• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny spiller

Started by villaksen, March 31, 2005, 12:58:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

villaksen

Ser at Brann er ute etter en "Stor" spiller i flg mjelde, men forhndlingene gikk i stå. Noen oppfatninger om hvem det kan være????


http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article366819.ece

Xminator

Jeg gjetter på Pål Strand siden det ikke var Hassan :p

Nixon

Som jeg skrev under linker der denne linken (!) først ble lagt:
Kan man klasifisere Strand som en stor spiller? Svært spennende og attraktiv? Det høres nesten ut som en spiller i landslagsklasse. Blir nesten litt sprø av å ikke vite hvem det er. De sier jo at det man ikke vet har man ikke vondt av. Men det finnes definitivt unntak!
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "Xminator"Jeg gjetter på Pål Strand siden det ikke var Hassan :p


Stor??
Hansa-
Felt Z

enavgutta

Folkens. Kom dokkar opp i gangene og finn ut hvem denne spilleren er/var. Dette må vi finne ut av.

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Vil jo ikke være så rart om de henter en spiss. Vi har to som holder mål, og den ene har muskelproblemer og den andre har kronisk lyskestrekk.

Pål Strand fordi ryktene går, og Mjelde jo mente Sanne ville bli en av pilarene i Brann :p Og Pål Strand er bra. Det er så bra som det er mulig å få det utenom Kvisvik ;)

Nemesis

Quote from: "Xminator"Vil jo ikke være så rart om de henter en spiss. Vi har to som holder mål, og den ene har muskelproblemer og den andre har kronisk lyskestrekk.

Pål Strand fordi ryktene går, og Mjelde jo mente Sanne ville bli en av pilarene i Brann :p Og Pål Strand er bra. Det er så bra som det er mulig å få det utenom Kvisvik ;)


Kan si meg enig i det... MEN  Hvis Pål Strand hentes nå, kommer helvete til å bryte løs i Lillestrøm. Kanarifansen var jo på tv senest i går å klaget over elendig fangst på spillermarkedet, så det skal bli fest der borte da.. hehe..

Kos det, er jo ikke akkurat som om vi bryr oss om det   :evil:
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Strand og Kippe, resten kan de ha i fred for meg :p

Nixon

Husk at det var en spiller som de kunne få nå, og ikke til sommeren. Vil ikke det da være naturlig at han ikke var midt i sesongen? Altså en som spiller i Norge.
Rød makt på Hansa

enavgutta

Jeg verken fatter og begriper ikke at Kvisvik har vurdert overgang til Fredrikstad allerede nå. Jeg trodde dette var noe han sa med tanke på mange år fram i tid. At en tomt på et sted som heter Saltnes i Fr.Stad er blitt et hus nå høres drøyt ut. Han fyren seriøse planer om å flytte? Jeg synes dette er skandøst om det skulle stemme. Raymond spiller jo nå på fremtidens beste lag i Norge. Vi skal ta gull og spille i Mesterligaen iløpet av de neste 4 årene. Fyren bør ta til fornuften. Det er her i Bergen potensialet ligger for hans videre suksess og fotballkarriere. Stemmer disse tingene eller er det bare røyk fra media dette? Er klar for å komme til bunns i dette spørsmålet.

Xminator

Jeg er overbevist om at Kvisvik vurderer å gå til en klubb der han kan leve litt på navnet og legge på seg 15 kilo noenlunde i fred. Før fylte 32.

Nemesis

Quote from: "Nixon"Husk at det var en spiller som de kunne få nå, og ikke til sommeren. Vil ikke det da være naturlig at han ikke var midt i sesongen? Altså en som spiller i Norge.


Kan stemme det at det er en som spiller i Norge. Tror jeg ikke POL ville reise særlig langt vekk i og med at det er torsdag i dag, og full fres på Bergen Travpark.... hehe
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

fettnok

det vi trenger er en høyrekant, venstrekant, og en arvtager til soma når han forsvinner.
ette går aaaaaldri bra!

Ricky

Ingen driver spillerjakt på måfå (uten penger) én dag før overgangsvinduet stenger. Scharner kom riktignok til klubben bare noen minutter før slutt sist, men det var som kjent et resultat av en langvarig interesse, med prøvespill og hele greien.
For min del tipper jeg Brann bygger seg opp til en "festlig" aprilspøk. I morgen får vi nyheten om at denne storfisken signerte i siste liten. Enten type Karadas/Rønningen eller en eller annen utenlandsk kjendis.

