• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen

Started by Professoren, November 09, 2004, 20:50:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

October 24, 2011, 21:18:59 PM #50 Last Edit: October 24, 2011, 21:21:02 PM by Torvanger
Quote from: Memelli on October 24, 2011, 19:25:18 PM
Jepp, jeg er flausen jeg som velger å støtte laget mitt selv i tykt og tynt, mens du som oppfører seg som hvilken som helst medgangssupporter er den store kongen. Er jo tydelig hvorfor man har dette problemet med piping blant Brann-supporterne når det er holdningen. Ta deg en bolle og tenk litt på hvorfor du er på Staddaen. Hvis du er der for å se førsteklasses fotball, så har du kommet til feil sted, men da kan jeg også forstå at du var forvirret nok oppi hodet ditt til å pipe. Hvis du derimot kaller deg en ekte Brann-supporter så har jeg null forståelse, for ingen som piper har rett til å kalle seg det. Det er skammelig.

Edit: dette innlegget kunne like så godt vært rettet mot deg også, bernu. Det er blant annet DEG jeg kaller medgangssupporter, for det er tydelig at du piper og da er det nettopp det du er! Jeg driter i hvor mye penger du betaler, faktum er at ingen ekte suppotere forsøker å dra sitt eget lag ned i gjørmen ved å pipe dem i senk.


De som for meg fremstår som plastikk-supportere er disse se-hvor-blindt-lojal-jeg-er-supporterne som får ståpels av å gi støtte når ALLE andre vender ryggen. Ekte vare er dem som ikke er opptatt av å fremstå på et spesielt vis, for å fremstå som ekte vare. Ekte vare er dem som gir ros når det er dags for ros og som benytter retten til å rise når det motsatte er tilfelle. Man er robot dersom man er istand til å stå på autopilot og klappe når sunn fornuft tilsier at her må man markere.

Til dem som reagerer på at det blir pepet: Håper gråten i halsen ikke sitter for lenge i.

Torvanger

Quote from: eivhelle on October 24, 2011, 20:03:48 PM
Vi så ganske klare eksempler på hvordan spillerene resonderte på pipingen i går. De unge og uerfarne som Haugen og Larsen ble veldig forsiktige og valgte kun sikre løsninger i stedet for å vise hva de egentlig er gode for. Ojo fikk plutselig det for seg at han måtte gjøre alt selv i stedet for å spille til bedre plasserte medspillere. Det virket plutselig som at spillerene ikke lenger stolte på hverken lagkammeratene eller seg selv.

Torvanger

Quote from: Markmus on October 24, 2011, 20:26:47 PM
Quote from: Spelaren on October 24, 2011, 19:33:33 PM
Klubben tilsmusses av drit og logoen pisses på, og me skal liksom stå og hoppe, juble og klappe for det? Drit og bokstavelig talt dra.


Hehe, spikeren på hodet så det synger.

Nixon

Quote from: Torvanger on October 24, 2011, 21:27:29 PM


Så når Larsen kommer innpå og nærmest ikke drar en eneste finte så er det Skarsfjord som har sagt at slik skal det være?
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on October 24, 2011, 21:37:34 PM
Quote from: Torvanger on October 24, 2011, 21:27:29 PM


Så når Larsen kommer innpå og nærmest ikke drar en eneste finte så er det Skarsfjord som har sagt at slik skal det være?


Larsen blir matchet alt for hardt, med kamp for Brann 2 dagen i forveien. Merkelig disponering av Skarsfjord, Larsen er ung, men i likhet med andre spillere trenger han restitusjon.

storB

Quote from: Torvanger on October 24, 2011, 21:49:01 PM
Quote from: Nixon on October 24, 2011, 21:37:34 PM
Quote from: Torvanger on October 24, 2011, 21:27:29 PM


Så når Larsen kommer innpå og nærmest ikke drar en eneste finte så er det Skarsfjord som har sagt at slik skal det være?


Larsen blir matchet alt for hardt, med kamp for Brann 2 dagen i forveien. Merkelig disponering av Skarsfjord, Larsen er ung, men i likhet med andre spillere trenger han restitusjon.


Matchet for hardt? Han spillte 45 minutter på lørdagen og spillte 20 minutter på søndagen. Eg vil si det er ganske fornuftig matching, får da være måte på.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Torvanger

Quote from: storB on October 24, 2011, 22:03:04 PM
Quote from: Torvanger on October 24, 2011, 21:49:01 PM
Quote from: Nixon on October 24, 2011, 21:37:34 PM
Quote from: Torvanger on October 24, 2011, 21:27:29 PM


Så når Larsen kommer innpå og nærmest ikke drar en eneste finte så er det Skarsfjord som har sagt at slik skal det være?


Larsen blir matchet alt for hardt, med kamp for Brann 2 dagen i forveien. Merkelig disponering av Skarsfjord, Larsen er ung, men i likhet med andre spillere trenger han restitusjon.


