• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen

Started by Professoren, November 09, 2004, 20:50:37 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Heller entusiasme enn evne og ønske, om du spør meg. Vi skal inspirere dem på banen, men det er ikke en ensidig greie - de må også inspirere oss. Begge deler har det vært lite av. En ond sirkel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Joda, entusiasme også. Burde tatt det med. Men de andre punktene er også viktige etter min mening. For jeg synes kanskje vi har blitt vel storforlangende på hvor mye vi må først få fra banen før vi gjør en innsats selv. Og der har jeg selv ikke vært noe som helst bedre enn andre.
Rød makt på Hansa

Danny

En sang jeg husker ble sunget i 2008:

Byen blant de syv fjell
vårt eget, lille land
Du vet at
Vi e fra Bergen
Vi e Sportsklubben Brann

til solskinnsmelodien Daydream Believers - Monkeys

Hvor hører forresten Hasunds hund til? Nedre D (Z)?


Brann_ruler86

Den sangen er ny for meg, men jeg ser gjerne at den blir gjenopptatt. Den har potensiale til å skape trøkk, og teksten var heller ikke så verst.

http://youtu.be/6gSmqNIJQbY
Gå ta banen!

hansastril

Det eg merket spesielt bra mot Ulf var kor utrolig ustemte vi var. Merket det spesielt på D, med Z i ryggen og syngefeltet rett ved siden av. Vi sang Byen e Bergen og syngefeltet sang Her kommer Bergen etter scoring feks. Skjedde ofte også. Får vi hele hansa samstemt blir det mye bedre trøkk!
Stolt og kry

bergensgutt95

April 02, 2012, 23:48:12 PM #255 Last Edit: April 02, 2012, 23:50:20 PM by bergensgutt95
Ny sang!

"Tjuagutter
Fra fotballrepublikken
Vi ekje fra Norge,
Vi e fra Beeeeeeeeergen"
UTEN noe trommegreier selvsakt ;)
med denne melodien:


http://www.youtube.com/watch?v=HHJoFSilOOw&feature=player_embedded
IKKE brukt av noen andre i norge så langt ! Og en av de fineste melodiene som vi har kommet over, samt en tekst som det er lett for en hver å lære seg :)
Brann alternative

Markmus

Fantastisk melodi om den får runge i alle fall.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: hansastril on April 02, 2012, 22:06:41 PM
Det eg merket spesielt bra mot Ulf var kor utrolig ustemte vi var. Merket det spesielt på D, med Z i ryggen og syngefeltet rett ved siden av. Vi sang Byen e Bergen og syngefeltet sang Her kommer Bergen etter scoring feks. Skjedde ofte også. Får vi hele hansa samstemt blir det mye bedre trøkk!


Intet nytt, sånn har det vært i mange år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: bergensgutt95 on April 02, 2012, 23:48:12 PM
Ny sang!

"Tjuagutter
Fra fotballrepublikken
Vi ekje fra Norge,
Vi e fra Beeeeeeeeergen"
UTEN noe trommegreier selvsakt ;)
med denne melodien:


http://www.youtube.com/watch?v=HHJoFSilOOw&feature=player_embedded
IKKE brukt av noen andre i norge så langt ! Og en av de fineste melodiene som vi har kommet over, samt en tekst som det er lett for en hver å lære seg :)


Jeg får ikke opp link om hvilken melodi det er?? Skriv den, så kan jeg youtube den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bergensgutt95

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2012, 01:54:00 AM
Quote from: bergensgutt95 on April 02, 2012, 23:48:12 PM
Ny sang!

"Tjuagutter
Fra fotballrepublikken
Vi ekje fra Norge,
Vi e fra Beeeeeeeeergen"
UTEN noe trommegreier selvsakt ;)
med denne melodien

http://www.youtube.com/watch?v=HHJoFSilOOw&feature=player_embedded
IKKE brukt av noen andre i norge så langt ! Og en av de fineste melodiene som vi har kommet over, samt en tekst som det er lett for en hver å lære seg :)


Jeg får ikke opp link om hvilken melodi det er?? Skriv den, så kan jeg youtube den.


