• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tredeling av BBB

Started by sekto, March 01, 2005, 13:14:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto


viks

Dette er vel uansett en sak for årsmøtet, og sannsynligvis ikke noe styret kan vedta helt uten videre. Må innrømme at jeg ikke har sett på vedtektene, men deling av organisasjon bruker vanligvis og være en gen. fors. sak..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

JhonnyBeGood

Godt forslag sekto...
Sikkert mange med meg som ikke ser vitsen med å melde seg inn i Bataljonen så lenge man sitter/står andre steder rundt om på Stadion.

Vet ikke hva medlemstallet i bbb er, men vil tro at majoriteten av medlemmene er de som står i midtfeltet på Storestå.
Inndeling i grupper og litt holdnings endringer tror eg vil bidra til at flere velger å melde seg inn.
Som igjen fører til mer penger til henk`en, fler/billigere borteturer etc.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Nixon

Quote from: "JhonnyBeGood"Sikkert mange med meg som ikke ser vitsen med å melde seg inn i Bataljonen så lenge man sitter/står andre steder rundt om på Stadion.


Mulig jeg ikke ser det store bildet her, men jeg ser ikke helt poenget. Hvilke fordeler skal "BBB - alle andre" få som skal gjøre det mer attraktivt å være med? Fordeler som de på SS ikke skal få. For ellers er jo delingen unødvendig?
Rød makt på Hansa

JhonnyBeGood

Dette blir flisespikking kjære nixon, men mulig du bare er mindre inteligent enn nicket ditt skulle tilsi   :shock:

Over til spørsmålet, fler og billigere organiserte borteturer ala` malmø turen. Mer makt til supporter organisesjonen og som en liten prikk over i`en kunne de slengt av en ti`er eller tre på billettprisene for medlemmer.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

espen

Quote from: "Nixon"
Quote from: "JhonnyBeGood"Sikkert mange med meg som ikke ser vitsen med å melde seg inn i Bataljonen så lenge man sitter/står andre steder rundt om på Stadion.


Mulig jeg ikke ser det store bildet her, men jeg ser ikke helt poenget. Hvilke fordeler skal "BBB - alle andre" få som skal gjøre det mer attraktivt å være med? Fordeler som de på SS ikke skal få. For ellers er jo delingen unødvendig?


Ikke helt, for mange her inne har jo formidlet at de vegrer seg for å melde seg inn i BBB fordi de ikke ønsker å bli assosiert med gutta på SS.

Ved en slik delig har vi da en markant forskjell..

Jeg tror det kan bli en god ide.

sekto

Er jo en nødvendighet å være med i BBB for å reise organisert på borteturer, om dette ikke er blitt forandret i det siste.

Er ikke ute etter å gi noen fordeler og ulemper, men kanskje kunne skreddersy et opplegg for de forskjellige gruppene.

Eks:
De i BBB sin ungdomsavdeling får tilbud om egne aktiviteter som kanskje ikke de eldre syntes er like gøy. Samle autografer, ta en guidet tur på Stadion, og egne arrangemt. Kunne sikkert kommet med et par bedre forslag også, men et argument for en egen ungdomsavdeling er å dempe litt av den klagingen som er på fjortiskulturen på SS blant annet.

BBB sitt felt på SS kunne fått beskjed om at de skal ha, f.eks flaggdag, og andre TIFO opplegg. Alle kan jo være med, men har inntrykk at det er gruppen på SS som markerer seg sterkeste når det gjelder slike ting.
Jeg syntes også at det er mye mer tydelig om alle på SS har et samlet opplegg, enn når hele Stadion skal gjøre noe. Ender opp med 100 flagg på SS og 7 på resten av Stadion f.eks.

For "alle andre" så er det sikkert fordeler å hente. Nå er jeg ikke i den gruppen, så vet ikke om det er noe folk kunne tenkt seg. Men aktuelle ting er jo å jobbe med markinger på resten av Stadion. Ikke bare SS. Vi har en gjeng på Hansa som gjør en meget god innsats på kampene. Om de kan gå sammen og bli organisert med andre rundt omkring på Stadion, så kunne stemningen fått et løft.

