• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tifo - Går det nedover også her?

Started by Brann_Askøy, July 05, 2004, 21:15:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_Askøy

Da er undertegnede kommet hjem etter nok et stadion.
Det jeg vil ta opp er tifoen fran dagens kamp. Etter fire dager med dugnad og planlegging, må jeg si at utforelsen skuffet. Dette mener jeg fordi :

1. Tinnsoldatene med bluss må jo ikke stå foran en tribune man har planlagt en annen type tifo, dette pga røyken som utvikles. Vi så ingenting av plakaten i dag.
2. Fargene på flagg og banner er svarte og hvite når vi møter Rosenborg? Dette sier seg jo selv at vil bli en flopp.
3. Hvor ble det av konfettien som bla. jeg satt å klippet i nesten tre timer på lørdag?

Vet at vi ikke har så mange penger i tifo kassen, men utførelsen koster ingen penger, kun skikkelig planlegging.

DJ_ADG

grunnen til at de va sort og hvit var at de hadde fått feil maling.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Erik

Har ingenting å si, skulle "aldri" vert brukt!!!!

Brann_Askøy

Quote from: "Erik"Har ingenting å si, skulle "aldri" vert brukt!!!!


Jeg er enig der. Dette var mer en hyllest til Karadas enn til Brann spillerene?

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

BL

Quote from: "Brann_Askøy"Da er undertegnede kommet hjem etter nok et stadion.
Det jeg vil ta opp er tifoen fran dagens kamp. Etter fire dager med dugnad og planlegging, må jeg si at utforelsen skuffet. Dette mener jeg fordi :

1. Tinnsoldatene med bluss må jo ikke stå foran en tribune man har planlagt en annen type tifo, dette pga røyken som utvikles. Vi så ingenting av plakaten i dag.
2. Fargene på flagg og banner er svarte og hvite når vi møter Rosenborg? Dette sier seg jo selv at vil bli en flopp.
3. Hvor ble det av konfettien som bla. jeg satt å klippet i nesten tre timer på lørdag?

Vet at vi ikke har så mange penger i tifo kassen, men utførelsen koster ingen penger, kun skikkelig planlegging.


kanskje du kan gjøre det neste gang då!!! planlegge altså! seriøst... slutt å grin
Hansa-
Felt Z

Sotraanda

BL, man har lov til å være skuffet. Man har lov til å komme med kritikk når den er på sin plass. Det føler eg den er her. Eg skjønner ikke hvorfor det ikke ble blusset foran vip tribunen og i klokkesvingen. Dette sammen med B-R-A-N-N i rødt og hvitt hadde tifoen vært konge. Det er så lite som skal til...
ater, heter, hater NFF!

Brann_Askøy

Quote from: "BL"

kanskje du kan gjøre det neste gang då!!! planlegge altså! seriøst... slutt å grin


Slutt å grin? Dette er vel et diskusjonsforum hvor det er meningen at folk skal komme med meninger og et eget syn på saken? Dersom du har vært med å planlegge det kan du ta det til deg istedetfor å avvise kritikken. Jeg mener kritikken er på sin plass, for dette var dårligt, enkelt og greit!

BL

Quote from: "Sotraanda"BL, man har lov til å være skuffet. Man har lov til å komme med kritikk når den er på sin plass. Det føler eg den er her. Eg skjønner ikke hvorfor det ikke ble blusset foran vip tribunen og i klokkesvingen. Dette sammen med B-R-A-N-N i rødt og hvitt hadde tifoen vært konge. Det er så lite som skal til...


viss det blusses forann vip tribunen vil de kun bli røyk for de som sitter hjemme og ser på tv og vip-folket vil bli grintet... og klart det skulle stått i rødt og hvit men er ikkje så mye å gjøre med det når de får feil maling

glad ikkje eg er i tifo-gruppen... er jo klaging og "kritikk" uansett ka de prøver på
Hansa-
Felt Z

