• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Braaten selges

Started by Nixon, July 08, 2004, 11:31:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/eliteserien/article824766.ece

Hvor kult hadde det ikke vært dersom Brann hadde brukt litt av Olofinjana-millionene til å snappe Braaten opp rett foran nesen på Engen...
Rød makt på Hansa

hjallisen

Særdeles spennende spiller, men har ikke Skeid priset ham veldig høyt?
4-6mill?
ed beina plantet på bakken

Nixon

Kontrakten går ut etter denne sesongen, så jeg vet ikke hvor mye de kan regne med å få for han. Men Brann må uansett kjenne sin besøkelsestid, for ledige gode norske spillere er mangelvare for tiden. Og slike som Braaten vokser definitivt ikke på trær.
Man må som kjent bruke penger for å tjene penger...
Rød makt på Hansa

Jorgen

Med Mjeldes "Sten på sten" filosofi, ville det vært merkelig om ikke Brann var med å kjempe om denne spilleren...
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

B.B.

Braathen e uten tvil en mann det e vært å bruke noen ekstra overgangskroner på. E vel liten tvil om at vi får en god spiller, samt en mann som garantert vil bli solgt videre innen 3 år for en god slump peng!

Bare å bla opp Peddi! Mens du e igang kan du vel hente oss en solid midtbanespiller?
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

P-K

Daniel Braathen er et stort talent. Han vil absolutt være den ideelle spissen å hente til Brann. Dersom det er riktig at Brann var villig til å matche Vikings 3,5 millioner for Kovacs, bør de kunne avse nok til Braathen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Syng for Brann

Ja, her må POL få ut fingern!

Ole Brom

Han er absolutt en av Norges mest spennende unggutter sammen med TFL og Grindheim. POL bør absolutt prøve å få en avtale mtp Braaten !

Roffarne

Braaten hadde vært en suveren forsterkning. Sånn sett litt synd at ikke George falt i smak hos Monaco likevel, men det lar seg vel gjøre å grave frem noen mill for en slik spiller.
Syntes forøvrig at POL får ufortjent mye pepper på dette forumet. Nå vet ikke jeg hva som står i stillingsbeskrivelsen hans eller hvordan Brann fungerer internt (i den grad det fungerer), men han er jo ikke akkurat en selvstendig næringsdrivende. POL handler på bakgrunn av avgjørelser som store deler av klubben er involvert i.
Skyt ikke budbringeren.

Xminator

Vi vet jo aldri helt hva som skjer i Brann lenger. Eksempelet med denne skotten er jo glimrende, vi aner ikke noenting. Det har sikkert vert diskutert i ukesvis internt, og det er veldig imponerende at de klarer å holde det borte fra pressen. Akkurat det mener jeg er et bevis på at Brann er kommet to steg videre.

Roffarne

Det er tydelig at prese og fans har hold begge øyne godt festet på George mens Brann har letet litt rundt i kulissene. Og det er tilsynelatende ikke smårusk de har funnet heller. Dette er jo en potensiell midtbanegeneral når George forsvinner.
Ikke ofte Brann kommer med positive overaskelser.
Dette gir gode, varme følelser  :D

Ã?rnen

Quote from: "Xminator"Vi vet jo aldri helt hva som skjer i Brann lenger. Eksempelet med denne skotten er jo glimrende, vi aner ikke noenting. Det har sikkert vert diskutert i ukesvis internt, og det er veldig imponerende at de klarer å holde det borte fra pressen. Akkurat det mener jeg er et bevis på at Brann er kommet to steg videre.


Jeg kunne ikke vært mer enig med deg Xminator. Selv om ikke vi supportere hører noe om nye spillere og forsterkninger betyr det ikke at Brann med POL i spissen ikke jobber med dette. Derfor synes jeg folk må slutte å slenge så mye piss om udugelige Brann ledere som ikke har klar forsterkninger når "annonserte" spillere forsvinner. Overgangsvinduet er jo akkurat åpnet!!! Som POL sier det er ikke verdens enkleste jobb å skulle erstatte en Nigeriansk landslagspiller med Brann sine midler. I utgangspkt virker denne Miller som en bra forsterkning dersom Olofinjana skulle havne i andre klubber. All honnør til POL og Brann for en kjempeinnstas de siste årene. Fra kvalikk i 2002 til kamp om medaljer høsten 2004.

