• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang til Miller ?

Started by Ole Brom, July 15, 2004, 19:47:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ole Brom

Da har vi en ny spiller i stallen. Charlie Miller gjør vel snart sin debut. Hva syntes folket der ute om å lage en sang til han ?

Det hadde vært tøft om han allerede i sin første kamp hadde sin egen sang :)

Syng for Brann

Quote from: "Ole Brom"Da har vi en ny spiller i stallen. Charlie Miller gjør vel snart sin debut. Hva syntes folket der ute om å lage en sang til han ?

Det hadde vært tøft om han allerede i sin første kamp hadde sin egen sang :)


Synes han (eller spillere generelt) fortjener noe sang før de begynner å prestere på et høyt nivå (!)

Sotraanda

Quote from: "Syng for Brann"
Synes han (eller spillere generelt) fortjener noe sang før de begynner å prestere på et høyt nivå (!)


Hmm, skjønner ikke hva du mener. formuler deg bedre.
Mener du at han fortjener en sang før han har prestert på et høyt nivå? eller at han ikke fortjenter sang før han har prestert på et høyt nivå?
Det du skriver virker som det førstnevnte, men eg tror du mener det sistnevnte.

Eg stemmer ihvertfall for en sang til miller. Noen kreative?
ater, heter, hater NFF!

grei

Han har hoppet over et "ikke" i innlegget, han mener spillere ikke fortjener sanger før de har prestert. Fornuftig nok. Særlig med tanke på at vi har spillere som har vært i klubben i årevis uten å ha noen sang.

ekte kjuagutt

syns egentli at andre spillere bør prioriteres foran miller, men vist nokken har gode forslag e d jo selfølgelig bare og komme med de så ska eg synge med eg:)

Syng for Brann

Quote from: "Sotraanda"
Quote from: "Syng for Brann"
Synes han (eller spillere generelt) fortjener noe sang før de begynner å prestere på et høyt nivå (!)


Hmm, skjønner ikke hva du mener. formuler deg bedre.
Mener du at han fortjener en sang før han har prestert på et høyt nivå? eller at han ikke fortjenter sang før han har prestert på et høyt nivå?
Det du skriver virker som det førstnevnte, men eg tror du mener det sistnevnte.

Eg stemmer ihvertfall for en sang til miller. Noen kreative?


Beklager jeg hoppet over ikke i innlegget som grei sier.  Vet at det kan bli misvisende. Skal ikke gjenta seg....

Nixon

Quote from: "grei"Han har hoppet over et "ikke" i innlegget, han mener spillere ikke fortjener sanger før de har prestert. Fornuftig nok. Særlig med tanke på at vi har spillere som har vært i klubben i årevis uten å ha noen sang.


Hvorfor kan ikke vi synge en sang til en ny spiller? Det beste er hvis slike ting oppstår spontant under kampen. Og det blir tåpelig dersom noen hysjer og sier at vi må vente noen kamper til han har prestert. Og før noen har skrevet en sang til Ophaug er det i alle fall ikke aktuelt.

For å sette det på spissen!
Rød makt på Hansa

grei

Skal ikke hindre noen spontanitet, men her er det jo snakk om kalkulert innføring av sang via debatt på en supporterside. Når Robbie Winters har spilt i klubben i flere år uten å ha en sang, hva er logikken bak at Miller absolutt må ha en? Er ikke så fan av denne underlegne logreholdningen overfor spillerne, de skal levere skikkelig innsats for å fortjene vår respekt. Støtten betyr først noe når den henger litt høyere.

Ole Brom

Quote from: "grei"Skal ikke hindre noen spontanitet, men her er det jo snakk om kalkulert innføring av sang via debatt på en supporterside. Når Robbie Winters har spilt i klubben i flere år uten å ha en sang, hva er logikken bak at Miller absolutt må ha en? Er ikke så fan av denne underlegne logreholdningen overfor spillerne, de skal levere skikkelig innsats for å fortjene vår respekt. Støtten betyr først noe når den henger litt høyere.


