• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Country Roads

Started by Brann-Peter!, October 05, 2004, 12:47:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann-Peter!

nå må vi ikke glemme det fabelaktige forslaget fra en her inne å forumet, (husker ikke hvem det var), med country roads melodien..

har endret minimalt på den..:

Sk Brann, fra Bergen by
Gjør meg stolt, gjør meg kry
mellom syv fjell, runger navnet
Sk Brann, fra Bergen by..

osv..osv..osv...

håper vi får dradd denne i gang så fort som mulig, for det er nemlig en sinnsykt bra sang som (runger) på stadda..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Syng for Brann

Helt enig.        For dere som stÃ¥r pÃ¥ SS er det bare Ã¥ fyre pÃ¥ dene hele tiden.  Eller, sÃ¥ deler der ut ark.   SÃ¥ stemmer nok vi sittesvin i en gang ogsÃ¥!        Men det er viktig at denne blir innført, for den er veldig bra!

grei

Det opprinnelige forslaget var vel noe sånt som dette, og det klinger absolutt bedre. Passer bedre med antall stavelser osv:

Sk brann, Bergen by
Hansa øl, paraply
Superlaget, mellom fjelle
Syng for Brann
Og vår by

Syng for Brann

Begge to er bra.  Sørg for Ã¥ fÃ¥ innført en av dem.

Bombefar

QuoteSk brann, Bergen by
Hansa øl, paraply
Superlaget, mellom fjelle
Syng for Brann
Og vår by


Likte denne best


Sharpy

Det var ikke min mening å trå inn på ditt domene, villaksen. Jeg kunne rett og slett ikke huske ditt forslag, og det var derfor jeg kom med mitt. For meg er det egentlig shit det samme hvilken av dem det blir, og såvidt meg bekjent er det vanskelig å få sanger herfra innført på SS.

Mitt forslag blir uansett, med enkelte endringer:

SK Brann - Bergen By
Gjør meg stolt - Gjør meg kry
Mellom fjelle - Runger navnet
SK Brann - Bergen By

Men, for all del, jeg liker villaksen sin tekst også.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

grei

Det er unødvendig med "og" i de to første linjene, de bør fjernes. Da vil det stemme helt med melodien.

villaksen

Ikke snakk om å tråkke inn på domener. Poenget er med denne sangen som med drøssevis av andre sanger. Hagler inn med forslag så kommer man ingen vei.

Tror jeg skal lansere et forslag som bør gjelde alle.

Kommer det et forslag på sang får folk si om de likte den eller ikke. Forslag til endringer bør sendes som PM. Ta Robbie f. eks. Vet ikke hvor mange sang forslag den mannen har fått. Og hvor er vi:

Robbie Winters (klapp, klapp, klapp)


Hadde vi klart dette tror jeg vi hadde fått innført langt flere sanger

villaksen

Quote from: "grei"Det er unødvendig med "og" i de to første linjene, de bør fjernes. Da vil det stemme helt med melodien.


For øvrig enig med å sløyfe og i 2 første linjer :)

grei

NÃ¥r noen kommer med et forslag fÃ¥r de akseptere at andre kommer med forslag til endringer.  Alle heier vel pÃ¥ sitt eget forslag, men det er ikke nødvendigvis det som er best likt av andre. Derfor bedre Ã¥ ta dette Ã¥pent enn i pm'er. I dette tilfellet er nok det originale forslaget (lett modifisert) er best. "Paraply" ttilfører en bitteliten dose tiltrengt humor. Sjekk ut Roffarnes forslag til Martin Knudsen-sanger for noen utsøkte perler.

villaksen

Endringer skal aksepteres, poenget er at vi aldri kommer i mål.

grei

Det skal være endel hindringer før en sang kommer gjennom. Hvis man bare printer ut det første og beste risikerer man å få innført en masse middelmådige sanger, og de er det nok av fra før. Det trengs ikke nye sanger- det trengs nye gode sanger.

Ã?rnen

Denne sangen må opp og frem igjen. Forslagene her er for gode til at de går i glemmeboken. Jeg har sett at BBB har satt opp alternativer på forumet man kan stemme på tidligere. Kanskje de kan sette opp et par alternative tekster til denne melodien og la flertallet bestemme.

Jeg støtter følgende forslag:

Alternativ 1:
SK Brann - Bergen By
Gjør meg stolt - Gjør meg kry
Mellom fjellet - Runger navnet
SK Brann - Bergen By

Eller :
Sk Brann - Bergen by
Hansa øl, paraply
Superlaget, mellom fjellet
Syng for Brann
Og vår by

juset

Hvis denne sangen blir sunget i samme tempo som de andre sangene deres, blir det topp underholdning for oss på Hansa. Jeg gleder meg.
augen e en pudding

villaksen

En hel sesong e gått, og eneste gang denne har blitt sunget er på båttur til Stavanger.

På tide og lage et kompromiss, for alle skal absolutt endre på et eller annet:

Det blir da som følger

Sk Brann - Bergen by
Hansa øl, paraply
Superlaget, mellom fjellet
Syng for Brann
Og vår by

HÃ¥per vi kan forenes  om dette forslaget

Med ønske om å synge denne sangen på Ullevaal

mister

sk brann OG bergen by
hansaøl OG paraply,
super laget, mellom fjeller,
syng for brann
ALLE MANN!

villaksen

Kjære mister. Den sangen var den opprinnelige jeg skrev.

Har prøvd å inngå et kompromiss. Det viktigste er at vi kan synge denne sangen, jo før jo bedre. Hjelper ikke sangen at du da bare lanserer denne igjen...

mister

d skal jo ikke høres dumt ut, derfor din versjon aldri blir sunget sikkert

Henningen

Støtter versjonen med og, men dette er uansett bra saker.
NÃ¥ skriver jeg iallefall respons, sÃ¥nn at denne trÃ¥den havner lenger opp pÃ¥ listen... det er mitt bidrag!  :wink:

DJ_ADG

en perfaekt sang, bra tempo, ikkje for rask
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Kristin

SK Brann - Bergen By
Gjør meg stolt - Gjør meg kry
super laget, mellom fjeller,
syng for brann ,ja
ALLE MANN!..
den var best syntest eg.. en liten bølanding mellom dei to alternativene!!
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

dex1974

Ikke dumme forslag det her.
Men hvilket tempo skal vi synge den i?
Originaltempoet til John Denver eller danceversjonen til Hermes Houseband???
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Go Up