Matchet for hardt? Han spillte 45 minutter på lørdagen og spillte 20 minutter på søndagen. Eg vil si det er ganske fornuftig matching, får da være måte på.


Ok.

Uansett er det ikke det vi snakker om. Larsen hadde nok prestert bedre dersom flere hadde blitt med i angrep og om laget hadde angrepet helhjertet. Det Larsen trenger er å starte kamper.

Uansett, tema er denne skjellsettende pipingen, et av de største overgrepene som har funnet sted de siste dagene, kvelden da Skarsjord og han dsipler ble utsatt for et par velfortjente pipekonserter.

Nixon

Velfortjent var det nok. Men ingen må tro at det blir noe bedre i den kampen som spilles der og da. Klart spillerne blir preget.
Rød makt på Hansa

Memelli

October 24, 2011, 22:17:52 PM #58 Last Edit: October 24, 2011, 22:19:26 PM by Memelli
Quote from: Torvanger on October 24, 2011, 21:18:59 PM
Quote from: Memelli on October 24, 2011, 19:25:18 PM
Jepp, jeg er flausen jeg som velger å støtte laget mitt selv i tykt og tynt, mens du som oppfører seg som hvilken som helst medgangssupporter er den store kongen. Er jo tydelig hvorfor man har dette problemet med piping blant Brann-supporterne når det er holdningen. Ta deg en bolle og tenk litt på hvorfor du er på Staddaen. Hvis du er der for å se førsteklasses fotball, så har du kommet til feil sted, men da kan jeg også forstå at du var forvirret nok oppi hodet ditt til å pipe. Hvis du derimot kaller deg en ekte Brann-supporter så har jeg null forståelse, for ingen som piper har rett til å kalle seg det. Det er skammelig.

Edit: dette innlegget kunne like så godt vært rettet mot deg også, bernu. Det er blant annet DEG jeg kaller medgangssupporter, for det er tydelig at du piper og da er det nettopp det du er! Jeg driter i hvor mye penger du betaler, faktum er at ingen ekte suppotere forsøker å dra sitt eget lag ned i gjørmen ved å pipe dem i senk.


De som for meg fremstår som plastikk-supportere er disse se-hvor-blindt-lojal-jeg-er-supporterne som får ståpels av å gi støtte når ALLE andre vender ryggen. Ekte vare er dem som ikke er opptatt av å fremstå på et spesielt vis, for å fremstå som ekte vare. Ekte vare er dem som gir ros når det er dags for ros og som benytter retten til å rise når det motsatte er tilfelle. Man er robot dersom man er istand til å stå på autopilot og klappe når sunn fornuft tilsier at her må man markere.

Til dem som reagerer på at det blir pepet: Håper gråten i halsen ikke sitter for lenge i.


Mange rare meninger å svare her, skulle jeg svart alle så hadde jeg blitt sittende her i natt.

Det du sier, Torvanger, er at jeg er plastikk-supporter fordi jeg lar være å pipe? Synes det blir ganske rart. Det er ikke sånn at jeg ikke blir frustrert og forbanna, jeg bare lar være å uttrykke det på en måte som gjør at jeg ødelegger for mitt eget favorittlag. Beklager om det blir plastikk for deg, du får fortsette å være kjempesupporter og stikke kjepper i hjulene på laget ditt. Keep up the good work, son. Jeg er opptatt av å støtte laget mitt. I de fleste supporterklubber er det noe som blir hyllet, men på dette forumet blir man lynsjet fordi man velger å stå imot de som velger å bruke energien sin på å drite ut sitt eget lag.

Og som vanlig i disse diskusjonene så velger man å rakke ned på LSK- og RBK-fansen. Jeg er langtifra noen fan av tromme og lalalala-sanger, men når det gjelder støtte til eget lag, så har vi faktisk noe å lære av dem. Ikke at noen her inne noengang kommer til å innse det, da det er mye kulere å rakke ned istedenfor å se på hva andre gjør bra.

Har ikke noen gråt i halsen av dette her da jeg har innsett at det tydeligvis ikke betyr noe blant dere å støtte laget sitt fullt ut. Da er man plastikk, mens man er "ekte vare" og hardbarket Brann-fan om man piper, buer på laget sitt som har levert en sesong langt over det man kan forvente mtp at man fortsatt er med i medaljekampen og er i cupfinalen.

Kjør på, kjempesupporter du. :D

dudo

Men greier du ikke å skille mellom piping? Det var taktikken og tafattheten det ble pepet mot slik jeg ser det. Ikke spillerene. Og det tror jeg nok de forstod.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Memelli

Jeg tror ikke det er så lett å skjønne når man er utpå der og spiller, men der kan jeg selvfølgelig ta helt feil.

