• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bjørn Helge Riise

Started by Lennono8, March 28, 2005, 11:32:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lennono8

Riise jr. dominerer høyrekanten på laget sitt i Belgia, og vurderer sterkt en retur til Norge etter sesongen. Dette er vel en spiller vi bør se nærmere på?!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=271717
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=271720

Geir

Helst ikke. Da ender det nok opp med at moren hans styrer hele klubben til slutt.
ndelig SERIEMESTER

Nixon

Hvorfor ikke? Gode U-21 landslagsspillere må man se nærmere på. Og en fin bonus vil jo være at storebror Riise vil spille på lag med lillebror en gang. Og hvorfor ikke på Stadion?:)
Rød makt på Hansa

aquascutum

brødrene riise sier i artikkelen at de er veldig forskjellig som fotballspillere, men når ser på bildet fra VG nett kan ikke jeg se at de ligner på noen som helst andre områder heller.
vi vet at moren deres er flink å slenge rundt med kjeften, men det jeg vil frem til med denne anekdoten er at kanskje hun er flink til å slenge rundt med andre deler av kroppen også.
disse to såkalte riise brødrene kan vel aldri være ekte brødre?

men de må gjerne få lov til å spille på brann for det.

BRANN SERIEMESTER 2005!
asualhilsen fra felt å
ANAL!

Geir

Han er helt sikkert en god spiller og en vi kan ha bruk for, men da bør det inn i kontrakten hans at moren skal holde seg LANGT unna. Bare se hva som skjedde i Aalesund
ndelig SERIEMESTER

jako

Hallvar Thoresen skrøt uhemmet av Ystaas også, uten at jeg avskriver lillebror Riise av den grunn. Men jeg tviler på at han er noe særlig bedre enn de vi har allerede.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

DeeDee

Riise- brødrene. Vil der virkelig ha de til klubben? Helt utrolig. Værre personligheter enn de to klovnene der skal du leite lenge etter. Uff. Blir kvalm bare ved tanken på John Arne Riise i Branndrakt.

Nixon

Quote from: "DeeDee"Riise- brødrene. Vil der virkelig ha de til klubben? Helt utrolig. Værre personligheter enn de to klovnene der skal du leite lenge etter. Uff. Blir kvalm bare ved tanken på John Arne Riise i Branndrakt.


Det jeg synes er helt utrolig er supportere som hele tiden hever seg over klubben. Og klubbens beste. Er spilleren god nok til å heve laget er det uinteressant hvem spilleren er. Eller vil vi ikke bli et stabilt topplag og vinne serien regelmessig de neste årene?
Rød makt på Hansa

Lennono8

Det har vel aldri vært snakk om å kjøpe hverken moren eller broren. Det er Bjørn Helge Riise vi snakker om. At Brann skal hente en etablert Liverpool-spiller eller en overivrig mor er vel ikke aktuelt i nærmeste fremtid. Jeg tror ihvertfall Bjørn Helge kunne vært en veldig spennende tilvekst på høyresiden. Men da må vi handle før flere får opp øynene for han.

fanagutt

høres veldig spennende med denne Riise, har ikke sett ham i aksjon, men har hørt han skal være bra. Er spillere med vilje og fotballferdigheter som trengs, er han som broren så vil han vel løpe seg ihjel på stadion for å imponere..
rann

Geir

Husker at han som 16-åring ble regnet som et større talent enn broren, og bør jo ha fått utvikle seg endel i belgisk eliteserie, selv om det er for svakere klubber der han har spilt.
ndelig SERIEMESTER

enavgutta

Forstår ikke helt hvorfor denne fyren i det hele tatt diskuteres her på forumet.

Xminator


Lennono8

Quote from: "enavgutta"Forstår ikke helt hvorfor denne fyren i det hele tatt diskuteres her på forumet.


Hvorfor forstår du ikke det? Skal vi slutte å diskutere spillere som vi mener kan forsterke laget? Det er vel ingen hemmelighet at Brann har vært på jakt etter en ny høyrekant, og her er det snakk om en ung, lovende spiller med internasjonal erfaring som ønsker å spille i Norge. Han må jo i aller høyeste grad diskuteres her på forumet.
RBK og VIF har jo forsterket laget med hver sin solide høyrekant foran sesongen, kanskje blir Riise vårt nye stjerneskudd?

enavgutta

Regner med folk har skjønt at når Brann lot TFL-toget gå, så blir det ikke noen ny høyrekant denne sesongen.

