• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

â?? Fansen har vært fantastiske

Started by enavgutta, February 01, 2005, 13:54:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

(...) uten at de egentlig har hatt noen grunn til det.

Det er hyggelig at Charlie gir oss god tilbakemelding. Ja, kanskje takket være oss har vi ham her fremdeles. Det lover også godt at Mjelde påpeker at Charlie vil bli en "viktig brikke på årets Brannlag".

Jeg tror vi kun har sett et snev av denne mannens kvaliteter foreløpig! Vi gleder oss til fortsettelsen !

Nixon

Han har jo helt rett i at heltedyrkelsen ikke på noen måte har stått i forhold til prestasjonen. Enn så lenge...
Rød makt på Hansa

GamleErik

We're gonna party with Charlie!

Hvorfor har jeg kun hørt dette "ropet" på Hansa-tribunen?
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Laksevåggutten

Digger Charlie Miller. For håpe han får mange kamper til neste år :)

Nixon

Quote from: "GamleErik"We're gonna party with Charlie!

Hvorfor har jeg kun hørt dette "ropet" på Hansa-tribunen?


Fordi vi på Hansa er gamle nok til å synge det med troverdighet.
I motsetning til de på SS!:)
Rød makt på Hansa

enavgutta

"We're gonna party with Charlie" har jeg faktisk ikke hørt så mye av på Hansa. Artig strofe uansett. Er vel oppe fra Felt Z den har runget tenker jeg? Det jeg ellers er imponert over er spesielt i Cupfinalen og i Malmøkampen hvor "Charlie Miller, Charlie Miller" ble sunget helt fra altanen til SS.

KennethS

tå på Brann

Bergen Sin Gutt

Alle klarer vel å gjette seg til hvilket språk Charlie Miller snakker. Det at man av og til sender meldinger fra Hansa til Miller på engelsk er ikke fordi at man er helt brød og vil innføre synging på engelsk på Stadion, men mest på gøy, og for at han skal forstå det.

Veldig logisk egentlig.

pags

nei, men eg tror vi bor i Norge, og i dette landet snakker vi norsk...[/quote]
Mulig du e fra norge..... Men ikke jeg;-)

Eg e fra BERGEN. Og jeg synger glatt på engelsk.

Hva med:
Winters wonderland.... Den hadde blitt drit bra, selv om den er brukt i scottland før.

Roffarne

Mulig det er like greit at SS ikke synger engelsk.
Det høres alltid så dumt ut når folk skal synge ting de ikke mestrer.
SS på engelsk hadde blitt som innledende runder i "Idol".

HaterRævBK

Quote from: "pags"nei, men eg tror vi bor i Norge, og i dette landet snakker vi norsk...

Mulig du e fra norge..... Men ikke jeg;-)

Eg e fra BERGEN. Og jeg synger glatt på engelsk.

Hva med:
Winters wonderland.... Den hadde blitt drit bra, selv om den er brukt i scottland før.[/quote]

sa bare vi bor i Norge, sa ingenting om kor vi e fra :wink:
S slaur.....

espen

Quote from: "Roffarne"Mulig det er like greit at SS ikke synger engelsk.
Det høres alltid så dumt ut når folk skal synge ting de ikke mestrer.
SS på engelsk hadde blitt som innledende runder i "Idol".


naar det er sagt, vedder jeg deg da tusen pund paa at flertaller paa SS snakker bedre engelsk enn flertallet paa Hansa..

Det er "Common Knowledge" at den yngre garde er stoedigere paa spraak..

Samtidig vil jeg dra inn litt politikk.. Det har i lengre tid vaert en stoerre diskusjon om innvandrere og spraak her i dette landet.. Hvor flertallet ser ut til aa stoette det synspunktet om at: Bor du i Norge boer du laere deg norks..

Saa hvorfor i all verdens land og rike burde ikke det ogsaa gjelde vaare alles kjaere fotballspillere??

 Samtidig naar det er sagt, synest jeg det blir altfor Wannabe aa drive aa synge paa engelsk!! Hoeres ut som en gjeng med boender, vi er en Norsk/Bergensk supportergruppe aa boer synge der etter...

Og hvis de forenevnte har ett saa sterkt oenske om aa vite hva vi synger om saa er det ikke vaerre enn aa spoerre noen andre paa laget..

My two cents.

      Espen

Bergen Sin Gutt

Quote from: "espen"
naar det er sagt, vedder jeg deg da tusen pund paa at flertaller paa SS snakker bedre engelsk enn flertallet paa Hansa..
Det er "Common Knowledge" at den yngre garde er stoedigere paa spraak..


Seriøst, dette er noe av det mest sløkkede jeg har hørt på lange tider. Sitter du på materiale som støtter opp om påstanden din, og ikke minst, inngående kjennskap til alderen på halvparten av alle som går på Stadion? Du kan ikke være seriøs menneske?

Quote from: "espen"
Samtidig vil jeg dra inn litt politikk.. Det har i lengre tid vaert en stoerre diskusjon om innvandrere og spraak her i dette landet.. Hvor flertallet ser ut til aa stoette det synspunktet om at: Bor du i Norge boer du laere deg norks..

Saa hvorfor i all verdens land og rike burde ikke det ogsaa gjelde vaare alles kjaere fotballspillere??


Du kødde... For en lite gjennomtenkt sammenligning.

