• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen

Started by Professoren, November 09, 2004, 20:50:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

handlevogn

Hva er den nye sangen og hvilken melodi har den? Kom meg ikke på stadion mot Ulf, men vil lære den til søndag :D

krøvel vellevold

Hadde virkelig Godset "sloop john b" før oss?
Legg ned hele klubben!

Markmus

Jeg har aldri hørt It's a heartache fra fotballsupportere før og nå er den plutselig på både Stadion og Aker Stadion?
Ka du ve?

dex1974

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2012, 18:26:51 PM
Hadde virkelig "sloop john b" før oss?


Ikke 100% sikker her men ja jeg tror de sang den før oss. Og som sagt kun refrenget som engelske supportere : "We won it four times", "The city´s all ours", "The baby´s not yours" etc. etc. etc.

Men poenget mitt er at vi må slutte med denne stoltheten som at...nei den melodien kan vi ikke ta og iallefall ikke den teksten som likner litt bla. bla. bla. Vi synger jo "vi e Brann" til "Stars and Stripes" og den melodien bruker jo flere supportergrupper som pakket og bartepakket for å nevne noen.

Men håper vi styrer unna Pippi Långstrump, olé olé olé, sha-la-la-la etc. etc. etc.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Northside

Det er en del melodier vi bør styre unna for å kunne opprettholde litt klasse på tribunen. Pippi-sangen er definitivt en av den! Andre sanger/melodier er de som andre Norske supportere allerede synger på. Er så pass mye å velge i at vi ikke trenger ta de samme melodiene som går igjen hos flere grupper. Bakke-melodien var f.eks i overkant mye brukt da vi tok den.

At Molde startet "It's a heartache" samtidig som oss er rein tilfeldighet, håper bare resten av copy-Norge kan ta i bruk en annen melodi. Av grupper nedover i Europa er det ikke mange som bruker "It's a heartache ".

Lister

Så lenge det er melodier som er godt brukt av andre i utlandet kan en ikke si at det er direkte kopiering, men skal vi bruke en melodi mange andre bruker bør sangen ha god nok tekst til å rettferdiggjøre bruken av melodien.

Kravet til teksten øker også proposjonalt med andres bruk av melodien og omvendt proposjonalt med kvaliteten på melodien.

På den måten må vi vinne nobels litteraturpris og bli invitert til bokbadet hvis vi skal sette tekst til f.eks "pippi pikksukk"

Melodien som brukes på "oslo by, full av drit" skulle jeg gjerne sett en bedre Brann-tekst på. Genial melodi til supporterbruk og lite brukt her på berget.
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

April 15, 2012, 13:16:31 PM #306 Last Edit: April 15, 2012, 13:23:48 PM by Gulløl
Quote from: Gulløl on March 31, 2012, 17:40:49 PM
En ting jeg la merke til i går var at allsangen på free seating feltet allerede var i gang 15-20 minutter før kampstart med bra trøkk. Håpløst da at de kjører helt andre Brannsanger over høyttaler anlegget samtidig. Helt klart mer stemningsskapende om de i den 10 minutter tidssonen før nystemten starter heller lar sangfeltet gjøre jobben med å fyre opp. I det minste at musikkansvarlig har "antennene helt ute" og stenger av høyttaler musikken om han hører at sangfeltet kjører på med trøkk i det tidsrommet. Dette er noe Bataljonsledelsen burde kunne tatt opp med de ansvarlige i Brann. Snakking og den vanlige orienteringen går bra men ikke boksmusikk som kveler allsangen. Boksmusikken kan de bruke fra 60 til 15 minutter før kampstart. De siste 15 minuttene bør være sangfeltet sin tid. Kan tenke meg at spillerne også vil sette pris på en slik løsning, de sette nok mer pris på sang, trøkk og brus fra tribunene isteden for boksmusikken der de står og venter i tunnelen.