Høyrebacken

Jeg koblet Riise i retning av Brann jeg også da jeg leste artikkelen i VG i dag, og jeg for min del ville ikke hatt noen ting i mot å se han i Brann drakten en gang.
Det som er synd er at enkelte her inne må ha fordommer av ett eller annet slag, siden det ofte snakkes om at sånn og sånn spillere må ikke ende opp i Brann. "Christer George er ikke velkommen her siden han har spilt for RBK." "Trøndere skal vi ikke ha i Brann", und såweiter.
Sånn går ikke an.
Bjørn Helge Riise er en ung lovende spiller som allerede har ganske bra erfaring fra internasjonal fotball (Standard Liege, FC Brussels), og det at han i følge rapportene blomstrer på høyrekanten til et bunnlag i Belgia vitner jo om en spiller i medgang som er på full fart framover. At moren hans er noe for seg selv for heller være, jeg mener, det blir i tilfelle ikke moren som skal spille høyrekant om han skulle komme til Brann.
Det er også en kjent sak at Brann lenge nå har hatt et visst problem med høyrekanten, og skulle Riise finne det for godt å spille for Brann ville vi få en hurtig, teknisk, ung og god høyrekantspiller.
Dette blir jo bare hypoteser og spekulasjoner, men dersom han vil bort fra Brussels (eller Standard Liege) til sommeren må vi regne med at Per-Ove har øyne og ører åpne.
Uansett, jeg ville gjerne sett Riise i Branndrakt.
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

Nixon

Quote from: "enavgutta"Regner med folk har skjønt at når Brann lot TFL-toget gå, så blir det ikke noen ny høyrekant denne sesongen.


Du er vel knapt nok et sannhetsorakel.
Husker en gang i høst da du skrev noe sånt som dette...
La meg nå se om jeg husker det rett...

Ja som, jeg har hevdet mange ganger. GLEM ANDRESEN. Verken fatter å begriper hvor dette har startet hen og at pressen kjøper det. Denne fyren kommer aldri til Brann og godt er det.

:)
Rød makt på Hansa

sveines

Bjørn Helge Riise - NEI TAKK!

Mulig han spiller bra i bakgården i Belgia, men her i Norge klarte han ikke å spille seg inn på Aalesund og 1. divisjon (har vel aldri spillt høyere enn 2. divisjon).

Og Bjørn Helge Riise i Brann vil være ødeleggende for klubben, på grunn av agent-fi&%# han har til mor. Ser for meg at han ikke får spille (noe som er svært sannsynlig), så lager den ho&% bråk!!
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

DeeDee

Quote from: "Nixon"
Quote from: "DeeDee"Riise- brødrene. Vil der virkelig ha de til klubben? Helt utrolig. Værre personligheter enn de to klovnene der skal du leite lenge etter. Uff. Blir kvalm bare ved tanken på John Arne Riise i Branndrakt.


Det jeg synes er helt utrolig er supportere som hele tiden hever seg over klubben. Og klubbens beste. Er spilleren god nok til å heve laget er det uinteressant hvem spilleren er. Eller vil vi ikke bli et stabilt topplag og vinne serien regelmessig de neste årene?


Jeg hever meg ikke over klubben. Jeg er klubben. Altså en del av den. At du kan si ting som at det er uinteressant hvem spilleren er, bare han er god nok sier jo litt om hvor du har hjertet(eller hodet) ditt. Riktig personlighet er viktig i en spillergruppe. Se på Runar Normann, Frank Strandli etc. Folk som ødelegger miljøet. Vil vi ha slike folk? Ikke jeg ihvertfall. Riise- familien dra til he......

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jo selvfølgelig vil vi ha et stabilt topplag, men vi må også ta vare på stoltheten vår og ikke signere alt som kommer rekende. Det har vi brent oss på før. Det er da ingen motsetning mot å velge de riktige typene og å få et stabilt topplag.

