• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

På tide å gi seg nå

Started by Henki, July 05, 2004, 22:08:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Henki

Ballen skal fremover!

Sotraanda

veien til nedrykk er omtrent like lang som veien til medalje.
er så forbanna skuffet, tror eg sykemelder meg i måren.
VI TRENGER FORSTERKNINGER!!
ps: ørnen har skuffet meg enormt etter de 5,6 første kampene.

Før seongen hadde vi landets beste forsvar, no er det kun de 3 nederste lagene sluppet inn flere mål enn oss....
ater, heter, hater NFF!

enavgutta

Joda, è med på den Henki. Jeg har slått meg til ro med at vi havner midt på tabellen i år igjen som alltid. Det slår sjelden feil her i Bergen. Men vi måtte jo ha lov til å ose av optimisme i starten av sessongen. Og forutsetningene for å ligge i toppen har jo vært mye mer tilstede i år ettersom serien har vært så jevn. MEN når vi ikke engang tar poeng mot Lillestrøm og Rosenborg rett før ferien -og sikrer oss et godt utgangspunkt for høstsessongen så è det tilbake midt i steinrøysen igjen. Om hodene bør rulle? Tja, bort med BicMac og POL kanskje. Inn med en sterk spiss som kan matche Robbie og en sportsdirektør med leder -og kommunikasjonsevner. 8)

Stoffi

Vi hadde et stort håp, men som vanlig, så stjeler ledelsen i Brann håpet vårt og knuser våre drømmer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!


Nixon

Enig at vi må innse realitetene her. Men vi må ikke glemme at det finnes noen investorer der ute som har signalisert at de vil hjelpe. Har ikke f.eks. Chess sagt at de kan spytte inn inntil 2,5 mill for en klassespiss? Hvor var de da Viking fikk Kovacs for 3 mill? Han hadde vært en perfekt makker for Winters!
Rød makt på Hansa

Xminator

Chess sa inntil 2.5 millioner av en totalsum på 5 millioner.

Og jeg setter ikke Kovacs i klassen klassespiss. Spiss ja, men omtrent like effektiv som polakken vi har på prøvespill. Vent og se, Kovacs blir Vikings svar på Mika Kottila...

DrMeland

Statistisk sett så scorer Kovacs veldig lite mål. Han er en type spiller som brøyter vei for andre, men effektiviteten er heller dårlig. Synes vi skal sikte høyere enn Kovacs når det gjelder spillerkjøp
rMeland

Nixon

Sikte høyere? Javel. Men Hvem Hva Hvor? Vi kan risikere å ikke sitte igjen med noen dersom vi hele tiden skal vente for å kanskje finne noen bedre. Så har dere noen bedre realistiske forslag?
Rød makt på Hansa

Xminator

Enten satser vi på en spiller som Helstad/Sæternes eller Lange, eller så satser vi på de vi har.

Lefty

Bare for å skyte inn en positiv melding;

Vi har flere poeng nå, enn på det samme tidspunktet i fjor!

Så opp med hodet!!! :D


Lefty

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Xminator"Enten satser vi på en spiller som Helstad/Sæternes eller Lange, eller så satser vi på de vi har.


Disse er enten ikke til salgs eller altfor dyre. Vi er ikke et topplag med store ressurser som kan slenge 10 mill. i bordet. Men ved hjelp av investorer burde vi vært med i kampen om Kovacs som utvilsomt hadde styrket Brann-angrepet. Selv om han kanskje ikke er like god som de overnevnte herrer. Men han var tilgjengelig.
Rød makt på Hansa

DrMeland

rMeland

Nixon

Ser helt klart poenget. Vi skårer jo tross alt tre i går. Jeg er sikkert så frustrert at jeg tar alt som rører seg i to fotballsko...:)

Men når vi snakker om gode spillere som kan skåre mål: Er det noen som vet noe om TFL? Han har vel vært Herta-spiller igjen i nesten en uke nå.
Rød makt på Hansa

Xminator

Første pri bør være en høyrekant. Vi har ingen som kler den rollen i dagens brann-stall. Syntest Storesund gjorde god profil der de minuttene han spilte, men det var jo mot slitne spillere, så tviler det hadde gått like bra fra start.

Har ellers en følelse av at TFL fort hadde blitt spiss i Brann. Om han kommer og Winters velger lommeboken, så er jeg 99% sikker på at TFL hadde startet på topp.

For å si det slik, mange vil nok grine på nesen om Brann stiller med Ystås/Dylan/Walde som spisser neste sesong. Det er likevel forbannet mye bedre enn det VIF stiller med :D

KennethS

Quote from: "Xminator"Første pri bør være en høyrekant. Vi har ingen som kler den rollen i dagens brann-stall. Syntest Storesund gjorde god profil der de minuttene han spilte, men det var jo mot slitne spillere, så tviler det hadde gått like bra fra start.

Har ellers en følelse av at TFL fort hadde blitt spiss i Brann. Om han kommer og Winters velger lommeboken, så er jeg 99% sikker på at TFL hadde startet på topp.

For å si det slik, mange vil nok grine på nesen om Brann stiller med Ystås/Dylan/Walde som spisser neste sesong. Det er likevel forbannet mye bedre enn det VIF stiller med :D


Vi har fått oss en høyrekant, Tom Sanne husker du vel?
tå på Brann

Xminator

God nok høyrekant. I en midtbane med Kvisvik/Haugen/Guntveit/Sanne vil Sanne være det svake leddet.