Men det er jo lov å ta feil :)

Nixon

Sliter ikke Helstad med litt lite spilletid der oppe ved Nidelven? Og har han ikke barn her i Bergen? (Eller var det Hassan?)

Det er lov å ha rett:)
Rød makt på Hansa

pags

Hadde det vært 1 april i dag,
så skulle jeg slengt meg på med Zidane spekulasjoner. Men jeg har en følelse at det hele er oppbygging av morgendagens BA forside.

På den annen side sitter det en gjeng med benkeslitere i Trondheim som ikke får spille tid, men fete penger hver måned. Mulig at noen av dem vil til et bedre lag, og en bedre by.

Candyman

Enig med det som blir sagt her, høres mest ut som en oppbygging av morgendagens aprilspøk. Så i morgen kommer jeg ikke til å tro på noe uansett, men føler meg rimelig sikker på at Brann kommer til å få en "ny" 1april spiller i en eller annen avis i morgen!!!

Men for å være seriøs. Brann sliter jo mest på høyre, selv om Gunntveit og Knudsen vil utgjøre en høyreside over middels tippeliga spør du meg.
Venstre siden er jo landslagsklasse.

Så hvem kan denne storspilleren være? Kan det være POL kan tenke seg Frode Johnsen på høyre. Han er jo den ved Nidelven som vil ha kontrakt lengre enn de vil tilby, så han hadde nok gjerne tatt på seg Branndrakten, og hadde nok kost seg med å frata RBK gullet i år. Kan det være han?? Jeg bare slenger det ut......
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nemesis

Etter å ha fått tygd litt på utspillet "stor" spiller, har jeg kommet frem til følgende:

Alt.1: 1.Aprilspøk, finner jo det ut i morgen.

Alt.2: Torstein Helstad.  (evt. Pål Strand/Rushfelt)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Vel, tror ikke det er snakk om Pål Strand. Det må være noen som sliter benken, spiller på ett middels lag og har kontrakt ut året eller en av utenlandsproffene som vil hjem.

Utenlandsproffer som har flagget seg hjemmover:
Svindal-Larsen
Flo
Rushfeldt

Benkeslitere:
Halve RBK

Ellers kan jeg ikke levende forestille meg hvem det kan være. Kanskje en ikke-norsk spiller?

Og vi får nok minst 1 aprilspøk vedrørende Brann og overganger. Eller omkring Stadion. Kommer ikke til å tro noe før 2. april uansett ;)

Nemesis

Quote from: "Xminator"Og vi får nok minst 1 aprilspøk vedrørende Brann og overganger. Eller omkring Stadion. Kommer ikke til å tro noe før 2. april uansett ;)


Husker det året BA annonserte at Stadion skulle flyttes ned på puddefjorden som flytende arena.....  den var det veldig mange som gikk på. I summetonen dagen etter krevde folk at alle skulle få redningsvester under setet osv osv.........  hehe
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Geir

ndelig SERIEMESTER

fettnok

blir nok en midtstopper
ette går aaaaaldri bra!

Candyman

Men halve RBK er vel ikke storspillere......tipper Frode Johnsen er den eneste som er aktuell derfra.

Ellers Xminator. Flo? Hvorfor tipper du han? Tore Andre? Nye treneren til Siena har jo sagt at han vil bygge opp ett nytt Siena rundt han. Tillitserklæring til tusen. Eller mener du Håvard??

Kommer heller ikke til å tro på noe før 2 april.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nemesis

Tror han mener Jostein :-)

Han er jo "stor" hvertfall av vekst...........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

oppedal

Quote from: "fettnok"det vi trenger er en høyrekant, venstrekant, og en arvtager til soma når han forsvinner.


hvorfor tror alle soma forsvinner?
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

BrannMann

Quote from: "oppedal"
Quote from: "fettnok"det vi trenger er en høyrekant, venstrekant, og en arvtager til soma når han forsvinner.


hvorfor tror alle soma forsvinner?


Det er bare et tidsspørsmål før han forsvinner.. han har jo lenge sagt at han vil ut i utlendighet.. så derfor tror alle at Soma forsvinner
jokomelk og brød og seriegull!!!

enavgutta

Liker aprilspøktanken. Hadde ikke vært dumt med en ny vri på det: Brann har sikret seg en ny toppspiller iløpet av natten og drøyer med å sprekke nyheten før 1.april. Forvirringen er i gang !

flow

Jeg har fått sms fra kilder som påstår at det er Frode Johnsen som er på vei til Bergen..  :D

Felt F forever

Er fortsatt ikke for seint, slik jeg tolker NFF;  

c) Ved overgang eller utlån av profesjonell spiller kan spilletillatelse for ny klubb kun gis i de årlige overgangsperiodene.
Følgende overgangsperioder gjelder for spill i Norge:
- Vintervinduet:  15.11 til 31.03.
- Sommervinduet:  01.07 til 31.08.