Torvanger

October 24, 2011, 22:39:07 PM #61 Last Edit: October 24, 2011, 22:40:57 PM by Torvanger
Etter min mening er denne pipingen noe av det som er selve sjarmen med Brann Stadion og Brann. Den har vært dere i alle år, noen år mer frekvent enn andre og den har ledet til endel morsomme situasjoner. Husker spesielt en match der Mjelde byttet ut en spiller som publikum ønsket å beholde på banen og hele gamletribunen satte i en massiv pipekonsert. Mjelde tok piruett i sinne og slengte noen gloser opp mot tribunene. I etterkant viste det seg at det var pga skade denne spilleren ble byttet ut.

Dersom målet til enkelte er å dressere den gemene hop på Brann Stadion er det bare å ønske lykke til, for det vil ikke skje. Det at man gir uttrykk for pur glede og vanvittig raseri om en annen er det som skaper nerven ved det å gå på Stadion, det er med på å gi fundament til den helt spesielle atmosfæren. Dersom man ikke skjønner det kan man bare ta med seg godnattbamsen og bysse lalle.

Memelli

Skal ikke dressere noen, jeg, bare skriver min mening, akkurat som du gjør. Jeg gir også uttrykk for pur glede og vanvittig raseri, tro det eller ei så er det andre måter å gjøre det på en å starte en pipekonsert.

Jeg skjønner fortsatt ikke at man må pipe på eget lag for at det skal bli en spesiell atmosfære. Spør du meg så gir ikke piping noe annet enn en spesielt elendig atmosfære, særlig for de som løper utpå der. Forundrer meg hvordan man ikke skjønner at det går innpå spillere (på en negativ måte), når man blir pepet på. Bare å se på Odd det i første kampen de var tilbake på Staddaen etter Kovacs-hendelsen.

Torvanger

October 24, 2011, 22:51:17 PM #63 Last Edit: October 24, 2011, 22:53:07 PM by Torvanger
Quote from: Memelli on October 24, 2011, 22:45:47 PM
Skal ikke dressere noen, jeg, bare skriver min mening, akkurat som du gjør. Jeg gir også uttrykk for pur glede og vanvittig raseri, tro det eller ei så er det andre måter å gjøre det på en å starte en pipekonsert.

Jeg skjønner fortsatt ikke at man må pipe på eget lag for at det skal bli en spesiell atmosfære. Spør du meg så gir ikke piping noe annet enn en spesielt elendig atmosfære, særlig for de som løper utpå der. Forundrer meg hvordan man ikke skjønner at det går innpå spillere (på en negativ måte), når man blir pepet på. Bare å se på Odd det i første kampen de var tilbake på Staddaen etter Kovacs-hendelsen.


Hvor massiv var egentlig denne berømmelige pipekonserten igår? Jeg husker 4 anledninger, den ved pause, en når Ojo ville ta corner og resten av laget bare kom gående oppover, den der Mjelde kjører piruett og bruker for mange touch for n`te gang og ved kampslutt. Er det ikke et lite snev av en fjær som blir til flere høns ut og går her?

Memelli

Massiv nok til at det i ettertid har blitt fokus på det i form av spilleruttalelse i media og kommentar fra Sarpsborgs supporterleder eller hva det var.

OmOssSjølOgHansaøl

Og massiv nok til at det er flere som føler for å argumentere for pipingen.

Hvis man har betalt penger for å gå på Brann-kamp, kan man sikkert si at man i sin fulle rett til å pipe. Og for den saks skyld er man sikkert i sin fulle rett til å synge motstanderens supportersanger hvis man er misfornøyd med spillet til Brann, og juble hvis motstanderlaget scorer. Men særlig smart ville det ikke vært.

Piping vil verken hjelpe laget eller få Brann-supporterne til å fremstå som en oppegående gjeng i nøytrale øyne. Nå vil kanskje ingen av delene bekymrer dere som påberoper deres demokratiske rett til å pipe - og som dessuten blander inn hvor mye dere betaler for billett og hva spillerne tjener (Jeg ser ikke at noen av delene er særlig relevant). Men for all del, det er jo et fritt land, så gjør hva dere vil, og si hva dere vil for å forsvare det dere gjør. Jeg vil hevde min demokratiske rett til å mene at piping på eget lag er en uting.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

Quote from: Memelli on October 24, 2011, 22:53:34 PM
Massiv nok til at det i ettertid har blitt fokus på det i form av spilleruttalelse i media og kommentar fra Sarpsborgs supporterleder eller hva det var.


Oppkok fra journalister grunnet Skarsfjords tåkete uttalelser etter kampslutt.

Torvanger

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 24, 2011, 22:55:56 PM
Og massiv nok til at det er flere som føler for å argumentere for pipingen.