Nixon

Quote from: "JhonnyBeGood"Dette blir flisespikking kjære nixon, men mulig du bare er mindre inteligent enn nicket ditt skulle tilsi   :shock:

Over til spørsmålet, fler og billigere organiserte borteturer ala` malmø turen. Mer makt til supporter organisesjonen og som en liten prikk over i`en kunne de slengt av en ti`er eller tre på billettprisene for medlemmer.


Du skjønte kanskje ikke hva jeg mente. Hvis du du med dette forslaget synes at det blir mer interessant å være med i BBB, må jo tredelingen medføre noen nye fordeler. Fordeler som de på SS ikke får. For hvis de også får de samme fordelene faller jo grunnlaget for å dele opp BBB vekk. Og vi kan fortsette som nå. Fortrinnsvis med den holdningsendringen som du etterlyser.

Når det gjelder Nixon fikk han et ikke akkurat ærerikt endelikt som president. Ikke særlig intelligent med andre ord...:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "sekto"Er ikke ute etter å gi noen fordeler og ulemper, men kanskje kunne skreddersy et opplegg for de forskjellige gruppene.


Dette er selvsagt ikke dumt. Men hva mener du egentlig med deling? Fortsatt ett styre, men med underavdelinger?
Underavdelinger som ikke er egne organisasjoner, men som i kraft av hvor de sitter og alder mottar ulike tilbud og innspill fra BBB. Det kan jo lett organiseres ved egne felt på innbetalingsblanketten og et felt til å skrive e-post. For personlig mailing er noe som BBB bør begynne med så fort som mulig. Veldig lettvint når man skal treffe ulike grupper i en organisasjon.
Rød makt på Hansa

sekto

Ja, nettopp det jeg mener.. var kanskje ikke klar nok på det. Er bare snakk om underavdelinger. Et styre, men gjerne en person som har ansvar for hver sin gruppe. Alle jobber sammen, men vi kan bedre tilpasse opplegget til supporternes behov.

byen e bergen

Hvor mange medlemmer har BBB?
size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

_owenz_

Høres ut som en fin ide. f.eks nÃ¥r VIP losjen pÃ¥ stadion er Ã¥pen  kan de som er over 18 inviteres til en fest der. Sikkert ikke umulig for Brann Ã¥ finne en ledig dato som BBB kan fÃ¥ billig.

Egene busser for de eldre, slik at de slipper fjortisene, BBB kunne hatt en egen pølsebu et sted, (litt skjult, men med mye mindre kø) f.eks inn en dør her og der som opplyses til medlemmene,trenger ikke være noe fancy, noen pølser og litt kaffe burde være mulig.

BBB medlemmer får mulighet til å fri på stor skjerm og andre latterlige ting, vet ikke om det er mulig idag, men gjøres vel i andre land.

BBB kunne ordnet med ulike rabbat ordninger, dette er no problem å få til, de fleste bedrifter er positive til slike ordninger. F.eks kunne de unge fått 20% rabatt på Vg listen, eller dataspill hos en plate sjappe. De litt eldre kunne fått rabatt på bøker hos en bokhandel, rabatt på bensin på bensin stasjonen som ligger nærmest stadion ... osv, osv...

owenz

Bataljonen

Quote from: "byen e bergen"Hvor mange medlemmer har BBB?


pr idag 1 mars er det ca 1260 medlemmer men strømmer fortsatt inn, bare siste dager er det registrert 50-60 nye medlemmer.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

henk

Det jobbes med å skaffe inn fordeler til BBB medlemer slik at det vil være mer aktuellt for alle å være medlem. Vi har en hel liste med forslag som vi sjekker ut, men så lenge dette er under arbeid så nevner vi ingen navn. Ellers så kommer det ikke til å foreligge noen fordeler som kun påvirker enkelte hos BBB, alle fordeler som eventuelt kommer vil være for alle medlemmer.
enk Ekerhovd
NÃ¥ som privatperson

StoreS gutt 16

En kjempe ide!
Man kunne også hatt en avdeling som "BBB-Veteran", disse betalte bare 40kr +, -. Og fikk ikke adgang til BBB feltet, og ville dra opp medlemstallet, tenker hovedsaklig på de på gamle sitte. Det som gjør det attraktivt for dem å være med, er en trekning av et partoutkort for et år på VIP tribunen. Eller noe liknende.

