• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Beste stadion øyeblikk

Started by Nemesis, April 08, 2005, 15:12:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nemesis

Etter en del tråder med mye negativt, tenkte jeg at det var på tide med en litt mer hyggelig tråd: Hva er ditt beste/morsomste stadion øyeblikk?

For meg må det ha vært den tiden jeg gikk på SS. Tror det var siste seriekamp i 93-sesongen: Lyn måtte vinne med 5 mål for å unngå nedrykk. De ledet 2-7 og brann fikk staffe hvis jeg ikke husker feil. Kampen endte 3-7, lyn rykket ned, og vi feiret 3-7 målet som om vi hadde tatt seriegull. Det var ville tilstander på SS da...

Aldri morsomt å tape, men Brann hadde ingenting å spille for i den kampen utenom å få lyn ned, og det klarte vi!  
:evil:
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

En kamp jeg husker godt. Var ikke bare ville tilstander da vi skårte det siste mål. Det var en helt utrolig stemning på SS som bare ble bedre og bedre etterhvert som Lyn skårte. Har ikke opplevd noe lignende hverken før eller siden.
Rød makt på Hansa

Sharpy

Det var temmelig fin stemning på Lerkendal i 2002, til tross for at Brann fikk grisedeng av RBK. KAN ha noe å gjøre med at Stabæk banket inn mål etter mål, og sendte Moss ned i stedet for Brann.

"Stabæk gjorde jobben sin, Hurra - Hurra!"
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

sekto

En av mine beste minner fra Stadion er faktisk ikke fra kamp, men etter en.. Var noen sesonger siden, når alt gikk gale og vi gikk vel på tap hjemme mot VIF. Så ble nesten alle på SS stående igjen, og synge på tomt Stadion til spillerne kom ut fra garderoben og vaktene kastet oss ut..

mr-bolstad

mine beste minner må være 8-1 over stabæk! det var en utrolig artig kamp og den kampen sekto snakker om (eller rettere sagt etter) var der selv og det var helt utrolig,kunne nesten ikke snakke på to dager :lol:
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Dinho

Har hatt mange store øyeblikk på stadda, men man kommer ikke utenom 4-1 seieren over lsk i cupen.

Grey

Enig med at Brann - LSK, semifinalen i 1995 står som et absolutt høydepunkt..

Ellers kan en nevne Brann - PSV 2-1 i cupvinnercupen 96/97, og scoringen til Hasund mot Liverpool i samme cupen.

Den enorme lettelsen da dommeren blåste i fløyten etter kvallik-kampen mot Sandefjord.
Maybe a Greyhound could be my way

Skotten

Brann - Kongsvinger. 0-4 i 94. Mye som ble klart for meg etter denne kampen.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Kai-Olai

Quote from: "mr-bolstad"mine beste minner må være 8-1 over stabæk! det var en utrolig artig kamp og den kampen sekto snakker om (eller rettere sagt etter) var der selv og det var helt utrolig,kunne nesten ikke snakke på to dager :lol:


Glemmer aldri den kampen!
Det var den gangen jeg skulle velge mellom Brannkamp og tivoli, og valgte tivoli... Rakk ikke engang sporten..

KennethS

Quote from: "Kai-Olai"
Quote from: "mr-bolstad"mine beste minner må være 8-1 over stabæk! det var en utrolig artig kamp og den kampen sekto snakker om (eller rettere sagt etter) var der selv og det var helt utrolig,kunne nesten ikke snakke på to dager :lol:


Glemmer aldri den kampen!
Det var den gangen jeg skulle velge mellom Brannkamp og tivoli, og valgte tivoli... Rakk ikke engang sporten..


Valgte du Tivoli forann Brann????????? og skriver det under ditt beste Brann minne? :D
tå på Brann

Lurkin

Før var jo Brann tivoli, kan hende han gikk feil? Mange gode minner:

- Første Brann kampen jeg fikk på, var 7 år eller noe. Tapte 2-1 over Hødd, men det var jo sinnsykt gøyt for meg. :)

- Brann - Man Utd, når Peter Schmeichel er det store forbildet så er det kult at han slår av en prat før kampen starter.

- Brann - Stabæk 8-1. Fy flate.

- Sandefjord kampen, var nervøs som faen, men når fyrverkeriet kom så var det digg.

- Brann - Bryne i fjor, ingenting er som å snu en kamp.

- Brann - Enga 0-4. Kampen var jo selvmordsgrunn i seg selv, men når SS stod å sang i 90 min etter vi var ferdig..aaah.