Το αλλο μου μισο så nr 3 derfra, hehehe :)  om ikke denne går heller http://www.youtube.com/watch?v=HHJoFSilOOw
Brann alternative

TheRock

Kan også være greit å nevne at den teksten der starter fra toppen 6 sekunder uti, altså at videoen starter på "ekje fra Norge"-delen. Takk for tekst og link forøvrig, slet med å oppfatte "fra fotballrepublikken" når jeg sto til høyre på felt B. Trekker litt på i'en som i linken der? Altså, "Fra fotballrepubliiiiikken" ?


Northside

Det stemmer TheRock.

Hansastril:
QuoteDet eg merket spesielt bra mot Ulf var kor utrolig ustemte vi var. Merket det spesielt på D, med Z i ryggen og syngefeltet rett ved siden av. Vi sang Byen e Bergen og syngefeltet sang Her kommer Bergen etter scoring feks. Skjedde ofte også. Får vi hele hansa samstemt blir det mye bedre trøkk!


Slik vil det alltid være når kjernen av to grupper (nedre Hansa og Z) står så pass langt fra hverandre. Hadde Z-gjengen vært på øvre B eller C ville vi uten tvil vært samstemt.
Bortsett fra det kunne vi hatt forsanger som hadde styrt mer, men tviler på at det faller i smak hos alle her ;)

Klaus_Brann

Herlig melodi, og liker ogsaa teksten. Haaper denne kan faa godt fotfeste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

April 03, 2012, 06:54:52 AM #263 Last Edit: April 03, 2012, 07:19:26 AM by dex1974
En klassiker av en melodi dette ja :

http://www.youtube.com/watch?v=h8VGQTtENSs

Noen som klarer å lage en tekst til denne?

http://www.youtube.com/watch?v=wcVLeUFW-AM

Kan jo og legge til det klassiske ropet fra Gompie sin 90-talls versjon Who the Fuck is Alice : "Bergen...vi e Brann fra Bergen"

"Vi synger alle sammen for våres kjære Brann
Vi synger alle sammen, hver kvinne og hver mann
For i hele våres liv har vi elsket SK Brann fra Bergen
BERGEN! VI E BRANN FRA BERGEN!!!

I over 100 år har vår klubb no vist seg fram
Vi elsker det vi ser ja vi elsker SK Brann
Ja i hele våres liv har vi elsket SK Brann fra Bergen
BERGEN! VI E BRANN FRA BERGEN!!!

;)



Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

roaldinho

Den der 'living next door to alice'.

Refrenget: " Jeg vetsje hva jeg gjør her, eller hvorfor jeg er her,jeg nekter slite benken mens talentet kastes bort, men i mange kamper nå har et klippekort blitt delt ut jevnlig.  (sang til talentsatsingen)

Ment som en spøk, men samtidig er jeg imponert av min kreativitet på få minutter :p
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Utmedsnolken

Man klarer jo ikke å synge samstemt (eller i samme hastighet) i en liten gjeng på bortekamp, så skal godt gjøres å få det til på en stor tribune
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Var litt usikker på om billettsalg var blitt den nye stemningen, men tar sjansen på å skrive det her. Moderator får slette dersom jeg er helt i utakt med resten av forumet...