Hvis man har betalt penger for å gå på Brann-kamp, kan man sikkert si at man i sin fulle rett til å pipe. Og for den saks skyld er man sikkert i sin fulle rett til å synge motstanderens supportersanger hvis man er misfornøyd med spillet til Brann, og juble hvis motstanderlaget scorer. Men særlig smart ville det ikke vært.

Piping vil verken hjelpe laget eller få Brann-supporterne til å fremstå som en oppegående gjeng i nøytrale øyne. Nå vil kanskje ingen av delene bekymrer dere som påberoper deres demokratiske rett til å pipe - og som dessuten blander inn hvor mye dere betaler for billett og hva spillerne tjener (Jeg ser ikke at noen av delene er særlig relevant). Men for all del, det er jo et fritt land, så gjør hva dere vil, og si hva dere vil for å forsvare det dere gjør. Jeg vil hevde min demokratiske rett til å mene at piping på eget lag er en uting.




Ok, da er vi enig om å være uenig.

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 24, 2011, 22:55:56 PM
Og massiv nok til at det er flere som føler for å argumentere for pipingen.

Hvis man har betalt penger for å gå på Brann-kamp, kan man sikkert si at man i sin fulle rett til å pipe. Og for den saks skyld er man sikkert i sin fulle rett til å synge motstanderens supportersanger hvis man er misfornøyd med spillet til Brann, og juble hvis motstanderlaget scorer. Men særlig smart ville det ikke vært.

Piping vil verken hjelpe laget eller få Brann-supporterne til å fremstå som en oppegående gjeng i nøytrale øyne. Nå vil kanskje ingen av delene bekymrer dere som påberoper deres demokratiske rett til å pipe - og som dessuten blander inn hvor mye dere betaler for billett og hva spillerne tjener (Jeg ser ikke at noen av delene er særlig relevant). Men for all del, det er jo et fritt land, så gjør hva dere vil, og si hva dere vil for å forsvare det dere gjør. Jeg vil hevde min demokratiske rett til å mene at piping på eget lag er en uting.




Så publikum skal bare stilltiende akseptere at Brann ikke engang forsøker å gå i angrep når man spiller på hjemmebane mot eliteseriens desidert dårligste lag? At publikum syns det er greit at Brann-spillerne står og sentrer til hverandre i evigheter langt inne på egen halvdel? Folk er jo faen ikke kommet på Stadion for å se på at klokken tikker mot 90 minutter! Feighet på hjemmebane kan vi vente med til den dagen vi møter Barcelona i e-cup.

For øvrig: Jeg pep ikke selv, men har full forståelse for at folk gjorde det.
Legg ned hele klubben!

Huff

Takk og lov for at Brann fortsatt engasjerer og folk raser og buer når vi ikke engang prøver å spille fotball. Takk og lov for at en fremdeles har et reellt fotballinteressert publikum på stadion. Det er jo tross alt fotball de spiller der oppe. Vi blir aldri Barcelona, men skal vi gi opp av den grunn? Skal vi stå å juble over at vi er blant de klubbene som spiller dårligst fotball i Norge? Og hvordan i all videste verden skal vi kritisere Brann om ikke på kamp? Summetonen, Doddobloggen, e-poster til Bruun eller Gorm? En kan og spørres seg når, om noen gang en kan kritisere klubben. Hva om Brann hadde sparket Torp på dagen etter episoden på Fosshaugane, hva om vi selger stadionnavnet til trøndersodd?

Og jeg buet, både under kampen og på vei ut. Jeg buer aldri på enkeltspillere, men angrer ikke et sekund på at jeg gav inntrykk for min ekstreme misnøye med dritet.Hadde jeg ikke det hadde jeg sluttet ågå påstadion for lengs og sluttet å skrive her inne -for da hadde jeg gitt en god faen i hele klubben.

KEO

Quote from: Memelli on October 24, 2011, 22:53:34 PM
Massiv nok til at det i ettertid har blitt fokus på det i form av spilleruttalelse i media og kommentar fra Sarpsborgs supporterleder eller hva det var.


Vet ikke hvor lenge du har vandret inn portene på Stadion, men vist dere kaller gårsdagen hendelse for piping så har du ikke vært på mange kamper i de forrige 10år.
Fotball er lidenskap og lidenskap skal gjøre både godt og vond. I Bergen får du begge deler!
Det er en viktig faktor for at Brann stadion/publikum har blitt kjent for å være de suverent beste i dette landet/Norden og det er lidenskapen og den spontaniteteten hele stadion viser, dette er det som skaper stemning! Vet ikke hvorden det er med deg men jeg har store problemer å være spontant forbanna på spillet/spillere, trener osv for så å vise det med å klappe??
Nei på stadion skal det være rom for at publikum sier sin mening om det hjelper der og da er rævende likegyldig men vist spillerene synest det er ubehagelig så vet de at de bør gi 100% innsats i neste kamp så slipper de det!
Men vist det er spillere som ikke liker det så er Brann feil klubb å spille i.