Kjære Brann ledelse/musikk ansvarlige !
Tilbake til det jeg tok opp etter første hjemmekampen(over). Nå som vi har fått et sangfelt og trøkket er på vei tilbake. Gi sangfelt den tilliten å holde stemningen oppe de siste 20 minutter før kampstart, det har dere enda ikke prøvd. Tror det blir veldig bra, og gir en bedre Stadionopplevelse for publikum og spillere. Boksmusikk og Brannsanger over høytalerene kan dere spille fra kl.16.30 til kl.17.40.
Håper at ALLE på sangfeltet samtidig tar det ansvaret og er på plass senest 20 min før kampstart og trøkker til slik at de ansvarlige i Brann får seg en aha opplevelse.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Ble sinnsykt høy stemning da Kovacs puttet, hva var det dere sang da? Fikk det ikke med meg, men det var høyt og det var klasse over stemningen akkurat der og da.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside

Ikke særlig god steming i går... Kampen må være det dårligste jeg har sett Brann prestere på hjemmebane i lang tid. Ikke spor av vilje til å angripe på eget gress. Sånn sett var kanskje stemningen ok sett i forhold til kampen.

I andre omgang prøvde vi en periode å løfte laget med en rekke gode sanger. "Vi krever innsats" runget. Ute på banen brydde de seg derimot lite om hva vi sang, dermed falt stemningen betraktelig etterhvert som minuttene tikket mot kampslutt.

Lister

Svimingene med ryggen mot kampen var lite imponerende ellers var stemningen etter forholdene bra.
Litt nedtur når enkelte prøvde å dra i gang en klanen-sang, men ellers satt en del av ropene bra.
Guinness - Makes you drunk

DaNygard

Quote from: Lister on April 17, 2012, 07:56:37 AM
Svimingene med ryggen mot kampen var lite imponerende ellers var stemningen etter forholdene bra.


Helt enig!

Gjengen som sto med ryggen mot kampen under "Her kommer Bergen igjen" er noe av det pinligste jeg har opplevd på Stadion. Det har ingenting med vår supporterkultur å gjøre. Tydelig noen som har latt seg inspirere av forza-gjengene i Europa og andre deler av Norge.

Vi skal ikke ha den typen supporterkultur, det viktigste kjennetegnet vårt er at stemningen på tribunen følger spillets gang. Her bør alle oppegående supportere gi klar beskjed om at dette ikke hører hjemme på Stadion.

Lister

Og med spillets gang mener du selvfølgelig at når alt går mot oss synger vi bare sterkere mot alt, vi er da tross alt ikke medgangssupportere.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Hva er poenget med aa snu ryggen til?
Taapelige saker som ikke har noen ting aa gjoere andre steder enn hos Kanaris...



Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Syntes det er greit å snu ryggen til om det er en person som skal få opp stemningen. Ikke hele tiden selvsagt, men nok til å få opp stemningen iallefall.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Wingfoot

Quote from: roaldinho on April 18, 2012, 09:55:17 AM
Syntes det er greit å snu ryggen til om det er en person som skal få opp stemningen. Ikke hele tiden selvsagt, men nok til å få opp stemningen iallefall.


Greit nok det, men når en gjeng på ca 20 stk snur ryggen til kampen og står og hopper rundt som en gjeng med "kanarifugler" så ser det bare teit ut.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

kapteinen

Quote from: DaNygard on April 17, 2012, 20:53:55 PM
Quote from: Lister on April 17, 2012, 07:56:37 AM
Svimingene med ryggen mot kampen var lite imponerende ellers var stemningen etter forholdene bra.


Helt enig!

Gjengen som sto med ryggen mot kampen under "Her kommer Bergen igjen" er noe av det pinligste jeg har opplevd på Stadion. Det har ingenting med vår supporterkultur å gjøre. Tydelig noen som har latt seg inspirere av forza-gjengene i Europa og andre deler av Norge.

Vi skal ikke ha den typen supporterkultur, det viktigste kjennetegnet vårt er at stemningen på tribunen følger spillets gang. Her bør alle oppegående supportere gi klar beskjed om at dette ikke hører hjemme på Stadion.


Bra du passer på og tar ansvar!Av og til lurer jeg på hva vi skulle gjort uten supersupportere som kan gi beskjed om korrekt oppførsel på tribunen.
Z

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on April 18, 2012, 09:55:17 AM
Syntes det er greit å snu ryggen til om det er en person som skal få opp stemningen. Ikke hele tiden selvsagt, men nok til å få opp stemningen iallefall.


Hvis det var for aa faa opp stemningen er det selvfoelgelig helt fint, men slik jeg oppfattet det var det et tulleopplegg a la kanaris.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: kapteinen on April 18, 2012, 10:17:26 AM
Quote from: DaNygard on April 17, 2012, 20:53:55 PM
Quote from: Lister on April 17, 2012, 07:56:37 AM
Svimingene med ryggen mot kampen var lite imponerende ellers var stemningen etter forholdene bra.