Støtter vi miller fra dag en såklart dette vil hjelpe på selvtilliten og han får det lettere å prestere på banen ! At en spiller skal gjøre seg "fortjent" til en sang er pisspreik ! ALLE spillerne burde hatt sanger, tror du ikke det er et kick å høre "sin" sang under en kamp ? Tror du ikke at dette vil hjelpe på selvtilliten ? Fan heller, nå skal supporterne få litt igjen ettersom de støtter meg tenker vel spillerne og trør til litt ekstra i neste takling.


Jeg mener no at samtlige spillere skulle hatt sanger, enten den ene spilleren er bedre enn den andre !

grei

Fyren har spilt syv år på Ibrox foran 50000 mer eller mindre fanatiske tilskuere. Vet ikke om en liten sang fra et par hundre mann spiller så stor rolle til eller fra når det gjelder selvtilliten hans. Er som de fleste andre motstandere av engelske sanger, så den hadde vært på norsk- noe han kanskje ikke engang får med seg. Hvem vet om Seyi fikk med seg "sangen" han hadde.

Angående dette med å støtte alle- i den grad støtte til spillerne har noen effekt, tror du det teller like mye å få støtte hvis de får like mye støtte uansett hvor udugelig innsats de legger for dagen? Hvis spiller A hylles som en helt etter å ha levert en utrolig giddalaus innsats og gjort store tabber, vil spiller B sette like mye pris på hyllesten den dagen han løper som en gud og scorer to mål? Smaker biff like godt når du har det hver eneste dag?

Dette blir uansett en teoretisk diskusjon, for jeg er ikke overbevist om at publikums påvirking på spillet er så klar som enkelte tror. Jeg har til gode å se vitenskapelige undersøkelser som viser atgod støtte til enkeltspillere eller til laget faktisk har positiv påvirkning. Logisk sett skulle man tro det, men de undersøkelsene jeg har sett tyder på at det er lite sammenheng. Skulle gjerne sett mer forskning på dette, hadde vært greit å for en gang for alle få slutt på diskusjonen om hets av egne spillere osv.

Men ikke dermed sagt at man på død og liv ikke skal markere noe i forhold til disse skottene. I gamle dager kunne man se et engelsk flagg på Stoe stå, nå er det virkelig på tide å dra frem St. Andrew-korset! Bannere er uansett et undervurdert virkemiddel i mine øyne, all verdens tifo blekner i forhold til det herlige synet det er når fronten av en tribuneseksjon (og andre steder der sånt lar seg henge opp) er dekket av bannere og flagg. Jeg nevnte at engelske sanger var en uting, men det hadde ikke skadet med en og annen avsyngning av The Bonnie Banks of Loch Lomond:

Oh ye'll take the high road and I'll take the low road,
An' I'll be in Scotland before ye',
But woe is my heart until we meet again
On the Bonnie, bonnie banks O' Loch Lomond

TcK

uten å blande meg for mye inn i debatten om hvorvidt nye spillere får høre navnet sitt sunget før de gamle traverne har fått sine sanger, så vil jeg bare si at det er bedre med en sang til en ny en, enn ingen nye sanger. ikke sant?

grei, at fyren har spilt foran større mengder av fans før han kom til bergen, betyr ikke at han ikke merker syngingen fra SS (hvis det synges skikkelig). les hva olofinjana sa.. uten at jeg er ex-medlem i kwara uniteds supporter team, så er mine erfaringer fra ståplass på en større stadion i afrika meget positive. selv om det til tider blir for mye tostemt på SS, så tror jeg at sangen føles på banen når det taes skikkelig i.

har omsider (heldigvis) skjønt at spontane sangforsøk egner seg best under kampen, og ikke her i forumene. før en skikkelig miller-sang er skrevet, har jeg på følelesen av det blir en del "charlie miller - klapp x3" osv osv.

det hadde dog vært litt morsomt med "du skal få min sekkepipe når eg dør". eller hva?


tck
Jesus elsker alle barna

Ricky

Må si jeg er imponert over at noen faktisk argumenterer for at vi ikke skal synge sanger til enkelte av våre egne spillere.