Merker jeg savner 90 tallet!
Nu kør vi!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2011, 23:00:08 PM
Så publikum skal bare stilltiende akseptere at Brann ikke engang forsøker å gå i angrep når man spiller på hjemmebane mot eliteseriens desidert dårligste lag?


Som vi alle vet har Brann vært inne i en dårlig trend når det gjelder poengfangst, en trend som det har vært / er viktig å snu. Jeg vil i min enfoldighet tro at det som først og fremst trengs for å snu en lang rekke uten seire, er nettopp en seier.

Så ja, jeg aksepterer at Brann sikrer seg inn til pause i første omgang, når publikum først begynner å pipe. Jeg aksepterer at Brann har øynene (litt for stivt og panisk) festet på trepoengeren de endelig har innenfor rekkevidde, etter en periode med økende press for å vinne.

Jeg får meg liksom ikke til å tro at spillerne spiller dårlig fordi de er late eller ikke ønsker å underholde. Men fotball handler mye om flyt og psykologi. Jeg tror spillerne trengte en seier nå, og at de trengte den litt for desperat. Jeg tror ikke de trengte pipekonserten. Jeg tror spesielt ikke de unge trengte den.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

KEO

Vist spillere og ledere i Brann vil at jeg som tilskuer skal møte på stadion og trofast klappe å heie uansett hva spillerene presterer på gresset så er de faen meg passe naive.
De som er ansatt i SKB har en oppgave i jobben sin å det er å underholde meg som betalende tilskuer.
Vist jeg ikke er fornøyd med det de viser meg så har jeg min fulle rett til å gi de beskjed om det!
For vist ikke vi som tilskuere er fornøyd så har de i utganspunktet ikke noe jobb å gå til!
Nu kør vi!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 24, 2011, 23:25:11 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2011, 23:00:08 PM
Så publikum skal bare stilltiende akseptere at Brann ikke engang forsøker å gå i angrep når man spiller på hjemmebane mot eliteseriens desidert dårligste lag?


Som vi alle vet har Brann vært inne i en dårlig trend når det gjelder poengfangst, en trend som det har vært / er viktig å snu. Jeg vil i min enfoldighet tro at det som først og fremst trengs for å snu en lang rekke uten seire, er nettopp en seier.

Så ja, jeg aksepterer at Brann sikrer seg inn til pause i første omgang, når publikum først begynner å pipe. Jeg aksepterer at Brann har øynene (litt for stivt og panisk) festet på trepoengeren de endelig har innenfor rekkevidde, etter en periode med økende press for å vinne.

Jeg får meg liksom ikke til å tro at spillerne spiller dårlig fordi de er late eller ikke ønsker å underholde. Men fotball handler mye om flyt og psykologi. Jeg tror spillerne trengte en seier nå, og at de trengte den litt for desperat. Jeg tror ikke de trengte pipekonserten. Jeg tror spesielt ikke de unge trengte den.



Problemet er at kampen ikke er noe engangstilfelle. Det er langt flere enn meg her inne som over lang tid har påpekt av vi ikke har noe offensivt spill utover Gustavs samarbeid med Ojo at det ikke finnes spillemønster, at detikke finnes struktur hverken offensivt eller defensivt. I går toppet det hele seg riktignok. Bevegelsesmønstre, pasningsspill, dette er ting vi ikke har (utover Ojo/Gustav) alle andre har det ingen fremstår i mindre grad som et kollektiv enn oss. Sogndal er dårlige i angrep, men de kan i alle fall forsvare seg (dette holder selvsagt heller ikke i bergen). Jeg buet heller ikke mot spillerne, det er neppe slik at Brann i motsetning til hele resten av TL ikke har spillere som både kan løpe og slå pasninger på midtbanen. Det er derimot mye som tyder på at vi i motsetning til resten ikke trener på slikt, at vi er opptatt med andre ting som dødballer og restitusjon. Jeg mener og bestemt at vi slik spillestilen er per nå ikke vil få en dritt ut av talentene, de er alle helt feile spillertyper og skal vi skape spillere som er tilpasset spillestilen til rivalene våre er det bedre å gi opp. Etter kampen i forgårs valgte jeg å rose noen spillere, resten ville jeg ikke kommentere -rett og slett fordi det virker mer og mer åpenbart at guttene løper rundt som hodeløse kyllinger som ikke aner hva de skal finne på. For meg så det helt bevisst ut da vi lå kompakt -men med dårlig press på ballfører- og polte mot Ojo. Det så ut som dette var planen, akkurat som dette var planen hjemme i cupen mot Sogndal i 70-80 min, da en konsekvent spilte på en Haugen som lå dypt og polte langballer på Ojo) og akkurat som i første omgang borte mot FFK i semifinalen. Når vi varierte var dette når en brukte noen trekk i bakerste ledd for å flytte kantene og Gustav opp rundt Ojo for å vinne andreballen. Klassisk Drillofotball slik parodien på den er, bortsett fra den dårlige defensive organiseringen selvsagt. En skal og legge til at vi er brukbare på offensiv dødball.

