• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen

Started by Professoren, November 09, 2004, 20:50:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2011, 05:47:41 AM
Her er en som har skrevet blogg om saken:

http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/698110_aa-pipe-eller-ikke-pipe


Dette oppsummerer mine og manges oppfatning på ein perfekt måte, og det kort og presist formulert i tekstform. Sett i samme lys som Brann.nos "offisielle" blogger så ser det absolutt bedre ut, ja.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

He he, jeg merket meg at Knut Nærum i dagens "Nytt på nytt" mente at bergensere ikke kunne søke om Ski-OL - med det som hovedgrunn at vi er så sinte. Vi er sinte under Festspillene og til og med rasende på vårt eget fotball-lag. ;)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 28, 2011, 20:39:44 PM
He he, jeg merket meg at Knut Nærum i dagens "Nytt på nytt" mente at bergensere ikke kunne søke om Ski-OL - med det som hovedgrunn at vi er så sinte. Vi er sinte under Festspillene og til og med rasende på vårt eget fotball-lag. ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

monzilla

Rade Prica om buing:
- Jeg er ordentlig forbannet, ikke på dem, men bare rett ut forbannet på alt, og så starter de å bue. De er i sin fulle rett til å bue på oss, og jeg skjønner at de gjør det når vi ligger under så mye. Jeg skjønner veldig godt at de er frustrert. Så kommer jeg med noen fakter mot dem, og det bør jeg ikke gjøre, det er ikke meningen. Det er bare å unnskylde seg, det skal ikke skje, forklarer en ydmyk toppscorer, ifølge NTB.

Markmus

Som jeg sa i kamptråden, så har Prica annet å tenke på om dagen ;)

http://i40.tinypic.com/fo3i4x.jpg
Ka du ve?

monzilla

Poenget mitt var litt mer at uavhenig hva man tenker om buing, så syntes jeg uttalelsen til Prica er riktig måte å håndtere det på etter at de har blitt ydmyket på hjemmebane mot Brann.

Lasaron

Tren på langskudd

Torvanger

Prica er en ryddig kar, en mann som har skjønt hvordan det henger sammen. Han vet at dersom han hadde stått på tribunene hadde han også reagert.

Markmus

Quote from: Torvanger on October 31, 2011, 09:18:14 AM
Prica er en ryddig kar, en mann som har skjønt hvordan det henger sammen. Han vet at dersom han hadde stått på tribunene hadde han også reagert.


Definitivt. Kunne helt klart spart seg for hetsen av egne supportere på Bakke-vis, men han håndterer det helt riktig etter kampen.
Ka du ve?

1908


Huff

Quote from: 1908 on February 13, 2012, 10:53:20 AM
Antall mulige ståplasser på en stadion øker fra 20 til 40%

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10043539


Har ingenting å si for oss dessverre. Brann kommer aldri til å bygge ståplasser på en ny langside, blir for dyrt. Dette kommer alt for sent. Hadde vært greit om de hadde fjernet noen av sitteplassene på Hansatribunen, men tviler. Det må i så fall bli slik at en får plass til flere samtidig som det ikke blir noen prisnedgang for at Brann skal ha interesse av dette.

1908

Burde ha fjernet setene på nedre B og C i første omgang...

Danny

Både øvre og nedre.

1908

Tror det ville holdt med nedre i første omgang.. Når de 2 feltene er fulle, kan vi begynne å fjerne øvre..

dokken

Quote from: Huff on February 13, 2012, 16:12:14 PM
Quote from: 1908 on February 13, 2012, 10:53:20 AM
Antall mulige ståplasser på en stadion øker fra 20 til 40%

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10043539


Har ingenting å si for oss dessverre. Brann kommer aldri til å bygge ståplasser på en ny langside, blir for dyrt. Dette kommer alt for sent. Hadde vært greit om de hadde fjernet noen av sitteplassene på Hansatribunen, men tviler. Det må i så fall bli slik at en får plass til flere samtidig som det ikke blir noen prisnedgang for at Brann skal ha interesse av dette.


Visst har dette noe å si for oss. Det er et forslag inne på årsmøtet om nettopp dette: At administrasjonen i Brann skal utrede mulighetene for et ståfelt for syngende supportere. Dersom medlemmene vedtar det, må Brann gjøre som vi sier.

Akkurat som at billettprisene nå er er kuttet fordi årsmøtet vedtok det i fjor.