Jeg ser at Tommy Sulen har et innlegg i BT om stemningen på Brann Stadion. Eller rettere sagt mangelen på stemning på Brann Stadion. Sulen, som vel står bak en av de mest skandaløse pauseunderholdningene i Brann sin historie og som dermed vet litt om dårlig stemning på Stadion, har noen gode poenger som vel alle er enige om. Men han er også helt ute på supporterviddene når han kommer med mer eller mindre gode forslag til hva som kan gjøres. Han vil blant annet ha mer styrt stemning fra speaker med rop, bølgen og vitser. For noen gode lattersalver i løpet av en kamp skal visstnok gjøre underverker!:)
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Sulen er nok litt i utakt med majoriteten på dette forumet. Jeg tror noen av forslagene kan gjøre at flere på stadion blir med på å bidra litt, men for Hansa tribunen blir det tåpelig med vitser fra speaker, bølgen og "hemmelige" tegn fra Skarsfjord :-)


roaldinho

Hva med en forsanger? Burde tatt et skikkelig grep og fått alle de som vil synge stå sammen, for ingen er tjent med at det står en liten gjeng og prater med hverandre, sender sms, eller annen meningsløs aktivitet.

Har sjekket ut litt angående Fugla og hvorfor det høres ut som de går på repeat. Det er fordi flere av sangene de bruker tar minst et halvt minutt å få gjennom, og dermed kan det virke som at det går på repeat.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Guinness - Makes you drunk

Eivind

Quote from: Nixon on April 04, 2012, 08:22:47 AM
Var litt usikker på om billettsalg var blitt den nye stemningen, men tar sjansen på å skrive det her. Moderator får slette dersom jeg er helt i utakt med resten av forumet...

Jeg ser at Tommy Sulen har et innlegg i BT om stemningen på Brann Stadion. Eller rettere sagt mangelen på stemning på Brann Stadion. Sulen, som vel står bak en av de mest skandaløse pauseunderholdningene i Brann sin historie og som dermed vet litt om dårlig stemning på Stadion, har noen gode poenger som vel alle er enige om. Men han er også helt ute på supporterviddene når han kommer med mer eller mindre gode forslag til hva som kan gjøres. Han vil blant annet ha mer styrt stemning fra speaker med rop, bølgen og vitser. For noen gode lattersalver i løpet av en kamp skal visstnok gjøre underverker!:)


Dette innlegget til Sulen var ikke ironi? Haha, var bombesikker når jeg leste det at dette måtte være et humoristisk innlegg!

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on April 04, 2012, 08:43:20 AM
Hva med en forsanger? Burde tatt et skikkelig grep og fått alle de som vil synge stå sammen, for ingen er tjent med at det står en liten gjeng og prater med hverandre, sender sms, eller annen meningsløs aktivitet.

Har sjekket ut litt angående Fugla og hvorfor det høres ut som de går på repeat. Det er fordi flere av sangene de bruker tar minst et halvt minutt å få gjennom, og dermed kan det virke som at det går på repeat.

Jeg registrerer at du beunderer Kanaris, men vi har stolthet nok til å styre unna denne trendy stilen deres. Noen klovn som står foran fansen med ryggen til banen og megafon i hånden, vil du aldri se på Bataljonens tribune. At noen hadde gått ned foran gjengen og fyrt opp folk i perioder der folk er treige å få med på sang, er imidlertid en OK ting. Folk trenger av og til et spark i ræven. Men å ha en klovn stående der nede som skal styre stemningen i større deler av kampen? Glem det!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Eivind on April 04, 2012, 10:11:27 AM
Quote from: Nixon on April 04, 2012, 08:22:47 AM
Var litt usikker på om billettsalg var blitt den nye stemningen, men tar sjansen på å skrive det her. Moderator får slette dersom jeg er helt i utakt med resten av forumet...

Jeg ser at Tommy Sulen har et innlegg i BT om stemningen på Brann Stadion. Eller rettere sagt mangelen på stemning på Brann Stadion. Sulen, som vel står bak en av de mest skandaløse pauseunderholdningene i Brann sin historie og som dermed vet litt om dårlig stemning på Stadion, har noen gode poenger som vel alle er enige om. Men han er også helt ute på supporterviddene når han kommer med mer eller mindre gode forslag til hva som kan gjøres. Han vil blant annet ha mer styrt stemning fra speaker med rop, bølgen og vitser. For noen gode lattersalver i løpet av en kamp skal visstnok gjøre underverker!:)


Dette innlegget til Sulen var ikke ironi? Haha, var bombesikker når jeg leste det at dette måtte være et humoristisk innlegg!


