• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tanker om fremtiden (og nåtiden), supporter (u)kultur

Started by Simmons, April 18, 2005, 21:17:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

Hva med å ta høyere pris på det nye stå feltet,og at BBB medlemmer f.eks slipper tidligere inn enn de andre? Eller at det blir delt i 3 som i år,bare at inngangene blir på sidene. Ser for meg 4 innganger da. 2 i kantene av BBB-feltet,og 1 i hvert av de andre feltene. Slik at alle 3 feltene tar ca 1000. Om det ikkje blir et eget felt for medlemmer,burde det blitt 120 kroner for IKKE medlemmer,og 100 for medlemmer. "Fjortisser" er en tilstand ja,ikke en alder. Legger dessverre merke til mange som DRITER i kampen,men er der for å sjekke gutter,men finnes de som synger og tar et tak også. Utrolig nok,men litt lovløse tilstander for å skremme vekk de som ikkje er interessert i kampen eller synging,hadde ikkje vert å forakte,om det hjelper.

Min konklusjon er at det bør komme et "gammelt Store Stå". 120 kroner for ikke medlemmer,og 100 for medlemmer. Ikke barnepriser. Kun BBB medlemmer slipper inn,helt til det gjenstår 45 minutter til kampstart. Dette for å samle gjengen på midten. 16-års aldersgrense også kanskje??
2.10.07-Gullet kom hem!

mr-bolstad

De nye tribunene skulle bli ganske bratt så eg ville foretrukket å stå på nye nordre tribune.
mener eg leste en gang at Bjørn Dahl ville at store stå skal være der de er.
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Ingo

fasilitetene på de nye tribunene når de blir bygget blir nok bedre enn  på Hansa!
Noe som  KANSKJE gjør at billettene på Hansa blir billigere og det blir tilrettelagt som familie/student tribune!!
Etter det som er sagt ser det ut som Umbro tribunen som i dag blir tilholdssted for stående supportere.
Man bør tilrettlegge ståplasser fra nederste rad og til øverste rad og ikke slik avlang tribune som dagens SS er, og da må kapasiteten på det stående feltet minst være  2 500.
Med gode fasiliteter byr det  ikke noe problemm å fylle det med  syngene supporttere.
Man bør samle supportere som sitter som  støtter Brann verbalt, slik at man slipper å ha barne familier  på samme felt, noe som gjerne demper takhøyden litt!
Personlig mener eg at det er kun BBB som kan tale supportere sak i disse sakene.
Jo mer medlemmer i BBB jo mer gjennombruddskraft har man ovenfor Brann.

Nemesis

Grunnen til at BBB ikke har mer medlemer enn de har (ca. 1500 i følge: http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=3954&sid=5797d065bfb3fd9f6f9442dddcfec4f4 ) er at BBB er omtrent ensbetydene for SS.

SS er jo bare en av mange supporter grupperinger på stadion. BBB burde fungert som en paraply over alle grupperingene på stadion. (kanskje de prøver på det?). Vi har jo SS, en god gjeng på Hansa, vi har disse apostelene, hører av og til noe fra F og G feltet, vi kunne dannet en egen "BBB ung" avdeling (opptil 16/17/18 år), osv osv.

Det intykket jeg sitter med er at jeg forbinder BBB med SS og borteturer, og ikke noe mer enn det. Her ligger nok hovedutfordringen til BBB, å få "den vanlige mannen i gata" til å bli BBB medlem.

Tar vi utgangspunkt i nye Brann stadion, så synes jeg BBB burde lagt press på brann til å få 1000 plasser hvor SS er i dag, et sted mellom 500 og 1000 plasser på hansa reservert for BBB-hansa medlemmer. (Altså for å unngå småbarns familier og den slags). Muligens reservert andre steder på stadion for andre grupperinger, alt etter hvor stor interessen er.

I år er det solgt 8500 patoutkort. Med litt omstukturering og sammarbeid med SK Brann vil det være naturlig å sette seg som mål å få minst 70 - 80 % av patoutkortinnehaverene til å bli BBB-medlem.  

