• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lagoppstillingen til sesongpremieren!!

Started by tintin, March 31, 2005, 12:23:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tintin

Mitt tips til lagoppstillingen mot molde:
Keeper: Opdal
v.back: Hanstveit
h.back: guntveit
stoppere: soma, bjarnarson
v.kant: kvisvik
h.kant: knudsen
sentral midt: andresen, scharner
spisser: winters, sæternes

Opdal er en god og habil keeper, det vil komme frem i år, ingen som presser han på plassen, det er et minus.

Hanstveit er og bankers, men vi har en god mann bak: Kalvenes.
Guntveit starter som høyre back, sigurdsson har et stykke frem enno, vist lite i vinter, håper og tror han kommer.
Soma og Bjarnarson har ingen reelle utfordrere på laget, Klock er vel nærmest her.

Kvisvik er soleklar, ingen bak som kan ta over, det er et stort minus.

Knudsen er også soleklar i mine øyne, hadde en god høstsesong, og vært bra i vinter. Sanne er et stykke bak. Skulle gjerne hatt TFL.

Andresen er brennsikker på laget hvis han holder seg skadefri, miller er et godt alternativ, Scharner og Haugen kommer til å knive om den andre plassen sentralt, men Scharner starter de fleste kampene, det er eg rimelig sikker på.

Angrepsduoen Winters og Sæternes er landets beste (i form) og stort mer er det ikkje å si om den saken, Big Mac kan gjøre det bra i år om han får sjansen, og Walde får vel noen sporadiske innhopp som i fjor.

Vi har en god stall!!!

Nixon

Vi har ikke en god stall. Vi har en god førsteellever som kan måle seg med hvem som helst i Norge. I tillegg har vi noen få gode spillere til. Men deretter har vi spillere som bare er grei nok.
Rød makt på Hansa

fettnok

kalvenes hinket av banen med enn ispose i sokken på trenning idag.
men robbie å martin viste bra tendenser under trenning idag så det kan bli gøy på stadion på søndag.
ette går aaaaaldri bra!


Kirk

Tror ikke det er så veldig sannsynlig at Andresen starter første kampen. Mannen har jo nettopp begynt å trene med ball. Tenker han kommer innpå siste halvtimen når Brann forhåpentligvis har en betryggende ledelse!

rbk1985

Deres reelle stall består altså av følgende:
Keepere: Kun Opdahl
Vensrebacker: Hanstveit og Kalvenes
Midtstoppere: Kun Soma og Bjarnason
Høyrebacker: Guntveit og Sigurdsson
Venstre midtbane: Kun Kvisvik
Sentral midtbane: Andresen, Scharner, Haugen, Miller og Storesund (?)
Høyre midtbane: Knudsen og Sanne
Spisser: Sæternes, Winters, Macallister og A Walde (+ Miller)

I tillegg har dere to unge keepere som har null førstelagserfaring og to stallfyllspillere i Klock og K Walde som kan spille i forsvar.

Quote from: "tintin"Vi har en god stall!!!


:roll:

Ingen reell dekning (spillere som holder et ok Tippeliganivå) på fire plasser (keeper, midtstopper 1 og 2 og venstre midtbane), pluss at høyresiden deres generelt sett lenge har vært en svakhet (noe dere har påpekt selv ved mange anledninger.

Dere HAR en veldig god førsteellever, men med f.eks Soma og Kvisvik ute i samme kamp, er dere sterk redusert. Likevel, ingenting hadde vært mer morsomt enn at Tippeligaen 2005 ville stått mellom RBK og Brann, og at kampen på Lerkendal 16. oktober blir en ren seriefinale :)

Lykke til med sesongen!

Xminator

Noe slikt ja. Nå er det 12 andre lag som ikke har sterkere stall og førsteelveren vår står seg sammenligning med alle lagene, inkludert RBK.

Og som de fleste av oss har erfart bittert; det er for vår del kampene mot de 7 dårligste lagene som avgjør om vi vinner gull eller ikke, ikke de to mot RBK ...

Geir

Brann har visst alltid et eller annet "psykisk" problem. Nå for tiden er det bortebanekomplekset. Det var også et hjemmebanekompleks for noen år siden, og komplekset mot å møte de anntatt dårligste lagene, særlig på hjemmebane. (husker vel Bryne og Moss spesiellt godt).