Brann_Askøy

Quote from: "BL"
viss det blusses forann vip tribunen vil de kun bli røyk for de som sitter hjemme og ser på tv og vip-folket vil bli grintet... og klart det skulle stått i rødt og hvit men er ikkje så mye å gjøre med det når de får feil maling


Joda, kanskje det. Men jeg tenkte, kunne det ikke vært mulig å få til en slags v form med tinnsoldater ut fra spillergangen? Det hadde jo vært dritt kult. Når ble malingen kjøpt? Hvor? Ikke mulighet for å bytte? Det kan jo umulig være noe spessielt med den malingen slik at dere må ha bestillt den fra et sted langt vekke?

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Jeg hadde store forventninger til dagens TIFO siden det ble oppfordret så til de grader at folk måtte hjelpe til denne gangen, men ble dessverre skuffet.
Forstod ikke helt meningen med at "blusserne" skulle stå på kortsidene,vi på SS så jo som sagt ikke Hansa pga nettopp dette.

Bluss har jeg veldig sansen for,men så lenge det ikke går ut over annen TIFO.

Det med at det ble skrevet Brann med svart skrift på hvitt stoff er ikke annet en HORRIBELT!

Dette virker mer som ett desperat forsøk på "TIFO" at det liksom er bedre enn ingenting. Men det burde aldri blitt brukt - der burde dere holde dere for gode til å gjøre noe sånt.

Og hvorfor kan ikke TIFO gruppen dele ut ark på kampene hvor det oppfordres flere til å hjelpe-til dager før kamp, ved å skrive en e-mail addresse og evnt ett mobilnr,slilk at folk som ikke er så mye på internett kan kontakte dere om de lurer på tidspunkt og slikt, i stedet for at all form for kommunikasjon må foregå på dette forumet?

Så blir nok oppmøtene bedre,samt tifoen, i stedet for å klage over at så få møter opp.

Men all honnør til dere i TIFO gruppen, kampene er ikke den samme uten dere.

PS. Hvilken TIFO var det som måtte avlyses pga værforholdene?

Brannberta

må dere skjerpe dere.... Grunnen til at det ble svarte og hvite tostangsflagg er at den stygge malerbutikken klarte å lage en oransje farge.. heller svart og hvit enn oransje flagg.....det ble kansje ikke den beste tifoen fordi alt ble bare stress før kampen og mye ble bare rotet til...ikke skyld på tifo gruppen for dette...jeg har jobbet fra torsdag til idag med denne tifoen, 40 timer til sammen.. jeg er fornøyd med det vi klarte men vet vi kunne klart bedre.. Kansje flere vil stille opp til neste tifo...viss dere vil ha noe bedre tifo får dere stille opp å hjelpe!
verre er det ikke... Vi hadde tenkt å ha stripes festet til ballonger men det gikk jo ikke med all den vinden vi hadde..derfor fikk vi et problem angående ballongene, om hva som skulle gjøres med de.. det ble en i siste liten avgjørelse..dette får dere bare godta og støtte tifo gruppen bedre neste gang..
oma Soma Soma, han er på Brann!!

bubba

Tror folk her har en mening om at tifo skjer av seg selv...Den hjelpen vi hadde på tifoen idag burde vi ha hver eneste gang!Hadde vi droppet to stangs flaggene på storestå hadde det blitt klaging på det også...

Estranged

Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

bjirn


espen

Nå må dere seriøst holde kjeft!
Tifoen var bra, men kunne vært mye bedre! Hvis dere hadde vært der selv kunne dere gitt beskjed om at kanskje blussingen ødelegger eller kommet med kreativ innslag angående farger..

Her har du en masse mennesker som brukte mye av sin egen fritid for at vi skulle få en kul Tifo, og det eneste jeg hører er klaging.

Så jeg vil derfor takke alle som giddet å bruke tid på dette, jeg synest det var bra.

Og jeg forventer at samtlige som har vært negative i denne tråden her vil stille nesten gang!