Vil heller ha f.eks Essidiri:

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=75619

enavgutta

Nixon, når det gjaldt Andresen så tror jeg det var mange som fikk seg en solid overraskelse. Jeg tror vi var en god del som ikke skjønte noen ting der. Bra at Brann klarte å sette oss skeptikere på plass på en gangs skyld. Håper derimot det skal mer til for å få munnkurv her på forumet ;-)

Nixon

Quote from: "DeeDee"Jeg hever meg ikke over klubben. Jeg er klubben. Altså en del av den. At du kan si ting som at det er uinteressant hvem spilleren er, bare han er god nok sier jo litt om hvor du har hjertet(eller hodet) ditt. Riktig personlighet er viktig i en spillergruppe. Se på Runar Normann, Frank Strandli etc. Folk som ødelegger miljøet. Vil vi ha slike folk? Ikke jeg ihvertfall. Riise- familien dra til he......


Jeg er den første til å være enig i at nye spillere skal passe inn i spillergruppen. Jeg vet at Mjelde er svært opptatt av det. Men poenget mitt var at supportere sitter her og ikke vil ha spillere på meget sviktende grunnlag; fordi de ikke liker han. Og det er å sette seg selv foran klubben. Vet f.eks. du hva slags personlighet lillebror Riise har? Tror ikke det. For alt de vi vet er han en kjernekar som hadde funnet sin plass i troppen uten problemer. Og drit nå i moren hans. Hun kommer ikke med på lasset til Brann slik hun heller ikke har gjort det i Liverpool. Det der er stort sett meget oppskrytt.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "enavgutta"Nixon, når det gjaldt Andresen så tror jeg det var mange som fikk seg en solid overraskelse. Jeg tror vi var en god del som ikke skjønte noen ting der. Bra at Brann klarte å sette oss skeptikere på plass på en gangs skyld. Håper derimot det skal mer til for å få munnkurv her på forumet ;-)


Joda, det var jo en stor overraskelse. Og sikkert litt lusent av meg å trekke det frem etter såpass lang tid. Men jeg kunne ikke dy meg!:)
Rød makt på Hansa

jkippers

Quote from: "Høyrebacken"
Bjørn Helge Riise er en ung lovende spiller som allerede har ganske bra erfaring fra internasjonal fotball (Standard Liege, FC Brussels), og det at han i følge rapportene blomstrer på høyrekanten til et bunnlag i Belgia vitner jo om en spiller i medgang som er på full fart framover.


Sant nok. Men jeg får det ikke helt til å rime at han nå vender blikket tilbake til Norge. Som den (u)heldige leser av Sunnmørsposten har jeg blitt utsatt for mange spaltemetre om unge Riises skyhøye ambisjoner. Mye blekk har blitt brukt på å beskrive hvor vanvittig langt han mener han kan nå osv. osv.  Hvis han nå plutselig er fornøyd med norsk Tippeliga, tyder det på at han kanskje ikke er så ettertraktet som Hallvar Thoresens beskrivelser skulle tilsi.

Det kan jo hende han ser på Norge som springbrett for sprang nr. 2 til Europa. Og objektivt sett bør vi selvsagt alltid vurdere nøye u-landslagsspillere. Men jeg er skeptisk.
Gull 09

Henki

Klart POL og co. bør vurdere om de skal gjøre et framstøt overfor Bjørn Helge Riise, fyren har internasjonale erfaring som U21-landslagsspiller og fra spill i utlandet og har sagt at det kan være aktuelt å spille i Norge etter denne sesongen. Det bør jo være tre gode grunner til å ta en ekstra titt på ham.
Ballen skal fremover!

KEO

Quote from: "Henki"Klart POL og co. bør vurdere om de skal gjøre et framstøt overfor Bjørn Helge Riise, fyren har internasjonale erfaring som U21-landslagsspiller og fra spill i utlandet og har sagt at det kan være aktuelt å spille i Norge etter denne sesongen. Det bør jo være tre gode grunner til å ta en ekstra titt på ham.


Gutten er nok en god fotball spiller, men jeg tror nok det er en del yngre spillere her i bergens regionen som har bort i mot de samme kvaliteten som han.
BHR hadde nok ikke pr dags dato kunne spille seg til en fast plass på Brann laget og da synest jeg att vi bør satse litt på lokale talenter. Tross alt så er det jo litt gøy vist det spiller eneller to bergensere på Brann.  Så nei takk til den unggutten.
Nu kør vi!

Xminator

Det er egentlig utrolig hvor mange unge lovende gode talenter det finnes i Bergen.

Henki

Quote from: "Xminator"Det er egentlig utrolig hvor mange unge lovende gode talenter det finnes i Bergen.


