• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen

Started by Professoren, November 09, 2004, 20:50:37 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on March 31, 2012, 10:25:41 AM
Hva er teksten og melodien på den nye sangen, den rolige som gikk i perioder ??
Legg ned hele klubben!

dokken


Quote from: Gulløl on March 31, 2012, 10:25:41 AM
Hva er teksten og melodien på den nye sangen, den rolige som gikk i perioder ??

Nixon

Quote from: dokken on March 31, 2012, 11:31:15 AM
Disse nyfrelste "Gaukereiret" har for eksempel hengt seg på olé olé, dunk, dunk-bølgen. Helt enig med at det fremstår komplett latterlig:


Men de skal ha kred for at de faktisk sluttet å synge for å protestere når det skjedde noe på banen...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: dokken on March 31, 2012, 11:31:15 AM

Quote from: Gulløl on March 31, 2012, 10:25:41 AM
Hva er teksten og melodien på den nye sangen, den rolige som gikk i perioder ??


Nei, det var bare tøys og fanteri - ikke ment som sarkasme mot sangen. Sangen er bra, og det var jaggu på tide at vi fikk innført noe nytt!

Og helt enig angående synging etter scoring. Da har vi potensiale til skikkelig trøkk, men det forutsetter jo at man synger sanger med potensiale for trøkk...
Legg ned hele klubben!

1908

Var flere som kommenterte den nye sangen som trist/laber.. At det gikk for treigt og rolig..

Lister

Hvis du har tid til å kommentere sangen så synger du ikke. Da bør du begynne med deg selv før du klager på de som bidrar.

Det sagt så bryter det litt med det klassiske mønstere for Brannsanger med utpreget trykk og mye stakatto.
Ikke nødvendigvis negativt og greit som en filler-sang, langt bedre enn stillhet.

Den supplementerer sangene med trykk ganske bra, men bør ikke erstatte noe.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Hvis du ikke har tid til å kommentere noe er du en kanarifugl.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Stemningens Godwins lov?
Guinness - Makes you drunk

dudo

Nei, bare et fjasete svar på en fjasete kommentar.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

March 31, 2012, 12:50:15 PM #209 Last Edit: March 31, 2012, 14:45:35 PM by Lister
Point still valid, selv om det er en flåsete måte å si det på så hjelper lite å sitte på ræven å klage på stemningen.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Bare bra med noe "treigt og rolig". Spesielt når den sitter så bra som i går. For Bataljonsfeltet synger fortsatt mange av de andre sangene litt for fort. Og spesielt vekselropet snubler fremover i ekspressfart. Ikke lett å hverken høre hva som blir ropt eller lett å henge seg på.
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Nå er ikke meningen å regissere hele kampen, men en byen e Bergen, eller gullet ska hem bør synges når ss har fått alle til å reise seg. I går begynte BGG med den nye sangen og den runget ikke så høyt på øvre del av Hansa selvom sangen var bra.

Jeg tror endel av de som ønsker fast pass er flyttet opp på Z. Trykket har vært bedre, men Z sang oftere enn vanlig. Nedre del var veldig bra i begynnelsen, og holdt et trykk. Lettere å få med øvre del av Hansa når volumet er bra

Vekselropet bør vel i år gå mellom nedre del og øvre del av Hansa. Tempoet må isåfall reduseres noe.

dokken

Ser jeg tok feil i sangtittelen når det gjaldt melodien til den nye sangen:

It's a Heartache, ikke -break. Da er den litt enklere å finne:

http://www.youtube.com/watch?v=h8VGQTtENSs

Gulløl

March 31, 2012, 17:40:49 PM #213 Last Edit: March 31, 2012, 17:58:56 PM by Gulløl
En ting jeg la merke til i går var at allsangen på free seating feltet allerede var i gang 15-20 minutter før kampstart med bra trøkk. Håpløst da at de kjører helt andre Brannsanger over høyttaler anlegget samtidig. Helt klart mer stemningsskapende om de i den 10 minutter tidssonen før nystemten starter heller lar sangfeltet gjøre jobben med å fyre opp. I det minste at musikkansvarlig har "antennene helt ute" og stenger av høyttaler musikken om han hører at sangfeltet kjører på med trøkk i det tidsrommet. Dette er noe Bataljonsledelsen burde kunne tatt opp med de ansvarlige i Brann. Snakking og den vanlige orienteringen går bra men ikke boksmusikk som kveler allsangen. Boksmusikken kan de bruke fra 60 til 15 minutter før kampstart. De siste 15 minuttene bør være sangfeltet sin tid. Kan tenke meg at spillerne også vil sette pris på en slik løsning, de sette nok mer pris på sang, trøkk og brus fra tribunene isteden for boksmusikken der de står og venter i tunnelen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann_ruler86

