• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

IFK og VIF

Started by Nixon, February 25, 2005, 13:20:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Nå spiller vi jo i Oslo 5 uker etter, så det haster vel ikke så mye vel?
Rød makt på Hansa

GamleErik

Og så var det dette med at det vil koste dobbelt så mye å chartre fly fra Bergen til Oslo enn fra Oslo til Bergen også.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

HaterRævBK

Quote from: "GamleErik"Og så var det dette med at det vil koste dobbelt så mye å chartre fly fra Bergen til Oslo enn fra Oslo til Bergen også.


oki, tenkte ikke på det...
Men buss då?
Har bbb planer om noe tur? Jo før jo bedre... :wink:
S slaur.....

Nixon

Klanen sitt fly koster 1900,-. Spørs om det dobbelte blir så attraktivt...

Nå er det jo ikke noe problem å reise på egenhånd. Og da er det jo bare å bestille nå. Men kamptidspunktet skaper jo litt problemer når man skal hjem. Siste fly hjem kan man bare glemme. Tog får man lett til kr. 400,- tur/retur. Men kampen skal ikke ha mye overtid og kø på T-banen før nattoget kl. 23.11 kan spøke. Noen som vet når nattbussen går?

Men jeg tipper BBB setter opp buss. Men det er som sagt en stund til...:)
Rød makt på Hansa

eXploSer

Quote from: "Nixon"
Quote from: "eXploSer"Når det kommer til finalen skiftet jeg mening når jeg fant ut hvilken dag kampen gikk på, nå vil jeg heller at den spilles i Idrettsveien.


En "ekte" supporter bruker mer enn gjerne noen feriedager på en midtukekamp...

Og bare for å få det på bordet: Hva er din definisjon på en ekte supporter?


Nå har det seg slik at jeg er en fattig student, og ikke en person uti arbeidslivet som bare kan ta seg fri i hytt og pine. Definisjonen på ekte supportere er folk som var på stadion i 2002 når Brann holdt på å rykke ned, og folkene som er på Royal League-kamper. Det var bare 6000 på rl-kampen mot malmø. Kanskje mye pga jobb og lang tur, men det er vel hva vi kan kalle ekte supportere. For å si det helt konkret: En ekte supporter skal gå på hjemmekampene til brann uansett hvor mye de har tapt i de foregående kampene. Har de anledning til å dra på bortekamper må de da gjerne gjøre det også.

Yngve

Quote from: "Frode3"Bruk ikkje å vera student som unnskyldning. Eg vil påstå at alle kan reisa til f.eks. Gøteborg om to veker dersom dei verkeleg vil. Student eller ikkje. Ein må berre prioritera. Eg reiser bort, bruker omlag 1100 kroner på reisa og tek berre ein dag fri frå jobben. Og kom ikkje her å sei at ein student ikkje kan ta ein dag fri. (Tek ein også tog tilbake frå Oslo vert det billegare, men då ryk fredagen og) Og 1100 kroner sparar ein lett inn på å kutta nokre kveldar på puben og eta posemat nokre veker. Det handlar om å prioritera! Og ein ekte supportar prioriterar Brann. Eller?


Ein ekta (student) supporter vil gjerne ha eit liv og.. Dessutan så tener vel de som er i yrkeslivet meir pengar enn kva ein student gjere, håpar i alle tilfelle de for dekan eigen jobbs skuld..

Estranged

Synes det er litt merkelig at "ekte supporter" defineres ved hvor mye penger man bruker på borteturer o.l.

Jeg er i full jobb, skiftarbeid. Har ikke vært på by'n det siste halvannet året, "posemat" spiser jeg hver dag - jeg har simpelthen ikke råd til å reise Skandinavia rundt for å se bortekamper. For meg er det en stor opplevelse å få sett en eller max to bortekamper pr sesong. Og ikke fortell meg om prioritering; slik det er i dag må jeg velge mellom bortetur til Gøteborg og strøm til lys og varme.

Det valget er for meg ganske enkelt.

Men er jeg en dårligere supporter av den grunn?
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

Estranged

Er helt enig i at uttrykket "ekte supporter" blir litt feil å bruke. Hvem skal da definere hva som er ekte og "uekte"? Jeg hører jo stadig vekk at dersom man ikke er på Store Stå, ja så er man ikke ekte supporter. Jeg har fast plass på Gamle Sitte, stiller på alle hjemmekamper, treningskamper, kamper i Vestlandshullet o.l. Har Brann-vimpel på min arbeidsplass, spiller Brann-låter på anlegget (hjemme og på jobb).

Jeg har bare ikke råd til å reise på allverdens bortekamper. Men kampene og klubben betyr da vel ikke mindre for meg enn for de som bruker pengene sine på borteturer.

La det være sagt; jeg respekterer de som reiser og støtter laget. Og jeg håper folk fortsetter med det framover.
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

eXploSer

Kun fjortisser som har slike meninger, og de er det en del av på SS. Støtter man laget er man en supporter. Støtter man laget i tykt OG tynt, er man en EKTE supporter. Det nytter ikke å komme på kamper når brann har medvind, og si at man er en ekte supporter. I 2002 gjemte jeg meg ikke når noen spurte hvilket lag jeg holdt med, jeg svarte Brann og var stolt av det. Det er det som gjør meg til ekte supporter.

Det var noe min far sa for noen måneder siden: Man er ikke ekte supporter før man har støttet laget sitt i motvind. Jævlig bra sagt faktisk, pappa.