Dere er faen en gjeng med drittunger! Hadde jeg vært i tifo gruppen hadde jeg gitt samtlige en lusing for så å aldri gidde å bry meg igjen!

Latterlig

Nixon

Quote from: "espen"
Tifoen var bra, men kunne vært mye bedre! Hvis dere hadde vært der selv kunne dere gitt beskjed om at kanskje blussingen ødelegger eller kommet med kreativ innslag angående farger..


Nå er det vel det som har blitt sagt: At den var bra, men kunne vært bedre med enkle grep. Så det er greit når du sier det, men syting når andre sier det?
Dersom du leser alle innleggene vil du se at Sotraanda gav beskjed om at blussing foran Hansa ikke var så lurt. Men ble ikke hørt. Fordi TIFO-gruppen er verdensmestre og blir sur for den minste kritikk? Og hvor kreativ må man være for å skjønne at svart og hvitt på en RBK-kamp ser litt rart ut?
Rød makt på Hansa

espen

Noen bør seriøst finne seg en fremmedordbok å lese litt definisjoner av forskjellige ord og uttrykk..

I samme slengen bør dem melde seg på kurs om motivasjon, for makan til demotiverende innlegg som finnes i disse forumene her skal du lete lenge etter.

Personlig hadde jeg tenkt å holde kjeft frem til neste tifo samling hvor jeg kunne kommet med innslag om hva som kunne blitt gjort bedre, men planen slo feil grunnet endeløs syting.

Og hvis de i tifo gruppen er så jævlig arrogante så får du ringe dem å ta det opp på en saklig måte.


Og grunnen til at du synest at innleggene er så utrolig saklige er fordi du ikke var der selv, du kan tenke deg hvor kjipt det må være å bruke 4 dager på noe for å komme hjem å bare lese negativt om hva du selv ha gjort.
Ja, dette er ett diskusjonsforum hvor du skal diskutere å komme med forbedringer, men ingenting er bedre enn at du står selv på stadion å hjelper til. Også har det mye med hvordan du presenterer ideene dine, hvis det er på samme måte som blir gjort her skjønner jeg at tifo gruppen ignorerer det..

Det er tydligvis jævlig lett å sitte hjemme med bena på bordet, mens de andre jobber for så å logge seg på anonymt på internett for å klage.

Gjør hva dere vil, men hvis dere fortsetter på denne måten vil det bare ende med at tifo gruppen gir faen. Jeg synest det er utrolig at de ikke har gjort det allerede.

Mvh Espen

Nixon

Først av alt så vrir du deg fortsatt unna at det var folk der som kom med innspill og som ble oversett. Og at det som ble kommentert var det som ble kritisert i etterkant. Og ja, jeg synes mye av kritikken er konstruktiv der man roser initiativet, men påpeker ting som kunne vært gjort bedre.

Men skal virkelig man ikke få lov til å komme med kritikk bare fordi gruppen har brukt tid på dette? Skal TIFO-gruppen hele tiden skjule seg bak "de som ikke stilte opp kan holde godt kjeft"? Slutt å være så fordømt hårsåre og prøv å lære av feilene!
Rød makt på Hansa

Brannfrelst

Jeg synes også at folk kan stille mer opp på TIFO dugnad.. Kanskje det er noen som ikke tør,til de så må jeg si at jeg var litt skeptisk jeg og,men tok meg sammen og reiste opp til Stadion.. Dette angrer jeg ikke på og kommer neste gang og,det var folk som var utadvent,hyggelig og med humor.. Så neste gang,sitt ikke hjemme foran pc`en og klag,ta heller turen opp på Stadion og vær med,OG kom med kreative innslag til hva som bør gjøres og ikke gjøres..

Mvh en som var fornøyd med gårsdagens TIFO
2.10.07-Gullet kom hem!