Høres for meg ut som litt psykopathjelp (unnskyld, psykologhjelp) kan løse mange problemer.
ndelig SERIEMESTER

rbk1985

Statistisk sett har hjemmelag en seiersprosent på ca 45%, ca 25% ender uavgjort og ca. 30 % vinnes av bortelaget. Det er derfor et vanlig fenomen at selv gode lag sliter på bortebane, men er dessto bedre på hjemmebane. Det er altså ikke en tilfeldighet at f.eks RBK klarer 1-1 hjemme mot Arsenal, mens vi blir utspilt og taper 5-1 borte 2 måneder senere, eller at dere banker Malmø 4-1 hjemme, men blir utspilt og taper 2-0 borte 2 måneder senere.

TERD

Quote from: "rbk1985"Deres reelle stall består altså av følgende:
Keepere: Kun Opdahl
Vensrebacker: Hanstveit og Kalvenes
Midtstoppere: Kun Soma og Bjarnason
Høyrebacker: Guntveit og Sigurdsson
Venstre midtbane: Kun Kvisvik
Sentral midtbane: Andresen, Scharner, Haugen, Miller og Storesund (?)
Høyre midtbane: Knudsen og Sanne
Spisser: Sæternes, Winters, Macallister og A Walde (+ Miller)


Ikke helt riktig, dette.

Kalven er en meget god midtstopper, og kan også spille venstreving. Det samme kan Knudsen.

Dersom vi ser for oss at noen av spillerne behersker mer en 1 plass på banen, har vi oppdekning på samtlige plasser, selv om den ikke er like god over alt. Venstrekanten har svakest dekning.

Forøvrig er jo det evigvarende problemet keeper-plassen. Middels på gode dager, og ingen bevist dekning.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Om Kvisvik må stå over en kamp, så ville jeg selv satt Kalvenes på backen og Hanstveit på midtbanen.


jako

Ikke søren om Miller blir vraket nå.
Da må han i såfall gå på en total formsvikt.

Og til opplysning til vår kjære RBK venn så er Sigurdsson bedre som stopper enn som høyreback. På samme måte som Bjørn Tore Kvarme.
Sigurdsson spiller stopper på landslaget, men er hentet til Brann som høyreback.

Men jeg er selvfølgelig enig i at RBK har en bedre stall en Brann. Men det er ikke nødvendigvis det som avgjører serien.
Husk at Bayern München vinner ikke hvert år i Tyskland, selv om de har den klart beste stallen.

Dessuten er ikke 26 kamper spesielt mye.

Men RBK er soleklar favoritt på papiret og det vil være en mega skandale om de ikke vinner.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Lurkin

Ikke glem at Sigurdsson kan spille midtstopper da..
Berømte Brann fra Bergen

Sharpy

Quote from: "Xminator"


Et herlig lite paradoks er det vel at foruten den sentrale midtbanen, er det på den utskjelte høyrekanten vi har jevnest og best dekning. Men på en del områder ER det tynt, og da spesielt på midtstopperplass, og på venstrekanten. Vi er voldsomt avhengige av at skrotten til Kvisvik holder seg skadefri, og vi trenger helt klart en backup der.

Samtidig syns jeg det er greit at vi ikke fyller opp benken med stjerner og konger. Joda, helt greit med et par solide alternativer, men det må være rom for en eller to unggutter på benken også.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1524727.ece

Miller forbereder seg på benken. Mye tyder på at Cato tar backen og at Knudsen spiller høyre kant når alvoret begynner. (BA nevner Sanne, men det må jo kun for å være hyggelig...:)

Men jeg hadde egentlig ikke fått med meg at kontrakten til Miller går ut allerede til sommeren. BA skriver i alle fall det. Blir han hvis han ikke får mye spilletid?
Rød makt på Hansa

`Nisse


Sharpy

Quote from: "Nixon"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1524727.ece

Miller forbereder seg på benken. Mye tyder på at Cato tar backen og at Knudsen spiller høyre kant når alvoret begynner. (BA nevner Sanne, men det må jo kun for å være hyggelig...:)

Men jeg hadde egentlig ikke fått med meg at kontrakten til Miller går ut allerede til sommeren. BA skriver i alle fall det. Blir han hvis han ikke får mye spilletid?