Signalene fra NFF viser at de ikke vil stå i veien for at Brann feks fjerner setene på ett felt på Hansa. Hvis årsmøtet vedtar forslaget, er det ingen unnskyldning for ikke å gjøre det. Men da må engasjerte medlemmer møte 23. februar og stemme.

crm

Selvfølgelig har dette noe å si for oss, alt har noe å si for oss. Som Dokken skriver blir nettopp dette en sak for årsmøtet. Den passive "har ingenting å si"-holdningen tilhører fortiden. Det er medlemmene - altså vi - som eier klubben, og vi kan få til det vi vil.

Om ståplassforslaget: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5922177.ece
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Danny

February 14, 2012, 16:02:23 PM #117 Last Edit: February 14, 2012, 16:19:19 PM by Danny
Vel, jeg tenker at det er mye bedre å samle syngende supportere på de to (eller et av de) øverste, midterste feltene. Da er det lettere for folk på resten av tribunen å henge seg på. Slik det er i dag, går en på de nedre feltene for å bidra, og på de øvre feltene for å oppleve.

Så da ville jeg begynt med ØVRE i første omgang.

Huff

Quote from: dokken on February 13, 2012, 19:54:55 PM

Visst har dette noe å si for oss.


I stand corrected.

Glemte at vi faktisk er et slags demokrati og at medlemmene har tatt tilbake makten.

Northside

Quote from: Danny on February 14, 2012, 16:02:23 PM


De fleste er enig om at øvre ville vært optimalt som supporterfelt. Problemet er at Brann nekter å flytte de som har partoutkort der, eller "tvinge" de til å være med på et supporterfelt.

Er en av de plassene på stadion størst % fornyer partoutkortet sitt.

Nightfox

February 15, 2012, 03:04:51 AM #120 Last Edit: February 15, 2012, 03:07:47 AM by Nightfox
Et tiltak kan være å spille av "Bergen te eg dør" som standard noen minutter før spillerne kommer inn på banen, men kutte sangen slik at den bare spiller frem til 2:29 (ref. Youtube).. Det blir med andre ord noe ala VIF og Vålerengen Kjerke...

Kjør debatt......

mortenaa

Det er en kampanje på gang i England for å få tilbake ståplasser på en sikker måte etter tysk modell. Man kan da gjøre en seterad om til to stårade, og til f.eks. europeiske kamper hvor man kun kan ha sitteplasser kan de enkelt gjøres om til seter igjen. Sjekk demonstrasjonen her http://www.safestandingroadshow.co.uk/
Noe for Brann?

krøvel vellevold

Jeg for min del lurer på hva i all verden norske klubber skal med 40 % ståplasser kontra de 20 som var regelen før.

Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: mortenaa on February 15, 2012, 08:45:57 AM
Det er en kampanje på gang i England for å få tilbake ståplasser på en sikker måte etter tysk modell. Man kan da gjøre en seterad om til to stårade, og til f.eks. europeiske kamper hvor man kun kan ha sitteplasser kan de enkelt gjøres om til seter igjen. Sjekk demonstrasjonen her http://www.safestandingroadshow.co.uk/
Noe for Brann?


Bare halvparten som får sitta i pausen.  Håpar eg er blandt dei heldige.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on February 15, 2012, 08:51:01 AM
Jeg for min del lurer på hva i all verden norske klubber skal med 40 % ståplasser kontra de 20 som var regelen før.


Godt spørsmål. Jeg kan ikke se at f.eks. Brann skal ha behov for dette i overskuelig fremtid. Da må demografien på tribunene endres betraktelig. Men sikkert greit å vite at man har mulighet.
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Quote from: mortenaa on February 15, 2012, 08:45:57 AM
Det er en kampanje på gang i England for å få tilbake ståplasser på en sikker måte etter tysk modell. Man kan da gjøre en seterad om til to stårade, og til f.eks. europeiske kamper hvor man kun kan ha sitteplasser kan de enkelt gjøres om til seter igjen. Sjekk demonstrasjonen her http://www.safestandingroadshow.co.uk/
Noe for Brann?


Den ståtribunene så kjip ut. Skal det først være ståtribune bør vi gjøre det skikkelig. Det er ingenting som å få hele tribunen bak, over deg når Brann scorer. Se mål etter 10 sek. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=Dif7Y_gPzW0&feature=related

Wingfoot

En ting som er verdt å ta med i diskusjonen er om tribunene er dimensjonert for ståplasser.