Kan jeg aldri tenke meg. Vi som husker hans tid som sjefsklovnesupporter for Fyllingen, kan aldri tolke dette som ironi. Han var helt vill på å kjøre igang bølgen, og en gang kom han utkledd som dame...

Her er punktene hans:

- Slagordkonkurranse. Folk skal avgjøre med SMS hvilke som er best, og Store Stå skal adoptere de fem beste.

- han mener speaker må oppfordre til bølgen. Han sier "gi meg en grunn til at ikke bølgen skal gå rundt minst tre ganger i løpet av kamp!".

- Han mener profesjonelle og amatører bør lage demoer med nye sanger, og sende dem inn. En jury skal bestemme hvilke som skal på neste års CD med nye sanger.

- Og så skal vi rope S-K-Brann. Sånn type RO-SEN-BORG, antagelig!

- Han mener speaker må få en tekstforfatter, slik at han kan få publikum til å le 5-6 ganger i hver kamp. Da vil det bli "god stemning" og "løssluppenhet".

- Han mener Skarsfjord skal gi tegn til publikum på storskjerm om hvilken sang han vil at publikum skal synge.
Legg ned hele klubben!

stig

Og dette sto i søndagens avis?
Nettsideansvarlig

Lister

April 04, 2012, 10:43:12 AM #275 Last Edit: April 04, 2012, 11:10:14 AM by BBB-mod
Denne mannen må jobbe i en markedsavdeling et eller annet sted. Ingen andre kan være på så mye syre.
Guinness - Makes you drunk

psv-hasund


krøvel vellevold

April 04, 2012, 12:45:33 PM #277 Last Edit: April 04, 2012, 12:54:13 PM by krøvel vellevold
Quote from: kabelmann on April 04, 2012, 12:04:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2012, 04:56:37 AM
Men det er ikke OK at vi har en del noen gamle bergenssanger som hyller vår by? Noe som faktisk gjør oss originale? Da er det plutselig et poeng at det ikke er folk i supportermiljøet som har laget dem? Interessant!


Hele bakgrunnen for denne diskusjonen er at du synes andre lags fans er tragiske fordi de lager en tekst og plusser på noe shalalala. Jeg på min side synes ikke det er så forbannet mye mer kreativt å plukke låter fra en gammel Bergens-CD. At vi skal komme til noen enighet om dette ser jeg dog ikke på som veldig sannsynlig, så det er vel like greit å legge diskusjonen død.


Ja jeg synes det er tragisk å stjele sanger (med tilhørende "tekst") fra rivaler. "Lage en tekst og plusse på noe shalalala"? sier du... Hehe... Kan vel heller si at det er "shalala" som er utgangspunktet, og av og til plusse på noe tekst - og stort sett bare klubbnavnet. Når det da også blir shalalala, allezallez, oléolé i omtrent alle sanger, så blir det for dumt.

Du synes det blir for dumt å ta sanger fra en gammel Bergens-CD. Javel, men det er i det minste sanger som er unike for oss, og som er en del av vår identitet som bergenspatrioter. Det er ikke noe vi har hentet fra hvorsomhelst. Og uansett; det er jo bare et lite mindretall av sangene våre som er hentet fra "en gammel Bergens-CD". Men det er slett ikke noe lite mindretall av andre supportergjengers sanger som bruker foran nevnte tulleord. Syns også det blir rart at du syns det er helt OK at vi bruker Brann-sanger som er laget av folk utenfor supportermiljøet (f.eks. Ove Thue), men når det gjelder bergenssanger så er det plutselig negativt å bruke sanger av folk utenfor supportermiljøet (f.eks. Fred Ove Reksten eller BMO).

