• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ystaas!!

Started by eksilbergenser, November 11, 2004, 19:21:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

eksilbergenser

Hva tenker Mjelde når han setter innpå Ystaas? Faen, den mannen bør gå gratis fra Brann!
lt for Brann!

thomasf

på tide å innse fakta: Ystaas er ikke noen talentfull spiller og god kommer han ALDRI til å bli!!!!

Raybo

Merkverdig hvordan man ikke hørte denne kritikken i starten av serien, når han var topp-scorer...

bjarnepedersen

Jeg var en av dem som var skeptiske, både når Ystaas kom til Brann, og når han var topscorer...Fire mål; det ene ble han truffet i hode av før det gikk i mål, det andre var han alene gjennom, det tredje på åpent mål. I tillegg til tuuuusen sjanser foran mål. Han er helt talentløs, har ingenting på Brann å gjøre. Og dette er mannen man betalte EN MILLION for! Jeg tillater meg å sitere noen strofer fra live-overføringen til BT (Brann-Hamlstad)

"Ystaas får ikke til noenting. Pasningene går i øst og vest"

"Stakkars Kristian Ystaas. Gjør feil etter feil hele tiden, men Mjelde tar han vel ikke ut rett etter han kom inn, selv om han burde gjort det."

"Brann kontrer og Kvisvik sender Ystaas helt alene med et hav av rom foran seg. Tror du han scoret?"

"Gigantisk mulighet til Brann. Først bommer Kristian Ystaas på ballen. Så skyter Helge Haugen fra 11 meter. Via et Halmstad-ben og like utenfor."

Si meg, hva skal vi med denne mannen?? FÃ¥ han UT!!!!

Svante!!

Lag en sang om Ystaas hvor 95 % av ordene er BOM BOM BOM:

Bom, bom, bom, bom bom ba dylla YSTAAS
rann er best

Ole Brom

Ystaas er og forblir en udugelig spiller og det er en skandale at Mjelde bruker han istedet for Walde !! Helt utrolig, skjønner ikke hva Mjelde ser i den mannen. Vi kunne likeså spilt med 10 mann idag, hadde ikke merket at Ystaas ikke var med.....

BrannMann

Ystaas er i motgang nå... skal ikke forsvare ham.. men kanskje det hadde vært en ide å støtte ham fra tribunen ? gi ham litt selvtillit.. mannen er jo en nervebunt..
jokomelk og brød og seriegull!!!

Nixon

Nervebunt er ordet. På den positive siden så kommer jo han til mange sjanser. Flere etter gode løp. Så det bor jo en del fotball i han. Problemet er at han får Bambi til å virke som en stødig kar.
Rød makt på Hansa

Xminator

Bambi? Var det ikke Helstad det?

Slutt med mobbingen av Ystås. Det er direkte pinlig at enkelte PIPER når han blir byttet inn for en skadet.

Ystås gjør mye bra, veldig mye rart og mangler selvtillit. Det blir selvsagt mye bedre når han dømmes til helvete etter en annen skala enn en del andre spisser.

Dagens sitat etter at Sæternes roter bort ballen: "Må du for helvete se å jobbe Ystås" Nei han spiller ikke kjempebra, men fullt på høyde med det svenskenes spisser viste ...

Felt F forever

Ystaas viser mye bra mellom feilstegene... er uten tvil evner i den karen vi kommer til å få glede av (det har vi jo allerede fått). Mange små glimt i dag, hvis man bare ikkje tar på seg det smaleste, mest kritiske synet...

Buing på egen spiller er på missing-link nivå... meld overgang til Bastionen for de det gjelder.

grei

Ikke misforstå, mannen har ikke noe på banen å gjøre (selv om han viste noen takter mellom alle tabbene). Men å bue på en Brann-spiller som kommer inn? Makan! Om han slet med selvtilliten før så ble den ikke bedre av det.

