• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Charlie Miller!

Started by viks, July 09, 2004, 07:06:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Spennende spiller...Nå har Robbie fått en skotsk venn:)

Kanskje derfor han signerte ny kontrakt!!?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Det er ihvertfall en spiller som har rullebladet i orden. Litt pussig i grunn, her sender norsk fotball vrakgods til skottland, mens vi får en (på papiret) klassespiller.

Tror jeg må ta turen til Dale og se fotball i sommer :p

B.B.

Dundee hadde ikkje penger til å tilby han en skikkelig kontrakt. Litt kjiipt for de å sende en av sine beste spillere til norge og få en tribunevarmer fra VIF i retur.. hehe..

Får bare håpe Raymond kan lære den godeste Miller noe om kosthold. Miller har vist litt av de samme tendensene på det området, men når Raymond har klart å omstille seg så får vi håpe...

Med Miller inn, ny kontrakt for Robbie, Seyi klar igjen til høsten og Sanne på vingen så ser jo dette plutselig ganske så lyst ut!! Får bare håpe at oppstyret rundt Seyi roer seg litt sånn at han kan konsentrere seg om fotball igjen!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Candyman

Tenkte det samme som deg B.B. da jeg stod opp i dag tidlig...

Robbie fortsetter, Seyi er tilbake (men kanskje ikke lenge, wolves?), og hvis Miller klarer og innfri.....dette ser bra ut. Iallefall bedre enn om alle reiste....gutta i idrettsveien må forstå at man ikke selger seg til suksess!!!!

Man må holde et stabilt høyt nivå, og gjennom det tjene penger på økte bill.intekter og flere kamper, cup, europacup og lign. Hater og si det, men man tjener penger slik trønderbartene gjorde det oppover på 90 tallet. Ikke selge sine beste, men beholde de og utfordre de beste!!

Good luck Miller!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Ã?rnen

Her er en link til Miller overgangen.

http://www.soccerage.com/en/13/v3048.html

Dundee UTD ville gjerne beholde spilleren, det er jo et kvalitetstegn..

DrMeland

Hentet fra Daily Record:

"United boss Ian McCall admits he won't find another Charlie Miller in a hurry. McCall said: 'We can't get a replacement for the kind of money we're able to pay. 'Charlie was just exceptional last season and unfortunately we couldn't make him a suitable offer'."

Høres ut som en bra mann, men 1,5 mill i lønn!? Jaja, så lenge han leverer varene skal jeg ikke klage:) No begynner midtbanen å ta form ja!
rMeland

Xminator

Håper noen har forklart Miller at selv om han reiser til lille Norge, så har han satt beina godt inn i ett vepsebol uten like. Og gir han et lite kurs i hvordan takle norsk og bergensk presse :p

Ser jo i VG at VG snappet opp nyheten MENS de forhandlet med Brann ;) Og ble irritert da VG ringte :p

P-K

NÃ¥ fÃ¥r vi bare krysse fingrende og hÃ¥pe at han ikke tar en Strandli, slik  som Winters gjorde da han kom over sjøen. Norsk eliteserie er ikke sÃ¥ dÃ¥rlig at man ikke trenger Ã¥ trene.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator


Nixon

Ryktene sier en lønn på 1,5 mill. og gratis bil og leilighet. Ganske mye med tanke på Brann sitt lønnsystem. Men jeg tror mye kommer av at han ikke koster noe å hente. En spiller under kontrakt av slikt kaliber fra Norge hadde fort kostet 3-4 mill.
Leverer han varene er det verdt det. Flopper han kommer lønna til å bli brukt mot han. Vær dere sikker!
Rød makt på Hansa

Roffarne

Britiske tabloider og fans er nok ikke "snillere" enn norske. Selv ikke bergenske og det sier jo litt.

Og hva lønn angår kontra kvaliteter angår, så får vi jo bare håpe at det står i samsvar hvis 1,5 pluss pluss stemmer. Vet ikke hvor lenge Brann har hatt ham i kikkerten, men det er jo ikke usansynelig at man ikke har sett mannen sparke en ball enda.

Men Robbie har jo spilt med ham, så..
Hørte jeg noen si "kompiskjøring"..?

Bergen Sin Gutt

Miller spilte for en av Glasgow-gigantene, som ikke må nevnes med navn, i 7 sesonger. Da blir bergenspressen en stille fjert i forhold, så det er ingenting å bekymre seg for.

Kanskje Miller kan bli kompis med Kvisvik ja, skotten er glad i både mat og øl, og går ikke i bedehuset på fritiden.

supporter78

Selv om han får 1,5 mill i lønn så er jo ikke det all verdens mtp at han kommer gratis. Kontrakten er bare på 1,5 år med opsjon på 1 til. Så totalsummen blir vel ikke noe mer en f.eks Sanne.

