• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvisvik i samtaler med FFK

Started by Nixon, March 29, 2005, 05:50:55 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103502

- Jeg tror nok ikke Brann er så hyppe på å slippe meg, sier Raymond Kvisvik til VG.

Det kan jo tolkes dithen at Raymond egentlig mener at det er hipp som happ hvor han spiller. Hadde han fått lov kunne han reist på dagen. Nå skal man ikke tro alt man leser, men jeg kunne godt tenkt meg litt mer følelser for Brann...
Rød makt på Hansa

Xminator

Typisk avis-agurk.

Det skal uansett bli ekstra godt å slå FFK i år...

Nixon

Agurk eller ikke. Det pleier ofte å være ganske mye sannhet i slike saker. Vi kan jo se for oss at Brann velger å selge Kvisvik til FFK etter denne sesongen for å få penger for han. Alternativet vil jo være at han går gratis etter 2006-sesongen.

FFK har bra med ressurser og kan sikkert betale opp mot 5 mill. for han bare for å ta et tall. De har f.eks. han krimkrams-millionæren, og kanskje Chess vil utvide markedet i øst?
Rød makt på Hansa

BrannMann

tviler på at Kvisvik går til FFK når de har rykket ned...
jokomelk og brød og seriegull!!!

supporter78

Det er vel naturlig å flytte "hjem" på et tidspunkt. Antar at Brann har skaffet seg en ny habil venstreving til seriestart 2007.

enavgutta

Super-Ray er et vare og identitetsmerke for Brann. Raymond bør ikke tenke på FFK før han er 35-36. Dette burde ikke være noe tema nå en gang.

BL

Hansa-
Felt Z

enavgutta

Nettopp, stinkende bakgårsklubb der borte i plankebyen.

RC

Eirik Mjelde e vel klar til å ta over venstre flanken om to år...

Atlet Orvanger

Idar Vollvik finansierer Raymond sin overgangen til FFK.

Xminator

Er Mjelde god nok da? Seriøst og glem at han er branngutt, er Erik Mjelde egentlig god nok for tippeligaen? Vi vil nok få ett svar i årets 1. divisjon, men selv derfra er det ett langt steg til storspill for enn gullkandidat i tippeligaen. For jeg går ut fra vi er enige om to ting, vi vil ha Brann som gullkandidat, og vi vil ha storspill på venstrekanten (eller høyrekanten, eller begge steder :p)

tintin

Tror ikkje vi skal være brennsikker på at kvisvik fullfører kontrakten, med sæternes og andresen som nye "yndlinger" kan d fort skje at raymond blir litt i bakgrunnen... men han forsvinner ikkje i år, neste sesong er han nok i plankebyen...

enavgutta

Dummeste jeg har hørt. Super Ray blir hos oss. Enkelt og greit. Det hadde blitt Soltvedt-tog om noe annet skulle skje.

Xminator

Han blir i Brann minst ut 2006. Min mening er at Kvisvik er uerstattelig. 10 mål og minst like mange målgivende er enkelt og greit umulig å erstatte.

Geir

ndelig SERIEMESTER

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Professoren

Kan ikke forstå at han skulle gå før 2006, får bare håpe fredrikstad har rykket ned innen den tid. Om han skulle gå bak Branns rygg, noe jeg i likhet med Per Ove Ludvigsen aldri kan tenke meg.
Skulle det skje ville det bli reaksjoner. Og jo større stjerne, desto større reaksjoner, i Kvisviks tilfelle, store! Men tror bedre om raymond enn som så...


megleren

Fatter ikke at dere gidder å prate om dette. Det finnes ikke nok penger hos FFK til å kjøpe super Ray fri. FFk har ikke 15 mill å kaste vekk på han. Brann har råd til å si nei. Og før Brann har en fullgod erstatter lar de ikke han gå. Selv om super Ray skulle ønske dette selv. Noe han ikke gjør i følge han selv og velinfomerte kilder. Han ønsker seg et seriegull før han slutter her.. Sier han selv. Altså så blir han her i minst to sesonger til.
r og blir et sittesvin på Hansa

Kalinkasvingen

Sett at Raymond er lei og har lyst å flytte hjem. Blir det, i så tilfelle, ikke litt feil å tviholde på han?

P-K

Blir faktisk overrasket hvis Brann.no, BA ellet BT imorgen IKKE melder at Kvisvik ble Fredrikstadspiller i løpet av natten.

Men så vet vi jo alle hvilken dag det er imorgen...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Jupp.

Samtidig:
Dagens BA: Brann har prøvd å hente Pål Strand.
Dagens VG: Risholt er forsøkt "gitt" bort til en norsk toppklubb.

Konspirasjonsteori:
FFK prøvde å bytte Risholt mot Kvisvik, mens Brann prøvde å skaffe Pål Strand som erstatter. LSK veltet hele kortstokken.

Min mening om Kvisvik kontra Pål Strand. Ville vert en kjempetabbe av Brann. Kvisvik er en bedre fotballspiller.

