• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spissene og bytte

Started by hocey, April 26, 2005, 07:09:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

Det var nesten utrolig at verken tromsø eller Brann klarte å score i går og kampen var faktisk ganske god. Og selv om Winters og Sæternes har bommet mye i de to siste kampene, er de fremdeles troligvis norges beste spisser. Men jeg synes det er utrolig merkelig at Big Mac ikke fikk sjansen før det var12 13 min igjen med tanke på hvor mye de andre spissene hadde bommet og med tanke på at Brann slo mye langt. Mjelde er en god trener men byttene kommer alt for sent  og det virker som han er redd for å ta av stjernene. Big Mac bør få prøve seg fra start i neste kamp i stedet for Winters som har vært svak i to kamper.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

enavgutta

Winters er en stjernespiss man ikke tar av banen med mindre han er skadet eller spiller elendig. Winters var ikke dårlig igår, men manglet uttelling på sjansene. Big Mac er ikke i nærheten av Winters, men ok at han fikk muligheten på tampen.

Xminator


hocey

Tromsø lå så kompakte bak og hadde full kontrol på backene til Brann. Da var det nødvendig å slå langt. Når Winters ikke hadde dagen langs bakken og tross alt ikke er en stor hodespiller er det rart at han ikke blir byttet ut før det gjenstår så liten tid. For det første er det lite motiverende for Dylan og for det andre virker det som Mons mangler handlingsevne. En så med en gang at trøkket i boksen ble større når en hodesterk spiller kom inn. Med tanke på måten Aalesund spiller mener jeg at han bør få prøve seg fra start. Dette hadde vist at det er reel konkurranse om plassene, samt at Winters kunne fått hvilt seg.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

TERD

Quote from: "hocey"Men jeg synes det er utrolig merkelig at Big Mac ikke fikk sjansen før det var12 13 min igjen med tanke på hvor mye de andre spissene hadde bommet.....


Enig med Hocey her. Winters var langt fra noen stjernespiss i går. Et annet poeng er at det er lite en spiller får gjort i løpet av 10 minutter. Skal man bytte, bør spilleren iallefall få 20 minutter. Mjelde & co har mye å lære her; minner faktisk litt om Semb i hans glansdager.

Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor ikke Kalven får prøve seg mer.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Candyman

Jeg ble iallefall imponert av Dylan i går. Winters hadde tapt hodedueller i 80 minutt, og når kampen utvikler seg i retning av poleballer og hodestøt, så skulle Dylan kommet innpå før. Han vant like mage hodedueller på 10 minutt som de andre gjennom kampen. Positivt innhopp, hadde vært gøy hvis han hadde blitt matchvinner på den ene harde headingen rett før slutt.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

viks

Hadde denne tråden vært startet om Dylan satt en av de to store mulighetene sine igår?

Om Sanne hadde truffet med 45" pasningen sin?


Vet no ikke jeg, men det er no tydelig for meg at det er enkelte sjeler her inne på forumet som på død og liv må se negativt på ting, når de kan se positivt...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

hocey

Ja det hadde den. Satt i hele andre omgang å irreterte meg over mangelen på bytter. Målet her er ikke være negativ, men å diskutere ett emne som er viktig. Hvorfor Brann alltid bytter så sent selv om laget sliter. Slik Brann spilte i andre omgang (og med tanke på at Winters er ett godt stykke under toppformen) er det grunnlag for å stille spørsmålstegn ved at ikke Big Mac kom inn lenge før han gjorde. Det samme gjleder egentlig også Sanne.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

P-K

Ville heller byttet ut Sæternes enn Winters i går. Sæternes vant ikke en eneste duell, og avsluttet som en småjentespiller.

Winters vant ingen dueller han heller, men han representerer i det minste en annen type spiller en kraftkarene.

Ellers må Soma ha gjort sin dårligste kamp for Brann noen sinne. Han lå konstant feilplassert, og hadde livsfarlige pasninger.

Miller skuffet meg stort i går. Det er nesten så jeg heller vil ha en halvskadet Martin på banen.

Eller må jeg legg til at det var skammelig at Store Stå ventet til langt ut i andre omgang med hylle Opdal. Han holdt Brann inne i kampen med glimrende inngripener. Hadde Torbjørnsen gjort det samme ( noe han ikke er god nok til ) hadde det runget "Verdens beste keeper" taktfast fra tribunen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

bernu

SS sang da for Opdal hele kampen ?? Jeg var da selv med og sang flere ganger både i 1.omgang og i 2.omgang...
HANSA - Z

jako

"
Quote from: "P-K"Ville heller byttet ut Sæternes enn Winters i går. Sæternes vant ikke en eneste duell, og avsluttet som en småjentespiller."