Dere i BBB gjør nok en kjempejobb, og det er veldig lett for meg å bare stå på sidelinjen å peke :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

DeeDee

Første steg må jo være å heve kvaliteten på nye Stein på Stein. Så vidt jeg husker begynner det bra med å poengtere at BBB er for alle, ikke bare SS etc. Men så går det nedover. En del av artiklene minner meg veldig om gode gamle Red Army. Med et slikt nivå på medlemsbladet tviler jeg på at f.eks min fars generasjon blir særlig fristet til å melde seg inn. De assosierer nok dette lettere med SS enn noe annet. Her tror jeg litt av problemet ligger.

Bataljonen

Alle har meninger, både positive og negative. Ta å send mail til Bjarte på  bjarte alfakrøll bataljonen dot no om man har noe på hjertet vedrørende fanzinen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brann-Peter!

Quote from: "Nixon"Jeg vil si at det er bra at SS ikke er like dominerende på Stadion slik de var for 15 år siden. Andre tribuner som Hansa tar over og hjelper på syngingen. Samles SS på Hansa vil vi på en måte gå tilbake til start. Mens det vi egentlig bør gjøre er å spre stemningen til flere tribuner.


Her er jeg uenig med deg..
Sett at vi lar alt bli som det er på stadda, og storestå-folket blir på storestå og samme med dere på hansa..
da vil vi få tidvis god stemning, men ikke samkjørt i det hele tatt, det vil bli utakt og for-fort-synging i bøtter og spann..
vi trenger å samkjøre oss.. personlig kan jeg se for meg en hel syngende hansa-tribune om få år..

Hva sier dere?
Bedre med en hel enn to kvarte tribuner...!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Xminator

Jeg kan fortsatt ikke forstå hvorfor enkelte finner det så attraktivt med en sving...

Northside

Quote from: "Xminator"Jeg kan fortsatt ikke forstå hvorfor enkelte finner det så attraktivt med en sving...


sikkert fordi at når alle står på ss så blir det fort 2-stemt pga folk hører ikke hva de heeelt på andre siden sier. Blir mye rot med det.
Men dersom Hansa hadde flyttet over til Umbro rett over ss så hadde vi hatt Norges beste steming uten tvil!

Tenk deg, du starter en sang på ss, plutselig får du hele "Hansa" i ryggen, det må jo bare gå bra!
I tillegg så ville vi blitt samlet over et mindre område noe som gjør at vi kanskje ikke hadde blitt 2-stemt.

Xminator

Selv tror jeg de som flyttet til Hansa vill ha bedre dass og pølse i pausen.

Tror selv en god del vil flytte videre til de nye tribunene så snart de kommer. Noe som er underordnet plasseringen av det offisielle supporterfeltet. Det kan jo ikke flytte etter forgodtbefinnende til en gruppe studenter.

Beste plassering er uten tvil midt på nordre langside, og nede ved banen om det blir horisontal deling av tribunen. For ordens skyld, jeg snakker om "Nye" stadion. Som er klar til sesongen 2007 (om planene holder).

naitsirk

Ferdig til 2007?
Eg har høyrt 2008, men er gledelig positiv hvis stadion står klar tidligare.

Men det blir vel som med alt brann foretar seg, litt forsinkelser her og der.

Stoffi

Var en kar som nevnte at SS ikke har blitt dårligere med årene.
Har du vært på Stadion de siste 10 årene? Hvis du ikke har fått med deg at SS har forandret seg, så kan ikke du ha mye vurderingsevne.

Jeg vurderer selv å kjøpe partoutkort på Hansa neste sesong, kanskje.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KEO

Quote from: "Stoffi"Var en kar som nevnte at SS ikke har blitt dårligere med årene.
Har du vært på Stadion de siste 10 årene? Hvis du ikke har fått med deg at SS har forandret seg, så kan ikke du ha mye vurderingsevne.

Jeg vurderer selv å kjøpe partoutkort på Hansa neste sesong, kanskje.


