• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tiårets kamp !

Started by Ole Brom, July 13, 2004, 18:57:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ole Brom

Hvilke kamp syntes dere der ute er den beste kampen siste tiår ?

For mitt vedkommende henger Lillestrøm i cupen '95 ganske høyt. En helt fantastisk kamp, hadde absolutt ALT !! Gud hjelpe meg som vi rabla på SS !

En annen kamp er Molde i semien på Røkkeløkka. Hvilken kamp ! Peddien sendte oss til himmels i ekstraomgangene ! Tror faktisk aldri jeg har vært mer sliten psykisk og fysisk i en kamp noengang !

Vel, skal jeg velge må det nok bli........fan ! Begge to :)

Sotraanda

Molde i semien, uten tvil!! Eller, litt tvil er det da, for LSK kampen som du nevner var en helt ufattelig kamp!! Også 3-2 seieren på lerkendal var en klassekamp, var vel i 99 tenker eg....
Og selfølgelig 8-1 mot stabæk og 6-1 mot sogndal!!
ater, heter, hater NFF!

KennethS

Brann-Sogndal 0-0 i 1991, herregud for en kamp, har aldri kjedet meg så mye i løpet av 90 minutter :D
tå på Brann

monzilla

faktisk så husker jeg kongsvinger kampen hjemme (99) som en av de bedre. Brann vant 5-4.
De ledet 2 - 0, kongsvinger snudde til 3-2, brann snudde til 4-3, plutselig stod det 4-4 så ble det 5-4 til brann.. Kongekamp :) Forøvrig så var det egentlig en del gode i 99. 3-2 på lerkendal og nadderud for å nevne noen.

Rosenborg borte i 93 var heller ikke til å forakte.

KennethS

Quote from: "monzilla"faktisk så husker jeg kongsvinger kampen hjemme (99) som en av de bedre. Brann vant 5-4.
De ledet 2 - 0, kongsvinger snudde til 3-2, brann snudde til 4-3, plutselig stod det 4-4 så ble det 5-4 til brann.. Kongekamp :) Forøvrig så var det egentlig en del gode i 99. 3-2 på lerkendal og nadderud for å nevne noen.

Rosenborg borte i 93 var heller ikke til å forakte.


ka med Kongsvinger - Brann 4-6 da? :D
tå på Brann

ThomasC

Tss, har dere helt glemt Brann - PSV, og ikke minst PSV - Brann i 1996 da?!

Rager soleklart høyest hos meg, må være en av de mest undervurderte prestasjonene av et norsk lag opp gjennom tidene....

Thomas.

Ole Brom

Vi hadde også en fin tur til Stavanger i 99 der vi pissa på siddisene. 2-6 tilslutt og gode gamle Monsemann putta mål :)

Eller Brann- Basel samme år ? 4-4 på stadion da pakket utligna på overtid ?

Ja det er MYE å velge i gitt !

brannfrik

stemningsmessig syns eg brann-sandefjord var stor, men ellers stiller jo brann-liverpool: 1-1 og brann-stabæk: 8-1 sterkt.

SK BRANN

I denne sammenhengen må jo nesten Brann-Molde 4-0 i 2000 nevnes, måtte vinne 4-0 for å være  helt sikker på sølv, og det klarte jo selvsagt gutta våre..... en stor dag....
ill Shankly to Tommy Smith, who tried to explain that his bandaged knee was injured :
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!"

Henki

Jeg holder en knapp på semien mot Lillestrøm i '95. Hvis jeg lukker øynene kan jeg fortsatt se for meg målet til Hasund! MAGISK!
Ballen skal fremover!

Roffarne

Enig med SKBRANN. Mulig det er feil formulering av spørsmålet som er problemet, men i siste tiår er det 4-0 mot Molde.
Hvis det derimot er de siste ti årene det er snakk om, blir det ubestridelig semien mot Lillestrøm.. Det var tider det:)

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Kampen mot Sogndal på Stadion i fjor. Greit nok - ikke tiårets kamp, men den som sitter best i minnet mitt akkurat nå. Faen til deilig det var å stoppe kjeften på lokalheltene...

