• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

SÃ¥ var planene presentert...

Started by Xminator, November 19, 2004, 07:40:06 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kirk

Det neste nå er vel at Brann og StorBergen må sende en byggemelding til kommunen. Vet ikke om de prøver å få godkjent hele prosjektet med en gang, eller om de bare tar byggetrinn 1 som sannsynligvis blir klokkesvingen.

De mÃ¥ vel ha et vedtak ganske kjapt for Ã¥ fÃ¥ disp. fra forbundets krav. Bøygen er vel boligdelen, for de har vel uttalt at det  ikke er aktuelt Ã¥ gÃ¥ igang før den er godkjent.

Xminator

De har vel ikke tenkt å ha boliger med innsyn til banen vel? Det blir en nedtur av de sjeldne...


Kalinkasvingen

Ja hvis han lover det, så blir det vel sånn da? Fyren har jo en god tradisjon med å holde det han lover.

enavgutta

Må male litt videre på dette jeg også... Hvorfor kunne det ikke være folk med hjertet i Brann som stod i spissen for et nytt Brann Stadion. Så hadde administrasjon, kontorer og treningsfelt blitt flyttet sammen til et fullblods anlegg. Hadde jeg vært en av byens formuende så hadde jeg synes det hadde vært en ære å blitt med på et slikt prosjekt.


Nixon

Quote from: "Per Anders"


Spørsmålet er ikke hva vi fortjener, men hva som er realistisk. Det er to helt forskjellige ting. Hadde vi fått det vi fortjener hadde Brann vunnet serien i alle fall ett par ganger siden 1963. Og selvsagt hadde Bergen og Brann fortjent 30.000 mennesker på hver kamp. Men realistisk?
Rød makt på Hansa

Henki

Ballen skal fremover!

oppedal

i fremtiden ja, men ikke i dag. vi bør vente 5-10 år før vi utvider til 30.000 eller bygger nytt. 30.000 i 2008 er urealistisk...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!


HaterRævBK

og hvorfor tror dere det ikke pleier/pleide å være mer enn 20 000??
fordi resterende plassene e noe dritt!

hadde vi hatt plass til 30 000 så hadde vi lett fått 20 000på noen kamper i året
S slaur.....

nummer9

Husker sist det var visjonære og offansive folk på brann stadion.

Var vel den gangen Brann nesten brakk ryggen på Hansa-tribunen.

Vet det er pessemistisk osv, men å ta ett skritt av gangen har aldri skadet noen. "Better safe then sorry" sier nå jeg.

solemann

Quote from: "Superjack"
Quote from: "Xminator"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3749

Ser jo flott ut og de greiene der.

MEN! Hvordan forklarer Bjørn Dahl at RBK øker snittet sitt med 6000 tilskuere, uten at noen markedsforhold har endret seg annet enn tilskuerkapasitet? Dette går Brann glipp av. Det er forbannet defensivt, og ikke SK Brann verdig. Om 10 år vil dette stå som den STORE tabben dette tiåret.

Så dra til helvete Bjørn Dahl, og måtte det bli hyggelig med de 10000 dresskledde stille menneskene som har råd til å betale 250 kroner for å se kamp.


Beliggenheten og den infastruktur vil aldri tåle mer enn 20 000 tilskuere.
Flytt hele driten til nygårdstangen, og antall tilskuer vil da automatisk øke med 6 000- 10 000.

Thorleif

Da kan det kanskje være interessant å ta en tur på årsmøtet til BBB kommende torsdag klokken 1900 på Stadion. Etter årsmøtet vil skisseplanene for Nye Brann Stadion bli vist og gjennomgått. Velkommen!

Andrews

Brann har de siste 15 årene(gjerne lengre tilbake også) hatt en kjerne på 5000-8000 supportere som kommer på Stadion uansett. Resten er sånn litt til og fra og kommer på 16.mai, første serierunde, storkamper og om det skulle bli slått opp noe som ligner på medalje i en bergenstabloid. Men dette er det nå slutt på; Per Anders og hans alter-ego Svante! (ja, noe sier meg at disse er en og samme person) har sett i krystallkulen og gjennom osende røyk, lyn og torden har han sett det ingen andre ser: En baby-boom i Bergen, programfestet seriegull til Brann og en gryende fotballinterresse uten sidestykke.

Bergensere er alltid store i ord og trykker Brann til sitt bryst når en noen spør han om sitt forhold til klubben. Når det er grått i været og Stabæk eller Bodø/Glimt står på den andre siden av den brungrønne stadionmatta sent i august, er det derimot ikke så mange som er like stolt av klubben. Men dette kommer det heldigvis til å bli en forandring på nå, eller det kunne ha blitt, hadde bare vi hatt en stadion til 30000.

oppedal

Det koster penger å ha et stadion med 30.000. Visst vi hadde bygget ut til 30.000 i 2008, hadde det ALLDRI komt 30.000 i de første 3 årene. kanskje 18-20.000.

