikkert en av de som ringte

jeg var ikke en av dem!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Andrews

Er det rart folk snakker om høy fjortissfaktor på SS?

Northside

Quote from: "Andrews"Er det rart folk snakker om høy fjortissfaktor på SS?


nei, men ka har det med denne saken å gjøre?

monzilla

norsk tribunekultur kommer til å utvikle seg helt feil vei hvis fair-fans skal ta helt overhånd. Politistaten Store Stå kaster nådeløst ut alle som ikke følger fairfans-kodeksen. Husker en kar som kastet en papp-bit ut på banen, og han ble kastet på hodetut. Snakker om knallhard selvjustis.

Er ingen grunn for å dra flere med seg ned i dragsuget hvis man gjør noe ulovlig. En røykbombe, en som "detonerte" greien, og en som ble tatt.
Hva er det neste? at neste gang en roper et par stygge ting til linjedommeren, at han skal bli anmeldt for trakkasering? og gjerne alle vennene hans som muligens har påvirket språkbruken hans.

Nei, litt ultrasvikrsomhet skaper kun en ting, og det er bedre stemning. noen som husker sølvfeiringen i 97  pÃ¥ nadderud? hadde det samme skjedd i dag hadde vel de som blusset blitt kastet pÃ¥ hodet ut.

nok fustrasjon ut fra meg på en dag.

peace out.

Stoffi

Selvjustis på SS er en uting til de grader. Hvor var dere på 90 tallet?
Pleier å være gjengangere som tyster på våre egne, og det er fremtredende mennesker som har representert brann supportere gjentagende ganger på tv og avis.
Skal det være sånn, så er det like greit at dere holder dere på fotikken og ser kampen der.

Som Monzilla sier, så er utviklingen på feil vei. Det neste blir vel at vi vinner NFF's snill supporter pris, og at vi lager banner for Per Ravn Omdahl.

Skal ikke nevne navn, men selvjustis forkjemperene bør tenke seg 3 ganger om  før de holder pÃ¥ slik igjen. Direkte latterlig er det. Vi skal støtte hverandre, hjelpe hverandre, mot resten. Ikke tyste og skvise ut enkelte individer i vÃ¥r egen gruppe fordi Bjørn Dahl og pengemennene sier det.

Skjerpings folkens! Hjelp heller til med å skjule vedkommende "synder".
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

bra at noen ser på saken fra samme vinkel som meg. Er dette en av årsakene til at veteranene har vandret opp på hansa? Jeg vil ikke kalle meg selv veteran med kun 8 år på baken, men jeg har vært med på litt, og fair-fans har tatt helt av.

JhonnyBeGood

ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Sharpy

Quote from: "Stoffi"

Skal ikke nevne navn, men selvjustis forkjemperene bør tenke seg 3 ganger om  før de holder pÃ¥ slik igjen. Direkte latterlig er det. Vi skal støtte hverandre, hjelpe hverandre, mot resten. Ikke tyste og skvise ut enkelte individer i vÃ¥r egen gruppe fordi Bjørn Dahl og pengemennene sier det.

Skjerpings folkens! Hjelp heller til med å skjule vedkommende "synder".


Det kommer vel strengt tatt an  pÃ¥ overtrampet. Om det er snakk om en eller annen tosk som stÃ¥r og skriker "helvetes ape" til Daniel Braathen og spytter pÃ¥ ham, er selvjustis HELT pÃ¥ sin plass. Det samme om noen finner ut at de skal pøse pÃ¥ med mynter, flasker og andre ting mot dommeren eller linjedommeren.

Men hvor "grensen" skal settes er jeg pinadø ikke sikker på.

En annen ting er hvor god kamerat du egentlig er om du lar en kompis ta all støyten for noe du har vært med å utføre...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Kristoffer

Enig me sharpy. Ser eg noen kaste så mye som en mynt på banen så kommer jeg til å ta bilde av vedkommende og gi det til vaktene på stadion. Nei jeg skal ikke stå me kamera. Jeg har en god mobil.
o trenger Mjelde støtte

Go Up