tiff

Er heilt tragisk at folk buer på ein Brann spiller som sliter. Greit han gjør ein del merkelege ting, men gjør også mykje bra. Da er er ofta da sista foran mål han sliter med, men det er mykje psykisk det går på, så når folk piper på han når han kommer inn, så hjelper det ikkje på prestasjonane hans. Han gjorde meir framfor mål enn super Bengt gjorde, så gi mannen ein vinter og ein sesong til. Er tross alt ikkje så gammal. Merker meg at Scharner og Opdal begynner å bli varm i trøya, positivt![/url]

bjarnepedersen

Mener ikke å forsvare at publ. buer på ham når han kommer innpå. Men den mannen har fått sjanse på sjanse på sjanse, å når han aldri klarer å vise noe, har han ingenting å Brann å gjøre. Ystaas kan aldri ta opp konkurransen med Winters/Sæternes, og han vil aldri kunne bli fast inventar om den dagen de forsvinner. Da er det bedre å bruke Walde...

nummer9

Det at mannen jobber seg til sjanser tyder på at spilleren har noe i brann og gjøre. Det at spilleren ikke putter disse når han feks kommer alene med keeper, tyder på at mannen har dårlig selvtillit. Dette er ene og alene der forskjellen ligger mellom helt og syndebukk for Ystaas idag.

Dette har Brann sagt er en spiller for fremtiden, og før mannen kom til Brann ble det sagt at han var ung og kom til å variere i prestasjonene.

Noen folk som må kule bæret. Hallo!

Christian

Buet folk på Ystås? Jubelen var ikkje voldsom, men han fikk da høflig applaus, gjorde han ikkje?

Syns Mjelde først og fremst bør gi Ystås sjansen på bortebane, så slipper han i alle fall å bli spist levende av Stadiontrollet. Gi heller Walde og Storesund sjansen. De er unge, lovende og fra egen stall. Men det er jo et gammelt refreng...

enavgutta

Konklusjonen e folkens at denne fyren ikke er god nok for førstelveren vår pr.dags dato. Vi ønsker ikke å se ham mer på banen. PUNKTUM.

olry

Kan være enig med at Ystaas ikke er den beste spilleren men piping fra tribunen når han kommer inn på banen, og rop som "bytt ut Ystaas" er noe jeg reagerer ganske sterkt på. Når han først er utpå bør han få like mye støtte som resten av laget.

Aam

Reagere eller ikke, han gjør en elendig kamp, Ã¥ bør bli byttet ut.. Vi vil det beste for laget, Ã¥ ikke at noen skal fÃ¥ dÃ¥rlig selvtillit! Men hvis Ystaas er den 3. beste spissen til Brann, da har de et habilt problem!  :(
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

Hansakongen

jeg bare sier SELG han... han gjør jo ingen ting riktig ute pÃ¥ banen... om han hadde gjort ting bedre skulle ikke jeg sakt noe..... men han er jo bare tilhinder for de andre pÃ¥ banen :twisted:  :twisted:

Aam

FÃ¥r vi solgt han?
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

olry

Quote from: "Aam"Reagere eller ikke, han gjør en elendig kamp, å bør bli byttet ut.


Joda, men Mjelde hører deg ikke, men Ystaas kan kanskje. I tillegg tror jeg ikke Mjelde ville byttet han ut bare fordi du sier det.

Aam

Mjelde har vel øyner selv?
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

olry

Ja, men da trenger vel ingen å rope at han skal bytte Ystaas ut?

Aam

Sant nok! Men vi har god grunn til å være skuffet..
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

Hansakongen

Quote from: "Aam"FÃ¥r vi solgt han?


Om vi ikke for solgt han sÃ¥ kan vi gi han vekk skader ikke sÃ¥ mye det heller  :evil:  :evil: kanskje sogndal trenger han i kampen Ã¥ rykke opp igjen :lol:  :lol:

olry

Joda, jeg er absolutt enig i at Ystaas ikke er god nok for Brann, men når han er utpå bannen bør han få støtte som resten av laget. Han kommer ihvertfall ikke til å bli bedre av at hjemmepublikumet er negativ mot han.

minibussen

e beste tipsene til langoddsen:

http://www.nettips.no

Raybo


HaterRævBK

veldig godt eksempel!

Det vil eg gjerne ha et svar på...
hvor e alle de som mente Miller var en feit slask og burde komme seg hjem?
mener å huske at når eg mente han var god nok for brann men at han bare trengte tid, då kom det 20 negative innlegg imot meg!
men hvor har disse "fotballekspertene gått"?
noen av de som fortsatt mener det de sa???

men angående Ystaas så tror eg ikke han vil bli noe stjerne spiller, men at han vil fungere tror eg, bare gi han litt tid :wink:
S slaur.....

pusuren

Quote from: "olry"Joda, jeg er absolutt enig i at Ystaas ikke er god nok for Brann, men når han er utpå bannen bør han få støtte som resten av laget. Han kommer ihvertfall ikke til å bli bedre av at hjemmepublikumet er negativ mot han.



bra sagt!! helt enig me den..