KennethS

Tifoen var grei den, seff var det ting som kunne vært bedre, men det e jo bare og jobbe med til neste gang, så kan eg si til de som syter og klager, kansje forslag kan komme før og ikkje etter kampen? nei dåkkar gidder ikkje og stille å hjelpe engang.
tå på Brann

Sotraanda

Viss folk ikke har fått det med seg, blant annet espen så var eg altså å deltok på tifoen, 2 dager. Eg spurte også en fra tifo gruppen om man ikke skulle ha bluss på langsidene eller klokkesvingen.
Herregud folkens, skal man ikke få lov å komme med kritikk fordi om mange, deriblant meg sjøl har jobbet lenge med dette?
ater, heter, hater NFF!

KennethS

mener personlig at vi skal kutte ut hele bluss opplegget, så lenge vi ikkje kan gjøre det som i gamle dager så kan vi bare la være. Tinnsoldat blussing e styggt.
tå på Brann

Sharpy

Ja, dere har helt rett alle sammen.

Klart det er frustrerende å jobbe mangfoldige timer med et opplegg, hvorpå man mottar kritikk for måten opplegget er gjennomført på i ettertid. Spesielt siden mange av oss ikke var med å hjelpe til på forhånd, enten fordi man ikke kunne eller ikke orket.

Jeg var blant disse som ikke kunne avse tid til å hjelpe til med TIFOen. Og det er helt korrekt; jeg har faktisk aldri vært med på forarbeidet tidligere heller.

Likefullt ser jeg det som helt naturlig at dersom jeg har noen meninger om hva som kunne vært gjort annerledes, så kan jeg lufte disse tankene for dem som faktisk bruker mye tid på dette arbeidet. Det er klart at det er i alles interesse at TIFOen er best mulig, og da virker det noe arrogant på meg at konstruktive forslag på hva som kan bedres til neste gang blir avfeid med setninger som: "Hold kjeft, du var ikke med" o.l.

Beklager, men det er slik jeg ser det.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KennethS

Quote from: "Sharpy"Ja, dere har helt rett alle sammen.

Klart det er frustrerende å jobbe mangfoldige timer med et opplegg, hvorpå man mottar kritikk for måten opplegget er gjennomført på i ettertid. Spesielt siden mange av oss ikke var med å hjelpe til på forhånd, enten fordi man ikke kunne eller ikke orket.

Jeg var blant disse som ikke kunne avse tid til å hjelpe til med TIFOen. Og det er helt korrekt; jeg har faktisk aldri vært med på forarbeidet tidligere heller.

Likefullt ser jeg det som helt naturlig at dersom jeg har noen meninger om hva som kunne vært gjort annerledes, så kan jeg lufte disse tankene for dem som faktisk bruker mye tid på dette arbeidet. Det er klart at det er i alles interesse at TIFOen er best mulig, og da virker det noe arrogant på meg at konstruktive forslag på hva som kan bedres til neste gang blir avfeid med setninger som: "Hold kjeft, du var ikke med" o.l.

Beklager, men det er slik jeg ser det.


Enig at folk må få lov og komme med konstruktiv kritikk, men så lenge folk ikkje gidd/kan stille opp og hjelpe tifo gruppen, så blir det vanskelig og bli så mye bedre en dagens tifo. Mener det burde være fult mulig for oss og stille 100 stk, vi e tross alt mange tusen som går på kamp.
tå på Brann

Brann_Askøy

Quote from: "espen"Nå må dere seriøst holde kjeft!
Tifoen var bra, men kunne vært mye bedre! Hvis dere hadde vært der selv kunne dere gitt beskjed om at kanskje blussingen ødelegger eller kommet med kreativ innslag angående farger..

Her har du en masse mennesker som brukte mye av sin egen fritid for at vi skulle få en kul Tifo, og det eneste jeg hører er klaging.

Så jeg vil derfor takke alle som giddet å bruke tid på dette, jeg synest det var bra.

Og jeg forventer at samtlige som har vært negative i denne tråden her vil stille nesten gang!

Dere er faen en gjeng med drittunger! Hadde jeg vært i tifo gruppen hadde jeg gitt samtlige en lusing for så å aldri gidde å bry meg igjen!