Da får vi vel bare fortsette å synge "Byen e Bergen" 10+ ganger pr kamp, ispedd et par runder med "Reis opp hvis du elsker Brann", den første gjerne allerede etter vårt første skudd på mål.

Ricky

(mel: you are my sunshine / vi har Geir Hasund)

Vi e fra Bergen
(og) vi taper aldri
For vi har Robbie
som scorer mål
Og Charlie Miller
(Ã¥) for en spiller
SÃ¥ kom og syng for laget igjen

(la la la la laaa.. OHH!)  :)

Da har vi sang til begge skottene våre, pakket inn i en sang til laget. Er dette en løsning alle kan si seg fornøyde med?

Ole Brom

Quote from: "Ricky"(mel: you are my sunshine / vi har Geir Hasund)

Vi e fra Bergen
(og) vi taper aldri
For vi har Robbie
som scorer mål
Og Charlie Miller
(Ã¥) for en spiller
SÃ¥ kom og syng for laget igjen

(la la la la laaa.. OHH!)  :)

Da har vi sang til begge skottene våre, pakket inn i en sang til laget. Er dette en løsning alle kan si seg fornøyde med?

eXploSer

Hassan, El Fakiri, El Fakiri, Hassan El FAKIRI! (Husker noen?)

Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!

Det er mitt forslag. Mitt forslag går også ut på å gi han en VARM velkomst at vi synger noe slikt LENGE for han, kanskje i de tre første minuttende sammenhengende...

Mr_Soma

Quote from: "Ricky"(mel: you are my sunshine / vi har Geir Hasund)

Vi e fra Bergen
(og) vi taper aldri
For vi har Robbie
som scorer mål
Og Charlie Miller
(Ã¥) for en spiller
SÃ¥ kom og syng for laget igjen

(la la la la laaa.. OHH!)  :)

Da har vi sang til begge skottene våre, pakket inn i en sang til laget. Er dette en løsning alle kan si seg fornøyde med?


Konklusjon, PERFEKT!
Om noen har mulighet til å printe ut slike papirlapper som ble gjort med Soma/Roma sangen av <<Tck>> så er jo denne innført etter kampen mot VIF, enkelt og greit.

Ole Brom

Quote from: "eXploSer"Hassan, El Fakiri, El Fakiri, Hassan El FAKIRI! (Husker noen?)

Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!

Det er mitt forslag. Mitt forslag går også ut på å gi han en VARM velkomst at vi synger noe slikt LENGE for han, kanskje i de tre første minuttende sammenhengende...


Nå er det gode forslag her inne ! Denne sangen er vel mye lettere å forstå enn gamle Hasund melodien. Skotten kan vel ikke så mye norsk enda, ei heller Winters.

Det bør være rom for begge mener jeg :)

Skumling

Quote from: "Ricky"(mel: you are my sunshine / vi har Geir Hasund)

Vi e fra Bergen
(og) vi taper aldri
For vi har Robbie
som scorer mål
Og Charlie Miller
(Ã¥) for en spiller
SÃ¥ kom og syng for laget igjen

(la la la la laaa.. OHH!)  :)

Da har vi sang til begge skottene våre, pakket inn i en sang til laget. Er dette en løsning alle kan si seg fornøyde med?



Denne er bra, denne er bra. En del her inne har uttrykt motforestillinger mot å bruke gamle melodier om igjen. Jeg gir blaffen og synger gjerne med.

eXploSer

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "eXploSer"Hassan, El Fakiri, El Fakiri, Hassan El FAKIRI! (Husker noen?)

Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!
Charlie, Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Charlie Miller!

Det er mitt forslag. Mitt forslag går også ut på å gi han en VARM velkomst at vi synger noe slikt LENGE for han, kanskje i de tre første minuttende sammenhengende...


