• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 1. Juli..

Started by _owenz_, May 03, 2005, 18:34:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

_owenz_

Joda, lenge til Juli, men trenger Brann forsterkninger?

Brann skal spille Tippeliga, NM, og UEFA Cup til høsten, Brann har idag 11 meget bra spillere stallen er så som så...

Hvis Brann skal ha spillere inn må noen ut, harde fakta:

Spillere som er høyaktuelle i ut boksen:

Kristian Ystaas - (på utleie til Sogndal nå, men har kontrakt ut 2006) (selges?)
Knut Walde - Var utleid til Haugesund, ikke spilt en kamp på Brann siden han kom tilbake. Kontrakt ut 2005 (selges billig til Sogndal/løv-ham?)

I tillegg så er det mulig Storesund selges eller leies ut, Kalvenes/Klock er vel ikke for trygg men forsvinner nok ikke i sommer.

I innboksen så er det førest og fremst klare forsterkninger i stall og A-lag:

Karim Essediri - Midtbane -  Har vært nevnt av Brann noen ganger, men havner sikkert opp i RBK. (så jo det samme med Koppinen...)

Michael Helegbe - VenstreKant - Inbytter for Kvisvik...

Hasan El Fakiri - Midtbane / Høyrekant - Siste nytt var at Monaco spillerene signerte drakten hans på treningsfeltet da de trodde han var
en supporter...

Jon Olav Hjelde - Midtstopper -  Nothingham spilleren som måtte vente til sommeren pga skatte økonomi.

Anders Stadheim - Ikke utenkelig at han kommer til Brann hvis Sogndal får kjøpe/leie et par spillere. Grei forsterkning til stallen...


Noen andre spillere som er glemt i farten?

owenz

Nixon

Hjelde rykket ned i 2. divisjon i helgen fra benken. Ikke akkurat et kvalitetstegn...

Ellers kommer kanskje Odd til å selge både Morten Fevang og Espen Hoff til sommeren hvis de ikke skriver kontrakt. Lillestrøm er interessert, men kanskje Brann også burde meldt seg på?
Rød makt på Hansa

Tois

Vi trenger ikke noen ny spiller, bare han afrikane.

viks

Espen Hoff & Morten Fevang er jo Bosman til sommeren.

Spesielt Hoff kunne vært spennende og sett i rødt, tror han ville kunne hevet seg med et miljøskifte, og bedre medspillere. Er jo ikke akkurat negativt at han trives best på høyrekanten heller..

Fevang er vel nærmere tredve, og et litt mer usikkert kort. Dessuten var han vel ikke akkurat positiv til Brann når han var aktuell for tre-fire år siden..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Når jeg tenker meg om. Skal vi ta sjansen på å kjøpe Hoff? Vi kan jo risikere at han tar plassen fra Charlie Miller...:)
Rød makt på Hansa

viks

Tror Charlie forsvinner til vinteren uansett, tror ikke helt familien trives her, men det er nå synsing fra min side.

Var uansett digg og se han på høyre igår..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

enavgutta

Hvis spekulasjonene om Charlies avgang blusser opp til sommeren vil jeg nok foreslå et "Charlie tog", men håper Charlie forlenger oppholdet med storspill på høyrekanten, selvsagt :-)

Ricky

Vi har jo også Bjørn Helge Riise og Andre Bergdølmo som er kjente Bosmenn. Peddien har avkreftet det ene og det andre, men det kan vi jo som kjent aldri stole på.
Ellers hadde det vært veldig greit å forsterket stallen med noen ok tippeligaspillere som kunne tenke seg å bo i Bergen. Espen Hoff er jo i så måte spennende... Han kan ta plassen fra Charlie Miller de siste 30 minuttene :) Om han vil flytte over til Bergen og kan nøye seg med status som reserve på kort sikt er en annen sak. Sannsynligvis drar jo Miller tilbake til britannia etter sesongen; det må vi nok bare belage oss på uansett hva som skjer denne sesongen. Og da må vi ha en høyreving klar; med tanke på uefacupen (som vi selvfølgelig avanserer i), og helst da en høyreving som har fått samspilt seg litt med de andre utover høsten.

Xminator

Fevang er en *meget* god spiller. Kommer han i stallen skal Scharner få jobbe hardt for plassen sin, for så god er han og det er "Scharner/Svante"-rollen han fyller. Tviler likevel på at de henter han, eller rettere sagt at han vil spille for oss så lenge benken er mer enn sannsynlig. Er nok mer sannsynlig han forsvinner til VIF/FFK/Viking der han er sikrere på å spille.

Om Fakiri kommer må Millerfansen være forberedt på trange tider. Vi vet jo fra sist opphold at Fakiri holder 90 minutter og litt til.

Essediri er en spennende spiller, men usikker på om han passer for Brann. Sitter med følelsen av at dette er en spiller som er avhenig av at kollektivet fungerer uten å kunne sørge for at det virker. VIktig forskjell.

Tviler sterkt på at vi henter noen fra Sogndal så lenge de sliter med å rykke opp ;)

Andre spillere:
Bergdølmo. Han har fortsatt 3 år på toppnivå i tippeligaen/internasjonalt. Klar forsterkning på høyrebacken, og Brann gjør ikke jobben sin om de ikke melder seg på her.
Den våte drømmen om Lundekvam i  Branndrakt. Toget går for Lundekvam denne sommeren. Tippeligaen skal ikke være pensjonistligaen for de over 36, og han har enkelt og greit for kort tid igjen som toppspiller om han ikke kommer denne sommeren.

Og så har vi Kvisvikspøkelset. En gang forsvinner han for siste gang og kommer ikke tilbake som frelseren. Om det skjer i sommer blir venstrekant i SK Brann høsten 2005 Pål Strand. Selv håper jeg vi har Kvisvik i Brann til 2009.

Det blir spennende å se hva som kommer, og om noen kommer. Ser helst at vi får 2 toppspillere - først og fremst til høyrekanten.  Og minst 2 spillere fra U-21/utlandet, som kan fungere som stallfyll med mening.


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Go Up