Ellers så er sølvkampen mot Molde, bortekampen mot PSV og semifinalen mot Molde kamper jeg husker med glede :) Går vi 11 år tilbake så er 4-0 på Lerkendal også en kamp jeg neppe noengang glemmer :) For å gjøre det enkelt - min favorittkamp de siste 10 årene? Alle de Brann vant ;)

P-K

4-0 på Lerkendal var en kjempekamp det, men den kom så tidlig på sesongen. Helt uventet, og uten at det stod om noe spesielt. Hadde det vært en høstkamp der vi kjempet for medalje eller for å unngå nedrykk hadde det vært noe annet.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

P-K

3-2 seieren over Lyn i cupen i '90 var jo uforglemmelig. Lyn ledet 2-0 med syv minutter igjen å spille.... Så kom Per Hilmar, og alt var glede....

Ellers så var ikke opptakten til cupfinalen i '88 å forakte heller. Brannspillerne beholder skjegget til de er ute av cupen, Davy skriver i BT at han skal gå barbeint over fjellet til Oslo dersom brann kvalifiserer seg ( Nå ble det plutselig til barhodet da men... ), Odd Johnsens scoring rett før slutt, Atle Torvangers suser..., og for å glemme helt til slutt... Den begrederlige omkampen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Jorgen

Dette var ikke lett, her er  det flere som må nevnes:

Psv - Brann --> Hasund sin storhetstid

Brann - Molde --> Da Toni "løven" løp over halve banen og sammenlignet seg med en løve og maradonna etter kamp slutt.

Molde - Brann i cupen ---> Peddien fixet biffen

Synes oxo kampen hjemme mot sogndal i fjor også var en sinnsyk kamp...

De to råeste kampene gjennom tidene har vært mot RBK.  Kaj Eskelinen og 4-0!   Og rbk i 1962, da var jeg ei påtenkt engang, men alikeveil.
Sakset dette fra skbrann.org:

Brann vant som kjent sitt første seriegull i 1962, og satt et fantastisk punktum den sesongen. Den 14. oktober 1962 blir Rosenborg statister da Roald «Kniksen» Jensen og Rolf Birger «Pesen» Pedersen valser over blant andre Nils Arne Eggen. Ydmykelsen blir total for trønderne da Kniksen og Pesen tar av seg skoene og spiller på sokkelesten. Maken til arrogant og ydmykende demonstrasjon av overlegenhet hadde trønderne aldri opplevd maken til.
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Ole Brom

Noen som husker Brann - Vard Haugesund i 1997 da vi vant 11-0 ? Tror tilogmed at keeper var framme og putta på straffe ? Var det vidar fra os ?

Sotraanda

Quote from: "Ole Brom"Noen som husker Brann - Vard Haugesund i 1997 da vi vant 11-0 ? Tror tilogmed at keeper var framme og putta på straffe ? Var det vidar fra os ?


Jepp, det var vidar. Straffen fikk vi vel på 10-0...
ater, heter, hater NFF!

Truls

Brann - LFC er en av de beste kampene, en så viktig kamp og Brann hadde presset! og det utrolig pene målet av Fowler.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

P-K

Skal vi velge tidenes kamp utifra motstandernes mål nå?!?
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

KennethS

kem faen bryr seg om Fowlers mål? av ALLE kamper Brann har spilt klarer du og velge en 1-1 kamp der motstanderens mål står i høysete, kan ikkje ha mye hjerte i Brann du.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "KennethS"kem faen bryr seg om Fowlers mål? av ALLE kamper Brann har spilt klarer du og velge en 1-1 kamp der motstanderens mål står i høysete, kan ikkje ha mye hjerte i Brann du.