Interessen er stor, men ikke enormt stor. Jeg kjønner dere vil ha 30.000 (det kunne jeg og tenkt meg), men tenk på stemningen. 10.000 tomme seter gir ikke godt inntrykk og gir dårligere stemning enn et fullt stadion med 20.000...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Henki

Quote from: "Per Anders"


Henrik heter jeg. Og når det gjelder de argumentene jeg har brukt har det gått på prognoser for befolkningsøkningen i Bergen de neste tyve årene, gjennomsnittlig tilskuertall på Stadion de siste 30 årene, infrastrukturen rundt Bergen og ikke minst i Hordaland forøvrig og sammenligninger med byer i Europa. Hvis du synes at jeg har brukt disse tallene feil må du gjerne si det, men da hadde det vært fint å høre din tolkning av disse tallene og ikke bare en masse frustrerte uttalelser om hvor teit alle som ikke mener det samme som du er.
Ballen skal fremover!

Tjohei

Så lenge jeg får meg en plass blandt de 20000 så er jeg fornøyd... Det bør resten av dere være også! Blir jo bra dette!
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

Ricky

Quote from: "Per Anders"Hvem faen er denne Henki? Jeg har skrevet så inn i helvete mange argumenter på disse sidene at det ikke er vits i å gnåle mer om dem.


Og alle argumentene dine er bare tipping og gjetting, som (nesten) alle ser er helt opplagt urealistisk. Har du noen idé om hvor mange år det vil ta før befolkningsveksten i Bergen tilsier at Brann vil samle 30.000 istedetfor dagens 13.000? Har du i det hele tatt lyst til å prøve å tippe? Beregn gjerne at Branns tilskuersnitt øker 50% raskere enn befolkningsveksten, pga den økte fotballinteressen, om du vil det.

Du tar jo heller ikke med i beregningen at så godt som alle Brannkamper sannsynligvis vil bli vist på tv og web-tv i all overskuelig fremtid. Kan dette få innvirkning på Branns tilskuersnitt i tiåret som kommer? Bergen Kommune ser etter alt å dømme ut til å bygge en arena som skal romme 28.000 mennesker, hvor konserter etc er en del av helhetsplanen, og hvor infrastrukturen rundt vil være vesentlig bedre tilpasset en slik begivenhet. Kan dette være med på begrense Brann Stadions inntektspotensiale som konsertarena?
Argumentene dine om Brann og tilskuertall minner meg sterkt om den argumentasjonsteknikken som brukes i pyramidespillmøtene, hvor man greier å sannsynliggjøre for folk at veksten vil bli på 700%.

Xminator

QuoteHar du noen idé om hvor mange år det vil ta før befolkningsveksten i Bergen tilsier at Brann vil samle 30.000 istedetfor dagens 13.000?


Nå er det ikke befolkningsgrunnlaget, men stadionannelgget som setter grensen for de 13000 vi har i snitt i dag. Så ærlig må du være Ricky. Trønderene økte tross alt snittet betraktelig, selv om de ble dårligere i CL. Med lavere befolkningsgrunnlag. Og en interesse rundt fotballen på linje med ett dårlig år i Bergen.

Det er noe halvhjertet og ubergensk over ett stadion med under 20000 sitteplasser. Det er ett tankesett som ikke passer SK Brann. Det sier "vi er godt fornøyd med å være nr 3".

Nå er det ikke trafikkmessig forsvarlig å legge ett stadion med plass til 25000 på dagens tomt. Så ærlige skal *jeg* være.

Ricky

Så lenge det kom under 15.000 på alle kamper unntatt
*seriepremieren
*serieavslutningen
*16.mai
*Rosenborg

...så synes jeg ikke snittet til Brann er noe misvisende. Kanskje hadde det dukket opp flere 'fyllebøtter' på 16.mai om kapasiteten hadde vært der, og kanskje noen tusen til mot Viking i serieavslutningen, når Brann var skikkelig i dytten. Kanskje vi hadde greid over 15.000 i snitt?
Ellers, så ser det jo ut til at den lave kapasiteten faktisk har vært med på å trekke flere folk til stadion, siden de aller fleste nå kjøper billetter mange dager i forveien istedetfor å kjøpe i luken på Stadion. Dermed samler vi 12.-13.000 også på kamper hvor ruskeværet normalt pleide å tilsi at bare 10.000 ville komme.

Yngve

Quote from: "Per Anders"


Som vanleg argumenterer du godt for deg, og viser at du har dekning for alle dei sindige argumenta du kjem med. Men kan du for eingongs skuld svare på det Henrik tidlegare har argumentert i mot? Og då skal eg kanskje vurdere å høyre på deg, men skal du fortsetje å kalle alle som ikkje høyrer på deg for idiotar vil eg be moderator om å sperre deg og ip adressa di ute. Det er lavmåls det du kjem med no (igjen)

Du argumenterer jo ikkje, berre slenger drit omd ei som er ueinige med deg. Det er lavmåls det.

