• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rønningen: skremmende stor forskjell

Started by Bergen Sin Gutt, July 28, 2004, 11:50:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bergen Sin Gutt


grei

Det kan jo være et lite spark til en gammel arbeidsgiver men sannsynligvis har han vel rett. Og det er jo faktisk litt skremmende at de er i en annen verden når det gjelder hele opplegget rundt laget. Sier noe om hvorfor de vinner år etter år.

DrMeland

Typisk nok et siste spark til Brann som lempet ræven hans ut døren, og samtidig en ypperlig anledning til å pisse seg inn blandt trønderne...

Gjennom de 2 kampene mot RBK har Brann spilt jevnt med bartepakket, men serien avgjøres ikke av en første 11'er, men en spillerstall fordelt på 26 kamper. RBK har landslagsspillere sittende på benken mens vi har Egil Ulfstein og Martin Knutsen. Så tåpelige utspill for å forsøke å fremstille Brann som amatører lurer ingen.

Om noen måneder når Bartene finner ut hvilken fomlekopp han er blir han sikkert gitt vekk til Moss, og kommer garantert til å gå ut i avisene og syte samme leksen igjen.

Jeg likte Rønningen bedre når han sto i hjørnet på Scotsman og tutet av en helflaske vin, enn når han sitter i barteland og drikker karsk:)
rMeland

Xminator

I sammenhengen må det nevnes at RBK 2 (som rønningen mener er godt nok for eliteserien) ligger på 10. plass med 14 poeng og negativ målforskjell. Ikke umulig det blir bedre med 5 nye benkslitere.

Det er jo likevel hakket bedre enn Brann 2s sisteplass og 9 poeng ;)

hocey

Har hørt endel rundt prossessen med utfrysingen av Rønningen. Brann gjorde en mega tabbe ved å ikke beholde han; etter å sett Oppdal i et par kamper tror jeg de fleste er enige med det
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Roffarne

Andre debatter her inne tyder på det motsatte, hocey. Uten å begi meg ut på hva Rønningen gjorde feil og hva Opdal gjør rett, så er prinsippet greit; fremtidens mann i mål så fort som mulig.
Og utfryst ble han vel ikke. Mannen stod jo fast i mål frem til dagen han ble solgt.
I værste fall dreier det seg om en dårlig planlagt keepertaktikk, i este fall (og som jeg velger å tro) grep Brann sjangsen til å bli kvitt ham for litt penger mens de enda hadde muligheten.
Den keepertrøyen tilhørte Håkon innen kort tid likevel.

Og det er klart Ivar nå skal rose RBK opp i skyene. Hvilke andre muligheter har han til å danke ut Espen?

rolfi

Quote from: "Xminator"I sammenhengen må det nevnes at RBK 2 (som rønningen mener er godt nok for eliteserien) ligger på 10. plass med 14 poeng og negativ målforskjell. Ikke umulig det blir bedre med 5 nye benkslitere.

Det er jo likevel hakket bedre enn Brann 2s sisteplass og 9 poeng ;)


RBK 2 består ikke bare av reservene til a stallen,de fleste der er juniorspillere.Men ja det er noen fra a stallen som spiller kamper der og de bruker ikke å spill så veldig bra.Det har vel noe med motivasjon å gjøre.Men jeg trur nok at hvis vi hadde fått lov til å stille med to lag så hadde begge lagene klart seg i tippeligaen.

Rolf Inge
olf Inge

Ole Brom

Quote from: "grei"Det kan jo være et lite spark til en gammel arbeidsgiver men sannsynligvis har han vel rett. Og det er jo faktisk litt skremmende at de er i en annen verden når det gjelder hele opplegget rundt laget. Sier noe om hvorfor de vinner år etter år.


dette er vel et typisk sykdomstegn for en spiller som er blitt "tvunget" ut av klubben ? At ting er bedre i Rosenborg enn i andre klubber når det gjelder treninger og fasiliteter er vel ingen bombe. At Rønningen går ut og poengterer dette er nok et "takk for sist"

Men vi kan trøste oss med at Ivar aldri vil vinne Tippeligaen med Rosenborg, man trenger 11 kamper for å få medalje og rønningen blir nok opptatt med å passe på benken slik at den til enhver tid er varm !

Kalinkasvingen

Det at Rønningenkanskje ikke får medalje hvis RBK vinner serien tror jeg ikke betyr så mye for han. Hvis Brann hadde vunnet cupen ville han ikke fått medalje der haller i år. Mjelde mente jo at 2.keeperen skulle stå alle cup-kampene. Dette gjorde det vel litt lettere å gå fra Brann.

BrannMann

jeg sier bare lykke til Ivar, den største forskjellen som er skremmende for hans del er at han ikke får spille.. han sa det i en bisetning at det var skremmende stor forskjell.. er vel tynt grunnlag å si det på når han har vært der en uke... det var kanskje en stor forskjell for ham..
jokomelk og brød og seriegull!!!

enavgutta

Hehe, tror nok forskjellen er at han ikke tør ta seg en pils bare ved tanken på piestisten og fanatikeren Bratseth. Før var det enkelt og akseptert for Brann sisteskanse og fylle glasset på Sjøboden og Metro. hehe

Ole Brom

Quote from: "enavgutta"Hehe, tror nok forskjellen er at han ikke tør ta seg en pils bare ved tanken på piestisten og fanatikeren Bratseth. Før var det enkelt og akseptert for Brann sisteskanse og fylle glasset på Sjøboden og Metro. hehe


Hehe det er vel obligatorisk kirkemøte hver søndag før kampene også i Rosenborg :)

Go Up