E så enig så enig ! hvis det målet alene skal tilsi at dette var en av tiårets kamp så kan en spørre seg hvor mange kamper har han sett med brann ?

og forøvrig var dette en drittkjedelig kamp !

Sotraanda

Brann-lfc? ta deg en pille truls. Tipper du er en lfc supporter da! Finns 100 kamper som står høyere enn Brann-LFC som tiårets kamp.
ater, heter, hater NFF!

grei

Men omkampen i Liverpool var en enorm opplevelse, til tross for at vi fikk så det holdt på banen.

Per Ove

6-1 kampen mot sogndal henger ganske godt igjen i minnet..
brann-rosenborg var også en kamp eg sent kommer til å glemme...
ruk Penga Fornuftig!!

Andrews

De to PSV kampene og sølvkampen mot Molde! PSV kampene var noe helt spesielt med flomlys på Stadda og hele pakka!

Kruxleiven

Jeg husker Brann-Stabæk 8-1 veldig godt. I denne kampen må jeg ha havnet midt i smørøyet på den enorme casuals gjengen vår. På hvert jævla mål sto de oppå muren og bøyde seg frem og slo ut i luften og inviterte Stabæk fansen bort. Dette var nede ved gamle pølseboden der C-feltet på Store Stå er nå (for øvrig et sted der man merker at Store stå ikke i det hele tatt høres så godt som de høres mens du står midt i blant dem selv). Helt herlig stemning ble det av det. Rablet tussegal disse Stabæk fansene. Ellers var spillet på banen så bra at det ikke fantes et dødpunkt. Det var bare å lene seg tilbake å nyte fra start til mål.

Ellers husker jeg Brann-Strømsgodszet 6-2 som et høydepunkt i 2001. Det ble også 6-2 borte mot Godzet. 12-4 sammenlagt og vi gikk enormt fornøyde hjem. Etter første kamp ble det mast om Thorstein, kongen av Bergen. Selv kalte jeg ham 5-måls-Helstad. Etter neste kamp hadde jeg mistet tellingen og Helstad var bare stor. Det var en helt ubeskrivlig gøy kamp selv om slakteren stjal litt av showet.

P-K

Av kamper vi ikke har vunnet blir Liverpool peanuts.
Opplevelsesmessig tror jeg kanskje 0-1 tapet i Genova mot Samdoria burde veie tyngst. Samdoria vant både cupvinner-cupen og den italienske serien det året. I cupvinner-cupen var det ingen som oppnådde et like bra resultat mot dem borte.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

KennethS

Quote from: "P-K"Av kamper vi ikke har vunnet blir Liverpool peanuts.
Opplevelsesmessig tror jeg kanskje 0-1 tapet i Genova mot Samdoria burde veie tyngst. Samdoria vant både cupvinner-cupen og den italienske serien det året. I cupvinner-cupen var det ingen som oppnådde et like bra resultat mot dem borte.


Og vi scorte til og med målet :D Selvmål av Reduane Drici :D
tå på Brann

motherfunker

Noen som husker Brann-Stabæk, juni (muligens juli) 1998? Det var første kampen etter at Tennfjord fikk fyken, og Aabrekk var vår mann. Brann vant 2-0 og eg TROR det var Branns første seier den sesongen.

Eg har ALDRI fått en slik lettelse... Etter flere måneder med tap og et par uavgjorte steg Brann etter hvert opp fra subben...
quot;Fighting for freedom, is like fucking for virginity" -SAFT-

KennethS

Quote from: "motherfunker"Noen som husker Brann-Stabæk, juni (muligens juli) 1998? Det var første kampen etter at Tennfjord fikk fyken, og Aabrekk var vår mann. Brann vant 2-0 og eg TROR det var Branns første seier den sesongen.