Helt enig!

Gjengen som sto med ryggen mot kampen under "Her kommer Bergen igjen" er noe av det pinligste jeg har opplevd på Stadion. Det har ingenting med vår supporterkultur å gjøre. Tydelig noen som har latt seg inspirere av forza-gjengene i Europa og andre deler av Norge.

Vi skal ikke ha den typen supporterkultur, det viktigste kjennetegnet vårt er at stemningen på tribunen følger spillets gang. Her bør alle oppegående supportere gi klar beskjed om at dette ikke hører hjemme på Stadion.


Bra du passer på og tar ansvar!Av og til lurer jeg på hva vi skulle gjort uten supersupportere som kan gi beskjed om korrekt oppførsel på tribunen.


Nei, det blir for dumt om noen skulle ha sin egen mening om hvilken supporterkultur vi skal ha eller ei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bergensgutt95

April 19, 2012, 07:18:17 AM #319 Last Edit: April 19, 2012, 07:23:26 AM by bergensgutt95
Quote from: Klaus_Brann on April 18, 2012, 02:30:22 AM
Hva er poenget med aa snu ryggen til?
Taapelige saker som ikke har noen ting aa gjoere andre steder enn hos Kanaris...





Jeg har fått med meg at folk her inne, er negativt til det meste av de nye ideene som kommer frem.
Hvist du åpner øynene og ser litt på de britiske øyer, eksempelvis Celtic, så har de gjort en stor suksess med " Huddlingen" så har du Red army og Citty fansen som har gjort det samme. Dette er ikke noe kanarifugl greie. Og gjøre det til en sang, så diskre som det blir gjort ser ikke jeg noe problem med. Tvert imot , et steg i riktig retning, vekk fra det samme opplegget vi har kjørt i mange år uten suksess. Jeg snakker heller ikke om sangene som skaper trøkk: Gullet skal hem, og veksel-rop, det er sanger vi i BGG kjører hardt på og ser på. som er en viktig del av vår supporterkultur.
Brann alternative

Klaus_Brann

Jo, det er absolutt ogsaa en greie i tro kanarifugl-aand.
Du vet da tydeligvis ikke hvor mye jeg foelger med paa andre supportergrupper eller ei, saa da anbefaler jeg til ditt neste innlegg aa ikke komme med utsagn du ikke har belegg for.

Jeg har som nevnt ikke sett hvordan det ble gjort, men hvis det stemmer at det naa skal vaere toeft, eller hva dere mener, aa staa med ryggen til aa synge, saa tillater jeg meg selv aa mene mitt om det. Og det er ikke positivt, absolutt ikke.

Jeg er bl.a. positiv til unummerert, og ogsaa setefrie felt, hvis det kan hjelpe paa stemningen. Jeg er ogsaa positiv til en forsanger, HVIS det skulle vaere behov for det, men da kun naar det virkelig trengs, og ikke en eller annen klovn som driter i kampen og er mest opptatt av korsang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

April 19, 2012, 09:35:29 AM #321 Last Edit: April 19, 2012, 11:19:32 AM by Lister
At noe nytt kan være bra er ikke ensbetydende med at alt nytt er bra.
Uansett om du kaller det hummer eller kanari er det å koreografert hoppe rundt med ryggen mot banen og danse jenka ut stadionportene en supporterkultur vi ikke ønsker å stå for.
Guinness - Makes you drunk

Utmedsnolken

Jenkadansing (spesielt undikkvarianten) var da svært stort i supportermiljøet i Bergen for 10-15 år siden, så det hareb historisk verdi
"og der snubler Sæternes igjen"

bergensgutt95

Quote from: Wingfoot on April 18, 2012, 10:07:41 AM
Quote from: roaldinho on April 18, 2012, 09:55:17 AM
Syntes det er greit å snu ryggen til om det er en person som skal få opp stemningen. Ikke hele tiden selvsagt, men nok til å få opp stemningen iallefall.


Greit nok det, men når en gjeng på ca 20 stk snur ryggen til kampen og står og hopper rundt som en gjeng med "kanarifugler" så ser det bare teit ut.