Så kom med argument eller gå inn på kjernen sitt forum å kveruler.


Vidarvalium

finnes det noen nettsider en kan se på planer for ny stadion??


Nixon

Quote from: "Per Anders"Tror dere at fasiten er deres, og at alt vi sier er helt på trynet? Er det ikke lov å ha andre meninger enn deres, og Bjørn Dahls?


He he. Problemet er vel heller at du hele tiden uttrykker at det vi mener er helt på trynet og at du har fasiten. Og "helt på trynet" blir et mildt skjellsord når du skriver dine innlegg. Og folk har en tendens til å henge seg opp i slike ting og overse argumentene som du vel har brukt alle dine nærmere 100 innlegg på. For ingen kan komme og si at du ikke har argumenter.

Men som jeg skrev i en annen tråd: Kanskje en ide å kanalisere dette voldsomme engasjementet mot de som styrer og steller i denne saken? For her skjer det jo ingen beslutninger.
Rød makt på Hansa

Per Anders

Enig med deg i det. Har også, som tidligere nevnt, sendt en mail eller tre til Bjørn Dahl. Grunnen til mitt "voldsomme" engasjement på disse sidene er bygget på mitt ønske om å påvirke opinionen i retning det jeg mener. Jo flere som snakker om et skikkelig anlegg for Brann for fremtiden, desto lettere er det å bli hørt. Jeg er fullstendig klar over at fjortisene på denne debattsiden ikke har juridisk kraft i det hele tatt, men dette er for min del tidtrøyte og lett underholdning. Regner med at vi er like glad i Brann alle sammen.... Det er mange veier til Rom..... (skulle gjerne vært like mange til Brann stadion... hahaha)

Xminator

Det du må se på er hvor mange kamper det var under 90% belegg på sittetribunene. Tror ikke du finner mange da. Så min påstand står; Det er dagens annlegg som gir ett kunstig lavt snitt, ikke interesse eller befolkningsgrunnlag!

Når det er sagt, så er de fire kampene Ricky lister opp grunn god nok til 25000 sitteplasser.

RC

Quote from: "Xminator"Det du må se på er hvor mange kamper det var under 90% belegg på sittetribunene. Tror ikke du finner mange da. Så min påstand står; Det er dagens annlegg som gir ett kunstig lavt snitt, ikke interesse eller befolkningsgrunnlag!

Når det er sagt, så er de fire kampene Ricky lister opp grunn god nok til 25000 sitteplasser.


Og mot VIF

P-K

Vent og se... Det hele er forhåpentligvis fortsatt et spill for galleriet.

- Planene er fulle av skrivefeil
- Infrastrukturproblemer overses glatt
- Brann har sendt Knut'en for å se på mulige løsninger ( Etter at de er ferdig med planene )
- Kontrakter med rådgivere er ikke tegnet, og med mindre SBBL vet masse om stadionbygging så trenger de proffer.

Nest sist, og trolig viktigst. Brann er i samtaler med kommunen. Kommunen prøver å overbevise Brann om at Mindemyren er løsningen.

Og til slutt... Dersom Brann får godkjent at de har utbyggingsPLANER får de fritak fra NFFs anleggskrav.

Noen harde forhandlingsrunder med kommunen og Mindemyrengjengen, så skal dere nok se at alt ordner seg. Brann får eierandeler i Mindemyren eller en særdeles god leiepris, og Bergen får et anlegg vi kan være stolte av.

I en utopisk verden hadde det selvsagt vært best om Stadion ble liggende, men i virkeligheten vil infrastukturen og Nymark Vel sette en stopper for all videre utvikling på Nymark.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

neguah

Quote from: "Vidarvalium"finnes det noen nettsider en kan se på planer for ny stadion??


Hær kan du se noe:

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3749

Henki

Quote from: "P-K"Vent og se... Det hele er forhåpentligvis fortsatt et spill for galleriet.

- Planene er fulle av skrivefeil
- Infrastrukturproblemer overses glatt
- Brann har sendt Knut'en for å se på mulige løsninger ( Etter at de er ferdig med planene )
- Kontrakter med rådgivere er ikke tegnet, og med mindre SBBL vet masse om stadionbygging så trenger de proffer.

Nest sist, og trolig viktigst. Brann er i samtaler med kommunen. Kommunen prøver å overbevise Brann om at Mindemyren er løsningen.

Og til slutt... Dersom Brann får godkjent at de har utbyggingsPLANER får de fritak fra NFFs anleggskrav.