Latterlig


Espen, du har tydeligvis ikke fått med deg noe av det jeg skrev innledningsvis. Her skriver jeg blant annet at jeg var med på tifo dugnad, men jeg klager alikevell. Dette var for dårlig uansett om jeg var der elelr ikke. Rød malingen kan forresten kjøpes i 27 butikker, og det kun i sentrum.

Brannberta

Quote from: "Brann_Askøy"
Quote from: "espen"Nå må dere seriøst holde kjeft!
Tifoen var bra, men kunne vært mye bedre! Hvis dere hadde vært der selv kunne dere gitt beskjed om at kanskje blussingen ødelegger eller kommet med kreativ innslag angående farger..

Her har du en masse mennesker som brukte mye av sin egen fritid for at vi skulle få en kul Tifo, og det eneste jeg hører er klaging.

Så jeg vil derfor takke alle som giddet å bruke tid på dette, jeg synest det var bra.

Og jeg forventer at samtlige som har vært negative i denne tråden her vil stille nesten gang!

Dere er faen en gjeng med drittunger! Hadde jeg vært i tifo gruppen hadde jeg gitt samtlige en lusing for så å aldri gidde å bry meg igjen!

Latterlig


Espen, du har tydeligvis ikke fått med deg noe av det jeg skrev innledningsvis. Her skriver jeg blant annet at jeg var med på tifo dugnad, men jeg klager alikevell. Dette var for dårlig uansett om jeg var der elelr ikke. Rød malingen kan forresten kjøpes i 27 butikker, og det kun i sentrum.




Nå får du skjerpe deg...... nå må du slutte å klage, jeg vet du var med å arbeidet, og du var flink! men var faktisk mange andre som jobbet mye mer enn deg så du har egentlig ingenting å klage over.. Tifoen ble bra og du vet veldig godt koffor flaggene ble som de ble... Begynn å si noe positivt for en gang skyld...
Kom med ideer til neste tifo så får du se hvor vanskelig det egentlig er...
oma Soma Soma, han er på Brann!!

Sotraanda

Quote from: "Sharpy"
Likefullt ser jeg det som helt naturlig at dersom jeg har noen meninger om hva som kunne vært gjort annerledes, så kan jeg lufte disse tankene for dem som faktisk bruker mye tid på dette arbeidet. Det er klart at det er i alles interesse at TIFOen er best mulig, og da virker det noe arrogant på meg at konstruktive forslag på hva som kan bedres til neste gang blir avfeid med setninger som: "Hold kjeft, du var ikke med" o.l.

Beklager, men det er slik jeg ser det.
ater, heter, hater NFF!

Nixon

Quote from: "Sotraanda"


Blir like dumt som å si at jeg er en bedre supporter enn deg fordi jeg reiser på flere bortekamper. Og det er jo slik at de som jobber med en ting ofte blir veldig subjektive og blinde for resultatet. Mens utenforstående ser på det med friske øyner og kan gi objektiv konstruktiv kritikk.
Rød makt på Hansa

Tifo-gruppen

For det første vil jeg takke alle som stilte på dugnad i helgen, og ikke mist alle som møtte opp på manda og hjalp oss. 7000 plakater på en dag synes jeg er utrolig bra..

Litt forkalaring på tifon mot rbk..

Hvorfor 2 pinns var svar og hvit vet dere alle

Bluss kan jeg ike utale meg om da det var tidligere tifo leder sin avgjørelse.

Ballongene vi slapp opp skulle egentlig ha bli brukt på en helt annen måte.. i mellom hver bokstav skulle det bli løftet opp 6 stk stripes i samme høyde som bokstavene. men etter litt testing på fredag droppet vi det.. for utsatt for vind, og som dere sikkert husker så blåste det en del på mandag.. så stripes havnet på tribunen.

