• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

brann låten

Started by erik1, November 01, 2004, 21:05:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

erik1

Hva synes dere om den som vant some den ofsielle cup finale låten?[list=][/list]
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D

Ole Brom

Sangen er konge og meget fengende ! Tenk hele spectrum synge med på refrenget du :)

Men jeg digger oxo stein på stein, den er sjef !

erik1

:D   :) hvilken låt ble det?
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D

bernu

HANSA - Z

P-K

Pinlig! Vi valgte en cupfinalesang som handler om Rosenborg!!!
Refrenget er glimrende, men resten av sangen er boss!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

grei

Ja gud så flaut. Jeg graver meg ned altså.

Nixon

Vi får trøste oss med at den har lang levetid...:)
Rød makt på Hansa

ole3000

noen som kan en link slik at eg kan høre den stein på stein sangen?
i går for en til!

Brannfan

Her er linken for å høre låtenStein på stein.
http://bt.no/sport/article301373
RANN Norgesmester 2004

ekte kjuagutt

refrenget e vel strengt tatt d eneste som duger til cupfinale sang der ja... refrenget e fett asså ikje d.. men eg har vel et par sanger eg syns skulle gått foran..

Sharpy

Jeg kjenner jeg er litt lei meg akkurat nå. Sitter og hører på "Så lenge hjertet står i Brann" om og om igjen. Herlig låt, som alle kan synge på både på vers og refreng.

Som sagt; litt lei meg nå...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Kenny

Jeg synes "Stolt & Kry" er desidert den beste sangen på platen deres! Hver gang jeg spiller den, synger jeg som en galning! he he

SK BRANN

Mesterlag er en godlåt, har rett og slett fått den på hjernen, nynner på den hele dagen!! Men det er flere andre sanger som er sinnsykt bra også, men i bunn og grunn et godt valg av cupfinalelåt.....
ill Shankly to Tommy Smith, who tried to explain that his bandaged knee was injured :
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!"

P-K

Tenker du har fått refrenget til "Mesterlag" på hjernen SK BRANN....

Strengt tatt var det ingen av sangene som var kjempe, og jeg har hørt på cd'en hele helgen, men det nærmeste vi kommer en ordentlig cupsang er "Så lenge hjertet står i Brann".

Vi får gjøre en innsats og få snudd dette i løpet av helgen Sharpy. Burde ikke være så vanskelig da versene på "Mesterlag" ikke er syngbare.

Ellers kommer det vel til å gå i de gamle sangene til Ove Thue pluss Heia Brann og Viva Ullevaal.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

KennethS

Mesterlag e en kongesang! den fenger enkelt og greit. Tror ikkje det e så mange av de 5000 fulle Bergenserne i spektrum som bryr seg om teksten.
tå på Brann

P-K

Nå har det seg slik Kenneth at fotballsanger først og fremst er tekst...
Du setter ikke Scooter eller DJ TechnoTrance til å lage cupfinalesang.

Hvis teksten er drit, så er sangen drit...

Mesterlag er bare et bevis på at folk lar seg blende av et fengende refreng. Og REFRENGET kommer til å bli kjempepopulært i Spektrum.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Roffarne

Cupsanger med opmf er "klassikerne" som "Vi går frem" og "Oslo by".

All ære til d12m som lager nye, men de bærer så absolutt preg av hurtige rim og riff, klipping og liming i kjellerstuen og "one-take" i studio. Det er vel ingen av disse som kommer til å bli sunget til neste år:)

Nå har jeg enda tilgode å høre Njøten eller han knallen fra TVHordaland sine bidrag, men jeg sitter med en følelse av at de ikke kommer til å selge til platina de heller.

Nixon

Jeg tror du tar feil ang. levetid. Jeg var inne på tanken selv da jeg hørte sangene første gang. Men etter å ha hørt på sangene opptil flere ganger hver dag i over en uke, så tror jeg nok disse sangene vil ha lang levetid. Selv om de selvsagt har brukt alle triksene i boka og ikke laget noe nyskapende. Men det er heller ikke det vi vil ha.
Rød makt på Hansa

Roffarne

Greit, nå skal jeg tilstå at jeg ikke har hørt dem så mange gangene, men ingen av dem grep meg slik som "Oslo by" i `99.
Og ja, her har man brukt alle triksene i boken:) Den eneste som ser ut til å ha tenkt litt i nye baner er Frank`en, men sangen i seg selv var vel ikke all verdens.
Men pyttsann, etter noen Hansa`er er det meste med rett dialekt vidunderlig.