For meg så det ut som om det var langt mer folk på Hansa enn det var på kamper i fjor med tilsvarende tilskuertall. Da var Hansa muligens den mest glisne tribunen av alle. Jeg vet ikke hvordan det var på øvre, men på nedre virket det temmelig fullt på de midterse feltene.

Med tanke på hvor dårlig kampen så har vi stor grunn til å glede oss til det trøkket det blir når vi gjør en god hjemmekamp...
Gå ta banen!

krøvel vellevold

Til neste kamp må all tvil fjernes: Sett opp et stort banner på gjerdet vendt inn mot midtfeltene: "Dette er et sangfelt! SYNG!"
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Gulløl on March 31, 2012, 17:40:49 PM
En ting jeg la merke til i går var at allsangen på free seating feltet allerede var i gang 15-20 minutter før kampstart med bra trøkk. Håpløst da at de kjører helt andre Brannsanger over høyttaler anlegget samtidig. Helt klart mer stemningsskapende om de i den 10 minutter tidssonen før nystemten starter heller lar sangfeltet gjøre jobben med å fyre opp. I det minste at musikkansvarlig har "antennene helt ute" og stenger av høyttaler musikken om han hører at sangfeltet kjører på med trøkk i det tidsrommet. Dette er noe Bataljonsledelsen burde kunne tatt opp med de ansvarlige i Brann. Snakking og den vanlige orienteringen går bra men ikke boksmusikk som kveler allsangen. Boksmusikken kan de bruke fra 60 til 15 minutter før kampstart. De siste 15 minuttene bør være sangfeltet sin tid. Kan tenke meg at spillerne også vil sette pris på en slik løsning, de sette nok mer pris på sang, trøkk og brus fra tribunene isteden for boksmusikken der de står og venter i tunnelen.


Jepp! Har skrevet om det samme før, og er helt enig. Ta det opp. Få det gjennom. Fotball er ikke håndball.
Tren på langskudd

TheRock

Vekselropet ble litt svekket av at BGG sto midt på, i stedet for litt til høyre som de har gjort tidligere. Da var det på en måte Felt Z mot resten, og det ble nærmest en konkurranse om hvem som greide å rope høyest. I går var det helt spredt.

Ikke akkurat lett å gjøre noe med, for jeg så at BGG i alle fall i starten prøvde å synge mot Felt Z, men bare en liten observasjon.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on March 31, 2012, 17:40:49 PM
En ting jeg la merke til i går var at allsangen på free seating feltet allerede var i gang 15-20 minutter før kampstart med bra trøkk. Håpløst da at de kjører helt andre Brannsanger over høyttaler anlegget samtidig. Helt klart mer stemningsskapende om de i den 10 minutter tidssonen før nystemten starter heller lar sangfeltet gjøre jobben med å fyre opp. I det minste at musikkansvarlig har "antennene helt ute" og stenger av høyttaler musikken om han hører at sangfeltet kjører på med trøkk i det tidsrommet. Dette er noe Bataljonsledelsen burde kunne tatt opp med de ansvarlige i Brann. Snakking og den vanlige orienteringen går bra men ikke boksmusikk som kveler allsangen. Boksmusikken kan de bruke fra 60 til 15 minutter før kampstart. De siste 15 minuttene bør være sangfeltet sin tid. Kan tenke meg at spillerne også vil sette pris på en slik løsning, de sette nok mer pris på sang, trøkk og brus fra tribunene isteden for boksmusikken der de står og venter i tunnelen.