På denne måten kunne man, ved hjelp av flere liknende avdelinger samle den store majoriteten av Brann supportere under en paraply. Burde ikke være altfor vanskelig å nå Enga sitt medlemstall på ca 6000.

BL

Quote from: "StoreS gutt 16"Burde ikke være altfor vanskelig å nå Enga sitt medlemstall på ca 6000.


Er vel drøyt 10.000 medlemmer i klanen. Men de melder jo inn alt fra bikkjen til kjerringen sin tanga.
Hansa-
Felt Z

paf

Quote from: "BL"
Quote from: "StoreS gutt 16"Burde ikke være altfor vanskelig å nå Enga sitt medlemstall på ca 6000.


Er vel drøyt 10.000 medlemmer i klanen. Men de melder jo inn alt fra bikkjen til kjerringen sin tanga.

Antall betalende der hittil i år er (akkurat nå) 8.898 som er et formidabelt tall, og det er nok ikke på grunn av det du skriver... I fjor endte de med snaut 10.000 og hadde veldig mye mindre på samme tidspunkt...

BL

Quote from: "paf"
Quote from: "BL"
Quote from: "StoreS gutt 16"Burde ikke være altfor vanskelig å nå Enga sitt medlemstall på ca 6000.


Er vel drøyt 10.000 medlemmer i klanen. Men de melder jo inn alt fra bikkjen til kjerringen sin tanga.

Antall betalende der hittil i år er (akkurat nå) 8.898 som er et formidabelt tall, og det er nok ikke på grunn av det du skriver... I fjor endte de med snaut 10.000 og hadde veldig mye mindre på samme tidspunkt...


Det var jo selvsagt litt ironisk. Men de melder den nyfødte ungen inn i klanen før han/hun fÃ¥r et navn. Noen som kanskje ikkje er sÃ¥ dumt. Men eg har faktisk hørt folk som har meldt inn katten og hunden.  :wink:
Hansa-
Felt Z

paf

Quote from: "BL"Det var jo selvsagt litt ironisk. Men de melder den nyfødte ungen inn i klanen før han/hun fÃ¥r et navn. Noen som kanskje ikkje er sÃ¥ dumt. Men eg har faktisk hørt folk som har meldt inn katten og hunden.  :wink:

Nåja - det har vært mye rart i våre rekker og - jeg har fått nok av telefoner fra KK i gamle BST, og også fått innmeldinger på unger som ikke var født ennå med bekreftelse på navn og fødselsdato når begivenheten kom.

Men... dette er nå et sidesprang i forhold til det som egentlig er temaet.

For meg er det nokså utrolig at vi skal drive og diskutere om en gruppe på 1200 skal splittes opp i tre. Vi har store nok splittelser som vi har det. Tenker man på for eksempel Klanen har de en rekke etablerte større og mindre grupper som alle finner seg godt til rette under paraplyen Klanen. Sånn er ønsket at Bataljonen også skal være - en paraplyorganisasjon for alle som kaller seg Brannsupporter.
Jeg oppfatter ikke at problemet handler om identifisering men snarere om mangel på relevans og mangel på identitet. Bataljonen har ingen ordentlig identitet fordi man prøver å være alt for alle på en gang. Dermed blir både sure gamle gubber på Felt Z og fjortiser i klokkesvingen "Bataljonen", og det er jo sant det, men hva er Bataljonens egentlige identitet? Og hva skal nå den vanlige stadiongjenger med et medlemskap i Bataljonen? Hittil har det ikke vært relevant med mindre du reiser organisert på tur eller skal stå på midtfeltet på Store Stå. Jeg vet ikke om det blir annerledes i år, men det vil jo vise seg.
Er det nÃ¥ sÃ¥ mye bedre i Klanen? Tja, de fÃ¥r i hvert fall Klansropet og fÃ¥r avkastning  for pengene sine gjennom gode tifoer, bohemen og sjappa i tillegg til turer, effekter, etc etc.