Mønster på plakater. siden vi pga et treigt trykkeri ikke fikk plakater før på mandag kl 10 så fant vi i tifo gruppen ut at et avansert mønster tar mye lengre tid enn det vi hadde, så pga tid, ble mønster som det ble,,


Tifo gruppen bytter no leder. Christian Bøe gir seg, og inn som leder kommer Ove Pedersen.

Tifo gruppen har også fått med seg noen nye personer som kommer til å være sentrale i gruppen..

Det er en ting som tifo gruppen ikke kommer til å gjøre mere, og det er bluss. er helt enig med alle som sier tinnsoldat er noe tull, og frem til den dagen vi får bluss inn på tribunen, så er det stopp på det her

Vi har heller ikke råd til en bluss bot ( 30000) så frem til vi får tillatelse til tribune blussing, så blir det ikke mere bluss

Under kampen på mandag fikk vi inn ca 1200 kr i tifo bøtten. dette er penger vi har brukt for, så det er bare til å gi på neste kamp også.

Vil også oppfordre til å støtte tifo -gruppen gjennom tifo kontoen vår. viktig å merke med TIFO

Neste hjemme kamp er no enga. hva det blir der får være enn hemmelighet inntil videre..

Hilsen Ove Pedersen
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Erik

Hvem er de nye som har kommet i gruppen??

Brann_Askøy

Quote from: "Tifo-gruppen"

Vi har heller ikke råd til en bluss bot ( 30000) så frem til vi får tillatelse til tribune blussing, så blir det ikke mere bluss

Under kampen på mandag fikk vi inn ca 1200 kr i tifo bøtten. dette er penger vi har brukt for, så det er bare til å gi på neste kamp også.

Vil også oppfordre til å støtte tifo -gruppen gjennom tifo kontoen vår. viktig å merke med TIFO



Hmm, du skriver her at vi ikke har råd til 30000 kr i bluss bot. Og vi hadde brukt for over kroner 1200 i TIFO denne gangen mot RBK. Vel, hva med å fortelle resten av supporterene hva TIFOEN deres kostet, så vidt jeg fikk vite så brukte TIFO-gruppen 5500 kr på ballongene! 5500! Og så blir det så mislykket som det ble. Hvordan er dette mulig? Dette var kun på ballongene, hva med plakater + maling + bluss osv.
Nok en grunn for TIFO-gruppen til å innrømme feil og dårlig planlegging.
Og Espen; til deg vil jeg si : Du er nødt til å begynne å bli saklig i din sak og ikke minst ha litt korrekt bakrunnsinformasjon dersom du skal slå ned mot enkeltpersoner. Du kaster bare ut tåpelige utsagn som du ikke kan på noen som helst måte bevise og si at dette er fakta. Ta en laaaang ferie fra stadion. Velkommen tilbake til sesongstart i 2008.

KennethS

Quote from: "Tifo-gruppen"Det er en ting som tifo gruppen ikke kommer til å gjøre mere, og det er bluss. er helt enig med alle som sier tinnsoldat er noe tull, og frem til den dagen vi får bluss inn på tribunen, så er det stopp på det her

Vi har heller ikke råd til en bluss bot ( 30000) så frem til vi får tillatelse til tribune blussing, så blir det ikke mere bluss



Halleluja :D, Meget bra valg av påtroppende tifo sjef Ove P :D, viser styrke allerede fra start, imponerende, har alltid vært motstander av tinnsoldat.
tå på Brann

Ole Brom

Christian Bøe gir seg ? Hva skal han gjøre på nå da ? Syntes han har gjort en kjempeinnsats :)

C@Bøe_79

Ikke meningen at noen på tribunen skal se Tifo:)
Det er et budskap til spillerne,og fra det holdet er det glimrende tilbakemelding...

Og en ting til:Engasjer dere like mye i Tifo-arbeid som dere engasjerer dere for Tifo her på forumet,og vi blir landets beste Tifo-gruppe...
PS:Det har ikke noe å si,vi gjør dette for Sk Brann ikke andre...


MVH
Forhenværende "Tifo-sjef"
Christian Bøe
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up