Det blir tross alt en del ekstra vekt i forhold til dagens sitteplasser, type 2-3 gang av nyttelast...
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Danny

Quote from: Northside on February 14, 2012, 20:35:34 PM...Brann nekter...


Quote from: crm on February 13, 2012, 20:25:01 PM
Det er medlemmene - altså vi - som eier klubben, og vi kan få til det vi vil.


Vil det ikke være av interesse for de på øvre å få oppleve bedre stemning? Trenger som sagt ikke ta begge feltene. Bare B eller bare C. Eller halve B og halve C? Partoukortene der kan flyttes noen få meter til resten av B og C, og de beste plassene på A og D?

Min innskytelse: jeg tror den aller beste organiseringen av supportere på stadion, er å ikke organisere. En jobber heller for å gjøre hansatribunen (øvre og nedre) om til free seating. Mix av partoukort og løsbilleter. Ingen bataljonsfelt, bare en billettrabatt for medlemmer. Da kan supportere organisere seg som de vil på tribunen, enten de er medlemmer i Bataljonen eller ikke.

Synes det er merkelig at Bataljonen skal skille seg fra resten av fansen ved å ha egne felt, særlig når en ønsker å være en paraplyorganisasjon.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on February 15, 2012, 09:11:53 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 15, 2012, 08:51:01 AM
Jeg for min del lurer på hva i all verden norske klubber skal med 40 % ståplasser kontra de 20 som var regelen før.


Godt spørsmål. Jeg kan ikke se at f.eks. Brann skal ha behov for dette i overskuelig fremtid. Da må demografien på tribunene endres betraktelig. Men sikkert greit å vite at man har mulighet.


Hvis BTs ca 4000 sitteplasser hadde blitt omgjort til 8000 ståplasser, så hadde vi hatt ca 8600 ståplasser på Stadion inkl. felt F. Da ville kapasiteten på Stadion vært ca 21300 og ståplasser hadde utgjort 40,4 % av kapasiteten. Jeg ser virkelig ikke for meg behovet for 8000 ståplasser på Stadion...
Legg ned hele klubben!

Northside

I gullsesongen kunne vi fint hatt brukt for 40% ståplasser, hadde blitt solgt på flekken.
Før BT ble bygget hadde vi også trengt denne regelen. Alle husker vel stillastribunen vi måtte bygge i klokkesvingen?

Per dags dato har ikke Brann bruk for 40% ståplasser, det er det vel ingen som har påstått. Men klubber som Hønsefoss, Haugesund etc. kunne trengt det de årene de er i øverste divisjon for å utvide kapasiteten litt under de "store" kampene.

dokken

Forslaget til årsmøtet presiserer ikke hvor eller hvordan ståfeltet skal være, men sier at administrasjonen skal utrede dette i dialog med supportere og NFF.

Det er naturlig å tenke på f.eks. ett felt (oppe eller nede) på Hansa i første omgang. Det vil gi plass til ca 6-700 stående (mot ca 400 seter). Lydmessig er jeg enig med at et felt oppunder taket vil være en stor fordel (f.eks. Z/D), men andre mener det er viktigere at supporterne er synlige. Visuelt sett er feltet rett bak mål best.

Dette får utredningen/debatten avgjøre. Det er jo uansett ikke aktuelt før tidligst neste sesong. Hovedpoenget nå er å få forslaget vedtatt på årsmøtet, så er prosessen i gang. At NFF åpner for 40 prosent, betyr ikke så mye rent praktisk, men det er jo et viktig signal at forbundet nå er så positiv til ståplasser. For noen år siden var jo målet å utrydde alle ståtribuner.

Torsdag 23. februar er det årsmøte. Møt opp og stem for ståtribune.

krøvel vellevold

Det positive med 40%-greien er jo NFFs signaler, samt at FKH kan slippe inn litt flere folk (på bortefeltet) mot oss.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: Northside on February 15, 2012, 10:43:07 AM
I gullsesongen kunne vi fint hatt brukt for 40% ståplasser, hadde blitt solgt på flekken.


Nja. Det var vel først Lyn-kampen, som gav oss 9 poengs forsprang med tre runder igjen, som var utsolgt. Men om prisene var sterkt reduserte kunne det nok ha blitt fleire på Stadion det året ja.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on February 15, 2012, 14:08:05 PM
Quote from: Northside on February 15, 2012, 10:43:07 AM
I gullsesongen kunne vi fint hatt brukt for 40% ståplasser, hadde blitt solgt på flekken.