Mange gode øyeblikk..
Berømte Brann fra Bergen

DJ_ADG

Eg husker Brann - Vålrengen i 2003. Vålrengen ble slått, vi sikkret 7. plass og ikkje kvalikplass som året før. Geddi var ikkje langt fra å scorre i hanes siste kamp i den røde trøyen. Etter kampen ble hele store stå igjen på tribunnen i lang tid å hyllet en av Brann sinne store spillere

Når Engen spillerene skulle bort å takke Klanen for støten var de på sikker plass, så kom Erik Hanøy med meldingen; " På Lerkendal har Tromsø scorret på overtid, mål scorrer; Arne Vidar Moen. Og det betyr at Vålrenga må ut i kvalikkamp"
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Grey

Ja det var også ett stort øyeblikk.. Og det var faktisk Geddi som scorte det målet.. (selv om Lund måtte pirke den over streken)
Maybe a Greyhound could be my way

tiff

4-0 seieren mot Molde i 2000 får meg ennå til å trekke på smile båndet. Var ein stor dag, ikkje ofte me kan gå fra Stadion med ein medalje sikra.


Superjack

Brann-Lsk i semien tror jeg står for en kandidat til tidenes opplevelse for alle som var og så på.
Ellers var semien borte mot molde i 99 også ett høydepunkt.

Og for dere med dårlig hukommelse: Cupfinalen 2004!!!
Har vært på 3 cupfinale i både 95 og 99, men det folkehavet av branngærninger og den første omgangen. Ubeskrivelig.

Og for de som mener det bare er rævva de siste 20 årene, mye dårlig, men når høydepunktene først kommer så føles de så uendelig mye bedre.
Brannsupporter.

sekto

Quote from: "Superjack"Og for dere med dårlig hukommelse: Cupfinalen 2004!!!


Denne kampen gikk vel ikke på Stadion..

Brannfrelst

Sandefjord kampen var utrolig. Husker også godt 4-0 seieren mot Molde i 2000 da vi sikret sølvet. Selv om kanskje det beste minne er fra avskjedskampen til Tore Andrè da han scoret et fantastisk mål på overtid!
2.10.07-Gullet kom hem!

Høyrebacken

Litt vanskelig akkurat det der, siden jeg var på Stadion første gang mot Tromsø i 2003. Da tapte Brann 0-1.
Jeg må i hvert fall si det sånn at jeg tok helt av da Sæternes scoret i debutkampen mot Sogndal, og hvilket mål det var da mann!
Kampen var ikke noe sånn voldsomt, sett under ett, men jeg har et godt minne med den kampen.
Brann-Aalesund, hattricket til Winters og Hanstveit som bommet på straffe, pangåpningen mot Molde i fjor og avskjeden til Geddien.
Ellers så har jeg sett mange gode kamper på puber og hjemme i stua. Glemmer ikke Brann-Liverpool.
Spesielt tok det av da Brann slo Sogndal 6-1, og da alle trønderne på Lerkendal ble stille da Helge Haugen scoret i 2-2 kampen i 2003.
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

Sharpy

Quote from: "DJ_ADG"Eg husker Brann - Vålrengen i 2003. Vålrengen ble slått, vi sikkret 7. plass og ikkje kvalikplass som året før. Geddi var ikkje langt fra å scorre i hanes siste kamp i den røde trøyen."


Geddi goalet! De som sier noe annet får med meg å bestille!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Andrews

Quote from: "sekto"
Quote from: "Superjack"Og for dere med dårlig hukommelse: Cupfinalen 2004!!!


Denne kampen gikk vel ikke på Stadion..


Den gikk iallefall på hjemmebane...

Felt F forever

Brann - Stabæk 8-1 var helt ufattelig - løp hjem fra Stadion og så den på video to ganger rett etter kampen... magisk

Brann - Sandefjord 2-1... kampen var ikkje mye å skryte av, men følelsen av å ha overlevd var ubeskrivelig

Brann - Odd 3-0 i forfjor... Mjeldes første seier. En enorm bør av alles skuldre - og det på 16.mai

Uansett kamp - ingenting slår følelsen av å vinne, spesielt på Stadion. De som ikkje kjenner fotballrusen, må ha et tomt liv...  :D

Candyman

Må si Brann - LSK 4-1 i semien i 95 jeg og. Etter 1-3 i trynet borte mot kanarifuglene, og da LSK puttet ett mål, tenkte jeg at dette går ikke. Men Feite-Franken (2 mål), POL (1), Magnus Johansson, Lundekvam, Vidar Valium, Geddi og Hasund(1) og resten av gjengen ga aldri opp.

Glemmer aldri Per Ove som kjempet som en løve på topp, og da Hasund puttet.....da var vi høyere enn himmelen på SS.