Det siste er nok et bevis på at Brann er kommet to steg videre.

Superjack

Hvorfor mase om Miller som midtbanegeneral etter Seyi?
Hva med Miller som midtbane oberst ved siden av General Seyi?
Er jo ikke helt utenkelig at Seyi blir ut kontraktsperioden heller da.
Eller kanskje han skriver ny kontrakt?
Det også har vært nevnt i tidligere i vår.
Brannsupporter.

B.B.

Syns Miller/Seyi sentralt høres bra ut! Bør bli litt mer offensiv driv enn med Haugen/guntveit!

Enten forsvinner Seyi i løpet av sommeren, eller så blir han i brann et år til. Noen ny kontrakt tror eg ikkje vi bør ha for mye tro på. Håper bare at mannen klarer å fokusere på spillet sitt igjen... Ingenting hadde vært bedre enn Seyi tilbake i toppslag. Sammen med Miller sentralt kan det jo bli ganske gøy de neste kampene!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Roffarne

Det er jo ingenting som hadde gledet meg mer en at George hadde blitt ut kontrakten og gjerne at han hadde forlenget den. Men ett litt realistisk syn på det bør man ha. Tror vi skal glede oss over den tiden vi får beholde ham men innstille oss på at det nok ikke bli "for evig". Og da er det greit å ikke gå i den sedvanlige fellen med å ikke ha alternativene klar. Godt mulig det er det POL og gutta-boys har tenkt på med Miller. Forhandligene med ham har jo funnet sted samtidig som ett George-salg var nært forestående.
Men, spekulasjoner til side, så går vi en virkelig lys høstsesong i møte. Dette må jo være ett av de sterkeste Brann-lagene på lenge nå som Winters, Olofinjana og Miller er klar for innsats.

Ole Brom

Er det noen som i det hele tatt vet status omkring Braathen og TFL ??????

Som Xminator sier over sÃ¥ kan ting skje i kulissene som vi ikke vet  om ! Du jaggu se pÃ¥ at plutselig ser du tryne til Peddien glisende over hele BA handshaking med TFL og Braathen som har signert for Brann ! Og at Olof har signert ny kontrakt :)

DET hadde vært et orgasmisk scenario gitt !!

Nixon

De holder kortene tett til brystet. Men POL sier i avisen i dag at de vil ha en spiller til. Så vi kan bare fortsette å drømme. Hadde vært litt av en fremside gitt!
Rød makt på Hansa

viks

Har fått info fra kilder på jobben her som kjenner folk i VIF styret, som hevder at Braathen på det nærmeste er klar for VIF.

Litt av den samme type deal som Soma hadde når han kom til oss (hvis det kommer noe utenlandsk på banen kan han stikke der liksom)..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Ole Brom

Braathen sa igår at han helst ville til utlandet men om han fortsetter i norge vil han bo i oslo. Så da ligger det vel i kortene at han ender i Kålenga. Men for min del ønsker jeg heller TFL enn Braathen.

Ricky

Akkurat når det gjelder Braaten er jeg av den oppfatning av at han er en veldig spennende spiller, men at Brann ikke bør kjøpe "bare for å kjøpe". Vi har allerede valgt å satse på tre andre unggutter på spissplass, og skal vi ha en spiss til, så bør han være 25-26 (minst) og ha prestert bra i Tippeligaen eller tilsvarende liga i utlandet.

På kantene derimot har vi omtrent bare rutine i form av Knudsen, Guntveit, Lund, Kvisvik og Sanne. Der er jeg veldig for at Brann finner (minst) ett ungt stortalent. Trond Fredrik Ludvigsen hadde vært fabelaktig, kanskje finnes det noen andre som kunne vært aktuelle også.

I forsvaret har vi en grei miks mellom gammel og ung, og vi har Walde og forsåvidt også Landro i bakhånd. Ingen forsterkninger trengs. Samme med den sentrale midtbanen, så fremt Olof blir ut sesongen.