Xminator

Så det han gjør før Scharner "brenner" kjempesjansen i andre er bare dritt? Se på TV2 bildene, det er klasse over det han gjør der. Ystås er en ung spiller og vil være ugjevn. Han går på en masse gode løp, og er alltid med på retur når Brann avslutter.

Så også noe nytt fra Ystås i går. Han begynner å bruke musklene i 1/1. Tydelig at han har studert Sæternes og lærer... Så får målene komme når de kommer. Nivået holder han ihvertfall. Så må han få lov til å prøve og feile. Eneste måten å lykkes på!

Dette er foresten det mest negative med Brann-publikumet. Behovet for å hele tiden blinke ut enkeltspillere som syndebukker. Og mangelen på evne til å se det positive i de samme spillerene. Eller evnen til å ta selvkritikk. Se på Knudsen, nå har han spilt en god del bra og ett par veldig gode kamper i høst. Kritikken stilner, men ydmykheten og evnen til å si "jeg tok feil" er totalt fraværende.

Aluminat integraf

Quote from: "Xminator"Så det han gjør før Scharner "brenner" kjempesjansen i andre er bare dritt? Se på TV2 bildene, det er klasse over det han gjør der. Ystås er en ung spiller og vil være ugjevn. Han går på en masse gode løp, og er alltid med på retur når Brann avslutter.

Så også noe nytt fra Ystås i går. Han begynner å bruke musklene i 1/1. Tydelig at han har studert Sæternes og lærer... Så får målene komme når de kommer. Nivået holder han ihvertfall. Så må han få lov til å prøve og feile. Eneste måten å lykkes på!



Beklager, Xminator, men jeg er veldig uenig med deg. Dette virker å være et febrilsk forsøk på å gjennopplive en død hest. Ystaas var håpløs i går. Fullstendig håpløs. Nok en gang. Han har fått så mange sjanser i år og har bevist til fulle at han har ingenting på et norsk topplag å gjøre.



Quote from: "Xminator"Dette er foresten det mest negative med Brann-publikumet. Behovet for å hele tiden blinke ut enkeltspillere som syndebukker. Og mangelen på evne til å se det positive i de samme spillerene. Eller evnen til å ta selvkritikk. Se på Knudsen, nå har han spilt en god del bra og ett par veldig gode kamper i høst. Kritikken stilner, men ydmykheten og evnen til å si "jeg tok feil" er totalt fraværende.



Nok en gang uenig. Her er det ikke snakk om å blinke ut enkeltspillere. Her er det snakk om innlevelse, engasjement og entusiasme. Hvis du tror at dette kun fører med seg heiarop så tro om igjen. Vi ønsker alle at Brann vinner og at spillerne våre gjør jobben sin. Gjør de ikke det så kommer det lett ut. Det handler ikke om å være ond. Det er snakk om frustrasjon og sterke følelser.
Og det med Knudsen er jeg også uenig med. Jeg har da snakket med mange Brannsupportere de siste ukene som har skrytt av Knudsen. Man skryter av ham fordi han har gjort en god innsats i det siste. Dette med ydmykhet blir feil. Har ingenting med saken å gjøre. Spillerne får ris når de fortjener det og ros når det er det de fortjener.

Idiakez

Quote from: "minibussen"Robbie Winters bommet vel mere alene med keeper i starten enn ystisen er i nærheten av, skal det være slik at hvis man er utenlandsk(miller/winters) så får man god tid og klar til neste sesong?


Dette har ikke noe med om spilleren er utlandsk eller ikke, men heller om CV'en.

Når man ser hva Winters(toppscorer i Aberdeen i mange sesonger) og Miller(året spiller i dundee, spilt i PL osv) har gjort tidligere så er det klart man vil gi de litt tid til å tilpasse seg norske forhold. Winters viste seg å bli en kjempe suksess og jeg tror også vi kan vente det samme av Miller.

Når det gjelder Ystås så tror jeg ikke han er god nok for brann. Han er en veldig enkel spiller som mangler basis ferdigheter.