Eg har ALDRI fått en slik lettelse... Etter flere måneder med tap og et par uavgjorte steg Brann etter hvert opp fra subben...


jepp vi vant 2-0 etter 11 kamper uten seier.
tå på Brann

Johnny35

Mener det må bli semien mot lillestrøm 95 helt syk kamp
ødt i Bergen Oppvokst i Bergen Dør i Bergen

BrannMann

lillestrøm i -95 var fantastisk... hele stadion kokte.. Alle trodde løpet var kjørt da lsk tok ledelsen.. men gutta kom tilbake og skapte et av mine beste minner.. herlig :-)
jokomelk og brød og seriegull!!!

Christmas Tree

QuoteVi hadde også en fin tur til Stavanger i 99 der vi pissa på siddisene. 2-6 tilslutt og gode gamle Monsemann putta mål :)

Eller Brann- Basel samme år ? 4-4 på stadion da pakket utligna på overtid ?


Dette var i 2000. I 99 tapte vi 0-2 på Stavanger stadion.

Nixon

Rød makt på Hansa

Sotraanda

Denne 8-1 kampen var vel den kampen i sesongen med lavest tilskuertall, men helt klart den kampen med høyest stemning!!!
FOR en kamp......
ater, heter, hater NFF!

Ole Brom

Husker så jævlig godt frisparket til Tommy i den kampen ! Det var rett utenfor hjørnet av  16 meteren og Tommy sto med ryggen mot SS og fyrte ballen i krysset ! Var så konge å se ballen fyke i måt !

Sotraanda

Quote from: "Ole Brom"Husker så jævlig godt frisparket til Tommy i den kampen ! Det var rett utenfor hjørnet av  16 meteren og Tommy sto med ryggen mot SS og fyrte ballen i krysset ! Var så konge å se ballen fyke i måt !


Det målet var faktisk et av sesongens beste, i venstre kryss for keeper. Han kom vel inn som innbytter i denne kampen og....
ater, heter, hater NFF!

Skumling

Quote from: "Ole Brom"Husker så jævlig godt frisparket til Tommy i den kampen ! Det var rett utenfor hjørnet av  16 meteren og Tommy sto med ryggen mot SS og fyrte ballen i krysset ! Var så konge å se ballen fyke i måt !


La meg få arrestere deg litt her, målet var fantastisk men kom i vanlig spill og ikke på frispark.

Sotraanda

Riktig skumling, han mottok vel ballen, spilte ballen en meter foran seg før han klinte til fra ca 20m.
ater, heter, hater NFF!

Ole Brom

Quote from: "Skumling"
Quote from: "Ole Brom"Husker så jævlig godt frisparket til Tommy i den kampen ! Det var rett utenfor hjørnet av  16 meteren og Tommy sto med ryggen mot SS og fyrte ballen i krysset ! Var så konge å se ballen fyke i måt !


La meg få arrestere deg litt her, målet var fantastisk men kom i vanlig spill og ikke på frispark.


Er du helt sikker ??? Da må jeg ha vært i Brannrus pga kampen for jeg var temmelig sikker på at det var et frispark !

kirsti

Sett målet mange, mange gongar, 99% sikker på at det ikkje var frispark. Uansett kom han inn som innbyttar nokre minutt før, det var eit fantastisk mål og ein kamp ein ikkje kan gløyma.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Ole Brom

Quote from: "kirsti"Sett målet mange, mange gongar, 99% sikker på at det ikkje var frispark. Uansett kom han inn som innbyttar nokre minutt før, det var eit fantastisk mål og ein kamp ein ikkje kan gløyma.