"Winters vant ingen dueller han heller, men han representerer i det minste en annen type spiller en kraftkarene."

At du ikke fikk med deg at Setærnes ikke vant noen dueller sier jo det meste. Så du kampen i det hele tatt?

"Ellers må Soma ha gjort sin dårligste kamp for Brann noen sinne. Han lå konstant feilplassert, og hadde livsfarlige pasninger."

Han gjorde en STOR feil og tapte en duell. Muløig det var hans dårligste, men det sier jo litt om nivået han har vært på

"Miller skuffet meg stort i går. Det er nesten så jeg heller vil ha en halvskadet Martin på banen."

Igjen lurer jeg på om vi så samme kampen. Miller gjorde det han er best til, nemlig å styre spillet på midten å gjøre fine frispillinger mot Knudsen og spissene til Brann. At han er en stasjonær spiller er noe vi alle visste fra før, Men det var Lothar Matthaus og.
Det er Scharner som skal ta de dype løpene i Brann ikke Miller. Så det var her svikten skjedde.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

olry

Når det gjelder Oppdals to "super-redninger" i første omgang:

Ja, det var fine tigersprang, men på begge disse to situasjonene står Oppdal på halvdistanse, noe som egentlig er det verste en keeper kan gjøre. Men han redder seg jo inn igjen ihvertfall, selvom det er såvidt.

For så vidt var jeg også veldig imponert over Sigurdsson i går.

Dinho

Kunne like greit satt Dylan inn for MK når det var 20 min igjen. Da hadde kanskje poleballene hatt noe for seg. Og klart å opprettholdt press på tromsø. Mjelde gjør en del merkelige ting.

P-K

Quote from: "jako"Ville heller byttet ut Sæternes enn Winters i går. Sæternes vant ikke en eneste duell, og avsluttet som en småjentespiller."

"Winters vant ingen dueller han heller, men han representerer i det minste en annen type spiller en kraftkarene."

At du ikke fikk med deg at Setærnes ikke vant noen dueller sier jo det meste. Så du kampen i det hele tatt?


Hæ? Jeg sier jo at Sæternes tapte alle duellene.

Quote from: "jako""Ellers må Soma ha gjort sin dårligste kamp for Brann noen sinne. Han lå konstant feilplassert, og hadde livsfarlige pasninger."

Han gjorde en STOR feil og tapte en duell. Muløig det var hans dårligste, men det sier jo litt om nivået han har vært på


Soma tapte masse dueller, han sendte Tromsø alene gjennom to ganger, og lå konsekvent feilplassert.

Quote from: "jako""Miller skuffet meg stort i går. Det er nesten så jeg heller vil ha en halvskadet Martin på banen."

Igjen lurer jeg på om vi så samme kampen. Miller gjorde det han er best til, nemlig å styre spillet på midten å gjøre fine frispillinger mot Knudsen og spissene til Brann. At han er en stasjonær spiller er noe vi alle visste fra før, Men det var Lothar Matthaus og.
Det er Scharner som skal ta de dype løpene i Brann ikke Miller. Så det var her svikten skjedde.


Jeg har tidligere talt varmt for å prøve Miller. Kampen mandag viste at selv om Miller har noen småfikse detaljer, og har flere stikkballer en Andresen greier han ikke å styre midtbanen. Dette hadde jeg håpet han skulle greie i større grad.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Felt F forever

Når vi er tvunget til å slå langt, er det bedre med to hodesterke i Big Mac og Sæternes enn en dausliten Winters - og det byttet burde kommet før. Eg syntes Miller var bra og ble skuffet over Scharner, men eg tror det kommer av at Pauls rolle som offensiv passer ham bedre, og at Andresen spiller Paul god ved å stabilisere midten. Miller er litt mer solo i sine prestasjoner, og passer bedre som hengende spiss eller sammen med Andresen når sistnevnte tar den defensive rollen.

P-K

Quote from: "Felt F forever"Når vi er tvunget til å slå langt, er det bedre med to hodesterke i Big Mac og Sæternes enn en dausliten Winters - og det byttet burde kommet før. Eg syntes Miller var bra og ble skuffet over Scharner, men eg tror det kommer av at Pauls rolle som offensiv passer ham bedre, og at Andresen spiller Paul god ved å stabilisere midten. Miller er litt mer solo i sine prestasjoner, og passer bedre som hengende spiss eller sammen med Andresen når sistnevnte tar den defensive rollen.


Helt enig i midtbaneaspektene her. Andresen som ankeret er nok det beste.

Sterke spisser for høye baller fungerer bare dersom spissene vinner duellene. Det gjorde ikke Bengt mandag. da hadde det vært bedre med en mer forutsigbar spiss. Spørs om det hadde gjort noen forskjell uansett. De var veldig dårlige begge to.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Go Up