P-K

I gårsdagens BT var det forresten nevnt nok en Brannsang som kom på CD. Noen som har hørt den? Altså utenom bidragene fra d12m, Popium, Thue/Njøten og The Vømmøl SundsbøCats from Askoy Bergen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

KennethS

Quote from: "P-K"Nå har det seg slik Kenneth at fotballsanger først og fremst er tekst...
Du setter ikke Scooter eller DJ TechnoTrance til å lage cupfinalesang.

Hvis teksten er drit, så er sangen drit...

Mesterlag er bare et bevis på at folk lar seg blende av et fengende refreng. Og REFRENGET kommer til å bli kjempepopulært i Spektrum.


Mesterlag e uten tvil den beste sangen på den nye cd'n. At du ikkje syntes det driter eg langt oppi. Folket har talt! Teksten e bra også.
tå på Brann

Roffarne

Quote from: "P-K"Nå har det seg slik Kenneth at fotballsanger først og fremst er tekst...
Du setter ikke Scooter eller DJ TechnoTrance til å lage cupfinalesang.

Hvis teksten er drit, så er sangen drit...

Mesterlag er bare et bevis på at folk lar seg blende av et fengende refreng. Og REFRENGET kommer til å bli kjempepopulært i Spektrum.


Amen.
Men Harepusen hadde nok likt "How much is the score" fra Fritzerne i Scooter.
Ellers er jo d12m sin "patriotiske-glad-rock-sjanger" en nisje som man bare kan lage så mange låter i før man biter seg selv i ræven, liksom. Gleder meg til medleyen kommer:)

grei

Dere kan diskutere hvilken låt som er best til dere blir grønn i trynet, sånt blir man aldri enig om.

Når det er sagt er ikke fotballlåter først og fremst tekst (da kunne man holdt seg til fotballdikt, forøvrig en sjanger med mye ugjort). En fotballlåt skal ha et fengende reereng med enkel allsagvennlig patriotisk tekst, så enkelt er det. Når 3 Lions ble en så stor suksess er det fordi den hadde en såpass fengende melodi, den fungerte jo like bra om man brukte den til å synge om Mons Ivar. Lillebroren "Den 12. mann" av bandet med samme navn ble nok også en slager først og fremst på grunn av melodien. Folk synger da gladelig med selv om "blod er tjukkere enn vann" ikke har mer å gjøre med Brann enn at det duger som nødrim (evt kunne det tolkes som en slags hyllest til innavl, her i byen klarer vi oss best uten andres gener, men det er nok få som deler denne kontroversielle tolkningen).

Skal vi leke musikkfaglig interessert i disse låtenes oppbygning må det nok innrømmes at den musikalske delen er sterkere enn den tekstlige.

Tekstene har få overraskelser men desto flere gjentagelser (stolt og kry/1982) og uttak fra Store stås sanger (dø for Brann/Brann Bergens stolthet/) og bærer preg at man har forsøkt mer på å lage noe det er sannsynlig at fansen vil synge med på enn noe litt snedig a la Oslo By. Litt humor og selvironi hadde ikke skadet. Patriotismen er så klisjéfylt at noen vil si det blir humoristisk i seg selv (som når det synges om at vi vinner serien i år). Men nå er altså ikke dette noe annet enn en cd med Brannsanger som vil rulle og gå på Fotikken i årevis og selv om du ikke skulle ha sansen for musikken så kan du kanskje finne trøst i at de fleste norske supportere nok misunner oss dette bandet og deres bidrag.

KennethS

Dessuten tror eg ikkje en sang kommer til og skille seg ut heller, tror mange sanger kommer til og bli spilt den helgen. Alle får nok "sin" sang i løpet av helgen ja :D
tå på Brann

Sharpy

Quote from: "P-K"
Strengt tatt var det ingen av sangene som var kjempe, og jeg har hørt på cd'en hele helgen, men det nærmeste vi kommer en ordentlig cupsang er "Så lenge hjertet står i Brann".

Vi får gjøre en innsats og få snudd dette i løpet av helgen Sharpy. Burde ikke være så vanskelig da versene på "Mesterlag" ikke er syngbare.