Ahhhhhhhhhh.........det var litt av en kveld...dagen etter kampen skrev jeg inn 4-1 på penalet mitt med store bokstaver. Gikk første på gymnaset da. Har penalet enda, hehe......mange på høyskolen 8 år seinere som spurte om hvorfor det stod 4-1 på penalet. Men de som ikke var der får aldri vite.....sånn er det bare!! :)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

KEO

Er jo ikke akkuratt bortskjemt med mange seirer på rad de siste 20 årene, så må si meg enig i de fleste her inne på kamper de har plukket frem som høydepunkter. Men som for meg og sikkert mange andre så er jo selve høydepunktet på stadion hver gang de røde tar med seg seieren hjem. får frysninger bare ved å tenke på det nå!! La det bli mandag så blodet mitt begynner å koagulere igjen..  Det er dette som gir livet verd å dø for!!
Nu kør vi!

pathel

Mange og velge mellom, men de to som fikk det til å klikke for publikum fullstendig var uten tvil Lyn i cupen i 1990 og den nevnte semien mot LSK. Det var like ekstatisk mot Lyn i 90 faktisk, bare at det var langt færre tilskuere, for det var "bare" 4.runde. Vi lå under 0-2 til det gjensto 7 minutter. Så scoret  Olafur Thordarsson, så utlignet Mjelde, før Nybø ble matchvinner etter en fantastisk langpasning fra Ahlsen.

Vi må heller ikke glemme store øyeblikk i europa som seier mot Werder Bremen, seier mot PSV! og rammen rundt "tidenes kamp" mot Liverpool, da vi ikke vant (1-1) men fikk to fantastiske scoringer. Hasund for oss, og Fowler med kanskje det beste målet som noensinne er scoret på stadion.

Super Hasund

Det største øyblikkene mine på vårt kjære brann stadion e å være der, uansett resultat!!!! Men det hjelper litt med seier når det gjelder humøret




SK Brann: Se, hør, og elsk
La Folket Synge

*Feltz*

SKB e BEST!!!

Enig! Det e en stor opplevelse uansett!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Corran

Ville ikke starte ny tråd og denne, om ikke optimal, passer formålet ;-)

Gikk det alle hus forbi at det i går var 20 år siden Hasund scoret mot lpool på staddaen?
Var til og med intervju på radioen med Hasund ;-)
Fantastiske minner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

March 08, 2017, 09:01:31 AM #28 Last Edit: March 21, 2017, 08:43:24 AM by Nixon
Nei, jeg fikk det med meg at det var i går. Og jeg husker kampen godt. Både skåringen til Hasund og det frekke lille hælsparket fra Fowler som lurte POL og som førte til 0-1.

Forøvrig har vi hatt en del gode stadion øyeblikk (sic) siden siste innlegg her i april 2005!:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: Nixon on March 08, 2017, 09:01:31 AM
Nei, jeg fikk det med meg at det var i går. Og jeg husker kampen godt. Både skåringen til Hasund og det frekke lille hælsparket fra Fowler som lurte POL og som førte til 0-1.

Forøvrig har vi hatt en del gode stadion øyeblikk (sic) siden siste innlegg her i april 2015!:)


Dagen der jeg fikk bekreftet hvilke av mine to favorittlag som virkelig var favoritt. Og det øyeblikket jeg vel strengt tatt sluttet å følge med engelsk toppserie.

Spelaren

Karadas' to kjappe scoringer mot Lyn i 07.
Gå av.

Nixon

Quote from: Xminator on March 08, 2017, 09:34:12 AMDagen der jeg fikk bekreftet hvilke av mine to favorittlag som virkelig var favoritt. Og det øyeblikket jeg vel strengt tatt sluttet å følge med engelsk toppserie.


Fikk forsåvidt samme bekreftelse her også, selv om det egentlig aldri hadde vært noe tvil. Men det fikk ikke noe praktisk betydning; de to klubbene har levd uanstrengt side om side etter det. Jeg har da plass til to ikke-konkurrerende lag!;)
Rød makt på Hansa

Huff

Kan ikke fatte og begripe hvordan disse debattantene fra 2005 nærmest konsekvent ikke nevner kampene i forbindelse med seriegullet i 2007 som store øyeblikk. For en gjeng.

Gulløl

Quote from: Huff on March 08, 2017, 15:52:56 PM
Kan ikke fatte og begripe hvordan disse debattantene fra 2005 nærmest konsekvent ikke nevner kampene i forbindelse med seriegullet i 2007 som store øyeblikk. For en gjeng.


Personlig er jeg litt bekymret for de fleste debattantene fra 2005. Hvor er de blitt av, har de det bra ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on March 08, 2017, 16:48:55 PM
Quote from: Huff on March 08, 2017, 15:52:56 PM
Kan ikke fatte og begripe hvordan disse debattantene fra 2005 nærmest konsekvent ikke nevner kampene i forbindelse med seriegullet i 2007 som store øyeblikk. For en gjeng.


Personlig er jeg litt bekymret for de fleste debattantene fra 2005. Hvor er de blitt av, har de det bra ?


Tenk på aktiviteten her inne om alle bare fortsatte å skrive.
Gå av.

krøvel vellevold

Hverken "beste" eller "stadion", men likevel øyeblikk.

I går var det 20 år siden Eirik Skjælaaens enorme sleiv på Anfield.
Legg ned hele klubben!

Go Up