Jepp, nevn en lokal spiller som kunne forsterket høyrekanten i Brann pr. dags dato.
Ballen skal fremover!

RC

Quote from: "Henki"
Quote from: "Xminator"Det er egentlig utrolig hvor mange unge lovende gode talenter det finnes i Bergen.


Jepp, nevn en lokal spiller som kunne forsterket høyrekanten i Brann pr. dags dato.



Det er mange gode unge, men hvor lenge siden er det en bergenser har slått skikkelig gjennom som fotball spiller på toppnivå?
Jobben som gjøres med talentene her er tragisk. Brann har ikkje fått frem gode unge spillere, selv ikkje når juniorene vant NM klarte de det. Det er nok kvalitet... Men noen må ta tak i det!

viks

Quote from: "sveines"Bjørn Helge Riise - NEI TAKK!

Mulig han spiller bra i bakgården i Belgia, men her i Norge klarte han ikke å spille seg inn på Aalesund og 1. divisjon (har vel aldri spillt høyere enn 2. divisjon)


Jeg mener og huske at Brann hentet en annen spiller fra B laget til en bakgårdsklubb i Belgia for ikke så mange månedene siden...

Det er ikke dermed sagt at jeg ønsker Riise til Brann, men mer for og illustrere at den Belgiske ligaen holder vel så godt nivå som TL, og sannsynligvis bedre..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Skotten

Diskusjonen bakgårdsliga vs..(ja, hva heter det motsatte) er ganske kjedelig. Og erkjenner vi at Norge og alle fotballspillende land er en del av en større helhet, så er vi alle noen andres bakgårdsliga. Og dersom Brann ikke skal belemre seg med spillere fra svakere klubber og ligaer, så hadde vi ikke sett noe til Olofinjana på stadion heller.

Bjørn Helge Riise er U-21 landslagsspiller, og det er helt naturlig at Brann holder et øye med ham. Hva gjelder mødre, så får de ikke kontrakt med Brann. Heldigvis.

Når det er sagt, så leker nok Pol Pot med tanken på lettsindige, kvinnelige agenter på kontoret hans. Han er nok allerede inne på tanken om å stikke innom oasen og kjøpe stearinlys for å ta imot Berit Riise like før overgangsfristen går ut.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

tintin

Riise er sikkert ingen dum spiller han, men syntes likevel at Knudsen har en del å fare med. Høst sesongen i fjor, og det eg har sett av han i vår, virker  veldig bra. Syntes Martin fortjener høyre kanten i år, og tror han blir en av våre beste spillere denne sesongen!!! Mer bekymret for høyre backen eg...

DeeDee

Dum er han nok. Han er tross alt broren til John Arne, men for all del han er sikkert en god spiller likevel.

Kagain

Det ER jo faktisk ikke verre at man ber han på et prøvespill. Nekter han så er han gjerne litt for høy i hatten og kunne dermed ha forsuret det tross alt ganske gode miljøet det virker som det er i troppen.

Kommer han, men imponerer ikke så sender man han bare på "høve og ræv" ut av klubben.

Kommer han og imponerer, og samtidig er mulig å få fatt i for en skapelig sum, så er vel ingenting bedre enn det?

sveines

Quote from: "DeeDee"Dum er han nok. Han er tross alt broren til John Arne, ...............
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Nixon

Quote from: "sveines"Men tilbake til fotball; tenk ikke tanken en gang på at han skal være i stand til noen gang og bli god nok for Brann. han er det ikke no, blir det aldri!


Er dette en konklusjon basert på noe som helst fotballfaglig? Eller vil man bare tøffe seg fordi en spiller som heter Riise til etternavn er et naturlig mobbeobjekt?

Jeg vil nå si at en spiller som er på U21-landslaget. Og som utmerker seg der som en som starter kampene og blir kåret til banens beste. Og som atpåtil skårer mål. En slik spiller må man jo bare ta en nærmere titt på. Kanskje han ikke er rette typen. Det får så være. Men da har man gjort et skikkelig grunnarbeid.

Så får vi bare være glad for at ledelsen i Brann ikke består av slike snørrhovne bedrevitere som overnevnte bidragsyter.
Rød makt på Hansa

Sharpy

Quote from: "Nixon"
Quote from: "sveines"Men tilbake til fotball; tenk ikke tanken en gang på at han skal være i stand til noen gang og bli god nok for Brann. han er det ikke no, blir det aldri!