Kan bli en spennende natt foran maskinen. Men; litt kjipt at det er 1 april i morgen - sjøl om eg tenker at Per Ove`n ikkje tør å love oss en toppspiller, for så å si aprilsnarr...  :lol:

jako

Hvis det kommer en ny en nå så blir det enten en forsvarspiller høyreback/stopper eller venstrekant. Høyreback og venstrekant mangler vi dobbel dekning.
På høyrekanten har vi allerede tre spillere: Guntveit, Knudsen og Sanne så det regner jeg som uaktuelt. Da må det i såfall være en storspiller. Kanskje PFO  :o
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

DeeDee

Vel tviler sterkt på at det er Frode Johnsen. Han er rett og slett ikke god nok spør du meg. Ikke vil jeg ha han heller. Helstad på høyrekanten derimot. Det hadde vært konge!

flow

Jeg så Frode Johnsen i Bergen i påsken!

Felt F forever

Frode Johnsen er mer enn god nok for Brann... spørsmålet er om han løser problemene vi har med dårlig dekning på diverse plasser, eller bare bidrar til mer konkurranse der vi har bra dekning? Johnsen er en fleksibel herre, men...

Og - ka vil Bratseth ha for fjorårets toppscorer i tippeligaen, sjøl om han bare har et år igjen av kontrakten? Vil gjette 5 millioner, minst... og med ingen mulighet for å skaffe noen erstatning før vårsesongen, tror eg neppe det er aktuelt for trønderne å selge uansett...

monzilla

helstad og fakiri tilbake til brann. da har vi godt nok lag til gull.

flow

joda... Med Helstad og Fakiri tilbake!

Men jeg tviler sterkt på at Rosenborg la Helstad gå til Brann, og MIM sa at det ikke var Fakiri, så tviler sterk på at det er en av de!

Men det hadde vært konge!

fettnok

Det er  nesten garanter ikke helstad, vil si at johnsen er mye mer sannsynlig siden det er litt bråk rundt situasjonen hans oppi barteland. Men hvilken spillere er det brann trenger? Tror neppe at brann kjøper en "stor" spiller for at han skal sitte på benken.

spisser trenger vi ikke flere av med tanke på at vi har Sæternes, Winters, Dylan og Miller, tror neppe brann har lyst til å betale høy lønn til en som sitter på benken.

sentralt på midtbanen har vi Scharner, Andresen, Miller(kan spille begge plasser) og Haugen. Alle de er god nok til førstelaget. så da står vi igjen med venstrekanten som trolig ikke vil bli forsterket med en "stor" spiller før kvisen har dratt til plankebyen. Hvis kvisen blir skadet har Knudsen bevist at han kan steppe inn å gjøre en grei jobb.

På høyrekanten har vi Sanne, Gunntveit og Knudsen. Flinke spillere, men to av de kan spille på andre posisjoner(Gunntveit høyreback, Knudsen venstrekant). så høyrekanten kan vel sies å være aktuell siden den plassen er besatt av en "stjernespiller".

På høyrebacken har vi ørn 2 og Gunntveit. Jeg tror brann vil gi ørn 2 flere sjanser å hvis ikke det funker med han har vi Gunntveit som er branns mest undervurderte spiller.

Som midstopper har vi Soma og ørn å det er ikke usannsynlig at den soma forsvinner til sommeren, så den plassen skal man ikke se bortifra at brann vil forsterke med en "stor" spiller, ikke ment som noe hetsing mot klock men han har vel neppe den rutinen vi trenger i brann forsvaret. Kalvenes er jeg ikke sikker på hvor spiller :oops:, men han er så mye skadet, senest idag hinket han av treningsfeltet med en en ispose i sokken.
På venstrebacken har vi hanstveit som ikke trengs å bli skiftet ut.
Keeperplassen er tatt!

dette er vel en grei oppsumering av dagens brannlag å hvor vi eventuelt kan trenge forsterkninger/utskiftning.


Fettnok
ette går aaaaaldri bra!

