• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tiårets kamp (1994 - 2004) Avstemning!

Started by eXploSer, July 17, 2004, 22:13:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

eXploSer

Inspirert av det forrige emnet ("Tiårets kamp") har jeg tenkt å lage en avstemning. Dere får lov til å stemmme på EN kamp hvær av de utvalgte, Dette er bare 1. Runde, så ikke alle kampene er tatt med. To lag går videre til neste runde, som mest sansynligblir finale. Denne avstemningen blir gjeldende i 7 dager, da lager jeg et nytt emne med 2. runde. til slutt blir vi stående igjen med en kamp, tiårets kamp.

Nominerte, 1. runde:
Brann - Lillestrøm 4-1, '95  
Brann - Stabæk 8-1, '01 ( ? )
Brann - Tromsø 5-4,  '97
Brann - Sandefjord 2-1, '02
Molde - Brann 3-4 '99

Følgende kamper har fått stemmer:

Brann - Lillestrøm   | IIIII/IIIII/IIII
Brann - Sandefjord | III
Brann - Stabæk      | I
Molde - Brann         | IIIII/IIIII/III

Jinxter


Molde-Brann og Brann-Lsk gikk videre. Her er noen nye:



Kongsvinger - Brann 4-6 '97
PSV - Brann             '96
Brann - PSV             '96
Rosenborg - Brann 2-3 '99
Brann - Sogndal 6-1 '03

Ja, siden jeg er 15 år har jeg ikke fulgt med i alle årene, og det er bare å rette på feil..

Syng for Brann

Min stemme: Brann - LSK.  Kamp jeg aldri gelmmer (!)

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Brann_Askøy

Min stemme må være da vi vant over Sandefjord. Ingen negler etterpå :p

Sharpy

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen


grei

Av disse har Lillestrømkampen min klare stemme. Sandefjord var jo ok, men de som stemmer her har jeg mistanke om at er av den yngre garde...

PSV-kampen borte var ert enormt øyeblikk, samme var Moldekampen i cupen.

eXploSer

joda, men det er flere runder, du får stemme en gang i hvær runde..

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

SK BRANN

ill Shankly to Tommy Smith, who tried to explain that his bandaged knee was injured :
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!"

KennethS

tå på Brann

Ole Brom

Det står mellom Brann - Lillestrøm og Molde - Brann.

Mitt valg faller på Brann - Lillestrøm !


brannfrik


gamlefar

Vanskelig valg, men det må bli Molde-Brann 3-4

Laxevaag

Det kan jo ikke bli noe annet!!!
De som stemmer på andre kamper var der tydeligvis ikke.
Alle odds var imot oss, Brann tapte stort borte, og scorte det første målet på Stadda. (Jan Ove Pedersen...)
Hvem glemmer vel ekstasen etter Gud Hasund puttet seiersmålet!!!

Henki

Brann-Lillestrøm.
Den kampen må være noe av det "verste" jeg har vært med på i hele mitt liv. Vi lå under 1-0 til det var 20 minutter igjen og så på ti minutter scoret vi fire mål. Da Hasund satte inn 4-1 klarte jeg kun å rope åååååååå, hadde skreket så inn i granskauen da Strandli satte inn           3-1 :D
Ballen skal fremover!

eXploSer

bare å fortsette å stemme, folkens.

motherfunker

Brann-Lillestrøm 95... (var ikke brann-tromsø i 97?)
quot;Fighting for freedom, is like fucking for virginity" -SAFT-

Ole Brom

Quote from: "motherfunker"Brann-Lillestrøm 95... (var ikke brann-tromsø i 97?)


Brann - Tromsø i 97 endte 4-3 til Brann og i 98 vant Brann 3-1. Kan ikke huske dette resultatet ! Var det en treningskamp kanskje ??

Stoffi

Sinnsykt vanskelig.

Molde kampen er  legendarisk, men Lillestrøm kampen var jo genial. Lysten på å nevne sandefjord kampen og, for en spenning det var. Fikk gledestårer i øynene da Brann scoret, og da kampen var over, og det har aldri skjedd før.

Så:


Brann - Sandefjord
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

sveines

Andre kamp i semien mot Lillestrøm er det største på stadion. Flomlyskamp, en fantastisk atmosfære når Brann snudde det hele til vår favør.

På god andreplass, og det største på bortebane i den perioden, er borte mot Molde i cup'en. Da Røkke skadet foten ved å sparke i en brusautomat......
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Professoren

Molde-Brann var herlig, overdøve høytalerkrattet, samt danse jenka etter å ha nådd cup-finalen. Men ingenting slå Brann-Lsk. Tidenes kamp, og tidenes stemning på stadion

Roffarne


hjallisen

Brann-Lsk Ca 9000 på stadion som lagde et leven uten like. Toppen var da gjerdet ble revet ned etter kampen på store stå og noen løpte inn på banen i gledesrus. (ikke at jeg støtter det å løpe inn på banen, men dette var sinnsykt)
ed beina plantet på bakken

Supertzar

Molde-Brann for meg.