Enig der. og ja det er for å spe glede og skape stemming dette blir gjort, det funker for alle som har prøvd det .. men må jo starte en plass. Bare å kjøre på og overse folk som ikke talker littegrann oppspriting i den kulturen våres , som er mer engelsk en den engelske !
Brann alternative

Larsi Ã?en

Må si meg enig med Bergensgutt der altså.
Opp med det flagget!

Lister

April 19, 2012, 14:22:39 PM #325 Last Edit: April 19, 2012, 17:59:44 PM by Lister
Du kaller det å "sprite opp" vi kaller det unødvendig og tåpelig.

Det å ikke være åpne for alle impulser er ikke ensbetydende med å ikke være åpen for impulser. Vi ønsker å fremstå som et engasjert publikum som støtter laget, ikke som en koreografert apegjeng som er mer opptatt av at egen regi får masse hits på youtube.
Guinness - Makes you drunk

Eivind

Quote from: Lister on April 19, 2012, 14:22:39 PM
Vi ønsker å fremstå som et engasjert publikum som støtter laget


Vel, ønsket er noe helt annet enn utførelsen!

revert

Jeg sier ikke man skal låse seg med armer og bein til en type supporterkultur, men denne hoppingen med ryggen mot banen skjønner jeg lite og eller ingenting av.Jeg skjønner ikke poenget med å hoppe med ryggen mot banen. Jeg er kanskje enkel, men når jeg er på fotballkamp vil jeg gjerne se det som skjer på banen. Akkurat som jeg blir forbanna når folk står og vifter med flagg rett foran trynet mitt under kamp.

Det kan vel også påpekes at City, Celtic gjør denne "dansen", eller hva faen en skal kalle det, rett etter scoring, hvor hele Stadion er med og det er god kok. Når en liten gjeng på 20-30 personer holder på, ser det bare teit ut.

dudo

Men er ikke denne hoppingen ment å være når man spiller ut motstander fullstendig? Hva var unnskyldningen for å bruke det på Stadion?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Det ser vel bra ut når du filmer det...
Guinness - Makes you drunk

psv-hasund

58.000 Celtic fan do the huddle

http://www.youtube.com/watch?v=YbjccPaO4K0&feature=related

58.000 Celtic fan hopper til i just can`t get enough

http://www.youtube.com/watch?v=zhIXZvY95Gs&feature=related

Jeg klarer ikke helt å se på disse supporterne som en koreografert apegjeng som ikke følger gangen i spillet. Selvom man kopierer deler av repetoaret til andre fans så trenger man ikke ligne hverken på Kanari eller Kjernen.

Det er vel en nesten enstemmig enighet om at man ikke skal ha trommer og Capo på stadion, men utover det bør det være mulig å bedre stemningen også med andre grep enn bare å stå i ro og synge og klappe. Det er få supportere som slår Celtic når de leder 3-0 over Rangers og drar i gang I just can't get enough, og hele stadion hopper.

Jeg klarer ikke å se at stemningen blir dårligere av at 20-30 stykker står og hopper og synger, og skjønner derfor ikke at det skal være så utrolig "farlig".

Northside

"huddle" var noe PAOK begynte med på 70-tallet. Der nede er de selvsagt litt mer opptatt av det visuelle på tribunen enn hva vi er (Hopping, holde oppe armene, flagg med mer). Siste årene har dette blitt kopiert rundt om i Europa av Lech Poznan f.eks.

Ofte synges det gjerne noe om motstanderen eller lignende. At de snur ryggen til noen de ikke liker og latterliggjør de. Så spilte PAOK mot City (eller var det Lech Poznan), og da fikk plutselig City-fansen lærdom i den kulturen.

Stilig når en hel stadion eller sving gjør denne "dansen", ikke like stilig med 30stk. Men om noen velger å gjøre det, så kan de vel bare holde på? Ingen som tvinger alle andre til å joine og det virkelig en rekke andre ting på tribunen som ser mye mer tåpelig ut.

stig

Men er ikke det en målfeiring? Er slik jeg har forstått City gjør det. Også gjør alle andre klubber narr av de igjen når city slipper inn mål.
Nettsideansvarlig

dex1974

Quote from: Wingfoot on April 18, 2012, 10:07:41 AM
Quote from: roaldinho on April 18, 2012, 09:55:17 AM
Syntes det er greit å snu ryggen til om det er en person som skal få opp stemningen. Ikke hele tiden selvsagt, men nok til å få opp stemningen iallefall.