Candyman

Men Johnsen kan jo spille høyrekant, hadde klart vært en forsterkning med en stor kraftig scoringsmaskin på høyrekant, nettopp der de millimeterpresise pasningene fra Raymond havner. Dere husker vel helvolleyen til Johnsen for kun kort tid tilbake. Han ville nok ikke jobbet mer en Martin Knudsen, men offensivt, ville nok han kunne utgjøre en stor trussel i nedslagsfeltet til Kvisvik'en....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

janjan

Er enig i ressonementet som går på at en stor spiller ikke er ment for benken. Dermed er det ingen spiss, fordi vi har tippeligaens beste spisspar i winters og sæternes. Ikke en venstrekant da Kvisvik er bankers. Ikke en sentral midtbane da Andresen/Scharner/Haugen/Miller er mer enn bra nok. Ikke en venstreback da Hanstveit har landslagsklasse. Da står vi igjen med høyreflanke, midtstopper og keeper. Mest tro har jeg på en midtstopper - dette er lagets svake punkt.

Mine forslag:
1. Lundekvam
2. Fakiri (pga fleksibilitet)
3. Myhre
4. Aprilspøk
5. Essidiri

Er det Frode Johnsen begynner jeg å grine. Hvilke andre midtstoppere kan være aktuellle? Og hvilke andre keepere?

Christian

Quote from: "janjan"
Mine forslag:
1. Lundekvam
2. Fakiri (pga fleksibilitet)
3. Myhre
4. Aprilspøk
5. Essidiri

Er det Frode Johnsen begynner jeg å grine. Hvilke andre midtstoppere kan være aktuellle? Og hvilke andre keepere?


Om det skal være aktuelle midtstoppere kan du glemme Lundekvam. Han kommer aldri til Brann no. Lurer på om eg leste et sted at han dessuten var innstilt på å bli i England karrieren ut.

Felt F forever

Tror absolutt ikkje det er Lundekvam - han har det som plommen i egget i England. Egentlig er det ganske begrenset med norske spillere som kan være aktuelle - hvilke norsk klubb har vilje til å gi fra seg en "topp"-spiller siste kveld før overgangsvinduet stenger? Utenom RBK i så fall, som har god dekning på de fleste plasser...

Per Ove har overrasket før, men tror ikkje vi får noen spillere før utgangen av dette vinduet... 3 1/2 time igjen! (håpehåpe)

andreas27

Quote from: "flow"Jeg har fått sms fra kilder som påstår at det er Frode Johnsen som er på vei til Bergen..  :D


så var det på an igjen.
ja helt sikre kildar å sant??
fikk en sms fra en kompis eg å,brann skal slutte md fotball og begynne å satse på bowling, alle spillerene skal selges utenom charlie som vist nok vant en lokal bowling tunerring som 13 åring.

vist det er noen nye offensive  spillere på vei tror jeg det må være essidiri, håper også det.
hadde ikke han krevd en bedre kontrakt av tromsø,hvordan gikk det?
vist ikke det er han er det nok en forsvarspiller.

fettnok

visst brann kjøper ny keeper nå blir det bare latterlig.
ette går aaaaaldri bra!

janjan

sikkert å finne under "players" her:

http://www.violafc.com/

Kai-Olai

Har bitt meg merke i at det bare er BA som skriver noe som helst om denne saken.. Eller tar jeg feil der?? I såfall må det jo være starten på en aprilspøk!?!?!?

kabelmann

Nei, det var TV2 Nettavisen som først skrev om denne saken. Om det er begynnelsen på en aprilsspøk fra deres side, så har ihvertfall BA gått på en stjernesmell.

Ville vært rart om en "riksdekkende" nettavis som TV2 Nettavisen skulle diske opp med en aprilspøk som egentlig kun rammer bergensere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

janjan

Det er nok John Carew ----- lol

Nixon

Finnes det noe som heter en begynnende aprilspøk?

Tror nok neppe det er tilfelle her. Er jo ikke så unaturlig at Brann jobber med nye spillere. Og egentlig veldig bra at de sikter såpass høyt som det virker som de har gjort i dette tilfellet. Så får vi bare håpe at han eller noen andre kommer til sommeren.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "Nixon"Finnes det noe som heter en begynnende aprilspøk?


Da må vi vel kanskje etterhvert ta høyde for at en aprilspøk kan "slå ned" alt i fra 24. mars til 7. april.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

andreas27

kan vel ikke være snakk om lillebroren til john arne risse vel??

Go Up