Det bør det være mulig å få til. Dette kan vel Bataljonen lett fikse med Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman

By the way. Lever "Apostlenes røde gærninger" fremdeles?

Lister

Sær ting å bringe opp, sist jeg sjekket spilte Vegar på bryne, Kristian og Harald tror jeg har flyttet vekk fra byen men Bjørnar skal vel fortsatt eksistere et sted. Såvidt jeg vet var det ingen som førte ting videre når den orginale gjengen forsvant.
Guinness - Makes you drunk

kabelmann

Sær ting å bringe opp. Også littegranne sært å ha detaljinformasjon om gjengen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

stig

Quote from: Gulløl on March 31, 2012, 17:40:49 PM
En ting jeg la merke til i går var at allsangen på free seating feltet allerede var i gang 15-20 minutter før kampstart med bra trøkk. Håpløst da at de kjører helt andre Brannsanger over høyttaler anlegget samtidig. Helt klart mer stemningsskapende om de i den 10 minutter tidssonen før nystemten starter heller lar sangfeltet gjøre jobben med å fyre opp. I det minste at musikkansvarlig har "antennene helt ute" og stenger av høyttaler musikken om han hører at sangfeltet kjører på med trøkk i det tidsrommet. Dette er noe Bataljonsledelsen burde kunne tatt opp med de ansvarlige i Brann. Snakking og den vanlige orienteringen går bra men ikke boksmusikk som kveler allsangen. Boksmusikken kan de bruke fra 60 til 15 minutter før kampstart. De siste 15 minuttene bør være sangfeltet sin tid. Kan tenke meg at spillerne også vil sette pris på en slik løsning, de sette nok mer pris på sang, trøkk og brus fra tribunene isteden for boksmusikken der de står og venter i tunnelen.


Dette hadde vi en kjapp diskusjon om før kampen. Jeg reagerte på at Brann har uttalt at de ønsker folk tidlig, og stemning til oppvarmingen.

Når da laget løper inn på matten første gangen når anlegget nye høyder og kveler all form for forsøk på stemning.

Vi tar selvsagt dette opp med Brann før neste kamp, og viderebringer supporternes ønsker, så får vi se hva Brann ønsker. Det er de som har koreografien på eget arrangement.
Nettsideansvarlig

Northside


Eivind

April 01, 2012, 11:40:43 AM #224 Last Edit: April 01, 2012, 11:42:22 AM by Eivind
Quote from: dokken on March 31, 2012, 11:31:15 AM


Helt enig. Tenkte på dette under fredagens kamp. "Her kommer Bergen" er en herlig sang, men den når ikke de store lydtoppene. Utenom setningen "Her kommer Bergen igjen" kan man knapt høre den når man sitter et stykke unna Hansa, det vil si, man hører at den går men det er ikke noe allsangtrykk som drar med seg andre deler av stadion.

Drit i å kjøre "byen e Bergen" og "gullet ska hem" i det 66 minutt når ingenting skjer på banen. Da kan man lalle på "her kommer Bergen". Spar allsangene til situasjoner hvor det faktisk er en mulighet å dra med seg andre deler av stadion, som nettopp rett etter scoring.

My 2 cents..


Brann_ruler86

Håper det er snakk om å fjerne setene fullstendig og lage vanlige ståplasser. For "Safe standing" er et helt annet prinsipp.

Gå ta banen!

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Lister

Safe standing var nevnt, men kun som en del av underlaget til forslaget. Det som ble vedtatt såvidt jeg husker var at det skulle utredes muligheter for ståtribune.
Guinness - Makes you drunk

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

stig

Oki. Jeg personlig håper vi havner på en fleksibel løsning. Europa må være et mål for en klubb som Brann, og selv om det ikke akkurat blir utsolgt på sånne kamper, er det dumt å miste våre "egne" plasser.
Nettsideansvarlig

1908

Quote from: Brann_ruler86 on April 01, 2012, 12:30:39 PM
Håper det er snakk om å fjerne setene fullstendig og lage vanlige ståplasser. For "Safe standing" er et helt annet prinsipp.




Dette er jo verre enn vi har no.. Enten forblir stolene som i dag, eller de forsvinner helt..