Akkurat som landslaget (som er mindre primitivt enn Brann) har vi ikke eget spill og akkurat som landslaget har Brann i realiteten tapt når en har kommet under da har vi ingenting å komme med. Det er selvagt litt urettferdig mot landslaget å sammenligne dem med Brann som trener sammen daglig, men til Drillos ære har han ingen Ojo og Gustav, landslagetmøter ofte ferdighetsmessig langt bedre motstandere -det gjør ikke Brann. Der Brann og overrasket dårlig samspilte lag tidlig i sesongen er vi nå avslørt, ta Gustav ut av kampen så får ikke Ojo ballen, så er en sikret bakover og Branns forsvar er jo famlende. Enkelt arbeid.

At ungdommen ikke leverer er og helt naturlig, de passer jo ikke inn i spillestilen, og det er lite spillestil å passe inn i. I den grad en får pasninger skjer dette i hytt og pine, en aner aldri når løp eller pasninger kommer. Mot aggressive lag blir det nesten latterlig å se på Brannspillere som -når vi må prøve å spille, dvsligger under- stopper opp og ser seg desperat rundt etter medspillere: Hvor faen er Holmvik nå, hva gjør Birkir der, skulle ikke Austin møtt, faen der ble jeg taklet av Hæstad gitt. Det er ikke tilfeldig at Brann er best med kun en teknisk spiller bak Ojo, det offensive spillet består av vekselvs poling/vinne ballen høyt -kanskje Grønner har en fremtid som kant? Vi ser forvirrede redde spillere som ikke aner hva vi skal foreta seg og plutselig likner hele midtbanen på Tijan Jaiteh under Steinar Nilsen.

KEO

Innsats kan da være underholdene:-)
Nu kør vi!

Yngve

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 24, 2011, 23:25:11 PM

Som vi alle vet har Brann vært inne i en dårlig trend når det gjelder poengfangst, en trend som det har vært / er viktig å snu. Jeg vil i min enfoldighet tro at det som først og fremst trengs for å snu en lang rekke uten seire, er nettopp en seier.

Så ja, jeg aksepterer at Brann sikrer seg inn til pause i første omgang, når publikum først begynner å pipe. Jeg aksepterer at Brann har øynene (litt for stivt og panisk) festet på trepoengeren de endelig har innenfor rekkevidde, etter en periode med økende press for å vinne.

Jeg får meg liksom ikke til å tro at spillerne spiller dårlig fordi de er late eller ikke ønsker å underholde.



Om spelarane trur dei er så dårlege at dei kunne tapa for Sarpsborg, så står det dårleg stilt med tilstanden på stadion.

Spelarane kunne gjort det enkelt i går og drept kampen med eit andre mål, og dermed unngått mykje av pipinga.

Men no prøvde dei ikkje, i staden prøvde dei å safa inn ei 1-0 leiing på heimebane mot eit båslag, og det holdt på å gå gale.

DÃ¥ er det greitt at ein pip.

Eg veit ikkje om folk såg engelsk fotball i helga. Wolverhampton låg under 0-2 på heimebane mot Wales sitt svar på Sarpsborg, Swansealona, og McCarthy gjorde to bytter.

Mishagsytringane hagla frå tribuna, legendariske bilete av folk som frådar av sinne.

Men nektar å tru at lokalavisene i West Midlands er fulle av saker om det og at suportarleiaren har vore på treningsfeltet og beklaga det.

Som andre har påpeika, eg er så glad for det engasjementet som er i denne byen, der publikum gjer beskjed når ein er misnøgde, uavhengig av om dei har rett eller ikkje.

Me er engasjerte og stiller visse krav, me er ikkje nikkedokker.

Slik har me det i Brann, og det må Memelli berre akseptera.

KEO

Nu kør vi!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Vil det bli utplassert pipepoliti rundt om på Stadion til neste match mot LSK? Kan man forvente å få et nakkedrag dersom man utstøter at aldri så lite "buuuuuuu!!!!".

Et eksempel på herlig buing:

http://www.youtube.com/watch?v=-knYMTK4AEk

ostraume

Om Brann hadde ligget under 0-2 mot Sarpelona så ville nok pipekonserten hatt en annen decibel.