Felt-H kongen

Helt utrolig at denne gamle trÃ¥den igjen blir tatt opp. Og den er egentlig ganske tÃ¥pelig. Hva er det som gjør noen til "ekte" supportere i forhold til andre? Er det fordi de synger mer pÃ¥ kampene? Eller kanskje de som synger nÃ¥r Brann ligger under 3-0 og spiller dritt? Eller er det de som reiser land og strand rundt og ser alle kampene Brann spiller som er de ekte supporterne. Jeg skal prøve Ã¥ gi min definisjon pÃ¥ en ekte brannsupporter. NÃ¥r Norge spiller landskamp i fotball hÃ¥per jeg virkelig at de skal vinne. Men nÃ¥r de taper for Albania, Lichtenstein eller hvem det nÃ¥ enn er sÃ¥ gjør det meg overhodet ingenting. Det er glemt fem minutter etter kampslutt. Men dersom Brann taper en kamp sÃ¥ blir jeg i et fryktelig dÃ¥rlig humør. Og det kan gÃ¥ opptil flere dager før jeg kommer over det.  Tilsvarende nÃ¥r Brann har vunnet er humøret pÃ¥ topp i mange dager etter. Det handler nemlig om følelser. Og det er slik jeg vil karakterisere en ekte supporter. En som har ekte følelser for klubben. Følelser som svinger i takt med resultatene.

Tilslutt vil jeg bare gi en definisjon på en ekte supporter en kompis av meg sa til meg. (Beklager damer, denne definisjonen passer bare på oss menn...) "Du er ikke ekte supporter før Erik Hanøy sier følgende over høyttalerne i pausen: -Og så vil vi gratulere NN(sett inn ditt eget navn her) som for ti minutter siden ble far til en velskapt sønn(eventuelt datter). Mor og barn hilser fra KK og håper på seier i dag."

SKB e BEST!!!

Hehe :lol:  Det handler om følelser ja! Føler det pÃ¥ akkurat samme mÃ¥ten, Brann avgjør kordan uken min skal være nÃ¥r de spiller kamp!;p

En ekte supporter e en som bryr seg, men det e jo klart at noen bryr seg mer enn andre.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Nixon

Quote from: "eXploSer"Men uansett. Finale på stadion? Da vil jeg heller ha en finale mot FCK i parken. Tenk på turen, oppladningen.. Hele greien blir en annen hvis vi får bortebane. Pluss at det mest sansynlig blir de ekte fansene som drar.


Uansett definisjon eller ikke. Denne er vel uansett for drøy. At man ikke skal unne noen å se Brann spille finale i RL. Bare fordi de kanskje ikke var med i 2002...:)
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: "eXploSer"Men uansett. Finale på stadion? Da vil jeg heller ha en finale mot FCK i parken. Tenk på turen, oppladningen.. Hele greien blir en annen hvis vi får bortebane. Pluss at det mest sansynlig blir de ekte fansene som drar. Men også IDIOTISK at selveste FINALEN går på en torsdag. Hva TENKER RL-ledelsen på? Bortefansen må jo få en sjangse til å komme seg over. Det er snakk om et mesterskap, og hvis bortelaget vinner, hva da? Seier forran NULL bortesuportere?


Man bør tenke seg nøye og godt om før man begynner å skulle rangere hvor god eller hvor ekte supporter folk er. Selv har jeg fulgt Brann tett i snart 20 år og jeg kjenner flere som har godt på Stadion siden Kniksen og Pesen herjet som verst. Felles for meg og dem er at vi ikke har for vane å reise på bortekamper og vi står heller ikke på SS. Men kjærligheten vår til Brann og stoltheten av å være Brannsupporter er det absolutt ingenting i veien med. Man skyter seg selv kraftig i foten ved å si at bare de som reiser på bortekamper eller de som står på SS er ekte supportere. For det første eksluderer man da ca. 90% av de som går på Stadion fra gruppen "ekte supportere", for det andre vil jeg annta at det finnes ganske mange flere som går på Stadion, meg selv inkludert, som har gått på Stadion mye lengre enn "fjortissene" på SS.
En ekte supporter føler fellesskap med andre supportere av sitt favorittlag, og bruker ihvertfall ikke tid på å hetse andre for å ikke være "ekte supporter" nok.
Ballen skal fremover!

Brannpakk

isst du har kompisen i tarmen og spørytespiss i armen, går på trygd, taper trutt ja, da er du en enga gutt!!!!!

guiness boy,charlie boy

RC

Ifk og VIF.... Tilbake til temaet... :P

KennethS

Quote from: "eXploSer"Men uansett. Finale på stadion? Da vil jeg heller ha en finale mot FCK i parken. Tenk på turen, oppladningen.. Hele greien blir en annen hvis vi får bortebane. Pluss at det mest sansynlig blir de ekte fansene som drar. Men også IDIOTISK at selveste FINALEN går på en torsdag. Hva TENKER RL-ledelsen på? Bortefansen må jo få en sjangse til å komme seg over. Det er snakk om et mesterskap, og hvis bortelaget vinner, hva da? Seier forran NULL bortesuportere?


morsom du.. var du med på Malmø turen? har vært på ganske mange bortturer i min tid som Brann supporter, men har aldri opplevd en tur med så mange nye fjes som mot Malmø, at de fleste dret opp i kampen og helle valgte og stå på dassen og drikke øl for det var litt kaldt sier jo det meste. En finale i køben betyr fyllatur for mange. Det kommer til og reise alle slags folk og de "ekte" supporterne du snakker om komme til og forsvinne i mengden.
tå på Brann

lenuzen

vil det bli noen tur med bataljonen til vif kampen i rl? hvor gamel må man være for å være med på turen og er det noen som har en ide på ca hvor mye koster det da?
rann i våre hjerter

Go Up