• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

nff IGJEN

Started by Jorgen, July 14, 2004, 11:09:13 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jorgen

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article252839.ece

Kunne vi forventet noe annet?

Bor i Norges nest største by, og ingen penger til utviklng...

rbk fikk pengestøtte... hvor er logikken?
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Xminator

Enda mer uforståelig siden Brann har levert en haug med U-21 spillere de siste årene.

KennethS

NaziFF viser igjen sin uduglighet ja
tå på Brann

Ole Brom

Stabæk ,Moss, Start ??? Har de bedre stadion enn oss ? Bedre egenutvikling av spillere ? Bedre treningsfasiliteter ?

Nok et bevis på at pampene isje har snøring på hva de driver med !

Selvfølgelig fikk Josenbårg penger ! Det er jo de som er "landslaget" til Norge !

kjøss meg i ræven hele gjengen !

Alexåsane

ka fan skal RævBK med pengene? har de ikke nok fra før? uskreven regel i nff: "hjelp SK Brann så lite som mulig, gjerne lag et helvette for dem"

Vist de ikke kan gi til alle lagene så gjerne la vær å gi.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

enavgutta

Konklusjonen er vel enkelt og greit at "sykdommen som har ødelagt mye av norsk fotball Rosenborg" stort sett alltid får det som de vil når det kommer til stykket.

Blææ

Nok et bevis på forskjellsbehandlingen fra NFF..:

Sogndal fikk 25-30.000 (?) kroner i bot for å ikke ha fulgt NFFs regelverk om fasilitetene på stadion. Et klart brudd på NFFs regler.

Noen uker seinere får de 125.000 kroner for å utvikle spillere hvor et av kriteriene var en bra kamparena
ont follow me,Im lost too

P-K

Rosenborg fikk ikke hjemmekamp i cupen mot LSK som de helt klart skulle hatt. At de har råd til å chartre et fly og korte ned reisetiden burde være irrelevant.

Brann har sjelden eller aldri forbundet med seg på ting, med rosenborg er det litt frem og tilbake, men med en del av småklubbene er det ikke måte på hvor mye forbundet kaster etter dem.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Sotraanda

Quote from: "P-K"Rosenborg fikk ikke hjemmekamp i cupen mot LSK som de helt klart skulle hatt. At de har råd til å chartre et fly og korte ned reisetiden burde være irrelevant.
.


Er du vittig? En hjemmekamp de absolutt skulle hatt? Heter du tilfeldigvis Skutle til etternavn eller? Lsk fikk helt fortjent den hjemmekampen.
ater, heter, hater NFF!

grei

Helt klart og helt klart. Helt fortjent og helt fortjent. Ingen av disse stemmer. De to klubbene sto så å si likt, så uansett hva man hadde valgt hadde det blitt litt urettferdig for den andre klubben.

Dette er forøvrig et eksempel på følelser framfor fornuft . RBK og NFF blir kalt "nazister", det blir sagt at de "ødelegger norsk fotball" osv, men dette kan sjelden dokumenteres saklig. Og vi er ikke alene om å ha slike konspirasjonsteorier. Supportere fra mange klubber tror at akkurat deres klubb blir hatet og motarbeidet av NFF.

Noe som selvsagt er vås. Visst kan NFF kritiseres for manglende kompetanse og også forskjellsbehandling, men at dette skyldes noen uoffisiell agenda om å "ta" den og den klubben er pølsevev fra ende til annen. De som seriøst tror det har sett for mye X-Files. Vær gjerne kritisk, men bygg kritikken på faktiske forhold, ikke på løse spekulasjoner, dette underminerer innholdet i kritikken og får den til å virke useriøs.

P-K

Jeg heter ikke Skutle nei. Dette skulle være enkelt å regne seg frem til. Først skal man se på hjemmekamper. Allerede her er det klart at RBK skulle hatt den, da de stod med null og LSK med en.

Nå mente NFF at Rosenborg hadde hatt en hjemmekamp siden kampen mot Strindheim gikk på Lerkendal... ( Skulle sett hvor happy vi ble dersom noe lignende hadde skjedd Brann ).