Men som du sier; vi blir nok ikke enige nei.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 04, 2012, 12:44:59 PM
Quote from: kabelmann on April 04, 2012, 12:04:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2012, 04:56:37 AM
Men det er ikke OK at vi har en del noen gamle bergenssanger som hyller vår by? Noe som faktisk gjør oss originale? Da er det plutselig et poeng at det ikke er folk i supportermiljøet som har laget dem? Interessant!


Hele bakgrunnen for denne diskusjonen er at du synes andre lags fans er tragiske fordi de lager en tekst og plusser på noe shalalala. Jeg på min side synes ikke det er så forbannet mye mer kreativt å plukke låter fra en gammel Bergens-CD. At vi skal komme til noen enighet om dette ser jeg dog ikke på som veldig sannsynlig, så det er vel like greit å legge diskusjonen død.


Vi kan kanskje konkludere med at vår originalitet ikke alltid er så kreativ. Noe jeg tror de aller fleste lever veldig godt med.


Vi kunne sikkert vært mye mer kreative ja, for det er ikke så mange nye sanger som har kommet de siste årene. Men når det gjelder å ta bergenssanger som ikke er laget av folk i supportermiljøet, så det er jo bare snakk om noen få: Niagarafossen, Her kommer Bergen igjen og Her kommer Bergen sine gutter. I tillegg til Nystemten. Det er de fire jeg kommer på. 
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg personlig synes det er helt topp med disse bergensangene. Synes ikke de skal nedvurderes til noen annenrangs tribunesanger. For hvor mange andre klubber kan vise til noe tilsvarende? Det er ikke mange lag og byer som kan ha konserter i timesvis med kun klubb- og bysanger slik vi f.eks. hadde i Spektrum under cupfinalehelgen.

Men selve diskusjonen her virket litt dødfødt når den ene var mest opptatt av originalitet og den andre kreativitet. Hvis jeg oppfattet det rett. For det trenger som sagt ikke være noen 100 % sammenheng mellom disse to.
Rød makt på Hansa

dex1974

April 04, 2012, 15:49:27 PM #280 Last Edit: April 04, 2012, 15:51:44 PM by dex1974
Liker veldig godt refrenget til  "Omgitt av Fjeller" (herlig tekst på versene og) som Fred Ove  Reksten synger...men den bør synges i et betraktelig roligere tempo enn originalen  ;)

"Syv fjell vi har syv fjell rundt Bergen vår by
De e´kkje det eneste på vår menu
Vi har Bryggen og Hansa og regn fra hver sky
Så takk Gud vi e omgitt av fjeller"

For de som aldri har hørt denne klassikeren finner dere en smakebit her : http://www.rockipedia.no/Vault.aspx?entity=209590
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Lasaron

Jeg savner "1-0, vi tar seriegull!"  :)

Forøvrig er det helt sykt å lese det han der i BT skreiv.
Tren på langskudd

Lister

Quote from: kabelmann on April 04, 2012, 11:48:41 AM


Hehe for et jævla selvhøytidelig fjols du er.

Der kom en reaksjon. Ble du provosert når noen trakk lokaltilhørigheten din i tvil?
Guinness - Makes you drunk

Lister

Quote from: dex1974 on April 04, 2012, 15:49:27 PM
Liker veldig godt refrenget til  "Omgitt av Fjeller" (herlig tekst på versene og) som Fred Ove  Reksten synger...men den bør synges i et betraktelig roligere tempo enn originalen  ;)

"Syv fjell vi har syv fjell rundt Bergen vår by
De e´kkje det eneste på vår menu
Vi har Bryggen og Hansa og regn fra hver sky
Så takk Gud vi e omgitt av fjeller"

For de som aldri har hørt denne klassikeren finner dere en smakebit her : http://www.rockipedia.no/Vault.aspx?entity=209590


Bytte ut Bryggen med Brann
Guinness - Makes you drunk

dex1974

Da må linjen isåfall bli : "Vi har Brann, vi har Hansa og regn fra hver sky..."