Brann_ruler86

Den optimale løsningen ville vært en løsning tilsvarende den de har bl.a. i Malmö med seter som felles ned og blir et ekstra trinn.

http://farm4.static.flickr.com/3404/3421902960_20bffbeaec_o.jpg
Gå ta banen!

1908

Quote from: Brann_ruler86 on April 01, 2012, 15:08:28 PM
Den optimale løsningen ville vært en løsning tilsvarende den de har bl.a. i Malmö med seter som felles ned og blir et ekstra trinn.

http://farm4.static.flickr.com/3404/3421902960_20bffbeaec_o.jpg


Sånt som dette på nedre B og C hadde vert stort :D

Northside

Eneste negative er at vi får sykt med trinn. Og i følge NFF sine regler må vi ha bølgebrytere på hvert femte trinn på en ståtribune.

revert

Quote from: Eivind on April 01, 2012, 11:40:43 AM
Quote from: dokken on March 31, 2012, 11:31:15 AM


Helt enig. Tenkte på dette under fredagens kamp. "Her kommer Bergen" er en herlig sang, men den når ikke de store lydtoppene. Utenom setningen "Her kommer Bergen igjen" kan man knapt høre den når man sitter et stykke unna Hansa, det vil si, man hører at den går men det er ikke noe allsangtrykk som drar med seg andre deler av stadion.

Drit i å kjøre "byen e Bergen" og "gullet ska hem" i det 66 minutt når ingenting skjer på banen. Da kan man lalle på "her kommer Bergen". Spar allsangene til situasjoner hvor det faktisk er en mulighet å dra med seg andre deler av stadion, som nettopp rett etter scoring.

My 2 cents..


Etter scoring bør man vel holde det enklest mulig.

Jeg er ikke fan av at man har en fast greie etter hver scoring, men jeg husker da Brann spilte mot Molde i 2006. Da Brann da scoret 1-1 kokte det bra og hele Stadion stemte i et helvetes "Heia Brann". Hadde man målt desibel tror jeg man ville fått den høyeste scoren på Stadion noensinne.

Jeg sier ikke man skal gjøre det etter hver scoring, men av og til passer det, og da kan det bli et sabla trøkk!

Lister

Heller ingen fan av retningslinjer og føringer for når en gjør hva, men det bør ikke være noe hinder for at en kan ha synspunkter på når bestemte sanger har best effekt.
Guinness - Makes you drunk

Eivind

April 01, 2012, 21:07:41 PM #237 Last Edit: April 01, 2012, 21:12:20 PM by Eivind
Quote from: revert on April 01, 2012, 19:02:18 PM
Jeg er ikke fan av at man har en fast greie etter hver scoring


Nei, det er ikke jeg heller. Men i situasjoner som har bra potensiale for å dra med seg store deler av stadion, så bør man velge enkle sanger.

Herman

Quote from: Lister on March 31, 2012, 23:54:31 PM
Sær ting å bringe opp, sist jeg sjekket spilte Vegar på bryne, Kristian og Harald tror jeg har flyttet vekk fra byen men Bjørnar skal vel fortsatt eksistere et sted. Såvidt jeg vet var det ingen som førte ting videre når den orginale gjengen forsvant.


Sært?

Hva i alle dager er sært med å stille spørsmål om en spesifikk gruppe supportere fremdeles er organisert og akrive, og det i en tråd som omhandler stemningen og sammensetningen av supportergrupper på tribunene???

Lister

Nytt for meg at de fremdeles er aktive, du nærmer deg to hender (om ikke du må begynne på tærne) hvis du skal telle antall år siden jeg hørte noe fra den kanten.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

abe78

Sanger:
Vi er Brann

Rop:
Hater NFF
Av med Byxorna
.og husk!

ostraume

Vi skal knuse trommen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

YadaYada

Sanger
Her kommer Bergen sine gutter
Drite på Oslo by (andre som bruker denne melodien?)