Jeg vil nå si at en spiller som er på U21-landslaget. Og som utmerker seg der som en som starter kampene og blir kåret til banens beste. Og som atpåtil skårer mål. En slik spiller må man jo bare ta en nærmere titt på.


Nei, nei, Nixon! Nå tar du helt feil! Kvaliteten på spillerene er helt uvesentlige! Slektsskapet, derimot! Jeg ville selvfølgelig aldri hatt Steffen Iversen til klubben! Selvsagt ikke! Og sønnen til Matta? Ikke narr meg til å le...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Digresjon:

Sønnen til Matta ja. Der har vi et stort talent. Vi har vel ikke hatt "sønnen til" en gammel Brannspiller siden Sondre Jensen som vel fikk noen kamper i 1990 og 1991. Der har vi gått glipp av mange gode fotballspillere. Men sånn blir det gjerne når det talentfulle avkommet til Anders Giske er en jente.

Men har ikke Ahlsen noen gutter som bor i Bergen? Spiller de fotball?

Det eneste vi har for øyeblikket er en svigersønn til...:)
Rød makt på Hansa

sveines

Quote from: "Nixon"
Quote from: "sveines"Men tilbake til fotball; tenk ikke tanken en gang på at han skal være i stand til noen gang og bli god nok for Brann. han er det ikke no, blir det aldri!


Jeg vil nå si at en spiller som er på U21-landslaget.  En slik spiller må man jo bare ta en nærmere titt på.
.


Det at han spiller på U21 landslaget er ikke noe kvalitetsstempel i seg selv. Sjefen der er Halvar Thoresen. Ikke har han oppnådd noe suksess som sjef for noe lag, ei heller har U21 landslagets resultater vært i den klasse som det har vært før Thoresens tid.

Kast ikke bort tiden på Bjørn Helge Riise!
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Sharpy

Og han måtte de attpåtil plukke ned fra en bølge.

Nei, jeg gleder meg til vi får en slegge i midtforsvaret. Ulfstein har fått noen søte små han?
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Sharpy

Quote from: "sveines"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "sveines"Men tilbake til fotball; tenk ikke tanken en gang på at han skal være i stand til noen gang og bli god nok for Brann. han er det ikke no, blir det aldri!


Jeg vil nå si at en spiller som er på U21-landslaget.  En slik spiller må man jo bare ta en nærmere titt på.
.


Det at han spiller på U21 landslaget er ikke noe kvalitetsstempel i seg selv. Sjefen der er Halvar Thoresen. Ikke har han oppnådd noe suksess som sjef for noe lag, ei heller har U21 landslagets resultater vært i den klasse som det har vært før Thoresens tid.

Kast ikke bort tiden på Bjørn Helge Riise!


Denne må jeg nesten huske på, sånn i tilfelle Brann en gang i framtiden skulle bli interessert i et ungt talent...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

AlexS

Quote from: "Nixon"
Quote from: "DeeDee"Jeg hever meg ikke over klubben. Jeg er klubben. Altså en del av den. At du kan si ting som at det er uinteressant hvem spilleren er, bare han er god nok sier jo litt om hvor du har hjertet(eller hodet) ditt. Riktig personlighet er viktig i en spillergruppe. Se på Runar Normann, Frank Strandli etc. Folk som ødelegger miljøet. Vil vi ha slike folk? Ikke jeg ihvertfall. Riise- familien dra til he......


Jeg er den første til å være enig i at nye spillere skal passe inn i spillergruppen. Jeg vet at Mjelde er svært opptatt av det. Men poenget mitt var at supportere sitter her og ikke vil ha spillere på meget sviktende grunnlag; fordi de ikke liker han. Og det er å sette seg selv foran klubben. Vet f.eks. du hva slags personlighet lillebror Riise har? Tror ikke det. For alt de vi vet er han en kjernekar som hadde funnet sin plass i troppen uten problemer. Og drit nå i moren hans. Hun kommer ikke med på lasset til Brann slik hun heller ikke har gjort det i Liverpool. Det der er stort sett meget oppskrytt.