Ikke dumt forslag egentlig men det er jo å endre litt på en Bergensvise!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on April 04, 2012, 08:43:20 AM
Hva med en forsanger? Burde tatt et skikkelig grep og fått alle de som vil synge stå sammen, for ingen er tjent med at det står en liten gjeng og prater med hverandre, sender sms, eller annen meningsløs aktivitet.

Har sjekket ut litt angående Fugla og hvorfor det høres ut som de går på repeat. Det er fordi flere av sangene de bruker tar minst et halvt minutt å få gjennom, og dermed kan det virke som at det går på repeat.


Feil. Det er fordi de synger sangene sine saa mange ganger de orker. Og saa synger de de et par ganger til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Har fungert med forsangere på bortekamper tidligere men hjemme på stadion er det ikke like lett.
Var en bortekamp ifjor der Roger ledet bra an...var det semien? Eller var det mot engeEn på Ullevaal. Sorry...har glemt!
Mener å huske det og fungerte borte mot Sandefjord i bortekampen i kvalikken høsten 2002. Og da var vi jo en hel del der.

Snakket med kolleger som er i Klanen og de har og problemer med at alle synger evt synger samme sang. Men de er såpass mange at flertallet overdøver mindretallet som starter andre sanger.
Det mest ideelle hadde vært om alle syngende på Hansa stod samlet men BGG og Felt Z virker som ikke vil identifiseres med Bataljonen!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Quote from: dex1974 on April 05, 2012, 08:32:28 AMDet mest ideelle hadde vært om alle syngende på Hansa stod samlet men BGG og Felt Z virker som ikke vil identifiseres med Bataljonen!


BGG står på Bataljonsfeltet og har vel i stor grad overtatt ansvar for stemningen der borte. Så det stemmer ikke. Når det gjelder Felt Z hadde det absolutt vært en fordel om ståfeltet hadde kommet et felt nærmere. For selv om det nok er rett at mange ikke vil identifisere seg med Bataljonen som gruppe, så burde det absolutt være muligheter for mer samlet sang. Men avstanden er som sagt litt for stor til at det blir optimalt. For jeg syntes nedre C var ganske dødt sist kamp, hadde et vært mer sang der hadde det vært lettere for oss på Z å henge oss på sangene.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: dex1974 on April 05, 2012, 08:32:28 AM
Har fungert med forsangere på bortekamper tidligere men hjemme på stadion er det ikke like lett.
Var en bortekamp ifjor der Roger ledet bra an...var det semien? Eller var det mot engeEn på Ullevaal. Sorry...har glemt!
Mener å huske det og fungerte borte mot Sandefjord i bortekampen i kvalikken høsten 2002. Og da var vi jo en hel del der.

Snakket med kolleger som er i Klanen og de har og problemer med at alle synger evt synger samme sang. Men de er såpass mange at flertallet overdøver mindretallet som starter andre sanger.
Det mest ideelle hadde vært om alle syngende på Hansa stod samlet men BGG og Felt Z virker som ikke vil identifiseres med Bataljonen!


Jeg gikk frem som forsanger noen ganger på stadion i fjor, det fungerte utmerket. Men når flertallet her mener de ikke ønsker fast forsanger, så står ikke jeg der fremme hele kampen. Kan heller gjøre det når det virkelig er dødt på tribunen.

Begge bortekampene mot Viking i fjor var jeg vel forsanger nesten hele kampen med litt hjelp fra andre. Spesielt i kvartfinalen har vi vel nesten aldri hatt bedre stemning på et bortefelt.

I cupfinalen gikk meg og Roger frem de siste minuttene, var vel de minuttene vi hadde best trøkk under hele finalen. Helt klart at det hjelper på når en lederfigur som Roger fyrer i gang. Håper han gidder det i år også på noen kamper!