Roffarne

Han virker som en gutt med sansen for det gode liv.
Men selv om han i sine yngre dager ble betegnet som "den nye Gazza" så får vi endelig håpe at han på sine "eldre" dager ikke ligner på den gamle Gazza.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Roffarne"Han virker som en gutt med sansen for det gode liv.
Men selv om han i sine yngre dager ble betegnet som "den nye Gazza" så får vi endelig håpe at han på sine "eldre" dager ikke ligner på den gamle Gazza.


Nei, det sies at han etter returen til Skottland ikke har gjort seg så voldsomt bemerket utenfor banen som før. Kanskje vi får to Kvisviker på Brann nå?

Sotraanda

Miller er en kreativ offansiv midtbanespiller. Vil olof nå bli brukt som defansiv midtbanespiller da? Vel å merke om ikke en annen klubb snapper han opp... Dette betyr jo foreløpig slutten for Helge Haugens klippekort.. Litt synd, mannen er brann tvers igjennom og gir alltid alt!
At seyi og miller er her etter sommeren kan bety ut av laget for 2 stk: Haugen og Ophaug!
ater, heter, hater NFF!

Nixon

Får håpe treningsiveren er i orden. Brann er, ifølge ba.no, i full gang med å selge Olofinjana til Wolves.
Rød makt på Hansa

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Sotraanda

Dette betyr vel også en (forhåpetntligvis) slutt for Tommy i Brann trøyen!!! Vi e på vei til Ullevål!!
ater, heter, hater NFF!

Nixon

Men hvem skal bli makkeren til Miller dersom Olofinjana forsvinner til England? Haugen eller Guntveit?
Rød makt på Hansa

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Roffarne


Nixon

Alle snakker om Grindheim. Men ingen gjør noe med det.

Er det i det hele tatt noen som vet om Brann har vært i kontakt med Haugesund? En løsning kunne vært å leie han fra Haugesund resten av sesongen for å se om begge parter ble fornøyd. Slik VIF gjorde med Gashi. (Og Jalland?) Haugesund har vel en middels sesong og trenger ikke tenke på opprykk slik at kanskje de hadde gått med på det. Kanskje et skudd i blinde, men dog.
Rød makt på Hansa

Ole Brom

For å være helt ærlig så har jeg aldri hørt om Miller ! Før nå da, og etter det jeg har lest om han kan dette virke som et genialt kjøp !

Skal bli utrolig spennende å følge denne spilleren. Skotske spillere har vi hatt suksess med før. Tror nok at denne signingen spilte en stor rolle i Winters sin bedømming om hans fremtid i Brann. Flott at han fikk en så lang kontrakt. Men et lite paradoks var at han krevde 3 års kontrakt mens Brann gav han utgangspunktet 2. Dette er jo et signal på at Rønningen var uønsket i Brann ettersom han ville også ha en 3 års kontrakt. Men nok om det, vi koser oss over en ny spiller !

viks

Nå var det jo ingen siom visste noe om Miller heller, ting kommer fortere enn vi aner, og bra er i grunnen det. POL vet hva han gjør...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

sekto

Her er det som står om Miller på Dundee united sin offisielle side..

http://www.dundeeunitedfc.co.uk/index.asp?tm=17&ID=145

B.B.

En spiller som har vært med å vunnet 7 strake seriegull med Glasgow Rangers e nødt til å være god! Eg e ingen stor fan av Skotsk fotball, men såpass skjønner eg.

Han skal vist ha fått seg en knekk etter tiden i Rangers med to svake sesonger i England før han i følge ryktene har vært knallgod de siste fire sesongene i Dundee, blant annet har han fått en landskamp for noen år tilbake.

Dette e en klassespiller folkens! Bare Raymond klarer å holde burgerne unna så blir dette årets kupp i Norsk fotball!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

sekto

Også vært kåret til årets spiller i Dundee i 2001, så ser ut til å være en habil spiller. En skikkelig skotsk fighter på midtbanen sammen med Seyi sin finesse, om han ikke forsvinner til noen andre, så er det en fin balanse der..

Virker lovende, så må vi bare passe på at han ikke oppdager Burger King og McDonald. Vi har ikke sånn i Norge.. Her spiser vi kun frukt og grønt..

Bergen Sin Gutt

Har snakket med noen skotske kompiser i dag. Da de var ferdig med å omtale Miller i lite pene ordelag(de er Celtic-fans, Miller var selv en Celtic-fan men han gikk etter lukten av pundsedler på midten av 90-tallet til laget man ikke skal nevne med navn) sa de at han var en god spiller med et stort talent, og at han var tilbake til gamle takter etter returen fra England. De mente at han nå er i sine beste år, og at han er en klar forsterkning for Brann. De nevnte også at han er et stort tap for Dundee U, på flere måter.

