• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Morgendagens dyst

Started by Brannfrelst, April 10, 2005, 20:54:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

BL

Folket på hansa har visst store problemer med å løfte at ark  :roll:

(fant ingen bedre tråd å poste dette)
Hansa-
Felt Z

Brannfrelst

Samarbeidet mellom SS og Hansa gikk heller dårlig ja.
Fikk ikkje med meg TIFOen,stod under banneret.
2.10.07-Gullet kom hem!

TcK

KNALL med byvåpen-banneret!

Herlighet, det var knas å se det på TV! (så opptaket på "ARG'en etter kampen).. Ellers var man litt uheldig med mosaikken på Hansa, men på Umbrotribunen så det bra ut (igjen - ihvertfall på TV...)

tck.
Jesus elsker alle barna

RC

Ka stod det på mosaikken på Umbro? Satt der sjøl så eg så ikkje ka som stod der.

GamleErik

Lite vellykket (les ganske mislykket).

Hastverks-tifo pga misforståelse hos Brann etter det jeg forstår.

http://www.bataljonen.no/visgalleri.php?galleri=94 <- bildegalleriet fra dagens dyst.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

SeTrE

Quote from: "GamleErik"Lite vellykket (les ganske mislykket).

Hastverks-tifo pga misforståelse hos Brann etter det jeg forstår.

http://www.bataljonen.no/visgalleri.php?galleri=94 <- bildegalleriet fra dagens dyst.


Helt ening med deg.....Dette var rett og slett helt begredlig...
Jeg var ikke med på forbredelsene av tifon...men dette kan umulig ha vært noe man har jobbet mye med...Husker Tifo mot RBK (capo) på hansa...Man burde få tilbake disse folka som hadde ansvaret for den., da blir det nok sving skal man se;)

Men men....BY våpenet var KONGE bra...


Gidder ikke lagge ny link:

Men mener bestemt at man burde droppe det med plakater....Ha heler kasteruller og komfetti...Ser dobbelt såå kult ut...

Forslag...:KasteRULLER fra Umbro...
Komfetti slippes ned fra taket over storestå og unbro.
Byvåpenet og småflagg/banner på storestå...
Og røykbomber/bluss på hansa tribunen...


Hovedtribunen ikke vits med noe, blir ikke sett på tv uansett.....

Hadde vi fått til dette, ville nok folk fått frysninger på ryggen!!!;)

Kai-Olai

Det er jo en grunn til at konfetti ikke blir brukt da..
Men hvis du gidder å gå i gatene rundt Stadion og rydde etter hver hjemmekamp, så kan du sikkert melde deg til Brann. Da kan det jo være at vi får begynne å bruke det..

SeTrE

Quote from: "Kai-Olai"Det er jo en grunn til at konfetti ikke blir brukt da..
Men hvis du gidder å gå i gatene rundt Stadion og rydde etter hver hjemmekamp, så kan du sikkert melde deg til Brann. Da kan det jo være at vi får begynne å bruke det..



Hehe...

Når begynte vi og tenke på hva som var lov og ikke lov da?

Sier bare at det hadde vært kult jeg...

Og tror du vi ville fått sååå store problemer egentlig...

Kai-Olai

Vi ville ikke fått problemer, nei! Men Brann som ble anmeldt av alle borettslags-naboene, de ville fått det! Er jo på tide å starte å tenke på andre enn seg selv etterhvert!?!

SeTrE

Quote from: "Kai-Olai"Vi ville ikke fått problemer, nei! Men Brann som ble anmeldt av alle borettslags-naboene, de ville fått det! Er jo på tide å starte å tenke på andre enn seg selv etterhvert!?!


Hmm...

Ening at det kan skade klubben, men når man bruker komfetti, såå er du jo meninga at man ikke skal hive konfetti rundt i gatene rundt brannstadion da...

Kai-Olai

Det vet jo jeg også! Vet ikke om du har vært på Stadion før, men når du slipper konfetti ned fra taket, så skal det faen ikke mye vinden til før det blåser papirbiter helt til fisketorget!

SeTrE

Quote from: "Kai-Olai"Det vet jo jeg også! Vet ikke om du har vært på Stadion før, men når du slipper konfetti ned fra taket, så skal det faen ikke mye vinden til før det blåser papirbiter helt til fisketorget!



