• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tabbe av Mjelde!

Started by TERD, April 04, 2005, 13:43:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TERD

Valget av Guntveit som kaptein var en tabbe. Dersom man ser bort fra lokal tilhørighet, kontinuitet etc, som forsåvidt er bra, mener jeg det var feil å ikke velge Martin Andresen som kaptein. Noen er i større grad en andre skapt til lederrollen, og det legges heller ikke skjul på at Martin er den uformelle lederen, samt at han i følge Mjelde har carte blanche hva angår dirigering på banen. Da begriper jeg ikke hvorfor ikke han velges.

Vanligvis blir den uformelle lederen følgt, fordi man ikke kan "bestille" (utnevne) gode ledertyper. Hva vil i så fall skje i situasjoner der Guntveit og Andresen har ulike meninger?

Andresen er en naturlig lederskikkelse, og burde i tillegg til å være uformell leder, også fått være den formelle.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Nå vet ikke jeg hva slags oppgaver en kaptein har utenfor banen. Men jeg innbiller meg at å kommandere på banen ikke er hovedjobben. Så kan Mjelde/Guntveit/Andresen leve med dette er det greit for meg!
Rød makt på Hansa

TERD

Quote from: "Nixon"Nå vet ikke jeg hva slags oppgaver en kaptein har utenfor banen. Men jeg innbiller meg at å kommandere på banen ikke er hovedjobben. Så kan Mjelde/Guntveit/Andresen leve med dette er det greit for meg!


Vel, hva som skjer utenfor banen vet heller ikke meg. Det er det som skjer på banen jeg er mest opptatt av, og der er det jo tydelig at Andresen er den naturlige leder, så hvorfor ikke velge han. Vi vet alle hva dobbelt lederskap kan føre til.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

sekto

Jeg tror at Guntveit sin posisjon i spillergruppen, samt det at han er kjent med rutinene og ansvaret en kaptein også har av banen var med på å avgjøre at han ble valgt. Er klar over at Andresen har erfaring fra det samme, men tenker i Brannmiljøet nå..

Andresen kommer rett inn, og har hatt nok med å bli frisk og spilleklar. Om han skulle ta på seg ansvaret for alle spillerne sitt vel og ve utenfor banen, før han engang hadde blitt skikkelig kjent med dem, så tror jeg det kunne blitt for mye.

På banen kan godt Guntveit ha kapteinsbindet, der mener jeg at spillerne selv må klare å ta ansvar og motivere seg selv. Det er viktig med gode ledere, men gode ledere trenger ikke være synonymt med kapteiner..

Nixon

Det blir litt feil at det skal være enten eller. En kaptein må ikke være sjef på banen dersom en annen spiller i en mer sentral posisjon og er en mer dirigerende spillertype. Så lenge alle er inneforstått med dette får vi ikke noe dobbelt lederskap på banen. Slik man heller ikke får noe dobbelt lederskap utenfor banen der Guntveit er sjef. Kan ikke se at dette ikke skal fungere.
Rød makt på Hansa

Eden

Enig med d sekto seie..
Andresen er ny på laget. Greit nok at han e kaptein på landslaget, men no e d jo Brann vi snakke om.. Han har nettopp blitt spilleklar og har vel meir enn nok med å komma inn i rutinene, miljøet osv om han ikkje ska ta på seg ein kapteinoppgave..

Men uansett om Andresen hadde greid seg som kaptein eller ikkje, så e eg heilt enig med Mjelde i valget av kaptein! Guntveit har vist tidligere at han kan bære kapteinsbindet med verdighet og eg synst han gjer ein meget god jobb!

Xminator

Nå skal Martin Andresen først prestere. Vi klager ikke på at Soma dirigerer midtforsvaret uten å være kaptein. Guntveit er uansett nærmere benken enn i fjor, kaptein eller ikke.

ChRiStEr87

Vist det var en tabbe å gi Cato kaptein posisjonen, hadde d vert større tabbe å gi an til Martin. Martin kjenner ikke laget ennå, eg ville sagt Soma eg!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

Dinho

Quote from: "ChRiStEr87"Vist det var en tabbe å gi Cato kaptein posisjonen, hadde d vert større tabbe å gi an til Martin. Martin kjenner ikke laget ennå, eg ville sagt Soma eg!


Soma gav avkall for mulig kapteinsbind når han sa at han forsvinner så snart sjansen byr seg. Kan ikke ha en kaptein som det er store sjanser for forsvinner, samtidig kan han få problemer med fokus, iallefall utenfor banen, når/hvis dette skulle skje. Tror mjelde valgte riktig. Martin tar nok over neste sesong. Må lære miljøet og klubben og kjenne først.

enavgutta

Var det ikke så at Cato bortforklarte elendig spill med at han ikke fikset kapteinsrollen helt?

bernu

Quote from: "Nixon"Det blir litt feil at det skal være enten eller. En kaptein må ikke være sjef på banen dersom en annen spiller i en mer sentral posisjon og er en mer dirigerende spillertype. Så lenge alle er inneforstått med dette får vi ikke noe dobbelt lederskap på banen. Slik man heller ikke får noe dobbelt lederskap utenfor banen der Guntveit er sjef. Kan ikke se at dette ikke skal fungere.
HANSA - Z

Lurkin

Tror ikke at Martin og Cato blir så uenige at vi får en Bowyer/Dyer episode..

Dessuten har vi to kapteiner på banen, jeg mener Cato er den rette i år, Martin til neste.
Berømte Brann fra Bergen

C@Bøe_79

Veldig enkelt: Martin Andresen må prestere for å få kapteins bindet..

Hvis ikke Cato skal ha det,så skal Hanstveit ha det..
Da tenker jeg på at man skal ha noen år i klubben før man blir kaptein,ikke noen år som kaptein i andre klubber..
Og landslaget er et jesp,så kaptein der teller ikke..

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up