Noen harde forhandlingsrunder med kommunen og Mindemyrengjengen, så skal dere nok se at alt ordner seg. Brann får eierandeler i Mindemyren eller en særdeles god leiepris, og Bergen får et anlegg vi kan være stolte av.

I en utopisk verden hadde det selvsagt vært best om Stadion ble liggende, men i virkeligheten vil infrastukturen og Nymark Vel sette en stopper for all videre utvikling på Nymark.


Har du noe dokumentasjon for de påstandene/antagelsene du kommer med her?
Ballen skal fremover!

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Roffarne

Quote from: "Per Anders"P-K...........

I LOVE YOU!!!!!!!!!!!


Jeg kan skaffe deg nummeret :)

MÃ¥ si meg helt enig i tankene rundt planene.
Jeg er selv meget opptatt av at Staddaen skal ligge der den ligger, men hvis det de har vist frem så langt er løsningen så må man nesten spørre seg hva det er de har i tankene.
For fotballarena kan det umulig være.

Per Anders

Jeg har en løsning på hvordan man kan få opp kapasiteten på langsidene uten å bygge høyere enn tillatt. Hvis det er slik som det har blitt skrevet, at Hansatribunen er 38 meter høy, og det er tillatt å bygge 44 meter på nordre langside, så kan man gjøre som på Highbury....

Bare for å få sagt det med en gang: Arsenal er på linje med Man. U. i min verden; altså godt oppe i analen.

Når det er sagt så er faktisk tribuneløsningen på den ene langsiden på Highbury meget god. Der er tribunen bygget i to seksjoner, der den øverste stikker langt ut over den nederste. Skal forsøke meg på en slags tegning, med fare for at det går til helvete.....

                                                                              0
                                                                        0
                                                                  0
                                                            0
                                                      0      
                                                 0
                                           0
                                      0
                                0
                                ---------------------
                                                          0
                                                   0
                                             0
                                       0
                                0
                         0
                   0
             0
       0
 0

Hm..... Ikke imponerende tegning akkurat, men jeg håper den ser ok ut etter at jeg sender den. Poenget er at det går fint an å bygge den øverste tribunen utover den nederste. På denne måten kan vi få inn mange flere tilskuere uten å bygge høyere eller bruke mer terreng bak tribunen.

Noe White Hart Lane får vi dessverre aldri. There's only one White Hart Lane!

Per Anders

Nettopp. Tegningen gikk til helvete..... Håper dere skjønner forklaringen. Kanskje dere også har sett Highbury?

Kruxleiven

Kanskje dette bildet forteller hva du mener?


Ricky

For stemningen og intimiteten sin skyld, så håper jeg vi slipper å se øverste og nederste tribuneseksjon oppdelt på denne måten.

Nixon

Quote from: "Ricky"For stemningen og intimiteten sin skyld, så håper jeg vi slipper å se øverste og nederste tribuneseksjon oppdelt på denne måten.


I planene til Brann blir tribunene veldig bratte uten en horisontal oppdeling. Unntaket blir Hansa som blir slik den er i dag.
Rød makt på Hansa

RC

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Ricky"For stemningen og intimiteten sin skyld, så håper jeg vi slipper å se øverste og nederste tribuneseksjon oppdelt på denne måten.


I planene til Brann blir tribunene veldig bratte uten en horisontal oppdeling. Unntaket blir Hansa som blir slik den er i dag.



Blir alt på samme høyde som Hansa er no?

Nixon

Quote from: "RC"Blir alt på samme høyde som Hansa er no?


Så vidt jeg forstod blir det samme høyde. Og man lukker hjørnene mot Hansa slik at vi får landets mest intime arena!
Rød makt på Hansa

RC

Quote from: "Nixon"
Quote from: "RC"Blir alt på samme høyde som Hansa er no?


Så vidt jeg forstod blir det samme høyde. Og man lukker hjørnene mot Hansa slik at vi får landets mest intime arena!



Det e Brann og Det e Bergen vet du... Enda mer intim arena... HERLIG!!!
SÃ¥ Stadion blir rund?

Xminator

Nei, dildoformet ;) Sexyfotball og de greiene der vet du :p

Per Anders

Hallo Kruxleiven!

Ja, bildet ditt viser det jeg mener, men det var ikke det beste bildet akkurat. Finnes det et bilde tatt fra gressmatten av samme tribune? Da tror jeg folk hadde sett hvor tøff den tribunen er. Da kunne faktisk den nedre delen bestått av kombinerte sitte- og ståplasser, slik som Brann har planer om. Da kunne vi fått en kapasitet på 25000 uten problemer med å bygge for høyt eller for bredt.

Andrews

Nei og nei og atter nei! For all del ikke flere etager! Ingenting er mer stemningsdrepende enn det. Bortsett fra Toro pauseunderholdning kanksje...

Go Up