Etter dette gikk NFF på reisetid. Det går ikke fly fra Trondheim til Haugesund, altså blir RBK's reisetid mye lengre enn direkteflygningene til LSK. At RBK chartret et fly for å kutte tiden er ikke noe de burde straffes for.

Selv om vi er Brannsupportere betyr ikke det at vi må se rødt hver gang andre blir behandlet urettferdig.

I tillegg kan jeg legge til at det er Lillestrøm som er "erkefienden" vår, ikke oppkoblingene fra Trøndelag.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Ole Brom

Quote from: "P-K"
I tillegg kan jeg legge til at det er Lillestrøm som er "erkefienden" vår, ikke oppkoblingene fra Trøndelag.



hvordan det ?

KennethS

hater Viking, Rbk og Vif mest av alt.
tå på Brann

Ricky

Quote from: "Sotraanda"Er du vittig? En hjemmekamp de absolutt skulle hatt? Heter du tilfeldigvis Skutle til etternavn eller? Lsk fikk helt fortjent den hjemmekampen.


Når NFF hadde drete seg ut slik som de gjorde, så måtte de egentlig gi RBK bortekamp, ja. Det er jo forbundet som uforståelig nok har satt opp RBK som bortelag hele veien. Hadde Skutle kjørt videre på "null bortekamper"-argumentet istedenfor å klovne seg ut med de distansene og reisetidene som han tydeligvis ikke hadde det fjerneste begrep om, så hadde nok RBK kanskje fått hjemmekamp.
NFF kommer sikkert til å prøve å kompensere for udugeligheten sin neste år. Kvartfinalen; RBK har hatt 2 hjemmekamper så langt, Brann 1. NFF bruker arena-argumentet, og legger kampen til Lerkendal, hvor flest tilskuere kan se kampen.

Kruxleiven

Lillestrøm er ikke mine erkefiender i hvertfall. Har et helt utmerket forhold til fansen deres og kjenner noen få av dem. Bytting av skjerf på Martins har ikke vært uvanlig såvidt jeg har sett, men man kan selvfølgelig mislike LSK og spillestilen (først og fremst) deres for det. At LSK skal være våre fiender må ligge langt tilbake i tid. Jaja. Om vi blir bitre fiender så får jeg vel ta på meg en gul Opel drakt da.

P-K

Fordi det er Lillestrøm vi har duellert med opp igjennom årene. Ser du bort ifra perioden fra 1988 og utover er Rosenborg ingenting.

Det er ikke uten grunn at Den 12. mann synger om Tom Lund og ikke Harald Martin Brattbakk.

Eventuelt er det bare å ta en titt på Maratontabellen. Stryk de nevnte seriemesterskapene, og tell opp på nytt...

Erkefiender kan utmerket godt ha et ypperlig forhold til hverandre. Det har gjerne noe med den gjensidige respekten som bygger seg opp over tid å gjøre.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Siden LSK har vert en fjert de siste årene så er nok RBK for lenge siden blitt erkefienden. Lik det eller ikke. Personlig så synest jeg det er ekstra flott å slå Odd. De er etter min mening norges mest usympatiske lag :p Selv om LSK gjorde det de kunne for å overta tronen i år :p

P-K

Ikke en fjert? De gjør det ca slik som oss. Spør du trøndere, så er erkefienden deres Molde, ikke Brann. Lillestrømlinger vil trolig hevde at Vålerengen er erkefienden deres nå, men Vålerengen er så ustabile at de ikke kan regnes med.

Men en ting har du rett i. Odd er det suverent mest utympatiske laget i ligasystemet. Det har de vært siden de rykket opp. Trodde de skulle roe seg litt da Erik Pedersen la opp, men den gang ei.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Roffarne


grei

For folk flest her i byen er RBK erkefienden, og spør man de mest "aktive" supporterne er svaret gjerne VIF. Viking havner på plass nummer tre. Alle disse klubbene har lokale fiender, noe vi ikke har (halve stadion jubler når det meldes om Sogndal-scoring), så det er ikke så rart at vi ikke oppfattes som deres hovedrivaler.