Når det er sagt: Det er ikke lett å drive supporterklubb, men utrolig lett å stå på utsiden og kritisere. Bataljonen har valgt et av de vanskeligste løpene som er ved å velge å være "for alle". Det er utrolig vanskelig. Mye lettere å være en supporterklubb for de som står og synger, eller de som sitter og sutrer. Jeg tror likevel ikke en oppdeling vil gjøre det noe lettere å samle flere Brannsupportere, men jeg tror det må mer fokus til mot bestemte områder.

B.B.

Har problemer med å forstå korfor man absolutt skal ha så mange fordeler med å være medlem i supporterklubben?

Er selv medlem og bor i Stavanger. E på et par stadionkamper i året i tillegg til de som går her nede.. Kjenner flere som bor borte som er medlem og ingen av oss syter!!

Poenget med å være medlem må jo være å støtte opp om en felles sak. Jo flere vi e jo større innflytelse får de som sitter i styret, det må være viktig. Videre e det viktig å vise utad at vi har en stor og sterk supporterskare. 1200 medlemmer som er nevnt her e elendig for en klubb som brann. Vi burde minst hatt det firedobbelte!

Min pÃ¥stand e at om man e 40, 16, 90 eller 70 sÃ¥ bør man bli medlem av BBB dersom man e interressert i laget! Eg begynner sjøl Ã¥ bli en litt gammel mann og har ingen som helst problemer med Ã¥ kalle meg supporter!  Medlem e eg og, de 150 kronene betaler eg med glede, uten Ã¥ fÃ¥ noe igjen for det!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Nemesis

Jeg mener at en to-deling er den beste løsningen.  De to alternative medlemskapene blir da:

Alternativ 1. Dagens medlemskap, for den aktive brann-supporter som ønsker ogsÃ¥ Ã¥ være med pÃ¥ borteturer, evt. stÃ¥ pÃ¥ SS.  (Blir vel omtrent like mange som velger dette alternativet som det er medlemmer pr. i dag)

Alternativ 2. Et støttemedlemskap, litt rimeligere. Tiltenkt de ikke fullt sÃ¥ aktive, som gjerne vil bidra litt økonomisk til BBB.  

Dette var bare en grov skisse av alternativene, de må kraftig utbedres om de skal gjennomføres...........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

hjallisen

Ikke noen vits i å finne opp igjen kruttet når det gjelder medlemsrekruttering til Bataljonen-lær av Klanen, de må jo ha gjort noe riktig når de kan skildre med nærmere 10000 medlemmer.

Kalles Benchmarking-lov å prøve:)
ed beina plantet på bakken

2rB

Ein oppdeling av Bataljonen trur eg vil skada organisasjonen då det blir eit "skille mellom supporterene". Her gjelder det å skynde seg forsiktig videre med å få stadiongjengerene til å forstå at BBB er mere enn SS.
(noko folk her inne snart bør få med seg - føler det blir gjentatt i det uendelige)

NÃ¥r det gjelder Bataljonens medlemstall trur eg det "tar av" om medlemsbladet blir bra (og ikkje kolliderer med den 12. mann (om det lever videre)) .
Dersom dette blir solgt på Stadion før kamper er det nok mange som kjøper det, og om dei kan få det gratis - i posten - kanskje ei veke før alle andre - så er det god nok grunn til å melda seg inn.

sekto

Tror det skal mer til enn et medlemsblad for å få folk inn i BBB. Vi må huske at Bataljonen fortsatt er en ganske fersk supporterklubb. Mens allerede veletablerte supportergrupper har sin identitet, så har ikke Bataljonen funnet sin.

Jeg mener ikke det ville svekke organisasjonen om vi opprettet undergrupper hvor medlemmene kunne føle litt mer tilhørighet. I stede for å være en litt anonym gruppe som skal glede alle, så hadde medlemmene hatt mulighet til å finne mer tilhørighet i en egen del av Bataljonen.

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

BrennEFoRBranN

bra forslag om deling....
noen få (som meg) bor jo på østlandet.
kanskje deling mellom nære bergen og folk laaangt unna?????
En dag skal det skje*

juset

Jeg kan lede avdelingen for jenter under 18 år.
augen e en pudding

Go Up