Litt snodig påstand at BGG ikke ønsker å identifisere seg med Bataljonen. Føler vi sammarbeider rimelig godt med Bataljonen. Før denne sesongen var vi en av pådriverne for free seating-feltet, slik at vi fikk muligheten til å stille oss midt på feltet og ikke kun stå for oss selv ute på siden. Det må no være inkluderene nok?
Målet vårt er å legge til rette for bedre stemning på Brann sine kamper. Skal vi klare det, noe jeg føler vi er godt på vei til å klare, så må vi selvsagt være inkluderene.

Z-gjengen derimot burde vært litt mer inkluderene. Hadde de stått sammen med Bataljonen de siste årene, så er jeg sikker på stemningen hadde vært langt bedre. Når de flyttet opp på Z-feltet virket det som Bataljonen mistet noen som kunne dra igang showet litt. Var en god del lederskikkelser der med kreative sanger og rop som forsvant, og slikt merkes på tribunen.

dex1974

Trekker tilbake det jeg skrev om BGG...en misforståelse! Sorry!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dokken

På dette bildet i BA ser man store deler av Hansa i bakgrunnen. Det viser, som påpekt her, at det er ganske godt besatt - tatt i betraktning at det bare var 11.500 på kampen.

http://www.ba.no/bilder_video/bilder/article5994870.ece?start=6

Syngefeltet er riktignok delvis skjult, men ser fullt ut. Det gjør også resten av nedre C. Nedre D er mer glissen, mens øvre D (=felt Z) er bedre besatt enn på lenge. Trolig et resultat av at det i år er 100 kroner billigere der enn på de midtre feltene.

Den syngende delen av Z står i stor grad oppunder taket, inn mot midten. Dermed er ikke avstanden så stor til syngefeltet, men her spiller jo høydeforskjellen inn også. Det er ikke alltid så lett å høre hva folk som står foran deg, med ryggen til, synger. En fordel med å stå oppunder taket, er at lyden gjaller mye bedre der. Da hører man kun seg selv.

Z består i stor grad av en litt eldre garde enn de nedre feltene. Dette er folk som kan synge høyt og mektig, men som også kan stå og surmule hele kampen. En av grunnene til at de ikke vil stå med bataljonen, er at de ikke orker holdningen "støtte laget i tykt og tynt". Sånn er det bare - men i stedet for å krangle, bør man utnytte hverandres sterke sider.

Syngefeltet skal være grunnmuren når det gjelder stemning. Ungdommen må gå foran, så kan vi eldre og slappere henge oss på når vi koker (ganske ofte, i grunn). Men det hadde vært fint om man kunne få til en intuitiv enighet om hvilke sanger som skal synges når. Etter en scoring blir det håpløst hvis Z starter Her kommer Bergen og syngefeltet Byen e' Bergen f.eks. Begge parter bør bli litt mer lydhøre for hva de andre setter i gang - og vise litt overbærenhet selv om man er uenig med valget.

Tror dette går seg til utover sesongen. Det var så mye positivt (stemningsmessig) mot Ulf, at jeg ser lyst på fremtiden,

gladiporno

Quote from: Nixon on April 04, 2012, 08:22:47 AM


Jeg ser at Tommy Sulen har et innlegg i BT om stemningen på Brann Stadion. Eller rettere sagt mangelen på stemning på Brann Stadion. Sulen, som vel står bak en av de mest skandaløse pauseunderholdningene i Brann sin historie


Det mest skandaløse ved hele opptrinnet var ikke Tommy Sulen, for vi vet at stakkaren ikke vet bedre, men at store deler av Store Stå faktisk ble med på det Sulen ønsket de skulle gjøre. Jeg satt på motsatt side og holdt på å brekke meg da jeg så et nesten samlet Store Stå gjorde disse rare armbevegelsene på befaling fra Sulen. Et øyeblikk for livet med negativt fortegn. Kan ikke erindre å ha opplevd noe så fornedrende på en fotballbane noengang.