Han må nok spille tilnærmet fast for å være interessert i å signere ny kontrakt. Om han forsvinner, er det fryktelig dumt, i og med at dette er en av få Brannreserver som hadde forsterket en hvilken som helst eliteseriestall. Problemet til stakkars Miller er at Andresen og Winters i utgangspunktet er bedre...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KennethS

Kan vel ikkje skade og prøve Miller som høyrekant.
tå på Brann

KEO

Quote from: "KennethS"Kan vel ikkje skade og prøve Miller som høyrekant.


pr i dag så er knudsen en mye bedre høyre kant enn Miller, så korfor bruke Miller der???
Nu kør vi!

Tois

Opdal usikkerhet imorgen.. Torbjørnsen vikar.. Haraldsen på benken..

Candyman

Quote from: "KEO"
Quote from: "KennethS"Kan vel ikkje skade og prøve Miller som høyrekant.


pr i dag så er knudsen en mye bedre høyre kant enn Miller, så korfor bruke Miller der???


Ja, det er greit nok....men tror nok Miller er en bedre høyrekant enn Sanne...så hvorfor sier Mjelde at Knudsen skal spille en omgang, så har han Sanne i bakhånd. Vil heller se Miller en omgang på høyre. Han har jo en god skuddfot, og kan slå innlegg. Sanne sine innlegg har det jo med å treffe vilkårlig en eller annen plass....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

Quote from: "Candyman"Ja, det er greit nok....men tror nok Miller er en bedre høyrekant enn Sanne...så hvorfor sier Mjelde at Knudsen skal spille en omgang, så har han Sanne i bakhånd. Vil heller se Miller en omgang på høyre. Han har jo en god skuddfot, og kan slå innlegg. Sanne sine innlegg har det jo med å treffe vilkårlig en eller annen plass....


Miller skal erstatte Andresen når han går tom.
Rød makt på Hansa

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

KEO

[
Midtbane: Miller har i mine auge vore bedre enn Scharner den siste tida og fortjener å starte på midten. Håper Mjelde tør å prøve, istadenfor å falle tilbake på det "trygge" i Scharner. Begynner Mjelde vrakinga av Miller no igjen kan få han til å miste all sjølvtilliten han har bygd opp gjennom vinteren sia han fekk kjangsen mot Malmø på Stadion i november.

Vet ikke hvilke øyner du ser igjennom, men tross alt så har vell Scharner vert den eneste person som vi kan si har vært stabil brukbar i høst/vinter.
Så vist du foreslår å vrake scharner til fordel for Miller så vill jeg påstå å si at du eier lite fotball forståelse.
Nu kør vi!

Candyman

Quote from: "Bruiser"


Enig i alt, utenom at jeg bytter ut Sanne med Knudsen.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

Quote from: "Candyman"


Er helt enig! Vil mye heller ha Miller på kanten enn Sanne. Vil egentlig ha ganske mange andre på kanten enn Sanne slik han har spilt i vinter.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Bruiser"Venstrebekk: Hanstveit, sjølvskreven. Mangler utfordrer som kan komme inn og heve laget.


På venstrebacken (skriver man bekk på nynorsk?) har vi Kalvenes som har gjort noen meget gode innhopp vinter. Er en klar utfordrer selv om Hanstveit må spille dårlig over tid for å bli satt ut. Men svekker heller ikke den bakre firer nevneverdig, så det blir litt feil å si at han ikke hever laget.
Rød makt på Hansa

Xminator

Hellige .... Er heltedyrkingen av Miller kommet så langt at han regnes som "bedre" enn Scharner? :)

Miller vs Winters. Winters er klart bedre. Med skade/karantene på Winters er Miller klart valg som backup.
Miller vs Sæternes. Etter min mening konkurrerer de ikke om plassen. To veldig forskjellige spisstyper. Om Sæternes er skadet/karantene er etter min mening Dylan den beste reserven.

Miller vs Andresen. Vi vet jo ikke hva Andresen står for i Brann enda. Vi har sett hva Andresen står for mot Brann. Med skade/karantene på Andresen ville jeg brukt Miller som backup. Mjelde virker for å ha Haugen som førstevalg etter Andresen.
Miller vs Scharner. Som i sammeligningen med Sæternes er Miller enkelt og greit ingen erstatning. For lagets del håper jeg Scharner holder seg skadefri og uten kort i samtlige Brannkamper.