På keeperplass burde Opdal optimalt sett ha en gammel traver som ryggdekning, men det er ikke lett å finne gode spillere som vil sitte på benken resten av karrieren (selv om Rosenborg lyktes med å finne en slik).

Brannfrelst

Er Landro bare på utlån til Kongsvinger? Walde kommer vel neppe tilbake,Brann har vel ikke brukt for han...
2.10.07-Gullet kom hem!

KennethS

Landro e ikkje på utlån, så vidt eg vet så ble han solgt til Kongsvinger før sesongen.
tå på Brann

abe78

Det er bare tull at man først har rutine når man er 25-26 år, men jeg kan være enig i at man ikke bør ha bare unge spilllere på et lag. Eksempler på unge spillere som duger på høyt nivå er mange. Bare se på mange av lagene fra EM.
.og husk!

Sotraanda

Quote from: "Brannfrelst"Er Landro bare på utlån til Kongsvinger? Walde kommer vel neppe tilbake,Brann har vel ikke brukt for han...


Feil. Wassberg og Ulfstein er ferdig etter sesongen. Da har vi brukt for backup for Ollie&Soma.
ater, heter, hater NFF!

KennethS

Walde kommer definitivt tilbake til Brann, og vi har veldig brukt for han til neste år.
tå på Brann

KennethS

Vegar Landro - gratis til Kongsvinger januar 2004
Brann manglet og mangler fremdeles høyrebacker. Likevel ga de vekk U21-landslagsspilleren til Kongsvinger. Burde heller leiet ham ut.
tå på Brann

enavgutta

Du hadde BT foran deg der Kenneth. Sitat slutt.

viks

erk mine ord.

Braathen signerer for VÃ¥lerenga i dag, jeg har det fra inside kilder...

Ta en titt på når dette er skrevet, og når media slipper nyheten!

Bataljonen vet alt, først!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Braaten har sagt nei til Tromsø i dag, og Skeid melder at de ikke har noen konkrete bud på Braaten i dag.
Ellers sier jo Braaten at han helst vil til utlandet. Men dersom han blir i Norge vil han være nærmest mulig familien i Oslo. Men så vil han også veldig gjerne gå til RBK dersom de ringer. Hvor Brann ligger i dette bildet er det ingen som vet. Men Bergen ligger som kjent like langt (eller nærmt) Oslo som Trondhjem.

Men personlig tror jeg ikke han velger Brann. Hele Vålerengen-miljøet har jo i ukesvis gått rundt og vært overbevist om at Braaten velger de. Så det er vel noe i det.
Rød makt på Hansa

KennethS

Quote from: "enavgutta"Du hadde BT foran deg der Kenneth. Sitat slutt.


jepp klippet og limte fra bt.no, var like greit så fikk alle svaret.
tå på Brann

Ole Brom

Da ser det ut som Daniel stikker til Josenbårg og en tilværelse på benken !

Sotraanda

Quote from: "viks"erk mine ord.

Braathen signerer for VÃ¥lerenga i dag, jeg har det fra inside kilder...

Ta en titt på når dette er skrevet, og når media slipper nyheten!

Bataljonen vet alt, først!


Nåja, må sjekke kildene dine litt bedre!!
ater, heter, hater NFF!

Xminator

Vet ikke helt om jeg skal erge meg over at han går til RBK eller kose meg over at VIF supportere blir sittende med lang maske. De har tross lat vært vannvittig kjepphøye denne sesongen. Egentlig litt merkelig siden de er så flinke til å minne oss om å være ydmyke ;) Spesielt med tanke på hvor nærme de var 1. divisjon for bare en sesong siden ...

B.B.

Quote from: "viks"erk mine ord.

Braathen signerer for VÃ¥lerenga i dag, jeg har det fra inside kilder...

Ta en titt på når dette er skrevet, og når media slipper nyheten!

Bataljonen vet alt, først!



Traff godt med den ja!  Disse innside kildene til folk e ganske vittige av og til..
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Roffarne


Go Up