Northside

Stort sett etter en scoring pleier vi i BGG å vente med å starte sanger. Står gjerne å lytter på hva Felt Z vil kjøre igang. Problemet er at det skal ikke mye til før en person mellom oss og Z setter i gang en trall, og da hiver gjerne resten av nedre Hansa seg på den sangen samtidig som Z-gjengen starter en annen sang.

stig

Ikke det da bedre å starte en trall, enn  å vente på Z? Og gjerne en som har potensiale til å få med store deler av stadion. BMO har det ikke det potensialet.
Nettsideansvarlig

dex1974

Quote from: gladiporno on April 05, 2012, 11:10:21 AM
Quote from: Nixon on April 04, 2012, 08:22:47 AM


Jeg ser at Tommy Sulen har et innlegg i BT om stemningen på Brann Stadion. Eller rettere sagt mangelen på stemning på Brann Stadion. Sulen, som vel står bak en av de mest skandaløse pauseunderholdningene i Brann sin historie


Det mest skandaløse ved hele opptrinnet var ikke Tommy Sulen, for vi vet at stakkaren ikke vet bedre, men at store deler av Store Stå faktisk ble med på det Sulen ønsket de skulle gjøre. Jeg satt på motsatt side og holdt på å brekke meg da jeg så et nesten samlet Store Stå gjorde disse rare armbevegelsene på befaling fra Sulen. Et øyeblikk for livet med negativt fortegn. Kan ikke erindre å ha opplevd noe så fornedrende på en fotballbane noengang.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dex1974

Hørte Krattet hadde ok trøkk på Bonnie Tylerlåten igår...heh...er vel eneste gang jeg hørt de så tydelig!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Christian

Leser i BT at tilreisende til Molde måtte utstå scoringsmusikk i går. Mulig Doddo kunne godt god for denslalg, men her har sjøl BT vett til å sette ned foten. Sørgelige greier når Norges regjerende seriemester driver med denslags.

Ellers virket det foran TV stille på Røkkeløkka. Bra trøkk på nye sangen fra Brann-supporterne, i alle fall mtp hvor mange som hadde tatt turen.

Nixon

Quote from: Christian on April 10, 2012, 09:33:47 AMBra trøkk på nye sangen fra Brann-supporterne, i alle fall mtp hvor mange som hadde tatt turen.


Hvilken ny sang? Er du sikker på at du ikke hørte Røkkepakket som har en sang med samme melodi som en av våre nye? Som dex1974 referer til i innlegget over ditt.

Noe som forøvrig gjør at sangen mister litt av glansen når en av våre konkurrenter ser ut til å synge den såpass mye.
Rød makt på Hansa

Christian

Aha... Lurte litt på om det kunne være tilfellet, ja, men fikk det ikkje til å stemme med at den ble skrytt sånn av blant annet for å være unik i Norge...

dex1974

Kanskje den var unik da men husk at det er ikke bare vi som får med oss tribunesanger fra utlandet.
Ser ingen grunn til at man ikke synger den selvom Krattet sang den høyt og flere ganger igår.
Som ifjor da jeg foreslo Depeche Modelåten som først Celtic, så Everton og Liverpool blant annet sang. Foreslo den i februar ifjor og etterhvert rett før seriestart. Men da folk hørte Godset trøkke til mente man det ikke var vits!

Men de fleste melodiene vi bruker er vi ikke alene om...bortsett fra bergensvisene!

Så hva om Godset har Just can´t get enough? Eller Krattet og nå har It´s a Heartache?
Faen heller... fortsett med den "nye" sangen, finn en grei tekst til DM låta? For eksempel hyllest til Amin Askar?
Gi faen i om mange andre supportere har samme melodi. Stoppet jo oss ikke før!
"Eirik Bakke"sangen var vi sent ute med og ikke minst "Sæternes scorer mål" JA tilogmed "Gullet ska hem" så hadde blant annet Godset sin tekst til "Sloop John B"...men som de engelske bruker de kun refreng. Forbanna Stormen tok jo etter oss med vers og refreng!

Kom igjen nå...la oss være kreative :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Go Up