KennethS

Quote from: "Xminator"God nok høyrekant. I en midtbane med Kvisvik/Haugen/Guntveit/Sanne vil Sanne være det svake leddet.
tå på Brann

Xminator

Ta deg en pille KennethS. Slenger jeg drit om Lund om jeg sier han ikke er god nok som høyrekant? Slenger jeg drit om Ystås om jeg sier han ikke bør spille høyrekant? Slenger jeg drit om Sanne når jeg sier han er stallfyll?

I forhold til en del av det du har lirt av deg så er jeg jo rene diplomaten...

Nixon

Sanne blir stallfyll dersom TFL kommer. Men hvis ikke kan han vise seg å være det beste alternativet på høyrekanten. For så dårlig er han ikke at han ikke klarer å sette Thomas Lund ut av laget, eller andre spisser som blir plassert på kanten. Og stallfyll er fint å ha når det blir skader og suspensjoner! Det viste Odd Inge Olsen i går for Rosenborg...
Rød makt på Hansa

B.B.

Tror nok endel kommer til å få seg en gedigen overraskelse til høsten. Sånn som situasjonen ser ut no kommer Sanne til å gå rett inn og styrke laget vårt!

Sanne e en offensiv høyrekant som har en enorm løpsstyrke (kondis). Det betyr at han jobber både opp og ned, noe vi trenger! Han har bra fart og e flink til å komme seg til innlegg. Noen som har sett en høyrekant i Brann komme rundt på vingen og slå innlegg i det siste?? Har vært mangelvare siden Alex sin ene gode sesong!

Min påstand:

Sanne kommer til å bli en hit i Branntrøyen. Tror et miljøskifte e det som skal til for å få den mannen på rett spor igjen. Han e en høyrekantspiller som faktisk e kantspiller, i motsetning til de andre vi har brukt der i det siste! Kjøpet av Sanne kommer til å bety flere innlegg i boksen, noe som igjen vil bety at Ystaas og Big Mac kommer mer til sin rett.

Bare vent å se.....

Men taper vi første kamp til høsten på grunn av fem forsvarstabber så gjetter eg kem som kommer til å få gjennomgå inne på dette forumet:) Enkelte e j... snever i tankegangen sin her
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Johnny35

Sanne kan bli bra ja, mn det vi trenger mest av alt er en spiss som scorer på bestilling. De avsluttningene vi så av spissene igår er ikke mye å skryte av. Det sier og lirr når de 3 målene vi fikk igår ble satt inn av en midtbanespiller og en fra forsvaret.
ødt i Bergen Oppvokst i Bergen Dør i Bergen

Xminator

Samtidig så har det jo vert motsatt tidligere i sesongen. Det er faktisk første fra midtstopperene våre. Sier litt om hvor dårlige vi har vert på dødball i år.

Får håpe spillerene stiller skjerpet og drillet på dødball til høsten. Om de viser samme guts som mot Rosenborg resten av sesongen blir det ikke så galt til slutt, med eller uten forsterkninger. Om innsatsen er som mot Stabæk så hjelper det ikke med all verdens forsterkninger :)

Johnny35

Det er sant som du sier, med innsats kommer du langt,men de må ha folk som greier å omsette sjansene til mål.
De hadde jo trent på dødballer før kampen igår,men det må vel litt mer trening til. Det hadde gjort seg å fått Helstad tilbake da har de en spiss som vet hvor målet står.
ødt i Bergen Oppvokst i Bergen Dør i Bergen

KennethS

Quote from: "Xminator"Ta deg en pille KennethS. Slenger jeg drit om Lund om jeg sier han ikke er god nok som høyrekant? Slenger jeg drit om Ystås om jeg sier han ikke bør spille høyrekant? Slenger jeg drit om Sanne når jeg sier han er stallfyll?

I forhold til en del av det du har lirt av deg så er jeg jo rene diplomaten...


Hvis Sanne blir svakere ledd på midtbanen en Guntveit allerede e så har vi gjort en kjempe blunner spør du meg, Guntveit bidrar ikkje med en dritt offensivt, han og haugen e alt for lik, mener Haugen e en bedre spiller totalt sett, Guntveit bør spille back, bare så synd Brann har norges desidert dårligste midtbane, som gjør at han må spille der. Sanne kommer til og bli et tilskudd og langt i fra stallfyll.

Tror helt ærlig at Brann hadde noe som helst klart når Olofinjana forsvant, men neida.... tragisk.
tå på Brann

Xminator

Nå var jo både Guntveit og Haugen gode på midten mot Rosenborg. Nei, de er ikke ballholdere som Olofinjana, men midtbanen til Brann var veldig gode til å sette fart i overgangene i første omgang.

KennethS, Kan du vennligst begrunne hvorfor Brann har Norges desidert dårligste midtbane? Jeg mener vi har en av norges beste ...

Roffarne

Enig med X.
Tror ikke spillere som Haugen, Guntveit, Kvisvik eller Hanstveit ville stått uten tilbud dersom Brann mente de var overflødig. De er rimelig habile spillere.
Problemet ligger kanskje heller i det at vi er fritatt for konkurranse på plassene. I så måte kan Sanne være en nyttig katalysator. Men neppe en bankers blandt de 11.

Andrews

Er veldig enig med KennethS her; Haugen/Guntveit er alt for like som spillere, og har store svakheter offensivt etter min mening. De er begge kjempende ballvinnere uten den helt store teknikken eller hodestyrken. Dette er egenskaper Olof fyller godt ut og jeg tror det er en av grunnene til hans suksess i Brann.

Go Up