Nixon

Vi kan godt komme i den situasjon at Brann selger Kvisvik til FFK etter denne sesongen. Først og fremst fordi Kvisvik selv vil flytte "hjem". Og selvsagt fordi man da vil få penger for han.

Blir vi da veldig svekket med denne Strand på kanten? Har jo hørt om han i flere år som en av de mest profilerte spillerne på LSK, uten at det trenger å si så mye.
Rød makt på Hansa

KNUDSEN

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

abe78

Finner dette litt merkelig. Om dette stemmer så betyr det at Fredrikstad har hatt seriøse samtaler med Kvisvik. Det må i hvert fall bety at Chess tror det.

Om dette stemmer er Chess virkelig lojal overfor Brann og det liker vi vel....
.og husk!

P-K

Quote from: "abe78"Finner dette litt merkelig. Om dette stemmer så betyr det at Fredrikstad har hatt seriøse samtaler med Kvisvik. Det må i hvert fall bety at Chess tror det.

Om dette stemmer er Chess virkelig lojal overfor Brann og det liker vi vel....


Det betyr vel helst at Idar ikke er dum.

Gjett hvor mange kunder Chess hadde mistet i Bergen dersom de hjalp Fredrikstad med å kjøpe Raymond...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Eller du kan tolke det slik: Kvisvik/Brann takket nei (om motivasjon var gjennsidig ønske om brann-spill eller manglende svar fra pål strand blir spekulasjon), dealen med FFK var plutselig dårligere for Chess.

Er langt fra sikkert Chess hadde trukket seg om Kvisvik faktisk gikk til FFK ;)

Det er også utrolig dårlig gjort å avslutte overgangsmarkedet 1. april .. Vi kan jo ikke tro på den dritt i morgen...

Candyman

Quote from: "enavgutta"Dummeste jeg har hørt. Super Ray blir hos oss. Enkelt og greit. Det hadde blitt Soltvedt-tog om noe annet skulle skje.


Ja, og det har vi jo hatt før, så det beviser vel ingenting.

Nei, Raymond blir hos oss!! Basta!! Er faen meg lei av at vi skal selge oss til pengene. Det er like langsiktig tankegang som å pisse i buksen for å holde varmen på kvamskogen. Slik var det for noen år siden. Selge selge selge.....

Vi skal spille oss til pengene. Sånn RævBK har gjort det gjennom flere år. Det året vi vinner serien, da blir det CL på oss og. Og da kommer pengene trillende. Man må tenke litt langsiktig. Kan ikke huske å noengang hatt så mange sterke navn på blokken før seriestart. Blir det kollektive og bra nå, så blir det mange poeng i serien i år. Jevnt og trutt.

Og hvis noen har lyst å komme med standardsvaret: "Vi er nødt til å selge spillere for å få økomomien til å gå rundt" på innlegget mitt, så vennligst la være. Jeg er ikke enig, kommer aldri til å bli enig. Selger vi to toppspillere for 20 millioner, vel så har vi fått inn 20 millioner. Gjør det at vi detter fra eliteseriegull til 3 plass, vel så er vi like langt. Hadde vi beholdt de hadde vi allikevel kunne tjent disse 20, OG beholdt begge spillerne. Skal vi bli størst i Norge, må vi tenke størst. So is it bare....

Raymond blir her!! Gamle styret i Brann ville solgt han på 5 minutt for lommerusk og ett års forbruk av kaffe....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Nå er Kvisvik mot Pål Strand rimelig langsiktig da. Litt for langsiktig etter min mening :p

Candyman

Skjønner ikke helt hva du mener Xminator, men Kvisvik og Strand er jo like gamle, aldersforskjellen er vel 1 år og 4 måneder, så hva som eventuellt er mer langsiktig med Strand kan de som mener det godt svare på. Antar at du ikke mente det :)

Ser herr Strand har scoret 16 mål for Lsk på 138 kamper fordelt på 6 sesonger. Kvisvik har scoret 47 mål for Brann de siste 7 sesongene fordelt på 128 kamper. Det gir ett snitt på 0,37 mål per kamp for Kvisvik og 0,11 for Strand. Han scorer altså over 3,5 ganger så ofte. Og når vi i tillegg vet hvor mange målgivende Kvisvik har per sesong, så kan alle se at denne mannen er verd sin vekt i gull på stadion. Kan aldri tenke meg Strand har like mange målgivende pasninger, men dette har jeg ikke statistikk på.

Så de kan bytte han mot Strand de som vil.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Er Kvisvik fortsatt en bedre spiller i 2007? I 2005 og 2006 uten tvil. Har liksom vanskelig for å forestille meg en 33 år gammel Kvisvik i toppform... Pål Strand virker som den mer evigunge typen.

Ikke nødvendig å sette seg på defensiven Candyman, det vil være en kardinaltabbe å bytte Kvisvik ut med Pål Strand. Selv om det er verdt å merke seg at Pål Strand var på VG laget flere ganger enn Kvisvik i fjor ;) Men å bytte bort en spiller som scorer mer enn de fleste angripere og avgjør omtrent annehver kamp han spiller - ja det er idioti...

Go Up