John Arne Riise er da en kjernekar. Blærete muligens, men han hadde med sikkerhet vært en stor tilvekst til spillergruppen. Har kommet der han er i dag pga. en iherdig arbeidsinnsats og stor profesjonalitet, humøret er også nærmest alltid på topp. Men lillebror har kanskje et rulleblad fra tidligere som tilsier at han kan være en negativ faktor for spillergruppen, eller hva er problemet?

sveines

Quote from: "AlexS"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "DeeDee"Jeg hever meg ikke over klubben. Jeg er klubben. Altså en del av den. At du kan si ting som at det er uinteressant hvem spilleren er, bare han er god nok sier jo litt om hvor du har hjertet(eller hodet) ditt. Riktig personlighet er viktig i en spillergruppe. Se på Runar Normann, Frank Strandli etc. Folk som ødelegger miljøet. Vil vi ha slike folk? Ikke jeg ihvertfall. Riise- familien dra til he......


Jeg er den første til å være enig i at nye spillere skal passe inn i spillergruppen. Jeg vet at Mjelde er svært opptatt av det. Men poenget mitt var at supportere sitter her og ikke vil ha spillere på meget sviktende grunnlag; fordi de ikke liker han. Og det er å sette seg selv foran klubben. Vet f.eks. du hva slags personlighet lillebror Riise har? Tror ikke det. For alt de vi vet er han en kjernekar som hadde funnet sin plass i troppen uten problemer. Og drit nå i moren hans. Hun kommer ikke med på lasset til Brann slik hun heller ikke har gjort det i Liverpool. Det der er stort sett meget oppskrytt.


John Arne Riise er da en kjernekar. Blærete muligens, men han hadde med sikkerhet vært en stor tilvekst til spillergruppen. Har kommet der han er i dag pga. en iherdig arbeidsinnsats og stor profesjonalitet, humøret er også nærmest alltid på topp. Men lillebror har kanskje et rulleblad fra tidligere som tilsier at han kan være en negativ faktor for spillergruppen, eller hva er problemet?


Ja, han var overhode ikke noe positivt element for spillergruppen da han var i Aalesund. Han ble sutrete og sur da han som 18-19 åring ikke fikk spille på A-laget, og ville ikke skrive ny kontrakt med klubben. Glemt Tommy Knarvik?
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

AlexS

Quote from: "sveines"
Quote from: "AlexS"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "DeeDee"Jeg hever meg ikke over klubben. Jeg er klubben. Altså en del av den. At du kan si ting som at det er uinteressant hvem spilleren er, bare han er god nok sier jo litt om hvor du har hjertet(eller hodet) ditt. Riktig personlighet er viktig i en spillergruppe. Se på Runar Normann, Frank Strandli etc. Folk som ødelegger miljøet. Vil vi ha slike folk? Ikke jeg ihvertfall. Riise- familien dra til he......


Jeg er den første til å være enig i at nye spillere skal passe inn i spillergruppen. Jeg vet at Mjelde er svært opptatt av det. Men poenget mitt var at supportere sitter her og ikke vil ha spillere på meget sviktende grunnlag; fordi de ikke liker han. Og det er å sette seg selv foran klubben. Vet f.eks. du hva slags personlighet lillebror Riise har? Tror ikke det. For alt de vi vet er han en kjernekar som hadde funnet sin plass i troppen uten problemer. Og drit nå i moren hans. Hun kommer ikke med på lasset til Brann slik hun heller ikke har gjort det i Liverpool. Det der er stort sett meget oppskrytt.


John Arne Riise er da en kjernekar. Blærete muligens, men han hadde med sikkerhet vært en stor tilvekst til spillergruppen. Har kommet der han er i dag pga. en iherdig arbeidsinnsats og stor profesjonalitet, humøret er også nærmest alltid på topp. Men lillebror har kanskje et rulleblad fra tidligere som tilsier at han kan være en negativ faktor for spillergruppen, eller hva er problemet?


Ja, han var overhode ikke noe positivt element for spillergruppen da han var i Aalesund. Han ble sutrete og sur da han som 18-19 åring ikke fikk spille på A-laget, og ville ikke skrive ny kontrakt med klubben. Glemt Tommy Knarvik?


Selvsagt har jeg ikke glemt Tommy Knarvik. Hvordan, da? Siden han har en kjeft som gjerne tar turen til BAs kåte journalister, så betyr dermed det vel ikke at lillebror-Riise vil opptre på samme måte?