Han ene sa forresten at "He's a bit of an animal" om Miller, så håper han har en litt krigersk holdning på banen. Vi har nok av slappfiser som er veikere enn min gamle farmor utpå banen.

Synes dette virker spennende og har stor tro på (ex?)rølpisen fra Glasgow.

HappyRoy

Utrolig dette her. Bedre start pÃ¥ dagen er det lenge siden jeg har hatt. At en spiller av Millers kaliber kommer til Brann tyder pÃ¥ at klubben er attraktiv. Som jeg har sagt tidligere sÃ¥ regnet jeg med at POL hadde noe pÃ¥ gang, og vips der dukker det en ny spiller opp ut av ingenting  :D

Hvis George blir i klubben ut året så har Brann etter minn mening en av landets beste midtbaner.

Kun en liten ting som mangler nå hvis George går, Hassan.

Ole Brom

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Har snakket med noen skotske kompiser i dag. Da de var ferdig med å omtale Miller i lite pene ordelag(de er Celtic-fans, Miller var selv en Celtic-fan men han gikk etter lukten av pundsedler på midten av 90-tallet til laget man ikke skal nevne med navn) sa de at han var en god spiller med et stort talent, og at han var tilbake til gamle takter etter returen fra England. De mente at han nå er i sine beste år, og at han er en klar forsterkning for Brann. De nevnte også at han er et stort tap for Dundee U, på flere måter.

Han ene sa forresten at "He's a bit of an animal" om Miller, så håper han har en litt krigersk holdning på banen. Vi har nok av slappfiser som er veikere enn min gamle farmor utpå banen.

Synes dette virker spennende og har stor tro på (ex?)rølpisen fra Glasgow.


heheh:) Da kan han minne litt om Dylan i spillestilen da. Han er jo en litt rå spiller, grensen til det grisete innimellom. Skotske spillere er jo kjent for å være rå i spillemåten. Man har vel plukket litt opp om man har spilt i det kjente "the firm" Miller virker spennende, utrolig spennende !

Alexåsane

midtbane: kvisvik, olof, miller, guntveit.
forsvar: ophaug, ørnen, soma, hanstveit
angrep: winters, og kem vet!

syns det ser bedre ut enn ved sesongstart!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

P-K

Dylan vel ikke rå, heller klumsete. Kaster seg inn i med beina først uten å vite hvordan man takler.

En midtbanespiller som takler så det lukter svidd er noe vi virkelig trenger! De fighterne vi har fremover på banen mangler gjerne evnene til å utrette noe med ballen. Dersom Miller har hele pakken slik flere og flere påstår ( Det gjenstår bare at noen sjekker hvor god han er i CM ), slipper vi flere pinlige episoder som mot Lillestrøm.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Ole Brom

Quote from: "P-K"Dylan vel ikke rå, heller klumsete. Kaster seg inn i med beina først uten å vite hvordan man takler.

En midtbanespiller som takler så det lukter svidd er noe vi virkelig trenger! De fighterne vi har fremover på banen mangler gjerne evnene til å utrette noe med ballen. Dersom Miller har hele pakken slik flere og flere påstår ( Det gjenstår bare at noen sjekker hvor god han er i CM ), slipper vi flere pinlige episoder som mot Lillestrøm.


Tja vil vel si at både Haugen og Guntveit kan takle så det svir ?
Men hva de kan bidra med fremover på banen er da heller lite !

KennethS

Quote from: "Alexåsane"midtbane: kvisvik, olof, miller, guntveit.
forsvar: ophaug, ørnen, soma, hanstveit
angrep: winters, og kem vet!

syns det ser bedre ut enn ved sesongstart!




Ta vekk Guntveit og inn med Sanne så tror eg vi har det :D
tå på Brann

KennethS

Quote from: "B.B."Dundee hadde ikkje penger til å tilby han en skikkelig kontrakt. Litt kjiipt for de å sende en av sine beste spillere til norge og få en tribunevarmer fra VIF i retur.. hehe..


NÃ¥ skal det sies at Glen Atle Larsen gikk til Dundee FC og ikkje Dundee Utd, 2 forskjellige klubber :)
tå på Brann

grei

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Alexåsane"midtbane: kvisvik, olof, miller, guntveit.
forsvar: ophaug, ørnen, soma, hanstveit
angrep: winters, og kem vet!

syns det ser bedre ut enn ved sesongstart!


Ta vekk Guntveit og inn med Sanne så tror eg vi har det :D


Eller enda bedre: Inn med Trond Fredrik Ludvigsen. Og Cato ned på høyrebacken. Da er man bare en PFO fra et lag som på papiret ser veldig sterkt ut.