VIF og LSK er hverandres soleklare erkefiender. Spør du en Klansmann vil han sannsynligvis ha Brann som en av hovedfiendene, men etter LSK (og kanskje Lyn). RBK har Molde og Viking har Bryne.


Den enkelte Brannsupporter kan gjerne mislike LSK, men de er ikke pÃ¥ den generelle listen over vÃ¥re fiender, for folk flest her er de bare et "vanlig" lag som man irriterer seg litt  over pga. kjip fotball og det at de aldri taper i Bergen.

Roffarne

QuoteLSK har ingenting på en sånn liste å gjøre, for folk flest her er de bare et "vanlig" lag som man irriterer seg over pga. kjip fotball og det at de aldri taper i Bergen.


Da er folk flest historieløse.
En god Brannpatrioet er en som vrir seg i stolen over synet av Tom Lund.

BrannMann

Jeg er helt enig med P-K, lillestrøm er pt det laget jeg hater mest.. men RBK kommer rimelig close etter..

jeg haaaaater LSK.....
jokomelk og brød og seriegull!!!

P-K

Historieløse var et bra uttrykk Roffarne!

Man bytter ikke helter som Kniksen og Pesen sånn uten videre, så heller ikke erkefiender.

Rosenborg har vunnet serien med to unntak siden 1988, men vi kan ikke se oss blind på disse 15 årene. Det gjør dem ikke verdt å hate. Tom Lund & co sendte oss ned i avgrunnen fire ganger i årene 1979-1985. De har vært 30 sammenhengende i den øverste divisjonen. Rosenborg blir smågutter i erkefiendeduellen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Sotraanda

Quote from: "P-K"Rosenborg blir smågutter i erkefiendeduellen.


Så uenig en kan bli. Rbk er sammen med Vif mine 2 største fiender. historieløs eller ikke. Mange lag som kommer mellom disse 2 og lsk.
ater, heter, hater NFF!

Sharpy

Quote from: "P-K"Historieløse var et bra uttrykk Roffarne!

Man bytter ikke helter som Kniksen og Pesen sånn uten videre, så heller ikke erkefiender.

Rosenborg har vunnet serien med to unntak siden 1988, men vi kan ikke se oss blind på disse 15 årene. Det gjør dem ikke verdt å hate. Tom Lund & co sendte oss ned i avgrunnen fire ganger i årene 1979-1985. De har vært 30 sammenhengende i den øverste divisjonen. Rosenborg blir smågutter i erkefiendeduellen.


Hør, hør...

Om Bodø/Glimt nå skulle klare å vinne serien 5-6-7 år på rad, vil ikke jeg klare å se på dem som mine og Branns erkerivaler. I en by som Bergen, hvor vi er bundet av tradisjoner i langt sterkere grad enn de aller fleste, bør vi ikke prestere å glemme fordums år. Da risikerer vi å glemme seriegull i -63 og cupen i -82...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

grei

Det er ikke noe historieløst over rivaliseringen mellom Brann og Rosenborg. Det henger sammen mellom med rivaliseringen mellom Bergen og Trondheim. Begge byer hevder å være nummer to-byen i Norge, selvfølgelig er det bare Bergen som har rett. Når Davy i sine avslutningskommentarer harselerer med akkurat trønderne er ikke dette tilfeldig valgt. Kampene mellom RBK og Brann har blitt en institusujon, disse kampene har alltid masse tilskuere og ikke minst masse mål (noe vi smertelig erfarte et par ganger på midten av 90-tallet).

Ole Brom

Tror nok at dette "hatet" til Rosenborg har litt med at enkelte er misunnelig på Rosenborgs suksess. Ikke at de er en konkurrent om ligagullet. Jeg ser ikke på Rosenborg som hatklubb nummer en. Jeg hater Enga og Viking mer. Dette fordi Enga har svinet Rekdal, er en osloscum klubb osc. Viking fordi de er en rivaliserende klubb på Vestlandet.

monzilla

Molde, fordi at a)Røkkegutter b)Omkampen c) "fikk-alt-de-pekte-på"-filosofi før røkke stoppet sløseriet

kirsti

Brann har ingen skikkeleg erkerival. Om ikkje kanskje nff? Iallfall min personlege erkerival. VIF er eit lag ein har eit slags respekterande hat mot. Viking er vel ein slags rival, eg trur eg er for ung til å ha noko sterke kjensler der. LSK er eg vel òg for ung til å ha noko hat ovanfor.