Nja. Det var vel først Lyn-kampen, som gav oss 9 poengs forsprang med tre runder igjen, som var utsolgt. Men om prisene var sterkt reduserte kunne det nok ha blitt fleire på Stadion det året ja.


Var vel først og fremst fire kamper det kunne kommet en del flere tilskuere på i 2007:

- 16.mai. Var vel utsolgt på et blunk, såvidt jeg husker.
- RBK-kampen.
- Lyn-kampen.
- Viking-kampen. Var vel tidenes raskest utsolgte kamp i Norge. Var vel faktisk utsolgt før salget begynte... hehe...
Legg ned hele klubben!

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

stig

Nettsideansvarlig

Gulløl

Daglig leder i Brann, Roald Bruun-Hanssen, tror også et større ståfelt kan bli en realitet.
- Den aktuelle tribunen vil jo være Frydenbøe-tribunen. Her er det mange som ønsker å stå på kampene, og vi må se på hvordan vi kan legge til rette for det. Det vil ikke bli i denne sesongen, men eventuelt fra 2013.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article225610.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det er godt nytt, håper det blir noe av.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Han nevnte faktisk ståtribune i positive ordlag flere ganger som et virkemiddel hvor Brann ønsket å legge til rette for å bedre stemningen.
Guinness - Makes you drunk

1908

Det som skjer er at vi får kanskje B og C på nedre Hansa uten stoler i første omgang.. Men jeg syns det er en ok start..

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

esp123

Rent psykologisk er ståtribuner et godt virkemiddel for å bedre stemningen. Det at folk står tettere gjør at man mister hemningene og synger både mer og høyere.

krøvel vellevold

Quote from: esp123 on February 25, 2012, 12:25:13 PM
Rent psykologisk er ståtribuner et godt virkemiddel for å bedre stemningen. Det at folk står tettere gjør at man mister hemningene og synger både mer og høyere.


Men hvor ofte vil det skje at folk står tettere? Folk kommer jo ikke til å stå to på hver rad, med mindre de må.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Folk står ikke tett inntil fremmede med mindre det er så mange folk på tribunen at de må, og jeg har ingen tro på at Hansa fylles med en halv gang mer tilskuere enn det er plass til nå.
Ka du ve?

Lister

Det vil nok tette seg til, ser du på sittetribunene hvor folk står nå så er hvertfall min erfaring at du ofte naturlig, uten å legge merke til det får noen skal sette seg ned, havner mellom to seter.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on February 25, 2012, 13:16:14 PM
Folk står ikke tett inntil fremmede med mindre det er så mange folk på tribunen at de må, og jeg har ingen tro på at Hansa fylles med en halv gang mer tilskuere enn det er plass til nå.


Ikke bare det, men den økte kapasiteten avhenger jo av at folk står to på hver rad. Og folk gidder ikke stå og se rett inn i bakhodet på den foran, med mindre de må.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on February 25, 2012, 13:16:14 PM
Folk står ikke tett inntil fremmede med mindre det er så mange folk på tribunen at de må, og jeg har ingen tro på at Hansa fylles med en halv gang mer tilskuere enn det er plass til nå.


Jeg personlig liker ikke å stå tett hvis jeg ikke må, det er godt med litt armplass, men det vil bli større beinplass, det er bra. Veldig sjelden jeg har bruk for setet uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

haak

Var på Meazza (San Siro) i helga.
47.000 med øredøvende piping til pause på 0-2.
Klarere melding til laget er det ikke mulig å gi.

Utmedsnolken

Quote from: haak on March 06, 2012, 13:15:22 PM
Var på Meazza (San Siro) i helga.
47.000 med øredøvende piping til pause på 0-2.
Klarere melding til laget er det ikke mulig å gi.



Er bare bergensere som gjør det, så tviler på at det kan stemme
"og der snubler Sæternes igjen"

stig

Quote from: haak on March 06, 2012, 13:15:22 PM
Var på Meazza (San Siro) i helga.
47.000 med øredøvende piping til pause på 0-2.
Klarere melding til laget er det ikke mulig å gi.



Hvordan var stemningen når Inter kom utpå  til 2. omgang?
Nettsideansvarlig

Go Up