Quote from: "espen"
Samtidig naar det er sagt, synest jeg det blir altfor Wannabe aa drive aa synge paa engelsk!! Hoeres ut som en gjeng med boender, vi er en Norsk/Bergensk supportergruppe aa boer synge der etter...

Og hvis de forenevnte har ett saa sterkt oenske om aa vite hva vi synger om saa er det ikke vaerre enn aa spoerre noen andre paa laget..


Det er ingen(forhåpentligvis) som er interessert i å begynne å synge engelsk på Stadion. Det er forskjell på å innføre et repertoar av bare engelkspråklige sanger og det å kødde litt med Miller. De som synger eller "snakker" til han under kampen fra Hansa gjør det enkelt og greit for å drive litt gjøn med han, fordi det har alltid fansen til de lagene Miller har spilt på gjort, i tillegg til at de samme folkene fra Hansa også kødder med han når de møter han utenfor stadionportene.

Dutchy

Quote from: "Roffarne"Mulig det er like greit at SS ikke synger engelsk.
Det høres alltid så dumt ut når folk skal synge ting de ikke mestrer.
SS på engelsk hadde blitt som innledende runder i "Idol".


...som om SS selv på norsk ikke låter som slakt fra innledende runder fra Idol. Kan gjerne kalle oss for Norge's største publikum på hjemmebane, men trykk fra supportere får Brann, vi e Norges stolthet, først på bortebane. Utrolig hvor mye bedre det blir når gj. alderen går opp med 5 år. Er det ikke på tide é skape Gigantiske Stå (dvs for oss over 20)?
[/url]
een there - done that !

Dutchy

naar det er sagt, vedder jeg deg da tusen pund paa at flertaller paa SS snakker bedre engelsk enn flertallet paa Hansa..

Det er "Common Knowledge" at den yngre garde er stoedigere paa spraak..


I bet your last Pound on that Hansa will kick your bony ass in any type of English competition you might propose. Drop dead, grow up, and remember to pick your challenges with care
een there - done that !

Nixon

Nei så flinke vi er i engelsk!
Litt ironisk da mange her har problemer med å skrive norsk...:)

Typisk å lage dette om til en stor sak, og en kamp mellom Hansa og SS. Trodde vi var ferdig med slikt for lenge siden.
Vi synger jo ikke på engelsk på Hansa. Men noen supportere som kanskje er litt mer anglofile enn andre har ved et par anledninger ropt litt humoristisk til Charlie. Dette er folk som, etter det jeg har inntrykk av, jevnlig reiser til England for å se fotball. Og har da plukket opp litt av hvert. Er ikke verre enn det.
Rød makt på Hansa

Estranged

Quote from: "Dutchy"I bet your last Pound on that Hansa will kick ...


Jaha? Det var vel ikke en helt korrekt setning. Kanskje du selv skal se deg for...
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

sugarcane

No må folk slutte opp!!
At folk sier vi ikkje ska synge litt på engelsk forstår eg meg ikkje på, Miller fortjener og bli sunget til på engelsk!! sånn e d bare!
At Miller Bør få en sang sunget på engelsk høres nok en del bedre ut enn at store stå synger " dommeren ska dø, dommeren ska dø, det e sikkert osv." Det blir for meg for dumt og barnslig!!

Xminator

Tull. Vi skal synge norsk. Vi sang nok engelsk for flere tiår i 1993. (punktum)

KennethS

Quote from: "Xminator"Tull. Vi skal synge norsk. Vi sang nok engelsk for flere tiår i 1993. (punktum)


jepp og de som husker den perioden , husker også at vi jobbe lenge med og få vekk engelsken på SS. Synger på engelsk får engelskmennene ta seg av.
tå på Brann

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Nixon"Nei så flinke vi er i engelsk!
Litt ironisk da mange her har problemer med å skrive norsk...:)

Typisk å lage dette om til en stor sak, og en kamp mellom Hansa og SS. Trodde vi var ferdig med slikt for lenge siden.
Vi synger jo ikke på engelsk på Hansa. Men noen supportere som kanskje er litt mer anglofile enn andre har ved et par anledninger ropt litt humoristisk til Charlie. Dette er folk som, etter det jeg har inntrykk av, jevnlig reiser til England for å se fotball. Og har da plukket opp litt av hvert. Er ikke verre enn det.


Har ingenting med anglofili å gjøre...

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Xminator"Tull. Vi skal synge norsk. Vi sang nok engelsk for flere tiår i 1993. (punktum)


Mulig du ikke tror det, men enkelte skal ha det til at nå skal alle synge på engelsk fordi etpar fra Hansa sender Charlie køddemeldinger under kampene... Samme som gjør det da de møter Miller ellers.

Morsomt hvordan ting sklir ut.

monzilla


Laksevåggutten

Charlie er sjef ;)

Håper han blir en hitt i neste års tippeliga.

Nixon

Quote from: "Laksevåggutten"Charlie er sjef ;)

Håper han blir en hitt i neste års tippeliga.


Hadde jo vært fint. Men personlig håper jeg at han også slår til i år. Og fortrinnsvis allerede på lørdag...
Rød makt på Hansa

oppedal

Tror Scharner vil gjøre det bra i år. Miller viser bra form og vil bli viktig for Brann.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Henki

He's fat, he's round, he's worth a million pound Charlie Miller, Charlie Miller!!!
Ballen skal fremover!

Go Up