Greit nok det, men når en gjeng på ca 20 stk snur ryggen til kampen og står og hopper rundt som en gjeng med "kanarifugler" så ser det bare teit ut.


De står jo ikke bare med ryggen til da...men herregud så pinlig følgende klipp er :

http://www.youtube.com/watch?v=wq7hr-C0L3Q&feature=related

Grusom la-la-la-la-la...og den jævlige trommen!!!!


Måtte vi bli forskånet for dette på stadion!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: Northside on April 19, 2012, 19:43:48 PM
"huddle" var noe PAOK begynte med på 70-tallet. Der nede er de selvsagt litt mer opptatt av det visuelle på tribunen enn hva vi er (Hopping, holde oppe armene, flagg med mer). Siste årene har dette blitt kopiert rundt om i Europa av Lech Poznan f.eks.

Ofte synges det gjerne noe om motstanderen eller lignende. At de snur ryggen til noen de ikke liker og latterliggjør de. Så spilte PAOK mot City (eller var det Lech Poznan), og da fikk plutselig City-fansen lærdom i den kulturen.

Stilig når en hel stadion eller sving gjør denne "dansen", ikke like stilig med 30stk. Men om noen velger å gjøre det, så kan de vel bare holde på? Ingen som tvinger alle andre til å joine og det virkelig en rekke andre ting på tribunen som ser mye mer tåpelig ut.


Det var vel mot Poznan, de kaller det "do the Poznan" slik jeg har fått med meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

http://www.brann.no/nyheter/har-forstaelse-for-piping/

Forstaaelse og forstaaelse fru blom. Men det er vel kanskje det politisk korrekte svaret man maa gi om man er supporterleder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Uansett ny-Brannsk å poste det på hjemmesiden. Selv om det kanskje er snakk om en form for skadekontroll.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Tror nok det er gjort mest for aa vise aapenhet rundt temaet, men det er vel mildt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Jeg synes nye generasjoner skal finne på litt sprell på tribunen jeg - så lenge vi ikke har trommer og evighetsanger så er det bare bra med litt liv..
Tiocfaidh ár lá

Christian

Gamle Store stå hadde vel ein viss kar som gjerne klatret opp på muren, vendte seg mot publikum og hauset opp stemningen. Synes å huske at denne perioden stadig blir fremhevet som toppen av tribuneliv i Brann-sammenheng...

psv-hasund

Quote from: Christian on April 20, 2012, 10:57:21 AM
Gamle Store stå hadde vel ein viss kar som gjerne klatret opp på muren, vendte seg mot publikum og hauset opp stemningen. Synes å huske at denne perioden stadig blir fremhevet som toppen av tribuneliv i Brann-sammenheng...


Det var bare en sang som ble sunget fra gjerdet. Han sang først sÃ¥ gjentok resten av stor stÃ¥. Det var ogsÃ¥ store stÃ¥ som sang "opp pÃ¥ gjerdet, opp pÃ¥ gjerdet  osv" før han gikk opp. Det var ikke en Capo som vi ser i dag som bestemmer hvilke sanger som skal synges gjennom hele kampen. 

krøvel vellevold

Og dessuten sang vi mest på engelsk på den tiden. Alt var ikke bedre før...
Legg ned hele klubben!

Christian

Vi er vel et stykke unna en Capo på Frydenbø i dag òg. Om en eller flere snur seg vekk fra kampen i noen øyeblikk for å fyre opp stemningen, er jo ingen falitterklæring.

Eg er ingen fan av kanarikultur, men heller ikkje av halshogging av folk som viser initiativ og bidrar til mer trøkk på tribunen.

Ellers helt enig i at alt ikke var bedre før - og det med god margin.

bergensgutt95

Quote from: vebo on April 20, 2012, 10:01:26 AM
Jeg synes nye generasjoner skal finne på litt sprell på tribunen jeg - så lenge vi ikke har trommer og evighetsanger så er det bare bra med litt liv..