Nå synes jeg piping er en uting, i alle fall etter første omgangen, som jo var brukbar. Vi burde ledet 3-0! At så noen piper fordi man triller ball i 30 sekunder før pause blir for drøyt synes jeg. Når det er sagt så var andre omgang (særlig siste 30) elendig, og piping etter kampen var vel fortjent.

edit: og det å opphøye piping generelt til en god ting, noe som gjør Brann til Brann og derfor skal omfavnes, er å trekke det alt for langt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Men det er ingen tvil om at noen fjær har blitt til en hel hønsegård her. For vår alles kjære Davy er ute i BA i dag, og det er veldig tydelig at han IKKE var på Stadion, men satt varmt og godt nede på Nøstet. Han ser ut til å ha fått det for seg at hele kampen nesten var en sammenhengende pipekonsert. Og det var det ikke.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on October 25, 2011, 08:34:02 AM
Men det er ingen tvil om at noen fjær har blitt til en hel hønsegård her. For vår alles kjære Davy er ute i BA i dag, og det er veldig tydelig at han IKKE var på Stadion, men satt varmt og godt nede på Nøstet. Han ser ut til å ha fått det for seg at hele kampen nesten var en sammenhengende pipekonsert. Og det var det ikke.


Wathne er en løs kanon.

Christian

Helt klart. Davy skal bare lage bråk og briske seg. Det var vel såkalt pipekonsert, skjønt det varte vel i hvert tilfelle ikke lengre enn en gjennomsnits punklåt, tre ganger i løpet av kampen. Før pause, cornersituasjonen og så ved kampslutt. Lite å styre med, verken ene eller andre veien.


Torvanger

Jeg kjører en poll, vi kan telle opp underveis:

Når det er grunn til å irettesette Brann fra tribunehold, er det da akseptabelt med piping?

Ja eller nei, evt vet ikke.

Mitt svar er et rungende ja!

Erlend

Jeg sier også ja (ikke så mange andre måter å irettesette fra tribunehold), så da er stillingen 2-0 til ja

Gepard

Definitivt ja. Uten slike reaskjoner reduserers vi til en meningsløs liten klubb i mengden.

Lasaron

Ja, hvis det ikke bare er grunn til å irettesette, men GOD grunn til å irettesette. Som tidligere sagt, det er veldig mye mer effektivt enn mail, leserbrev etc. Når det gjelder forslaget om å møte opp på trening å formidle frustrasjonen er mitt svar dette: Jeg har et liv utenom Brann også.
Tren på langskudd

ostraume

Hva er dette for en latterlig spørsmålsstilling? Svaret ligger jo som premiss i spørsmålet... Oh! La meg prøve en: Når det er grunn til å skyte noen i hodet, er det da akseptabelt med dødsstraff?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Torvanger on October 25, 2011, 18:42:11 PM
Når det er grunn til å irettesette Brann fra tribunehold, er det da akseptabelt med piping?


Hehe, enig med ostraume, det der er et ledende og dermed ganske verdiløst spørsmål, fordi det allerede i spørsmålsstillingen forutsettes at det er grunn til å irettesette noen. Og det kan det jo være. Vi kan f.eks. tenke oss at RBH kommer utpå matten for å annonsere at man vil selge Stadion-navnet, eller at en Brann-spiller bruker hele kampen på usportsligheter. Da er det betimelig å pipe mot henholdsvis Brann-ledelsen / den konkrete Brann-spilleren. Hvor går egentlig grensen for at noen bør "irettesettes"? Og hvem er det egentlig du vil irettesette, er det klubben Brann, enkeltspillere eller kollektivet utpå banen? Sorry, spørsmålet ditt holder rett og slett ikke mål.

Jeg har noen andre spørsmål:

- Er piping på eget lag noe som vi bør oppfordre til?
- Tror du en spiller som har en dårlig dag vil få teknikk og taiming til å sitte bedre hvis publikum piper på ham?
- Tror du en spiller som er sliten vil revitaliseres hvis publikum piper på ham?
- Tror du spillerne utpå banen automatisk vil tolke piping som uttrykk for et ønske om at det må jobbes med å utvikle et bedre offensivt spillemønster?
- Er synspunkter om spillemønster noe som enkelt kan uttrykkes med pipelyder?
- Er det bedre for Brann-spillerne at vi piper på dem enn at vi synger "Jobbe Brann"?

PÃ¥ alle disse spørsmÃ¥lene ville jeg svart nei. Hvis det betyr noe. Jeg kan ikke egentlig hevde at  spørsmÃ¥lsstillingene er helt objektive. ;)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Hva med dette?

- Er piping greit hvis spillerne gang på gang ikke gidder bli med opp i angrep?
Tren på langskudd

Markmus

Hvordan kan man ellers si fra? Det er faktisk slik at det ikke bare er å løpe ut på banen og servere noen gloser.
Ka du ve?

Torvanger

October 25, 2011, 20:16:10 PM #92 Last Edit: October 26, 2011, 08:39:13 AM by Torvanger
Hva er alternativet til piping? Trampeklapp? En supportiv linedance? Er håpet til de sarte anti-piperne at det heretter blir lydløst på Stadion når det foregår ting på matten som får det til å velte seg i en?