P-K

Enig i at Haugen og Guntveit kan takle, men den det var dette med å skape noe med ballen... Cato kan gå på løp, men noen ballfordeler blir han aldri.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Alexåsane

Quote from: "grei"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "Alexåsane"midtbane: kvisvik, olof, miller, guntveit.
forsvar: ophaug, ørnen, soma, hanstveit
angrep: winters, og kem vet!

syns det ser bedre ut enn ved sesongstart!


Ta vekk Guntveit og inn med Sanne så tror eg vi har det :D


Eller enda bedre: Inn med Trond Fredrik Ludvigsen. Og Cato ned på høyrebacken. Da er man bare en PFO fra et lag som på papiret ser veldig sterkt ut.


Vil bare si at eg liker ophaug, spiller bra og er en god spiller. vil gjerne beholde han!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

TERD

Men er han hurtig? Noen som kan finne ut av det? Det vi trenger er mer hurtighet i laget.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Bergen Sin Gutt

Målbevissthet? Dundee Uniteds manager Ian McCall sier at Miller er den beste målscorende midtbanespilleren i Skottland:

http://www.theherald.co.uk/sport/19689.html

HappyRoy

Sitat fra the Herald:
"Brann, however, have lofty aspirations, a new stadium which frequently entertains more than 15,000 supporters, and a youth development system the envy of the majority of Premierleague clubs."

den skotske avisens beskrivelse av stadion....   :lol:

abe78

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Målbevissthet? Dundee Uniteds manager Ian McCall sier at Miller er den beste målscorende midtbanespilleren i Skottland:

http://www.theherald.co.uk/sport/19689.html


5 mål på 22 kamper denne sesongen. Meget bra for å være midtbanespiller.
.og husk!

DrMeland

rMeland

Alexåsane

defansiv er han på nigeria og. så det e nok ikke abre du som menter dette
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

azul

[
Det er vel som å banne i kirken dette men jeg slenger det ut: synes Olof hadde passet jæ... godt inn på den defensive midtbaneplassen. Han er løpssterk, fysisk sterk og har i tillegg en glimrende pasningsfot som kan bli bedre brukt når han får ligge dypere i banen slå pasninger. Egentlig er han litt som Kong Svante (Mmm... Svante!), bare mer komplett![/quote]

Seyi er i internasjnal klasse i den mer defensive rollen. Han er jo i stand til å takle og bevewger seg kjappere. Med høyere tempo og litt mindre nonsjalanse fremover har han utviklingspotensial fremover også. Flott at han blir selv om det koster penger.

Miller ? Han får vise hva han kan. Skotsk fotball er med unntak av Celtic og Rangers på nivå med norsk første divisjon.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "azul"Skotsk fotball er med unntak av Celtic og Rangers på nivå med norsk første divisjon.



Tøys og pølsevev. Utbredt misoppfatning, men langt derifra. Jeg har fulgt skotsk fotball tett i mange år og må bare riste på hodet hver gang noen trekker slike latterlige sammenligninger.

Kalinkasvingen

Quote from: "viks"Nå var det jo ingen siom visste noe om Miller heller, ting kommer fortere enn vi aner, og bra er i grunnen det. POL vet hva han gjør...


Vel, etter hva som stod i en dagens aviser hadde ikke POL hørt om han før agenten hans(og Winters) foreslo han. Den agenten der virker meget god. Først klarer han å presse Winters lønning gjenom taket, og så overbeviser han kjapt Brann om at en annen av sine klienter bør få 1.5 mill++ i året, usett.

Men bevares. Slår de til, er ingenting bedre.

Truls

Jeg snakket med en skotte idag, han sa at så lenge Miller holdt seg i form var han en klassespiller! Ble han feit så var han ikke så god. Og si at han har spilt bra i Dundee Utd. blabla at bare Rangers og Celtic er tingen. Han spilte jo 7 sesonger for Rangers. Han har 119 kamper for Rangers og de vant seriegull alle sesongene. Og jeg tipper de fleste skotske fotball lag ville klart seg utmerket i tippeligaen.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

monzilla

Vel, i skottland er det vel bare 2 gode lag som jeg tipper holder en standard à la rosenborg i CL. Resten av lagene hadde vel plassert seg i øverste sjikt av norsk tippeliga uten at jeg skal si dette for skråsikkert. Er ingen ekspert på skotsk fotball, men tar man landslaget og de øvrige klubber sine prestasjoner i e-cup sammenheng i forhold til de norske, så tror jeg at norge hever seg bedre i europa. Når var siste gang et skotsk lag hevet seg i e-cup sammenheng (uten om glascow-gigantene)?

Go Up