Gikk selv fast på SS i ca 15 år, har i de siste 2 sesongene klasket ræven ned på en stol. Grunnen for det er at SS ble en samlingsplass for drittunger(fnisejenter,tøffe smågutter o.l) Stemningen gikk gradvis nedover. Ser/hører at stemningen på SS ikke er bra nok, den dag i dag.
Noe dere på SS bør lære dere er!  Ha 1 til 3 faste oppsyngere som styrer sangene og kampropene. Og få kastet ut folk som ike har noe på en fotball kamp å gjøre.
Nu kør vi!

StoreS gutt 16

"KEO" skrev:
QuoteGikk selv fast på SS i ca 15 år, har i de siste 2 sesongene klasket ræven ned på en stol. Grunnen for det er at SS ble en samlingsplass for drittunger(fnisejenter,tøffe smågutter o.l) Stemningen gikk gradvis nedover. Ser/hører at stemningen på SS ikke er bra nok, den dag i dag.
Noe dere på SS bør lære dere er! Ha 1 til 3 faste oppsyngere som styrer sangene og kampropene. Og få kastet ut folk som ike har noe på en fotball kamp å gjøre.


Kan ikke du ta med deg noen "old school" kompiser å vise oss hvordan det skal gjøres da?? :wink:  :lol:

aquascutum

Det er utrolig hva et tak med rette vinkelen kan gjøre med stemningen.
Med rette vinkelen kastes ekkoet vannrett ut mot banen og gir syngingen ett ekstra løft.
De som har vert i vestlandshallen skjønner hva jeg snakker om.
Lurer på om dette har blitt tenkt på med hensyn til den nye stadion?
Kanskje det ikke lar seg gjøre om taket skal dekke alle setene?

Bør Brann henvise en tribunedel på nye stadion til sittende supportere som ønsker å synge?
Selv er vi en gjeng på felt å som synger litt, men det er få rundt oss som følger etter.
Vi har ofte tenkt på å flytte til felt z, men det er vanskelig hvis vi fortsatt skal sitte sammen. (utsolgt)
Samtidig er det utsolgt rundt oss, slik at vi ikke får flere "kamerater" rundt oss.

Jeg får frysninger når hele hansaen synger samstemt.
Skjer ikke ofte, men når det skjer er det herlig!
Håper å få oppleve det mange ganger i innværende sesong.
asualhilsen fra felt å
ANAL!

DJ_ADG

mange plasser rundt om i Europa og Norden har supporter gruppene såkalte Capos. det e en eller flere som står foran tribunnen å startet sanger,  é rett og slet en forsanger. Det vi kansje burde hat på midten av Store Stå, men trenger ikkje megafon som de har andre plasser.

For dere som ikkje forstå ka en Capos é fornoe så har eg  et bilde;
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)


johsmag

Jeg er helt enig om at vi må samle syngende suportere på hansa. Det fungerer slik at når noen begyner å synge, så hiver andre seg på. Dette fungerer bra på hansa, men kan bli mye bedre... Jeg synts at det er mye gøyere å synge på hansa enn det er å synge på store stå for tiden. Hansa tror jeg har blitt den kuleste tribunen og jeg tror det vil fortsette å være det ved et eventuelt nytt stadion anlegg!

Xminator

Problemet er at så snart noen stikker nesen frem og faktisk synger først, så begynner de å få litt sånn kjendisstatus, det blir en del negativt fokus rundt dem, tøffe tryner begynner å slenge drit om dem, og det blir generelt en belastning for de. Det har vert mange "forsangere" på SS, selv etter 2000.

Regner med at siden dere begyner Charlie Miller sangene, så var det dere som pep Sanne på banen også. Og da er det ikke mye respekt igjen.

Hansa synger når vi vinner (klart). Slik var det i fjor. Mot Molde var det klar fremgang, og utvidet sanghefte. Det er fortsatt veldig langt frem til det repertoaret SS har. Ikke missforstå, volumet og kvaliteten er veldig bra de gangene det synges fra Hansa, men det skjer for sjelden til å bære stemningen på Stadion, den oppgaven var det fortsatt SS som tok mot Molde. Tviler sterkt på om en forsanger ville blitt godtatt av "kulturen" Hansa ;)

enavgutta

Til Xminatoren vil jeg bare si: Påstanden du retter mot meg hva angår buing på Sanne er grunnløs og uten rot i virkeligheten.

Go Up