Ellers kommer det vel til å gå i de gamle sangene til Ove Thue pluss Heia Brann og Viva Ullevaal.


Hehe, ja! Det er nesten ufattelig at en låt som begynner med linjen "Kjøss meg i ræven" ikke vinner:p  Det er jo stor poesi!

Kommer til Oslo fredag formiddag, og i og med at jeg reiser tilbake til Barteland søndag kveld skulle vel det tilsvare bortimot 60 timer med Brannsanger. Sånn sett skal det godt gjøres å ikke sveipe innom de fleste en gang eller to.

Prøver å se for meg "Mesterlag" som en allsang, men bortsett fra refrenget blir det vanskelig, ja.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KennethS

E vel ikkje mange sangene folk synger med på hele teksten, tror nok de fleste holder seg til refrenget. Uansett så lar eg ikkje en slik bagatell gå innpå meg når 5500 i spektrum skal lag liv :D
tå på Brann

Brannfrelst

Quote from: "P-K"I gårsdagens BT var det forresten nevnt nok en Brannsang som kom på CD. Noen som har hørt den? Altså utenom bidragene fra d12m, Popium, Thue/Njøten og The Vømmøl SundsbøCats from Askoy Bergen.


Bengt sundsbø eller noe slik kom jo på CD..Han på Tv Hordaland..
2.10.07-Gullet kom hem!

P-K

Brannfrelst --> Bengt Sundsbø ble dekket under The Vømmøl SundsbøCats.... Det var en annen jeg så en artikkel om i BT.

Og ellers.. Forlanger ikke høyprosa av sangtekstene, men derimot....
- Brannpatriotisme
- Bergenspatriotisme
- Bergenske ord og uttrykk
- Selvironi ( Skryt over hvor gode vi er )
- Dagsaktualitet ovenfor Cupfinalen!

Og jeg beklager å si det, men "Mesterlag" er en sang om Rosenborg. Hadde den i det minste handlet om Lyn...

Kenneth --> Om jeg ikke kan alle tekstene på rams, så er det ikke mange Brannsanger jeg ikke greier å synge med på hele veien. Slik er det stort sett med de av vennene mine som frekventerer på Stadion også.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

GamleErik

Jeg har hørt den siste CD'en som er et prosjekt initiert av BST (Brann Sponsor Team) når jeg tilfeldigvis satt i administrasjonen på stadion under Branncup.

Mannen som leverte en kopi på Brann-stadion sa at det var mer en pub-sang enn en supportersang og for å være ærlig slo den ikke an hos meg, men det er allikevel ikke utenkelig at jeg kjøper en kopi da 20 av de 60 kronene CD'en skal koste vil gå til barneklinikken på Haukeland.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Sharpy

P-K: Jeg tror nesten vi får møtes i Oslo og synge halsen av oss!

Faen, nå gleder jeg meg som et barn her! Jeg kommer til å få så fryktelig mye  kebabsaus utover Branndrakten min!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KennethS

Quote from: "P-K"Og jeg beklager å si det, men "Mesterlag" er en sang om Rosenborg. Hadde den i det minste handlet om Lyn...

Kenneth --> Om jeg ikke kan alle tekstene på rams, så er det ikke mange Brannsanger jeg ikke greier å synge med på hele veien. Slik er det stort sett med de av vennene mine som frekventerer på Stadion også.


Mesterlag e en sang om BRANN først og fremst. Eg mener ikkje at folk ikkje kan eller bryr seg om tekstene, men når du e på et cupfinaleshow så synger du som oftes med på refrenget. Slik har det alltid vært og slik e det ennå. Tekstene får mindre og si i denne sammenhengen. Men uansett så tror eg ikkje mesterlag blir noe mer spilt en andre sanger pga tvh har hatt en konkuranse, e nok av bra Brann sanger som nok blir spilt både 1 og 2 ganger i spektrum. Dessuten kommer Dennis Reksten og spiller Osloby live, ka mer kan man forlange? :D
tå på Brann

Cogito

QuoteNå har det seg slik Kenneth at fotballsanger først og fremst er tekst...
Du setter ikke Scooter eller DJ TechnoTrance til å lage cupfinalesang.


Man setter ikke Scooter eller DJ TechnoTrance til å gjøre noe som helst!

"Oslo by" er sjef.
 have a dream!

Go Up