• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Terje Skjeldestad

Started by Leffen, April 22, 2005, 13:06:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Leffen

Keeper-problematikken har jo blitt diskutert til det kjedsommelige på dette forumet. Jeg mener at vi trenger en sikrere sisteskanse en det vi har i den talentfulle trioen opdal/thorbjørnsen/haraldsen.
Er ikke da Terje Skjeldestad et opplagt valg? Hadde Brann vist sin interesse der i gården, tror jeg vi kunne klart å kapre ham, til tross for hans imponerende lojalitet til moderklubben.
I mine øyne en av de mest undervurderte norske keepere, til tross for at han ble tatt ut på landslaget nå nettopp.

Xminator

Mener selv Skjeldestad er blitt talentet som ikke helt slår til. Sogndal er i tillegg ikke kjent for å slippe spillere billig, spesielt ikke en spiller som er så viktig for dem som Skjeldestad.

Som tidligere sagt, så ser jeg på Opdal som ett nullprosjekt, noen taper vi andre ganger får vi mer igjen, totalt sett og oppsumert neppe bedre eller verre enn hva Skjeldestad hadde fått til.

Mr_Soma

Skjeldestad e der Opdal kommer til å være om 4 år....

Sats på andre!

Toa

Quote from: "Mr_Soma"Skjeldestad e der Opdal kommer til å være om 4 år....

Sats på andre!


Hvor... i 1. divisjon med Sogndal?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Nei, med moderklubben i 1.div ;)

makrellen

Quote from: "Leffen"Keeper-problematikken har jo blitt diskutert til det kjedsommelige på dette forumet. Jeg mener at vi trenger en sikrere sisteskanse en det vi har i den talentfulle trioen opdal/thorbjørnsen/haraldsen.
Er ikke da Terje Skjeldestad et opplagt valg? Hadde Brann vist sin interesse der i gården, tror jeg vi kunne klart å kapre ham, til tross for hans imponerende lojalitet til moderklubben.
I mine øyne en av de mest undervurderte norske keepere, til tross for at han ble tatt ut på landslaget nå nettopp.


Ja la oss bli et nytt Rosenborg som venter til andre klubber har fostret opp spillere for så å knabbe nøkkelspillerne deres.

Husker du Ronny Westad? Landslagsaktuell i Bodø/Glimt, Sandviken sykehus aktuell i Brann. Uansett hvilken keeper som kommer til Brann så kommer sånne som deg til klage på hver minste lille feilvurdering. Hadde vi hatt Peter Schmeichel som sisteskanse så kan du garantere at noen hadde gaulet om at vi burde få en annen.

Med den logikken folk representereri keeper debatten så skulle det tilsi at Seternes og Winters burde blitt byttet ut med en gang etter vif-kampen.

Northside

Peter Schmeichel e for gammel så han skal vi ikke ha! :P


neida... mener vi har gode nok keepre no, Opdal er grei og dersom han skulle bli skadet eller spille helt elendig så har vi en god andre keeper :D

Mr_Soma

Quote from: "Toa"
Quote from: "Mr_Soma"Skjeldestad e der Opdal kommer til å være om 4 år....

Sats på andre!


Hvor... i 1. divisjon med Sogndal?

Dinho

Sogndal skal ha 1 mill bare for å ta telefonen, 2-3 mill for å diskutere, 4-5 mill i utdanningskompansasjon, og et sluttvederlag på 6-10 mill pluss Charlie Miller og fire seter med navn på.....

Kanskje litt overdrevet, men ikke langt ifra..........

naitsirk

Er litt morsomt og sjå denne debaten heile tida.

Men eg har eit lite spørsmål til alle som stiller spørsmålsteikn til opdal, fortell meg kva keeper i tl som er betre enn opdal (utanom arason og delvis adin brown)

naitsirk

Og amtidig når me diskuterer felt arbeidet til opdal, ka keeper i verden er det som ikkje gjer tabber i feltet? Og då snakker eg om ganske ofte

rødesk

Quote from: "naitsirk"Er litt morsomt og sjå denne debaten heile tida.

Men eg har eit lite spørsmål til alle som stiller spørsmålsteikn til opdal, fortell meg kva keeper i tl som er betre enn opdal (utanom arason og delvis adin brown)


Opdal e en go keeper...men han e alt for ustabil... Det e nok mangen så e bedre enn Opdal men når han holder tabbene vekke e han en av de beste keeprene i TL.
oen må gå...!