Jeg har på følelsen av at det er flere faktorer som spiller inn i Aalesund-Riise-konflikten. Han har iallfall uttalt at han gjerne vil tilbake til Tippeligaen, men aldri tilbake til Kråmyra (Color-Line Stadium).

Per

En liten fugl har visket meg i øret følgende: belgisk media rapporterer idag kontakt mellom BH Riise og Brann.

Jeg har ingen link å vise til ennå, bare meget troverdig kilde... Husk hvem som sa dette først :)

Riises kontrakt med Standard Liege går ut sommeren 2006. Han er på utlån til FC Brussel, som har opsjon på ham.

http://www.skbrann.org/nyheter?nID=923
http://fcmbs.be/forum/viewtopic.php?t=1782&start=540 (nederste innlegg)
http://fcmbs.be/forum/viewtopic.php?t=1892&start=450 (nederst her og)

Nixon

Noen som kan oversette?:)

Det kan jo godt stemme med Riise hvis vi trekker litt fra at han skulle være en "stor" spiller. Mjelde mener jo seg litt feilsitert der. Men en "spennende og attraktiv" spiller som det også stod på Nettavisen kan stemme på unge Riise. Selv om noen her mener det motsatte.

For hvis det ikke er noe kvalitetstegn å spille fast på U21-landslaget, som en her hevder, kan vi vel egentlig bare skrote Walde og Storesund....
Rød makt på Hansa

sveines

Quote from: "Nixon"Noen som kan oversette?:)

Det kan jo godt stemme med Riise hvis vi trekker litt fra at han skulle være en "stor" spiller. Mjelde mener jo seg litt feilsitert der. Men en "spennende og attraktiv" spiller som det også stod på Nettavisen kan stemme på unge Riise. Selv om noen her mener det motsatte.

For hvis det ikke er noe kvalitetstegn å spille fast på U21-landslaget, som en her hevder, kan vi vel egentlig bare skrote Walde og Storesund....


Noen som aner hvem Glenn Holm er? Ikke det? Han spillte for Moss og fikk en landskamp under den korte regjeringstiden til Tord Grip. Moss spillte dengang fortsatt i 1. divisjon. Ingen forsto hvorfor han ble tatt ut. Det er nødvendigvis ikke noe kvalitetstegn nei at man blir tatt ut i en landslagstropp..........
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Nixon

Quote from: "sveines"
Quote from: "Nixon"Noen som kan oversette?:)

Det kan jo godt stemme med Riise hvis vi trekker litt fra at han skulle være en "stor" spiller. Mjelde mener jo seg litt feilsitert der. Men en "spennende og attraktiv" spiller som det også stod på Nettavisen kan stemme på unge Riise. Selv om noen her mener det motsatte.

For hvis det ikke er noe kvalitetstegn å spille fast på U21-landslaget, som en her hevder, kan vi vel egentlig bare skrote Walde og Storesund....


Noen som aner hvem Glenn Holm er? Ikke det? Han spillte for Moss og fikk en landskamp under den korte regjeringstiden til Tord Grip. Moss spillte dengang fortsatt i 1. divisjon. Ingen forsto hvorfor han ble tatt ut. Det er nødvendigvis ikke noe kvalitetstegn nei at man blir tatt ut i en landslagstropp..........


Nå er det hele 188 norske spillere som står med en landskamp for Norge. Og en del av de ville vi tatt imot i Brann med åpne armer.

Men argumentet holder jo ikke i det hele tatt. Riise er spiller fast på sitt landslag. Og se det er noe helt annet!

For moro skyld kan vi jo ta med de Brannspillerne som står med kun en landskamp: Hans Brandtun, Ingvar Dalhaug, Leif Eriksen, Rolf Vevle Eriksen, Per-Ove Ludvigsen (Fyllingen), Odd Oppedal, Roald Paulsen og Alex Valencia.
Rød makt på Hansa

KNUDSEN

Riise aktuell for Brann

Brann skal ha forsøkt å hente Bjørn Helge Riise før overgangsvinduet stengte 31. mars. - Brann virker veldig interessant, sier 21-åringen.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article369075.ece
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Kristin

håper faktisk vi får han.
såg han på u21, god spiller.. han er teknisk og rask+ at han er bra for konkurransen i brann.

bare vi slipper moren!
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Satan 3

Er vi heldig får vi Berit Riise som hjelpetrener med på kjøpet.
Striler ut av Bergen

Go Up