Kva rbk angår er det ei kjøleg kjensle som ikkje kan kallast hat. Hat er ei varm kjensle som forutsett kjærleik. Kjensla ovanfor rbk kan vel samanliknast med kjensla eg hadde hatt ovanfor nokon som hadde drept mora mi. Eit kjøleg ynskje om at det heile måtte lide og forsvinne. Og nei, eg er ikkje misunneleg/sjalu, eg er berre drit lei. Eg er såpass ung at eg kan ikkje hugsa anna enn rbk-dominans. Eg vil ha andre minner.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Roffarne

Konklusjonen ser jo ut til å bli, nettopp det, at Brann ikke lengre har noen erkefiende. Når ikke fansen klarer å bli enig om hvem de skal "hate" faller det liksom litt i fisk.
Dog holder jeg fast ved at Vetlestraum er erkefiende nummer èn, sett i ett historisk perspektiv. Så kan man jo diskutere om den kommende generasjon ikke har noen interesse av å bære videre på det naget som stammer fra fordums tid (og 4 turer ned i første).

Og det å hate Viking blir bare helt på jordet. Hva gale har de gjort oss? Det blir litt i overkant "typisk norsk" å hate naboen.
En ting var å hetse Fyllingen når de var på besøk i eliten, men å være sinnamenn på noen som bor 2 ferger og 3 tuneller unna blir bare for søkt.

VIF, ok, siden de tross alt er fra Tiggerstaden og jeg fremdeles har dårlig smak i munnen etter denne "Hvit Makt"-episoden. Men det er liksom bare VIF. De er så ufarlig.

Og til sist, Rosenborg. Det er naturlig å ha noe imot trøndere. Det ligger liksom i bergenser- (og tilsynelatende strile-) blodet, men der stopper det. Det beste man kan gjøre for å terge sine fiender, viser det seg gang på gang, er å overse dem. Så RosenWho er ikke en faktor i dette.

Molde klarer jeg rett og slett ikke å se noen grunn til å hate. Det blir som å hate Florø Turn og Idrettslag.

Litt overraskede at ingen har nevnt Godset. Det er fryd hjemme hos meg hver gang de taper, i alle fall.

P-K

Molde og Vålerengen er ikke verdt å bry seg med. De er ikke topplag, og kommer aldri til å bli det.

Viking er snille, det blir nesten som med naboene våre i Sogndal. Det er oss i vest mot resten av landet.

Rosenborg har vunnet mye, men aldri gjort oss noe. For å sitere Nils Arne Eggen løst "Ingenting kommer opp imot ydmykelsen da Kniksen og Pesen tok av seg fotballskoene og sendte oss ned".

Jeg gjentar igjen. Lillestrøm sendte oss ned fire ganger på seks år. Det gjør dem til en klar erkefiende.

De synes dette er en fjern fortid får bare slå det opp og se tallenes depressive tale.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Roffarne

Bare for å få en ekspert-uttalelse om hvem bergensere skal hate:

http://www.fedrelandsvennen.no/fotball/article219542.ece

Og Davy`en vet hva han snakker om.
Helt i tråd med mitt tidligere innlegg. Hater Lillestrøm, liker ikke Enga, snakker ikke om RBK.

Brann e livet mitt :)

rosenborg kommer alltid til å være nummer 1 på min hatliste, deretter vif også lillestrøm. Eg hater rosenborg og d kommer eg alltid til å gjøre, d e så forbaska at de alltid skal vinne og enkelte ganger har de jo knust oss, de skal alltid få viljen sin når det gjelder alt. De gjør som de vil og d plager mg grenseløst. Tar spillerne våre gjør de og. Lært å krabbe, lært å gå, lært å hate rævbk.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Go Up