Enig! det vi Yngre prøver å gjennomføre, men er ikke så lett når folk spyr bare med tanken på å finne på noe nytt i " kulturen" våres.
Hva er gale med litt hopping å flagg?!
Men vi kommer ikke til å gi opp! :)
Brann alternative

revert

Jeg har inntrykk av at når en person, gjerne med litt høy røst, stiller seg foran for å fyre opp stemningen, er dette som regel vellykket. Bare sånn i farten tenker jeg da på sluttminuttene av cupfinalen da noen sjeler tok ansvar for å få opp stemningen. Dette funket åpenbart bra det.

I forhold til dette med hoppingen skal en naturligvis ikke kategorist avvise det. Men som med veldig mye annet hva gjelder å få opp stemningen, mener jeg timing er et vesentlig begrep. Tar Brann ledelsen mot VIF eller Rosenborg, eller snur en kamp sent, tror jeg mange vil la seg rive med. Men når man ligger under mot Godet hjemme, og spillet er generelt dårlig, tror jeg det appelerer til svært få. Timing må ikke undervurderes.

Hva gjelder flagg må disse gjerne brukes ved innmarsj osv, men under kamp mener jeg man skal la de ligge, av den enkle grunn at det som skjer på banen er årsaken til at de fleste går på kamp. Jeg tror ikke veldig mange er så interessert i å stirre rett på et flagg, når det skjer noe på banen.

Dette er bare mine meninger og jeg akespetere fullt ut at andre mener annet enn meg. Men en interessant debatt er det :)

Lasaron

Jeg har faktisk ikke respekt for meninger som sier at man bør finne seg i å stirre rett inni et flagg under kampen.
Tren på langskudd

hansastril

Bra stemning til tiders i dag. Tjuagutter fra fotballrepublikken var høyere enn noen gang, det er godt å høre!
Stolt og kry

Lister

Quote from: bergensgutt95 on April 20, 2012, 14:14:53 PM
Enig! det vi Yngre prøver å gjennomføre, men er ikke så lett når folk spyr bare med tanken på å finne på noe nytt i " kulturen" våres.
Hva er gale med litt hopping å flagg?!
Men vi kommer ikke til å gi opp! :)


Ikke overrasket over at "kulturen deres" inneholdt en sang ordrett fra en gul togstasjon, men fortsatt skuffende å høre bergensere synge med, a-endinger og alt. Jeg har ingenting i mot å bruke melodi som andre bruker, så lenge teksten er god nok, men ordrett plagiat kan du umulig kalle "å finne på noe nytt". Desto mer skuffende og enda mer ulogisk er det å høre enkelte forsøke å starte klanens egne sanger mot de. For meg er det kraftig absurd å høre folk på Hansa prøve seg på klanens "kan vi høre bønna synge", når vi spiller mot et lag fra en by som ikke bare er dobbelt så stor som vår, men også skrev sangen...
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: Lister on May 05, 2012, 13:43:26 PM
Quote from: bergensgutt95 on April 20, 2012, 14:14:53 PM
Enig! det vi Yngre prøver å gjennomføre, men er ikke så lett når folk spyr bare med tanken på å finne på noe nytt i " kulturen" våres.
Hva er gale med litt hopping å flagg?!
Men vi kommer ikke til å gi opp! :)


Ikke overrasket over at "kulturen deres" inneholdt en sang ordrett fra en gul togstasjon, men fortsatt skuffende å høre bergensere synge med, a-endinger og alt. Jeg har ingenting i mot å bruke melodi som andre bruker, så lenge teksten er god nok, men ordrett plagiat kan du umulig kalle "å finne på noe nytt". Desto mer skuffende og enda mer ulogisk er det å høre enkelte forsøke å starte klanens egne sanger mot de. For meg er det kraftig absurd å høre folk på Hansa prøve seg på klanens "kan vi høre bønna synge", når vi spiller mot et lag fra en by som ikke bare er dobbelt så stor som vår, men også skrev sangen...

Det er vel "kan vi høre bønder synge?" vi synger. Klanen synger jo "hører dere bønna nå?". Dessuten har de en litt annen melodi. Men jeg hørte noen pinlige greier før kampstart. Et eller annet "en mann roper noe som de andre skal ta etter", for så å slutte med "ååååååå-ååååååå-ååååå". Snik-kanarifisering av Brann-fansen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Men apropos a-endinger. Hvorfor er det ingen som reagerer på at vi synger "Vi hater Eng a"?
Rød makt på Hansa

Go Up