Rop
jobbe brann
Heeee-lålilåli.. same joik

Sjelden:
Eg e født i Bergen

"Litt" mer sjelden...
Vi é seriemester
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

krøvel vellevold

"Drite på Oslo by"er en sang som bør ut av reportoaret. Den er bare flau. For det første er det evigheter siden VIF spilte på Bislett. Og å synge "driiiiiiiiiiiiiiiiiiiite, driiiiiiiiiiiiiite" er faktisk ikke spesielt tøft. Skal vi rekruttere annet enn fjortiser i fremtiden, så må vi fjerne sånne pinlige sanger. Det handler ikke om å være prippen eller noe. Det handler om å ha litt selvrespekt og en minimumsstandard for hva som kan synges. Den minimumsstandarden bør ligge over femårsstadiet. 
Legg ned hele klubben!

posemedsnopi

Vet ikkje om det var på grunn av "free seating", men har aldri hørt så mye trykk fra Hasunds Huns som mot Ulf Sandnes. For første gang overdøvde de Bataljonsfeltet totalt nede på felt Z.

Ellers var den nye sangen kjip. Mangler all den sjarm våre beste supportersanger er kjent for.

aleksanderhjelleseth

Quote from: krøvel vellevold on April 02, 2012, 09:38:14 AM
"Drite på Oslo by"er en sang som bør ut av reportoaret. Den er bare flau. For det første er det evigheter siden VIF spilte på Bislett. Og å synge "driiiiiiiiiiiiiiiiiiiite, driiiiiiiiiiiiiite" er faktisk ikke spesielt tøft. Skal vi rekruttere annet enn fjortiser i fremtiden, så må vi fjerne sånne pinlige sanger. Det handler ikke om å være prippen eller noe. Det handler om å ha litt selvrespekt og en minimumsstandard for hva som kan synges. Den minimumsstandarden bør ligge over femårsstadiet. 


må hive meg med krøvel her, synst også denne bør ut av reportoaret, det må da finnes andre ting vi kan synge om oslo? bare til å velge å vrake. etterlyser også mer flagg på frydenbø, måtte gått ann å hatt en oppbevaringsboks for store/små flagg på stadion? mot ulf låg eg merke til noen relativt store flagg i rødt, hvit og svart som eg synst var skikkelig stilig, mer flagg til folket!

laxn

Liker ikke utviklingen med 17. Mai flagging mens kampen pågår. Det er endel mennesker bak som også ønsker å se kampen. Vi er ikke kanari som driter i hva som skjer på banen. Ta litt hensyn til dem også. Eventuelt flagg kun under stopp i spillet eller still dere på en side.

krøvel vellevold

Når det gjelder originalitet, som noen etterlyser: Er det noen som er originale, så er det jo oss. Vi er kanskje ikke den supportergjengen som synger mest eller høyest (selv om sist kamp var et håp om at det kan forandre seg), men vi har en originalitet som vi i stor grad kan være stolte over:

Nystemten. Vi snakker om en sang som er 222 år gammel. Hvor mange supportergjenger i verden har en sang som er så gammel? Hvor mange klubber har spillerne oppmarsjert til en "nasjonalsang" for hjembyen før kampstart?

Byen é Bergen. Den rolige versjonen er en av de mest geniale supporterreferenger i verden. En stigning i
melodien som er helt enorm. Sammen med Vi é de beste, så er det antagelig de to lengstlevende supportersanger i Norge. Hvor mange andre i Norge har supportersanger som er 40 år gamle?

Her kommer Bergen igjen, Niagarafossen, Her kommer Bergen sine gutter, Eg e født i Bergen, osv. Hvor mange supportergjenger i verden har mange gamle bysanger i sitt reportoar?

Dette er ting som gjør oss temmelig unike - ikke bare i nasjonal målsestokk.

Når vi i tillegg også styrer unna lalling (bortsett fra Skarsfjord-sangen som er slik i originalversjonen, og mellompartiet i Byen é Bergen), trommer, megafoner, forsanger med ryggen til, forza, allez-allez, oléolé og annet piss, så vil jeg hevde at vi i sum er veldig originale. Men for all del; vi skulle gjerne hatt et enda større reportoar. Veien dit er enkle sanger. Lett og kortfattet tekst (med skikkelige ord, vel og merke) og kjente melodier.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nei, det er ikke originalitet eller utvalg det har skortet på de siste par årene. Heller evne og ønske om å støtte laget i motgang.
Rød makt på Hansa

Go Up