RC

Quote from: "naitsirk"Er litt morsomt og sjå denne debaten heile tida.

Men eg har eit lite spørsmål til alle som stiller spørsmålsteikn til opdal, fortell meg kva keeper i tl som er betre enn opdal (utanom arason og delvis adin brown)



Ali Al Habsi

naitsirk

har du sett ali al absi i feltet?

Trur ikkje det nei, han gjer minst like mange tabber som opdal.
Problemet e berre at alle andre klubbar ikkje er så profilerte som brann og difor ikkje får like mykje spalteplass.
Det er jo ingen i avisene som snakker om e.johsen sine ferdigheter i feltet.
Det er fordi han hadde ein god sesong i 2003 og flyter på den endå

haar


TERD

Quote from: "naitsirk"Er litt morsomt og sjå denne debaten heile tida.

Men eg har eit lite spørsmål til alle som stiller spørsmålsteikn til opdal, fortell meg kva keeper i tl som er betre enn opdal (utanom arason og delvis adin brown)


Når samtlige eksperter trekker frem Opdal som et svakt ledd, er ikke det fordi det eksisterer en universell konspirasjon mot han; snarere er det vel fordi at det stemmer. Enkelt og greitt.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

naitsirk

poenget mitt er at det ikkje er så mange keepere i norge som er bedre enn opdal.
Grunnen til e.johsen er på landslaget er at han hadde ein gode sesong i 2003, er ung og spelar på rosenborg

PS. Det blir og fokusert meir på når opdal gjer ein blunder i feltet enn om arason flakser i feltet
Han hadde eit par mot brann

TERD

Quote from: "naitsirk"poenget mitt er at det ikkje er så mange keepere i norge som er bedre enn opdal.


Poenget ditt faller i grunnen for eget grep når såpass mange utenforstående og relativt objektive observatører er uenig.

Forøvrig er diskusjonen uinteressant, all den tid det er knyttet for mye prestisje til Opdal fra gutta på Stadion. De kommer aldri til å innrømme at det var feil å skvise ut Rønningen, og de kommer heller ikke med det første til å hente en ny keeper, grunnet ovennevnte.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

naitsirk

må vel putte dette inn med teskjei terd

har du høyrt noko frå ekspertane om keeperen til glimt,ffk,start,hamkam,viking,lsk

ikkje det nei, men der har du eksponeringa i pressen igjen

TERD

Quote from: "naitsirk"må vel putte dette inn med teskjei terd

har du høyrt noko frå ekspertane om keeperen til glimt,ffk,start,hamkam,viking,lsk

ikkje det nei, men der har du eksponeringa i pressen igjen


Du mener vel ikke på ramme alvor at vi skal sammenligne oss med lag som Glimt, FFK, Start og Kamma? Vi bør vel stille trengere krav til spillerne våre enn som så.

Mulig du sliter med å se sammenhengen mellom kvaliteten på spillerne og kvaliteten på laget, men det bør være forskjell på spillerne på et nedrykkslag og spillerne på et gullkamplag.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Lurkin

Poenget er at man skal slutte å klage på Oppdal. Klag på POL og Mons'n, Opdal kan ikke si "Nei, vil ikke spille i dag, er for dårlig."

Støtt de spilleren vi har, det hjelper faen med ikke at vi klager på de.
Berømte Brann fra Bergen

naitsirk

enig med den

ein kommentar til terd og hans utsagn slik eg tolker det så synst eg opdal kan samaliknast med s.iversen og den hype han har vorte for enga.

iversen er skrytt opp i skyene mens opdal har vorte det motsatte, sjølv om iversen er god så er han ikkje så god

Xminator

Nå er det også en del eksperter, blant annet Torstveit, som uttaler seg positivt om Opdal.

Det er helt sikkert fullt mulig å få en "bedre" keeper til Brann. Hvor mange poeng det fører til er ren spekulasjon og en porsjon tilfeldigheter. Konstaterer at Opdal ikke var bedre eller dårligere enn Arason i siste kamp, og at han ikke har verken vunnet eller tapt tippeligapoeng så langt i år. Og syteklubben har enda 3 månder på seg før det er lov å hente nye spillere.

enavgutta

Ja, la oss legge keeperdiskusjonen død nå. Anders Pamer har til og med vært inne og snust på forumet her -  og laget et oppslag i BA rundt ordkrigen her inne.

Go Up