Har alltid vore Brannsupportar, men som fan frå Nordfjord har eg sjelden fått med meg vennar på kamp, sidan dei fleste held med Saftkokarane.
Der hadde eg derimot fått med tre slektningar + en til. Det var min andre Brannbortekamp nokon sinne (Start-Brann eit par-tre år før var den andre). Når vi i tillegg vart sittande på hovedtribuna med Moldesupportarar satte det ein ekstra spiss på kampen. Etter å ha blitt slått i ryggen av MFK-fan to gongar når MFK scora var det heilt uffatteleg deilig med ei verbal utblåsing når 3-4 målet kom.

Kampen der satte den siste halve % som skulle til for å gå frå stor til å bli blodig Brannsupportar. Makan til kamp har eg aldri sett, men eg ser det gjerne igjen:)

GLEDAR MEG TIL STUDIANE OG HAUSTSESONG!

Mvh,

Erlend (som fordriv ventetida med sommar i Sogn og Fjordane)

Henningen


viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kenneth

Utenom de som e nevnt nå. så har eg 2 andre herlige minder også..

Brnan - Tromsø. Når karadas scoret og ble utvist.  da kokte det.

Også levski kampen selvom vi røk ut..

kirsti

Stabæk-kampen var sjukt bra, men Molde-kampen knepp nok framfor. Er noko med spaninga... altså:

Molde-Brann 3-4
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Candyman

Helt klart Brann -Lsk 4-1.....sinnsyk kamp!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...


paf

Quote from: "viks"Hva med PSV kampene i 97??????

Indeed. Riktig nok var det i 1996, men likevel :-) Vi rundspiller PSV hjemme (som på det tidspunktet er et av Europas desidert beste lag), og er uheldig som bare vinner 2-1. De få av oss som reiste til Eindhoven glemmer det aldri. 2-0 til oss ved pause. Et vanvittig trøkk mot vårt mål i hele andre omgang. Birkir står som en levende vegg men må likevel slippe inn to mål. Geddi redder et knallhardt skudd med hodet på streken, og alle er sikre på at PSV ror dette i land. Men neida - det var det vi som gjorde. En herlig fest i Eindoven ble det for de av oss som ble igjen, og en finfin mottakelse på Flesland midt på natten etter det jeg har skjønt.

ThomasC


Kai-Olai

Molde - Brann 3-4 '99

Var en helt syk kamp! Spenning til siste slutt. Hørte den bare på radio desverre, men ner jeg tenker på den avslutningen får jeg fortsatt gåsehud på ryggen!

Mr.moon

ø for Brann alle mann!

Ole Brom

Quote from: "Kai-Olai"Molde - Brann 3-4 '99

Var en helt syk kamp! Spenning til siste slutt. Hørte den bare på radio desverre, men ner jeg tenker på den avslutningen får jeg fortsatt gåsehud på ryggen!


Var synd du ikke var der !! Den mest sinnsyke kampen ever mentalt ! Har aldri vært så langt nede og så høyt oppe i samme kamp psykisk !

jinxter


eXploSer

Molde-Brann og Brann-Lsk gikk videre. Her er noen nye:



Kongsvinger - Brann 4-6 '97
PSV - Brann             '96
Brann - PSV             '96
Rosenborg - Brann 2-3 '99
Brann - Sogndal 6-1 '03

Ja, siden jeg er 15 år har jeg ikke fulgt med i alle årene, og det er bare å rette på feil..

ThomasC

Foreslår Molde - Brann 2-3 2004 jeg.... hehe....

Thomas.

Ole Brom

Quote from: "eXploSer"Molde-Brann og Brann-Lsk gikk videre. Her er noen nye:



Kongsvinger - Brann 4-6 '97
PSV - Brann             '96
Brann - PSV             '96
Rosenborg - Brann 2-3 '99
Brann - Sogndal 6-1 '03

Ja, siden jeg er 15 år har jeg ikke fulgt med i alle årene, og det er bare å rette på feil..



Da blir det nok legendariske PSV - BRANN på meg !

ThomasC

Forøvrig stemmer jeg på PSV - Brann i denne runden....

Thomas.

Ricky

PSV - Brann. Er vel helt der oppe hva angår bragder av norske (og bergenske) klubblag.

grei


motherfunker

fikk aldri sett den fantastiske psv kampen, men var åp lerkendahl i 99, må stemme på den... kjetil løvik!

rbk-brann 2-3 1999
quot;Fighting for freedom, is like fucking for virginity" -SAFT-

P-K

PSV-Brann. Håper du kjører en ren finalerunde til slutt her, for ingenting slår 4-1 i duskregn og flomlys høsten '95.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Go Up