Det går en demarkasjonslinje blant dagens Brannfans, mellom dem som er for eller mot piping. Jeg har en følelse av at de som er imot den vokale varianten kalt piping, befinner seg i et mindretall. Da hjelper det ikke en milimeter da at Brannbloggere slenger om seg med uttrykk som "tullinger" om oss som ga beskjed. Sutrekopper.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Markmus on October 25, 2011, 20:01:44 PM
Hvordan kan man ellers si fra?


Hvis man er misfornøyd med innsatsen der og da, synes jeg det er bedre å synge "Jobbe Brann" enn å pipe (Synd vi ikke har en egen "You'll never walk alone").

Misnøye med spillestilen bør kunne uttrykkes med f.eks. TIFO, på supportermøte, eller via Bataljonen-ledelsen - som visstnok møter Branns sportslige apparat jevnt og trutt. Litt mer tungvint, men da kommer faktisk budskapet frem, og man viser (spesielt med TIFO og på supportermøte) at man har tenkt gjennom ting og har sine meningers mot.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 25, 2011, 22:48:43 PM
Quote from: Markmus on October 25, 2011, 20:01:44 PM
Hvordan kan man ellers si fra?


Hvis man er misfornøyd med innsatsen der og da, synes jeg det er bedre å synge "Jobbe Brann" enn å pipe (Synd vi ikke har en egen "You'll never walk alone").


Det trenger da ikke være innsatsen som er problemet. Jeg kan ''vi må kjempe for å vinne'' men ikke ''slutt å drøye tiden'' og jeg må tilstå at jeg ikke kan alle strofene på ''slutt å stå med 10 mann på fra 30 meter og innover på egen banehalvdel og pol baller på spissen som er alene på topp''. På søndag var det få ting som skilte Brann fra Drillofotballen på sitt værste, det ene skillet går på press på ballfører. Her var Brann for svake og viste lite innsats -noe en selvsagt kan klage på.

Det var derimot slik jeg ser det ikke innsatsen som tilsa at en med en gang en vant ballen polte den i retning Ojo. Det er vel mer kraftkrevende å pole en langpasning 50-60 meter fremover enn å slå en kortmpasning fem meter? Dette var mer et bevisst valg fra Branns side. Jeg reagerte ikke på innsatsen i cupkampen mot Sogndal. Det jeg reagerte på var taktikken som gikk på langballer i retning Ojo fra Haugen. Er vi fornøyde dersom Brann kjemper som løver i 90 minutter fra 30 meter og inn på hjemmebane for å pole ballen i retning Ojo?

Dersom en lager en masse sanger om at Brann må begynne å angripe som et kollektiv og ikke ligge bakpå og pole baller kan dette selvsagt være et alternativ til piping, men snakk om falitteklæring ift den gode gamle gladfotballen vi spilte.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Lasaron

Vittig med det bildet og den bildeteksten på slutten. Ellers er det et godt poeng med at Brann promoterer seg med ordet "lidenskap". De kan ikke klage på at publikum blir sint når de spiller ultradefensivt på hjemmebane mot eliteseriens dårligste lag, i en ikke spesielt viktig kamp. Og samtidig bruke ordet lidenskap.

Nå mener ikke jeg at stemningen kun skal styres av intensiteten. Det er flott hvis vi kan løfte dem av og til. Men monoton tromming og ralling er grusomt.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 25, 2011, 22:48:43 PM
Quote from: Markmus on October 25, 2011, 20:01:44 PM
Hvordan kan man ellers si fra?


Hvis man er misfornøyd med innsatsen der og da, synes jeg det er bedre å synge "Jobbe Brann" enn å pipe (Synd vi ikke har en egen "You'll never walk alone").

Misnøye med spillestilen bør kunne uttrykkes med f.eks. TIFO, på supportermøte, eller via Bataljonen-ledelsen - som visstnok møter Branns sportslige apparat jevnt og trutt. Litt mer tungvint, men da kommer faktisk budskapet frem, og man viser (spesielt med TIFO og på supportermøte) at man har tenkt gjennom ting og har sine meningers mot.




Kudos til deg for at du har selvbeherskelse nok til å gå på akkord med deg selv. Jeg er ikke medlem av Bataljonen og ser ikke hensikten i å sitte med en liten plakat der jeg gir uttrykk for hva jeg mener. Det skal skje i kampens hete, en reaksjon i form av piping er for en fotballfan en naturlig, instinktiv reaksjon. Alle som ikke skjønner det er en noen tullinger.

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2011, 05:47:41 AM
Her er en som har skrevet blogg om saken:

http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/698110_aa-pipe-eller-ikke-pipe


Osdal har skjønt det. Generelt er det en av få kvalitetsblogger jeg tar meg tid til å lese, etter Brannkamper.

Wingfoot

Så enig, så enig...
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Go Up