Men når det er sagt så bør en aldri bue/pipe på en spiller som spiller på Brann. Spillere som har på seg brann drakten og gjør sitt beste bør støttes av supporterene under kampene uansett. Så får vi heller diskutere her og på puben om Ystaas er god nok for laget.

grei

Xminator har et poeng her. Jeg rev meg også i håret over Ystaas sine håpløsheter i går. Meninnimellom disse la jeg merke ti lat han gjorde bra ting, ting som viser at det bor fotball i han- noe jeg ikke kan huske å ha sett før verken hos Ystaas eller kenguruen. Dette gikk nok super-kritikerne glipp av, når man allerede har bestemt at en spiller er elendig, så er elendig alt man vil se.

Det er også riktig at det ikke ligger noe ondskap i negative ytringer mot eget lag, dette er et utslag at det er mye følelser og engasjement involvert. Du hører ikke folk skjelle ut spillere i en klubb som ikke betytr noe for noen. Men denne unnskyldningen betyr ikke at det ikke skal være mulig å holde seg en smule i skinnet. Jeg kan ikke følge hver impuls og følelse om at jeg f.eks vil hoppe ut på banen i glede etter en Brann-scoring. Jeg kan ikke i Brann-rus følge instinktet om å skyfle kaffekoppen over han irriterende fyren på raden foran. Hører man andre pipe mot Ystaas, så stå i mot og bit tennene sammen. Pipe mot hele laget til pause er en ting, men mot enkeltspillere? Hadde det ennå vært en merittert spiller som vaser rundt uten innsats, men her er det snakk om en som i hvert fall forhåpentligvis er på vei opp. Relativt lokale spillere som viser innsats og lojalitet vokser ikke på trær.

Dette med Knudsen er også riktig. Folk har hetset han i mange år, men det er ingen ydmykhet å spore nå. Der høyrevingen var vår store hodepine tidligere i år har Knudsen blomstret, det ser ut til at det går an å forsvare det håpløse kjøpet av Sanne likevel altså, i at han presser Knudsen. I pressen står det først og fremst om mulige forsterkninger på sentral midtbane og høyreving, men det er ikke lenger disse plassene som trenger det mest.

Aam

Vi vant, whatver..
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

Andrews

Thorstein "Bambi" Helstad
Robbie "No Goal" Winters
Charlie "Chubby" Miller
HÃ¥kon "Slippery when sweat" Opdal
Martin "Klovnen" Knudsen
Helge "Kick and run" Haugen

Jaja, dere lærer faen meg aldri heller! Gang på gang syter og klager over egne spillere som sliter. Sånn var det med Helstad, sånn var det til de grader med Robbie, Opdal osv. Men hvor ble klovnene av når Helstad og Winters putta i haugevis? Når Martin viser seg som det klart beste alternativ på høyrekanten i høst og har iallefall 2 målgivende i cupfinalen? Når Charlie redder oss må Tromsø og spiller en kjempekamp mot Halmstad? Neste mann ut er Opdal, som kommer til å bli en kjempekeeper! Hvor er dere da? Horer!

Christian

Vil bare påpeke at Miller med den formen han var i når han ankom Bergen fortjente pes. Han har derimot gjort noe med problemet og vist at han er en særs habil spiller.

Når det gjelde Ystås har eg ikkje så mykje å utsette på mannen sjøl. Han gjør sitt beste og lykkes med noen, men feiler med mer. Det som provoserer meg er at Mjelde gang på gang gir sjansen til Ystås før våre unge og lokale talenter. La Walde spille en omgang og ikkje bare et par minutter for en gangs skyld. Det er mitt poeng.

Idiakez

Quote from: "grei"I pressen står det først og fremst om mulige forsterkninger på sentral midtbane og høyreving, men det er ikke lenger disse plassene som trenger det mest.


Er enig i at vi ikke trenger forsterking på sentral midtbane hvis vi får beholde Miller og han blir brukt.

Derimot totalt uenig at høyrevingen ikke bør forsterkes snarest. Knudsen og Sanne er middelmådige eliteserie spillere. Vi trenger en rask og teknisk offensiv høyre midtbane som kan skape sjanser.

Aam

Quote from: "Idiakez"
Quote from: "grei"Vi trenger en rask og teknisk offensiv høyre midtbane som kan skape sjanser.
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

Go Up