Greit gir meg :) Men vi er ihvertfall alle enig at det var et fantastisk mål i en fantastisk kamp med en fantastisk stemning :)

KennethS

Quote from: "kirsti"Sett målet mange, mange gongar, 99% sikker på at det ikkje var frispark. Uansett kom han inn som innbyttar nokre minutt før, det var eit fantastisk mål og ein kamp ein ikkje kan gløyma.


eg e 100% sikker på at det ikkje var frispark.
tå på Brann

Truls

Om dere inkompetente juletrær hadde klart å lese alt, jeg sa som sagt at Brann hadde presset og nevnte Fowler sitt mål fordi det var pent. "og du velger en 1 - 1 kamp". ALtså 1 - 1 mot et av Englands beste fotball lag er ikke dårlig. Dere må jo sammenligne mot motstanderen. Og når jeg skriver at Brann hadde presset så betyr det at Brann burde vunnet kampen. Og dere striler (KennethS og Ole Brom) vær så snill og les alt.
Men om dere vil ha et fint mål kan jeg jo nevne Brann - Sogndal, hvor det florerte med fine mål!
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

KennethS

Quote from: "Truls"Om dere inkompetente juletrær hadde klart å lese alt, jeg sa som sagt at Brann hadde presset og nevnte Fowler sitt mål fordi det var pent. "og du velger en 1 - 1 kamp". ALtså 1 - 1 mot et av Englands beste fotball lag er ikke dårlig. Dere må jo sammenligne mot motstanderen. Og når jeg skriver at Brann hadde presset så betyr det at Brann burde vunnet kampen. Og dere striler (KennethS og Ole Brom) vær så snill og les alt.
Men om dere vil ha et fint mål kan jeg jo nevne Brann - Sogndal, hvor det florerte med fine mål!


Vil si at Psv var et bedre lag en Liverpool i 97.
tå på Brann

Ole Brom

Quote from: "Truls"Om dere inkompetente juletrær hadde klart å lese alt, jeg sa som sagt at Brann hadde presset og nevnte Fowler sitt mål fordi det var pent. "og du velger en 1 - 1 kamp". ALtså 1 - 1 mot et av Englands beste fotball lag er ikke dårlig. Dere må jo sammenligne mot motstanderen. Og når jeg skriver at Brann hadde presset så betyr det at Brann burde vunnet kampen. Og dere striler (KennethS og Ole Brom) vær så snill og les alt.
Men om dere vil ha et fint mål kan jeg jo nevne Brann - Sogndal, hvor det florerte med fine mål!


Hvordan vet du om eg er stril eller ei ???? Vil ha meg frabedt å bli kalt stril, noe jeg ikke er. Jeg er ekte Laxevaag gutt og stolt av det !

P-K

Slutt å tulle med Liverpool, de har ikke væt gode siden midten av åttitallet. Det beste laget vi har spilt mot var Sampdoria i 89. Tror ikke jeg tar for hardt i om jeg karakteriserer dem som verdens beste lag det året.

Ser ut som de fleste er enige i at returkampen mot Lillestrømkampen i '95 er den beste. Fantastisk artig for de av oss som var der. Ingen seriekamp kan måle seg med den.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

vardgutt20

Seieren i cupfinalen 2004 blir vell 10 årets beste kamp :wink:
ært å krype, lært å gå, lært å hate rbk

KennethS

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Truls"Om dere inkompetente juletrær hadde klart å lese alt, jeg sa som sagt at Brann hadde presset og nevnte Fowler sitt mål fordi det var pent. "og du velger en 1 - 1 kamp". ALtså 1 - 1 mot et av Englands beste fotball lag er ikke dårlig. Dere må jo sammenligne mot motstanderen. Og når jeg skriver at Brann hadde presset så betyr det at Brann burde vunnet kampen. Og dere striler (KennethS og Ole Brom) vær så snill og les alt.
Men om dere vil ha et fint mål kan jeg jo nevne Brann - Sogndal, hvor det florerte med fine mål!


Hvordan vet du om eg er stril eller ei ???? Vil ha meg frabedt å bli kalt stril, noe jeg ikke er. Jeg er ekte Laxevaag gutt og stolt av det !


Ole: ikkje bry deg om det, alle vet at denne truls fyren ikkje har vært på stadion i det hele tatt, tror faktisk ikkje at han vet kor stadion ligger :D
tå på Brann

Go Up