Nå er det gode forslag her inne ! Denne sangen er vel mye lettere å forstå enn gamle Hasund melodien. Skotten kan vel ikke så mye norsk enda, ei heller Winters.

Det bør være rom for begge mener jeg :)


jeg stemmer for begge... Hvorfor skal de ha samme sang, de vil jo være unike, begge to... husk at det også funker med:

Robbie, Robbie Winters, Robbie Winters, Robbie Robbie Winters!

sÃ¥ hva med sangen nÃ¥r vi skal synge for dem, og "Hassan-sangen" nÃ¥r en av dem gjør noe bra? synes det blir feil Ã¥ neve for eksempel winters hvis han gjør en bedritten kamp (selv om det er da de trenger støtten) og charlie gjør en bra kam,  eller en blir byttet ut...

bare tips, vet dere  :wink:

TcK

god kveld.

likte svært godt forslaget til Ricky. herlig med sanger som har en tekst utenom spillerens navn. for å være helt ærlig så går det til nød med "tommy, tommy tommy, tommy tommy knarvik".. å kjøre denne på alle spillere er mye verre enn å kjøre "robbie winters - klapp klapp klapp" til hvem som helst.

jeg er veldig klar for å printe ut sanger igjen, det var egentlig en fryd. klippingen var det verste liksom.. men gidder ikke stå å dele ut noe som ikke flere er "enige" om, hvis dere skjønner.

takk til dere som hjalp til å dele ut soma-greiene forresten.

heia brann

tck.
Jesus elsker alle barna

viks

to MEGET gode sangforslag!!!

Støtter begge!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

P-K

Ingen grunn til å ikke lage sanger til spillere bare fordi det finnes folk som fortsatt venter på sang. Lag masse sanger, og gjerne flere til hver spiller. Det som er viktig er å skape stemning!

MÃ¥ legge til at jeg skjemtes litt da Bjarnason scoret, og det ikke fantes noen sang til avsynging...

Ellers burde noen se om det lar seg gjøre å trylle noe norsk utav Winter wonderland. Winters hadde denne som sin sang i Aberdeen...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

juset

Quote from: "Ricky"(mel: you are my sunshine / vi har Geir Hasund)

Vi e fra Bergen
(og) vi taper aldri
For vi har Robbie
som scorer mål
Og Charlie Miller
(Ã¥) for en spiller
SÃ¥ kom og syng for laget igjen

(la la la la laaa.. OHH!)  :)

HA HA HA. EG LER MEG IHJEL.
augen e en pudding

juset

augen e en pudding

juset

augen e en pudding

Sotraanda

Quote from: "juset"


:?:  :?:  :?:  :twisted:
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Satt på dass forleden og kom til å nynne på denne sangen,tenkte den var så tåpelig at jeg bare måtte legge den ut:

Melodi "Roy Roy Roy Roy Roy Wassberg"

Cha Cha Cha Cha Charlie Miller
Han og Gazza de gikk på piller.
Men no é Miller Brann Brann Brann-spiller.
Charlie Charlie Charlie Charlie Miller
osv...



Vet ærlig talt ikke hvor den kom fra.....

juset

:oops:  :oops:  Flaut.
augen e en pudding

TcK

hallois.

måtte nesten le litt av "cha cha cha cha"'en der mr_soma.. artig at du fant det på, men jeg så plutselig for meg hele SS stå å prøve å treffe disse "cha'ene" samtidig... umulig? trolig.

men litt seriøst nå... ricky sin sang er helt konge. får dessverre ikke med meg vif-kampen.. (er bortreist), men jeg printer ut en del av dem til kvarten..

det er fint hvis noen gir beskjed om utdeling mot vif, så slipper jeg å stå der som en idiot med 500 lapper i hånden som ingen vil ha...

ha en fin dag.

tck
Jesus elsker alle barna

Mr_Soma

Den "sangen" der var kun ett resultat av kjedsomhet -  og ikke ment som noe seriøst.... hehe.

Likte også sangen fra Ricky meget godt.

Stå på Tck!

Go Up