Kunne tenkt meg å se Miller på høyrekanten. Spiller Martin Knudsen resten av sesongen som mot VIF, så tror jeg ikke det skjer. Tviler egentlig på at Mjelde noensinne setter Miller på den kanten. Da må Knudsen *og* Sanne *og* Guntveit settes ut av spill :p

Miller kan fort spille samtlige 26 seriekamper for Brann. 6-8 av dem fra start. Det er Millers skjebne i Brann å ikke ha ekstremferdighetene til de han konkurrerer med. Samtidig er han klart 2. valg på flere posisjoner. Selv tror jeg ikke Miller er så veldig missfornøyd om anslaget mitt stemmer...

Nixon

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Bruiser"


Enig i alt, utenom at jeg bytter ut Sanne med Knudsen.


He he. Fikk ikke med meg at denne Bruiser vil ha Sanne på kanten istedet for Knudsen. Har han i det hele tatt sett Brann i vinter?
Rød makt på Hansa

Ben Dover

Storesund kan spille på plassen til Kvisvik, er dogg ikke en optimal erstatter. Jeg er mer redd for at de som har vært ute store deler av sesongoppkjøringen får tilbakeslag/ bruker langt tid å komme i form. Hvor viktig grunntrening er, evt. mangel på sådan.  Det er mange ting som kan gå gale.. Holder vi oss skadefri kan det bli artig.
lsker Brann

Bruiser

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Candyman"
Quote from: "Bruiser"


Enig i alt, utenom at jeg bytter ut Sanne med Knudsen.


He he. Fikk ikke med meg at denne Bruiser vil ha Sanne på kanten istedet for Knudsen. Har han i det hele tatt sett Brann i vinter?

Er du ei ræv kvar dag?

KEO: Miller har spelt bedre enn Scharner dei siste kampane og det er  ikkje til å nekte. Eg har respekt for andre sine meininger, men du veit tydligvis ikkje fnurten av kva du prater om.

Dessuten, ord deling..?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bruiser

Quote from: "Nixon"På venstrebacken (skriver man bekk på nynorsk?) har vi Kalvenes som har gjort noen meget gode innhopp vinter. Er en klar utfordrer selv om Hanstveit må spille dårlig over tid for å bli satt ut. Men svekker heller ikke den bakre firer nevneverdig, så det blir litt feil å si at han ikke hever laget.

Kalvenes er da vitterlig ingen "klar utfordrer"! IMO så er han langt frå det nivået som trengs.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bruiser

Quote from: "xminator"Miller vs Scharner. Som i sammeligningen med Sæternes er Miller enkelt og greit ingen erstatning. For lagets del håper jeg Scharner holder seg skadefri og uten kort i samtlige Brannkamper.

Overhodet ikkje enig. Miller har vist seg som ein enorm midtbanespeler på sitt beste, og var langt meir framtredande enn Scharner mot VIF.

Skal man dømme etter sist kamp så fortjener Miller ein plass på midtbana.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Candyman

Diskuterer du med deg selv eller Bruiser?? Man er vel ikke er ræv fordi man vil ha Knudsen i steden for Sanne....

Og hvis du mener at Sanne har bevist noe mer enn Knudsen, så må det jo være lov å spørre seg hvilken kamp du så det i!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

Rød makt på Hansa

Bruiser

Quote from: "Candyman"Diskuterer du med deg selv eller Bruiser?? Man er vel ikke er ræv fordi man vil ha Knudsen i steden for Sanne....

Og hvis du mener at Sanne har bevist noe mer enn Knudsen, så må det jo være lov å spørre seg hvilken kamp du så det i!

1, Nei det er man ikkje. Det har eg ikkje hevda heller. Knudsen er god, men allikevel føler eg Sanne kan bidra med meir.

2, Eg føler Sanne har det som skal til, men at han berre ikkje har fått det til. Ein god start på årets sesong framfor ein fullsatt Stadion vil nok hjelpe på sjølvtilliten.

Edit: Og hårsår er eg ihvertfall ikkje :=)
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Jeg vet ihvertfall hvem jeg foretrekker går i duell med Kihlberg av Miller og Scharner...

Nixon

Quote from: "Bruiser"Eg føler Sanne har det som skal til, men at han berre ikkje har fått det til. Ein god start på årets sesong framfor ein fullsatt Stadion vil nok hjelpe på sjølvtilliten.