Får ha den tifoen en dag det er meldt lliten bris da vøttø;)

Stalin

Kunne godt tenkt meg endel kasteruller iaffal

GamleErik

Angående bruk av mosaikk:

Den første mosaikken mot Rosenborg, også kjent som "DA CAPO" var vellykket. (Tror ikke vi har liggende ute bilder av den noen plass her)

Det samme må vel GEDDI-mosaikken i 2002 mot Rosenborg ( http://www.bataljonen.no/visgalleri.php?galleri=50 ). Men så valgte man å blusse i tillegg og røykla hele Hansa-biten av mosaikken.

Den rene mønster-mosaikken mot HamKam i fjor var grei, ( http://www.bataljonen.no/visgalleri.php?galleri=57 ) og det samme gjaldt vel mot Rosenborg ( http://www.bataljonen.no/visgalleri.php?galleri=67 ) men man blusset nok en gang og ødela mye av det visuelle.

Seyi-mosaikken var helt mislykket, gårsdagens mosaikk var ganske så mislykket, antageligvis på grunn av at folk ikke ville skitne seg til med å løfte på de våte ekle arkene som lå på setene nederst i Hansa.
Skal man ha mosaikk er man avhengig av at folk ikke synes det er ekkelt å løfte det forhåpentligvis ikke gjennomvåte papiret over hodet og folk må faktisk skjønne at de skal gjøre det (ikke vet jeg om det sto bakpå arkene denne gangen).

Konfetti og kasteruller i stor stil hadde vært ganske herlig.

Problemet med konfetti, bortsett fra det faktum at det blir et forbaska rot i hele nabolaget av det, er at taket på nordre tribune er i såpass dårlig stand at man bare kan glemme å klatre på det.

Kasteruller derimot burde ikke by på så altfor store problemer bare man har 10-20 stk med river. Dette forutsetter selvfølgelig at alle kaster rullene sine samtidig og ikke gjennom hele forbanna kampen eller ti minutter før spillerne skal marsjere inn på banen.
(Og ikke la meg starte med å fortelle hvor latterlig det ser ut når en enkelt sjel har dristet seg til å ta med en tre-fire kasteruller og hiver det på banen, det er sikkert godt ment men langt ifra imponerende tenkt og gjennomført.)

Men, det største problemet, slik jeg ser det i alle fall, er det bergenske lynnet. Lidenskapelige som bare det, det skal man ha, men å få alle til å trekke i samme retning og jobbe mot et felles mål, se det har man ikke klart så langt.

Men, det er vel fortsatt håp, positive initiativ som å lage egne flagg og bannere er satt i gang av flere entusiaster.

Bataljonen-tifo har et stort budsjett i år og det er satt igang et lotteri for å skaffe mer penger til formålet så noe må man vel klare å utrette i år.

Mitt råd til alle som brenner for Brann og tifo må vel være, lag egne flagg og bannere, forsøk å komme med innspill til tifo-gruppen (det enkleste er vel å forsøke å nå dem på tifo@bataljonen.no) og still opp om dere kan når det er dugnad. Og selvfølgelig, sist men ikke minst, kryss fingrene.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

DonCorlione

På neste hjemme kamp som blir sendt av tv2 el nrk, prøve å skrive hansa på, ja nettopp hansa tribunen... hadde vist resten av norge og stortinget at vi ikkje bryr oss om ka de sier ... og helder holder oss til være å de som har sponset oss i 74 år
rann + Hansa = Ekte Bergenser

GamleErik

Det må i så fall være snakk om et banner, du kan glemme (ja jeg er en negativ realist) å skrive H-A-N-S-A med mosaikk over 4 felt og å prese inn flere bokstaver pr felt er vel helt urealistisk.

De som føler kallet kan jo forhøre seg med tifo-gruppen direkte.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

SeTrE

Kjempe bra at folk lager egene bannere og sånt...

Men jeg mener vi oxo må ha organiserte ting...men kjenner jeg TIFO gruppa rett, såå har de noe på lur...regn været må ta mye av skylden for at det gikk på ræva....


Men noe vi burde prøve og skape er en figur som kan være "maskott" eller iallefall et symbol på oss....

Vejt vi har by våpenet, men viss man ser til sverige er det veldig mange kule bannere med feks tegneseriefigurer...

Vålrenga har oxo sin egen...

Er dette helt på trynnet? eller er det noe vi kan gå vidre med?

mr-bolstad

vel vi har jo vært inne på pondus tidligere då.
kunne det vært noe i den retningen eller tror du?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

SeTrE

Quote from: "mr-bolstad"vel vi har jo vært inne på pondus tidligere då.
kunne det vært noe i den retningen eller tror du?



Hmm...samma for meg hvilken figur det er, bare at vi liksom ikke dukker opp med hele folken i ANDEBY på kamp liksom....Litt kult når vi har vårt eget IKON!

Go Up