Sanne er bedre enn han har vist. Der er vi enige. Men jeg synes Knudsen på sitt beste uansett er bedre.

Uansett vil Sanne få en omgang i morgen til å få selvtillit. Klarer han ikke det da klarer han det ikke foran Stadiontrollet neste helg.
Rød makt på Hansa

Bruiser

Quote from: "xminator"Jeg vet ihvertfall hvem jeg foretrekker går i duell med Kihlberg av Miller og Scharner...

Mkay.. Min er iaffall Miller. Han er jo så hissig at sjølv ein serber måtte gi tapt sist.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

andreas27

Quote from: "Bruiser"
Quote from: "Nixon"På venstrebacken (skriver man bekk på nynorsk?) har vi Kalvenes som har gjort noen meget gode innhopp vinter. Er en klar utfordrer selv om Hanstveit må spille dårlig over tid for å bli satt ut. Men svekker heller ikke den bakre firer nevneverdig, så det blir litt feil å si at han ikke hever laget.

Kalvenes er da vitterlig ingen "klar utfordrer"! IMO så er han langt frå det nivået som trengs.


kan hende at kalven ikke er en "vitterlig" utfordrer til v.backen men en VIRKELIG utfordrer er han.
skjønner ikke hvordan du kan si noe sånt? har du i det hele tatt sett brann i vinter?
ka med halmstad-brann kampen hvor kalven kansje hvar branns beste.
etter å ha vært borte i over et år står det virkelig respekt av det combacket han har gjort. og kalvenes holder nivået han var fast på SIL laget i 2003 sesongen som hvar en bra sesong for SIL.
kalven blir en skikkelig ufordrer på v.backen og kansje til og med i midtten?

Bruiser

Har ikkje sagt han er en "vitterlig utfordrer". Slå opp 'vitterlig' du om du ikkje forstår kva det betyr.

Kalvenes eig ikkje samme klasse som Hanstveit, dermed styrker ikkje han laget. Eg skulle gjerne sett ein som kunne utfordre Hanstveit om posisjonen istadenfor å vere stallfyll.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Quote from: "Bruiser"Kalvenes eig ikkje samme klasse som Hanstveit, dermed styrker ikkje han laget. Eg skulle gjerne sett ein som kunne utfordre Hanstveit om posisjonen istadenfor å vere stallfyll.


Så hvis vi kjøper en venstreback som "vitterlig" er bedre enn Hanstveit, så blir Hanstveit stallfyll og styrker ikke laget?
Rød makt på Hansa

andreas27


Xminator

Kalvenes styrker ikke førsteelveren. Han kan derimot gå inn og gjøre skikkelig jobb på venstrebacken om han må. Håper jeg ;)

Sharpy

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bruiser"Kalvenes eig ikkje samme klasse som Hanstveit, dermed styrker ikkje han laget. Eg skulle gjerne sett ein som kunne utfordre Hanstveit om posisjonen istadenfor å vere stallfyll.


Så hvis vi kjøper en venstreback som "vitterlig" er bedre enn Hanstveit, så blir Hanstveit stallfyll og styrker ikke laget?


Du skjønner det, Nixon, at en bred stall er en uting vi vil ha oss frabedt. Derfor vil vi gjerne kvitte oss med Miller, MacAllister og Haugen også. Ja, også våre to reservekeepere...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

janjan

Sanne har vært utrolig dårlig i vinter og vår. Dårlig selvtillit er sikkert litt av forklaringen, men Brann har ikke tid til å la en spiller med såpass beskjedent potensiale spille seg varm i trøyen på høyresiden. For det første er det defensive arbeidet hans mildt sagt svakt. Står langt unna i presset og får sjeldent eller aldri inn tacklinger. Er ingen ballvinner. I tillegg gjemmer han seg i det offensive spillet og går ikke på helhjerta løp. Klarer ikke å utnytte sin spisskompetanse - farten. I det hele tatt har han vært svak over lang tid og bør være fjerdevalg på høyrekanten. Både Knudsen, Guntveit og Walde må med respekt å melde være bedre alternativ.

naitsirk

Føler at diskusjonen om sanne vs knudsen utarter seg til ein diskusjon for eit anna lag.

Sikker på at det ikkje er nokon viking fans her inne!!!!!!!!!

Go Up